XXL Nutrition

Alcohol en Bodybuilding

Het klopt allemaal wel, overdreven mwah ligt eraan hoe je het ziet, alcohol heb je in principe niks aan. Maar zoals hij zegt dit gaat om het dagelijks drinken en of in het weekend helemaal los drinken.

• Topic Starter Topic Starter
ja begrijp ik, vroeger dronk ik dagelijks maar nu enkel in het weekend een paar biertjes...
maar dat je 48u nodig hebt om te recupereren als je iets gedronken hebt en 1 week als je 1 avond veel gedronken hebt lijkt me wel overdreven...

alcohol is bad
mmmmmkaaay

phaggot stating the obvious

Die b*ch titties van hem zijn anders ook niet echt gezond.

ja begrijp ik, vroeger dronk ik dagelijks maar nu enkel in het weekend een paar biertjes...
maar dat je 48u nodig hebt om te recupereren als je iets gedronken hebt en 1 week als je 1 avond veel gedronken hebt lijkt me wel overdreven...
Alcohol is echt troep. Zoals hij zegt brengt het wel degelijk schade met zich mee. Ik heb zelfs een keer ergens gelezen dat als alcohol nu ingevoerd zou worden het verboden zou worden.

Daar kan ik geen mening over geven, zou je moeten opzoeken of er bronnen van zijn, iedereen kan natuurlijk van alles roepen.

Alcohol is echt troep. Zoals hij zegt brengt het wel degelijk schade met zich mee. Ik heb zelfs een keer ergens gelezen dat als alcohol nu ingevoerd zou worden het verboden zou worden.

ja klopt, als alcohol nu ontdekt zou worden zou het verboden worden omdat het eigenlijk een soort vergif is

Gaap.. Wat een aansteller zeg, geef die vent een tissue voor het geval hij begint te janken.. Die stem alleen al..

OT: Iedereen weet dat het slecht is.. Maar ik blijf lekker doordrinken op zaterdag.. Hij doet alsof je meteen of een vetklep of een ecto wordt van een paar biertjes.. Als ik de grootste gasten van mijn gym tegenkom in de kroeg staan ze ook altijd met een pilsie, en vaak ook nog een peuk..

Dat alcohol slecht voor je is werd altijd aangehaald.

Nu is er recent een studie verschenen gedaan aan Oxford university 'A drink a day may keep alzheimer away' waarin door de onderzoekers gevonden is dat 1-2 (man 2, vrouw 1) alcoholconsumpties per dag de kans op alzheimer vermindert.

Op vlak van spieropbouw is alcohol wel een ramp.
Alcohol inhibeert namelijk een enzyme verantwoordelijk voor de eiwitsynthese en dus de spieropbouw. Wordt hier ook aangehaald. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/alcohol-eiwitsynthese-196520/

Alcohol zijn ook inmens veel nutteloze caloriën. Itt koolhydraten of eiwitten is je lichaam er geen hol mee en gaat dit naar vet.

Drinken en spiermassa gainen gaat dus niet goed samen. Zowiezo da ge wel kunt gaine en toch iets drinken. Maar het gaat minder goed gaan.
Same voor in de cut. Overal gaan op kcal letten en goede voeding maar dan nutteloze kcal binnenpakken is het jezelf ook moeilijk maken.

Ik denk dat alcohol zeker slecht is. Zoals eerder vermeld bevat het alleen nutteloze calorieën die omgezet worden in vet. En je lichaam draait overuren om al die alcohol weer uit je lichaam te halen en dus niet om eiwitten op te nemen. Maar zelf drink ik ook gewoon op Zaterdagavond. Maar ik ben gewoon 14 kilo afgevallen en heb heel wat spiermassa erbij zien komen.

Ik drink zelden tegenwoordig. Hooguit eens per kwartaal, maar dan ook voor een goeie hoor :d

Wat als ik nou whey door mn bier heen gooi :(

Alcohol verhoogt je Cortisol-afgifte = katabool

Daarnaast remt het glutamaat op je NMDA-receptor > minder dopamine
>minder LH > minder testosteron

Het verstoord je slaaparchitectuur: je REM-slaap wordt minder of valt zelfs compleet weg > je mist je beste groeifase

Wel valt wat te zeggen voor 1 glaasje per dag: Vaatverwijding (altijd goed voor de bloeddruk)
+ voor de BB'ers: Je insuline-gevoeligheid neemt toe, wat nooit slecht is voor je gains.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 19:57 ----------

Overigens moet je maar eens het RIVM ranking drugs rapport opzoeken.
Ik meen dat alcohol op plek 3 of 4 staat qua schadelijkheid, net onder cocaine en ver verwijderd van X en alle psychedelics (die staat allemaal beneden plek 10)

Terug
Naar boven