Ik weet nu al dat het in oostenrijk moeilijk gaat worden met eten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik weet nu al dat het in oostenrijk moeilijk gaat worden met eten.
Oh nee maar dat was zo'n dom onhaalbaar verzoek dat er nieteens op in gaZelfs bij het adviseren van deze middelen ga je het nog niet redden voor 5 december. TS is zeker nog 20 kg te zwaar, hij had gewoon eerder moeten beginnen.
Voor nu moet je je lifestyle aanpassen, structureel trainen, verstandig eten en dit tracken, zodat je volgend jaar een fit lichaam hebt.
Blijkbaar snap je het niet, ik ga niet afvallen om mij vervolgens vol te vreten, maar aangezien je in Oostenrijk het vakantie "Gevoel" hebt, kan ik nu voorspellen dat het lastig gaat zijn slimmerik
Heb nergens gezegd dat ik 20kg kwijt wil zijn voor 5 dec, enigste wat ik vroeg wat ik het beste kan doen voor zoveel mogelijk af te vallen voor 5 dec. Die andere jongens maken een probleem van een normale vraag XDOh nee maar dat was zo'n dom onhaalbaar verzoek dat er nieteens op in ga
Blijkbaar snap je het niet, ik ga niet afvallen om mij vervolgens vol te vreten, maar aangezien je in Oostenrijk het vakantie "Gevoel" hebt, kan ik nu voorspellen dat het lastig gaat zijn slimmerik
Heb nergens gezegd dat ik 20kg kwijt wil zijn voor 5 dec, enigste wat ik vroeg wat ik het beste kan doen voor zoveel mogelijk af te vallen voor 5 dec. Die andere jongens maken een probleem van een normale vraag XD
Oke dankjewel MikeOf je vreet je vol of je doet het niet. Dat hoeft je gevoel niet te controleren. Keuze’s maak je rationeel, niet met gevoel.
On topic: ik denk dat je vraag beantwoord is, gewoon blijven door diëten & er is geen magische wonderpil.
Dan heb je dus gewoon super goed resultaat, en heb je je gewoon een beetje vergist in de termijn van zo'n project. Voor 5 dec ga je niet meer dramatisch veranderen. Accepteer het, en mik op de wat langere termijn. Over een jaar kun je er heel anders uitzien.Ik weet niet of ik het goed doe. Ik zie zelf buiten het gewicht weinig resultaat. Ik zie wel meer spieren. En had gehoopt dat er mensen hier waren die geheimpjes hadden om sneller vetmassa kwijt te raken
Dit is wel een beetje erg bot. Blijkbaar is het voor heel veel mensen lastig om consistent dagelijks de rationeel juiste keuzes te maken, anders had niemand problemen met zijn/haar gewicht. We zij nu eenmaal niet puur een verstand op pootjes. Als je de hele dag honger hebt en iedereen zit gezellig te eten, is het wel gewoon lastig. Niet onmogelijk, maar wel echt lastig.Of je vreet je vol of je doet het niet. Dat hoeft je gevoel niet te controleren. Keuze’s maak je rationeel, niet met gevoel.
Dit is wel een beetje erg bot. Blijkbaar is het voor heel veel mensen lastig om consistent dagelijks de rationeel juiste keuzes te maken, anders had niemand problemen met zijn/haar gewicht. We zij nu eenmaal niet puur een verstand op pootjes. Als je de hele dag honger hebt en iedereen zit gezellig te eten, is het wel gewoon lastig. Niet onmogelijk, maar wel echt lastig.
Prima. Maar waar jij het een rationele keuze en wilskracht etc. noemt, noem ik het gebrek aan inzicht in de mentale/psychologische verschillen tussen jouw eigen gezond functioneren, en niet-gezond functioneren op dit specifieke gebied. En als het ons dan niet lukt om mensen met een paar oneliners te motiveren, lopen we vast en weten we niets anders te zeggen dan dat ze het verdorie wel gewoon moeten doen. Terwijl dit van het begin af aan de kern van het probleem was, niet zozeer dat mensen niet weten dat een paprika gezonder is dan een donut.Misschien bot, maar wel de waarheid. Je kan dat vergelijken als iemand die stopt met roken om gezonder te leven.
Je stopt, of je stopt niet. Je kan niet zeggen "ja maar als het gezellig is en iedereen rookt, ja dan heb ik mezelf niet onder controle". Nee, je bent geen roker (meer).
Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat het makkelijk is. All things are difficult before they become easy.
Prima. Maar waar jij het een rationele keuze en wilskracht etc. noemt, noem ik het gebrek aan inzicht in de mentale/psychologische verschillen tussen jouw eigen gezond functioneren, en niet-gezond functioneren op dit specifieke gebied. En als het ons dan niet lukt om mensen met een paar oneliners te motiveren, lopen we vast en weten we niets anders te zeggen dan dat ze het verdorie wel gewoon moeten doen. Terwijl dit van het begin af aan de kern van het probleem was, niet zozeer dat mensen niet weten dat een paprika gezonder is dan een donut.
Ik ben zelf meer geïnteresseerd in de vraag waaróm het de ene roker wel lukt en de andere niet, zodat ik diegene die het niet lukt ook kan helpen.
Grotendeels mee eens. En om het dan maar weer in jouw structuur te gieten, ben ik dus geïnteresseerd in het snappen en evt beïnvloeden van punt 1, als die tekort blijkt te schieten. Naast dat er ook andere hindernissen kunnen zijn, bijvoorbeeld als het onmogelijk lijkt. Dan heeft iemand geen push nodig, maar een voorbeeld dat laat zien dat het niet onmogelijk en dus de moeite waard is.One-liners zijn inspirerend, maar hoeven niet per se als motivatie te dienen. Er zijn maar 2 dingen nodig om verandering te stimuleren:
1. Intrinsieke motivatie (hoe sterk is je honger naar je punt B)
2. Actie
Het draait niet om alle verhalen die iemand meedraagt, maar om de actie die hij/zij bereid is te ondernemen. Te veel eieren onder mensen leggen, daar wordt niemand beter van.
Grotendeels mee eens. En om het dan maar weer in jouw structuur te gieten, ben ik dus geïnteresseerd in het snappen en evt beïnvloeden van punt 1, als die tekort blijkt te schieten.
Ik weet van mezelf dat ik van een spreekwoordelijke schop onder m'n kont dichtsla, of hooguit een paar dagen/weken probeer te voldoen, totdat ik dan toch weer een loser blijk te zijn. Ik heb nu wel degelijk succes, juist door meer inzicht en begrip voor m'n zwakke plekken.
Ieder z'n ding. Nogmaals lijkt ts me nu goed bezig, en dit zal hij gewoon (met steeds meer inzicht in voeding, training en zichzelf) long term moeten volhouden.

Prima.In eender wat je doet, bepaal je een punt B en leef je 'in het punt B'. Als in: wie moet je zijn en welke acties je moet ondernemen om je doel te bereiken.
Als je dat niet doet en geen actie onderneemt, blijf je gewoon in cirkels draaien en ga je naar een toekomst die je niet wilt.
En als je geen zin hebt in actie (door dat kutstemmetje in je hoofd):
Optie 1: aftellen in je hoofd van 3,2,1, .. en actie (werkt vaak heel goed)
Optie 2: gun to the head test of million dollar question: stel dat je nu een miljoen euro kreeg om actie te ondernemen (of 'geen actie': in geval van stoppen met roken of diëten), zou je het dan wél lukken?
Je hebt altijd een toekomst waar je naartoe werkt, het zijn je beslissingen en je acties die bepalen hoe die er uit ziet
Vandaar dat ik zei: je doet of je doet niet. Er is geen midden.
Ja dankje, het is btw geen vakantie maar ik ga mijn skileraar diploma halen en dan 3 maanden daar skiles geven. Ik ben afgelopen jaar super veel bijgekomen...Dit is wel een beetje erg bot. Blijkbaar is het voor heel veel mensen lastig om consistent dagelijks de rationeel juiste keuzes te maken, anders had niemand problemen met zijn/haar gewicht. We zij nu eenmaal niet puur een verstand op pootjes. Als je de hele dag honger hebt en iedereen zit gezellig te eten, is het wel gewoon lastig. Niet onmogelijk, maar wel echt lastig.
@NielsB : je bent nu goed bezig. De enige pil die je even moet slikken, is het feit dat dit een veel langer project wordt. En ja, daar zul je ook in Oostenrijk een modus in moeten vinden: bepaalde momenten inlassen waar je even het vakantiegevoel voorrang geeft, maar uiteraard niet drie maanden lang helemaal stoppen met goed eten. Als het nou één week was, was de schade wat beperkt, maar drie maanden is echt te lang. Maar als jij één keer week een patatje en een paar biertjes meedoet, kun je met verder goede maaltijden (veel eiwitten en groente), beetje training en veel activiteit nog steeds doorgaan met afvallen.
In plaats van 5 december kun je ook de dag dat je terugkomt als deadline nemen om bijvoorbeeld 95 te wegen. Hoeft het echt geen akelige vakantie voor te worden, want dat geeft juist ook veel vvoldoening. En 95 klinkt misschien nog niet ambitieus, maar 7 kg afvallen is al heel wat beter dan de traditionele 7 kg aankomen.
voor je iemand slimmerik noemt:Blijkbaar snap je het niet, ik ga niet afvallen om mij vervolgens vol te vreten, maar aangezien je in Oostenrijk het vakantie "Gevoel" hebt, kan ik nu voorspellen dat het lastig gaat zijn slimmerik
Heb nergens gezegd dat ik 20kg kwijt wil zijn voor 5 dec, enigste wat ik vroeg wat ik het beste kan doen voor zoveel mogelijk af te vallen voor 5 dec. Die andere jongens maken een probleem van een normale vraag XD
Nogmaals, ik weet niet wanneer ik een exacte doelstelling gegeven heb, maar heb alleen gevraagd HOE IK SNEL NOG KON AFVALLEN voor 5 dec. Als je geen antwoord hebt en hier komt om te herhalen, adviseer ik je om niet in dit topic te komen.voor je iemand slimmerik noemt:
je komt met een bijna onmogelijke doelstelling.
net als veel dikke mensen wil je iets ongedaan maken (je hoge vetpercentage) in een hele korte tijd, terwijl je er waarschijnlijk jaren over heb gedaan om zo dik te worden?
Waar haal je de illusie vandaag dat jaren dik worden in 3 maanden ongedaan kan worden gemaakt?
je bent te laat hiermee begonnen en zal zeker niet redden wat je graag zou willen.
Tip: beweeg/train zoveel mogelijk, ook als je straks als ski leraar bezig gaat.
Probeer tot die tijd zoveel mogelijk kennis op te doen qua voeding en neem die kennis mee naar Oostenrijk om ook daar toe te passen.
Op die manier, raak je zelfs daar misschien nog wat kwijt.
Daarbij heb je nog wat niet gelezen, heb niet gezegd dat ik in 3 maanden mijn buik weg wil, maar 3 maanden daar ga werken. Begrijpend lezen is wel een puntje hier…voor je iemand slimmerik noemt:
je komt met een bijna onmogelijke doelstelling.
net als veel dikke mensen wil je iets ongedaan maken (je hoge vetpercentage) in een hele korte tijd, terwijl je er waarschijnlijk jaren over heb gedaan om zo dik te worden?
Waar haal je de illusie vandaag dat jaren dik worden in 3 maanden ongedaan kan worden gemaakt?
je bent te laat hiermee begonnen en zal zeker niet redden wat je graag zou willen.
Tip: beweeg/train zoveel mogelijk, ook als je straks als ski leraar bezig gaat.
Probeer tot die tijd zoveel mogelijk kennis op te doen qua voeding en neem die kennis mee naar Oostenrijk om ook daar toe te passen.
Op die manier, raak je zelfs daar misschien nog wat kwijt.
Oke dan komt hier de tip:Nogmaa
Nogmaals, ik weet niet wanneer ik een exacte doelstelling gegeven heb, maar heb alleen gevraagd HOE IK SNEL NOG KON AFVALLEN voor 5 dec. Als je geen antwoord hebt en hier komt om te herhalen, adviseer ik je om niet in dit topic te komen.
Daarbij heb je nog wat niet gelezen, heb niet gezegd dat ik in 3 maanden mijn buik weg wil, maar 3 maanden daar ga werken. Begrijpend lezen is wel een puntje hier…
Nogmaa
Nogmaals, ik weet niet wanneer ik een exacte doelstelling gegeven heb, maar heb alleen gevraagd HOE IK SNEL NOG KON AFVALLEN voor 5 dec. Als je geen antwoord hebt en hier komt om te herhalen, adviseer ik je om niet in dit topic te komen.
Daarbij heb je nog wat niet gelezen, heb niet gezegd dat ik in 3 maanden mijn buik weg wil, maar 3 maanden daar ga werken. Begrijpend lezen is wel een puntje hier…
Jawel, ik ga minimaal 3x 2uur per week naar de sportschoolAls je doel niet is spierbehoud dan dagelijks 5km hardlopen + 10.000 stappen + 1500 calorieën a day moet wel werken 👌
Jawel, ik ga minimaal 3x 2uur per week naar de sportschool