MuscleMeat

Nieuws Agent schiet hond van kindjes dood in huiskamer

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik al dacht, heel typisch en normaal Vlaams gezin met veel kinderen en totaal niet marginaal ofzo.

Duidelijk een grote fout van die agent om te schieten terwijl de hond enkel in de broek beet. Baasje wilde hem weghalen maar moest opzij om die lul het beest te laten afschieten.

Ontslag + schadevergoeding + verbod om ooit nog een wapen te dragen imo. Mislukte cowboys bij politie kunnen we missen als de pest.

Als het zo gegaan is het schandalig. Weer een of andere kerel die zijn machtsituatie misbruikt. Dat hij dan nog zo dom is te schieten in een wonkamer waar kinderen bij zijn. Echt jammer.
Maar de agent zijn versie vanhet verhaal heb ik nog nergens gehoord. Dan kan je pas echt oordelen over de ernst van zijn daden.
Als ik het zo hoor is het wel schandalig.

Ging normaal gezien vandaag een persconferentie komen. En heb deze nacht het volledige krantenartikel gelezen en daar stond wel degelijk in dat de agent kneuzingen had + 14 dagen werkonbekwaam. Voor al de mensen die hun mening baseren op wat er in de media verschijnt (éénzijdig): chapeau. No wonder dat mensen geen respect meer hebben voor de politie.

Tja bad cops zijn er nu eenmaal Samu, goeie ook. Als ik dit gezin zie, zie jij dan een stel criminelen/tokkies/slechte baasje? Ik niet.

Tja bad cops zijn er nu eenmaal Samu, goeie ook. Als ik dit gezin zie, zie jij dan een stel criminelen/tokkies/slechte baasje? Ik niet.
Klopt, er zijn altijd slechte. Maar je mening baseren op één kant van het verhaal en dan nog uit de krant? Een agent (of eigenlijk inspecteur in dit geval) komt niet zomaar even langs om een boete te innen. Als je een boete krijgt, zijn daar in het begin andere wegen voor. Om nog maar te zwijgen over het feit dat zo iemand wel opgeleid is om een vuurwapen te hanteren, hij dat zeker niet zomaar gaat gebruiken gezien de gevolgen achteraf en het feit dat hij niet in de richting van de kinderen schoot maar naar de grond. En dan nog eens het feit dat de politie één van de meest gecontroleerde diensten is in België.

Wat een apenland ook dat Belgie.

Eerst een slapende hond in een tuin afknallen en nu dit weer.

Ik dacht dat Nederland veel k*tsmerissen had, maar Belgie is dus nog een graadje erger.

Ongelofelijk...

Klopt, er zijn altijd slechte. Maar je mening baseren op één kant van het verhaal en dan nog uit de krant? Een agent (of eigenlijk inspecteur in dit geval) komt niet zomaar even langs om een boete te innen. Als je een boete krijgt, zijn daar in het begin andere wegen voor. Om nog maar te zwijgen over het feit dat zo iemand wel opgeleid is om een vuurwapen te hanteren, hij dat zeker niet zomaar gaat gebruiken gezien de gevolgen achteraf en het feit dat hij niet in de richting van de kinderen schoot maar naar de grond. En dan nog eens het feit dat de politie één van de meest gecontroleerde diensten is in België.
Heb je het filmpje van kane nog gezien trouwens?

Om nog maar te zwijgen over het feit dat zo iemand wel opgeleid is om een vuurwapen te hanteren, hij dat zeker niet zomaar gaat gebruiken gezien de gevolgen achteraf

Opgeleid?

Geloof niet dat je kan spreken van enig IQ als je een hond in iemands huis doodschiet terwijl je dat beest ook een paar kankerklappen kan verkopen.:rolleyes:

Typisch voorbeeld van een zielig hoopje mens, zonder leven met als enige vriend een stukje ijzer in zijn broek.

Ik hoop dat ie spontaan doodvalt.

Heb je het filmpje van kane nog gezien trouwens?
Deze morgen al gezien op TV Oost. Niks nieuws, integendeel, zijn zelfs feiten die men niet vernoemt. Zoals dat die inspecteur eerst met die stoel slaat in een poging om van die hond af te raken, dat hij ook in z'n voet is gebeten met kneuzingen tot gevolg...
Voor al die mensen die direct die inspecteur veroordelen en alles blijkbaar weten: het moet daar wel een heel groot huis zijn dat iedereen daar stond. :D We kunnen ook gewoon het onderzoek afwachten hoor.

Ik denk dat die hond gewoon op een bepaald moment zo onder stress was dat ie angstig werd. Agent reageerde daarop dan weer angstig/agressief (het ergste wat je kan doen in de buurt van een hond is je angst of agressie laten voelen). Daarop is de situatie verder uit de hand gelopen. Maar idd we wachten dan maar af.

Die agent had daar niks te zoeken, normaal krijg je een uitnodiging om
naar het politiebureau te komen als je uw boete niet betaald, als je dan nog niet betaald komen ze met een deurwaarder aan uw deur.
Ik zou trouwens ook bijten als ze met een stoel op mijne kop slaan..

Bizar toch weer allemaal, onderzoek afwachten lijkt me... De vader heeft een klacht neergelegd bij comité P.

Ik woon vlak bij Temse en heb hier al enkele zaken gehoord uit goede bron. (kga die hier niet posten zolang het onderzoek loopt)

Maar de media zou er niet volledig op zitten, ze hebben het iets anders geschreven als dat de man verteld had.
De agent komt er zeker en vast slecht uit vanwege enkele fundamentele fouten die hij gemaakt heeft.

Iedereen verliest.

*bump* gezien er een update is.

TEMSE - De politieagent uit Temse die in juni een hond doodschoot in een huiskamer is door het Comité P vrijgepleit. Dat heeft het politiecollege van de zone Kruibeke/Temse vrijdag bekendgemaakt.
De feiten deden zich voor toen de agent een verkeersboete ging innen bij het gezin Van Hemelryck. Omdat de hond hem onophoudelijk aanviel, schoot de agent het dier dood.

Volgens het gezin was de Engelse buldog niet agressief en wilde hij enkel spelen. Ze dienden klacht in bij het Comité P wegens buitensporig geweld. Nog volgens de familie werd het schot gelost op anderhalve meter van de sofa waarin twee kinderen tv zaten te kijken.

Het Comité P heeft de zaak ten gronde onderzocht en concludeert dat de inspecteur geen keuze had en op het ogenblik van de feiten zelfs werd gesteund door de eigenaars.

vdy

www.standaard.be

Tuurlijk, allemaal vriendjespolitiek. Dat hele comité P is onbetrouwbaar. Eigenlijk zou dit voor een onafhankelijke rechtbank moeten komen die de hele zaak tot op het bot onderzoekt. 9 van de 10 dat de uitspraak dan héél anders zou geweest zijn.

flikken mogen alles

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven