MuscleMeat

Afwisseling

re4gge

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Stel je hebt de volgende twee varianten voor je chest, gewoon ff verzonnen:

A
Bench Press
Incline dumbbell flyes
Incline dumbbell press
Pull-overs

B
Incline Bench Press
Decline dumbbell flyes
flat dumbbell press
Pull-overs

Na hoeveel weken moet je afwisselen tussen deze varianten? Geldt natuurlijk ook voor de andere spiergroepen, wil gewoon even een indicatie.

afwisselen hiertussen ís nauwelijks afwisselen, gooi elke keer als je aan afwisseling toe bent het aantal reps en sets om bijvoorbeeld, en je kunt je hele trainingsschema af en toe afwisselen (fullbody, en bepaalde splitvarianten)

Wanneer afwisselen? als de vooruitgang stagneert

Stel je hebt de volgende twee varianten voor je chest, gewoon ff verzonnen:

A
Bench Press
Incline dumbbell flyes
Incline dumbbell press
Pull-overs

B
Incline Bench Press
Decline dumbbell flyes
flat dumbbell press
Pull-overs

Na hoeveel weken moet je afwisselen tussen deze varianten? Geldt natuurlijk ook voor de andere spiergroepen, wil gewoon even een indicatie.

Ben zelf een fan van om de 4 weken wisselen.

Waarom staat er trouwens een rugoefening bij?

• Topic Starter Topic Starter
Dumbbell pullover kan toch ook voor je borst, of is dat echt een oefening voor je lats? Idee achter afwisseling is nu wel duidelijk in ieder geval, tnx!

Alle pull overs zijn imo rug

hmm persoonlijk hanteer ik geen vast schema wat oefeningen betreft. Als ik merk dat ik geen progressie meer boek wissel ik naar wat anders. compound oefeningen houd ik er altijd in voor de rest wissel ik bijna iedere week af.

Voor ik ga training bedenk ik hoe me training uit gaat zien. Vaste schema's vind ik niets. Op deze manier merk ik dat ik goede progressie boek de laatste maanden

Terug
Naar boven