AndroidHealthClinic

Alcohol na een kuur?

Geloof dat je snugger genoeg bent dat zelf in te vullen.
Maar ik kan je 1 hint geven, alcohol en steroiden gaan gewoonweg niet samen....

Af en toe een drankje kan geen kwaad. 1x in de week wat drinken en zet de levers na 6 weken naast elkaar, denk dat degene die orals heeft genomen er een stuk slechter voor staat.

Af en toe een drankje kan geen kwaad. 1x in de week wat drinken en zet de levers na 6 weken naast elkaar, denk dat degene die orals heeft genomen er een stuk slechter voor staat.

Ts heefd het niet over af en toe een drankje maar eerder lekker doorhangen in de bank met elke avond een pilsje of 4 tot 8 en dat is gewoon fataal voor je gains doe het maar elke avond 6 weken lang kijken hoe strak je nog sta.

Kijk inderdaad 1 a 2 x in de week op het terras 2 a 3 biertjes max zal ckrr geen probleem vormen.

Het draait niet alleen maar om je lever bro, alcohol heeft nog veel meer negatieve uitwerkingen als het bijvoorbeeld aankomt op massa-opbouw en geestelijke gesteldheid.
Tevens staat het als een paal boven water dat het nooit blijft bij 'af en toe een drankje'. Gewoon er met je handjes vanaf blijven. Dacht dat BB'ers gediscpilineerde jongens waren. Nou, dan is het niet nuttigen van alcohol natuurlijk piece of cake. Als je dat niet eens kunt ben je in mijn ogen zwak en ook niet in staat BB als levenstijl te volgen.

Ben het trouwens ook niet eens met je vergelijking tussen alcohol en orals. Jij praat over een drankje 1x in de week. Dat betekent dat je wekelijks je lever onder stress zet. Orals daarentegen neem je slechts enkele weken, maw oefen je een x aantal weken druk uit op je lever maar dan laat je het weer herstellen, en dat doet het ook wat het heeft die capaciteit.

Je lever herstelt na zo'n kuur niet binnen een paar weken. Dus neem de raad van de personen hierboven aan en ga of niet drinken tijdens je vakantie of niet kuren voor je vakantie.

je lever herstelt wel op een paar weken na een kuur. wie heeft je dat nu verteld. Als ik mijn lever een maand na een winstrol kuur laat testen door een bloedanalyse, zijn de waardes normaal.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Winny > slecht voor lever, nolva > slecht voor lever, alcohol > slecht voor lever... Do the math.

Tuurlijk is dat veel slechter voor je dan wanneer je niet net een kuur met 17aa gehad hebt.

Daarbij dus ook nog het slechte effect op je gains.

Ik weet trouwens niet wat je gaat drinken, maar bier (hop) is, als ik het goed heb begrepen, ook nog eens oestrogeen.

Allemaal geen goede combi. Zou het dus niet doen. Kuurtje uitstellen tot een paar weken na je vakantie, als je lever weer herstel is.

Waarom zou nolvadex slecht zijn voor de lever? Laat je bloed maar is nemen als je nolva neemt. Er zijn vrouwen die jaren aan een stuk nolva nemen.

Omdat nolvadex een inhibitor en substraat is van CYP3A4, een enzym van cytochroom P450. Deze is vooral in de lever aanwezig. En inhibitors verlagen de werkzaamheid van enzymen waardoor ze minder substraten kunnen verwerken. Ook wordt de omzetting van cholesterol naar galzuren verminderd (gebeurd ook door die enzymen) waardoor de belasting op de lever nog groter is. Nolvadex is dubbel zo gevaarlijk voor de lever dus omdat het een substraat en inhibitor is.
http://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2008/2008-09/2008-09-8687

En je levercellen herstellen wel, maar het zijn je enzymen die de werking van je lever beinvloeden ;) En die hun werking kan wel is stilaan verslechteren bij te zware kuren of nakuren.

Laatst bewerkt:
Omdat nolvadex een inhibitor en substraat is van CYP3A4, een enzym van cytochroom P450. Deze is vooral in de lever aanwezig. En inhibitors verlagen de werkzaamheid van enzymen waardoor ze minder substraten kunnen verwerken. Ook wordt de omzetting van cholesterol naar galzuren verminderd (gebeurd ook door die enzymen) waardoor de belasting op de lever nog groter is. Nolvadex is dubbel zo gevaarlijk voor de lever dus omdat het een substraat en inhibitor is.
http://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2008/2008-09/2008-09-8687

En je levercellen herstellen wel, maar het zijn je enzymen die de werking van je lever beinvloeden ;) En die hun werking kan wel is stilaan verslechteren bij te zware kuren of nakuren.

Heb je studies?

Welke studies wil je hebben?

Nolva/chlomid en je lever.

Niet dat ik je niet geloof

Nolva/chlomid en je lever.

Niet dat ik je niet geloof

De interactie met enzymen zijn feiten hoor. Alle medicatie interacteert ermee. Zij metaboliseren het tot een andere stof, maar goed dat je het vraagt ;) Nooit slecht om onderzoek te vragen om het te bevestigen.

Laatst bewerkt:
Kuren en alcohol gaat niet samen, maak een keuze kuren en nooit meer drinken of lekker zuipe :S

Gaat prima samen eens in de zoveel tijd. Dat overdreven gedoe altijd dat je kapot gaat na een avondje drinken tijdens een kuur. Maar 6 weken achtereenstuk gaan zuipen is ****ed up voor je lijf. Zelfs zonder AAS.

Gaat prima samen eens in de zoveel tijd. Dat overdreven gedoe altijd dat je kapot gaat na een avondje drinken tijdens een kuur. Maar 6 weken achtereenstuk gaan zuipen is ****ed up voor je lijf. Zelfs zonder AAS.

Precies, zolang je het af en toe eens doet...

je lever herstelt wel op een paar weken na een kuur. wie heeft je dat nu verteld. Als ik mijn lever een maand na een winstrol kuur laat testen door een bloedanalyse, zijn de waardes normaal.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Waarom zou nolvadex slecht zijn voor de lever? Laat je bloed maar is nemen als je nolva neemt. Er zijn vrouwen die jaren aan een stuk nolva nemen.

Welke waarden laat jij dan meten van je lever? Ook je enzymwaarden?
Kijk eens naar dit artikel en dan het stukje over de lever: http://www.ergogenics.org/axis.html

Minimaal een jaar clean en toch nog afwijkende enzymwaarden in hun bloed, bij enkelen dan. Daarbij verdikkingen in de lever. Toegegeven, er wordt niet aangegeven hoe de kuurtjes er precies uitzagen, maar dan nog...

De rest heeft Cools inmiddels al beantwoord.

Precies wat ik bedoel!

ik zou wel willen, maar ik kan niet zonder alcohol ivm mijn werk. (ben slijter). maar ik neem nooit meer dan 3 glazen per week. en in een kuur probeer ik eigenlijk helemaal niets te drinken. in feite is alles al gezegd. dus aan jou de keuze of je na je cut gelijk al je kilos weer wilt aankomen of niet

klopt is echt levensgevaarlijk, :rolleyes:

Op termijn, ja.

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

Kuren is een constante belasting van je enzymen mag je niet vergeten. Je lichaam en lever is constant bezig een massieve hoeveelheid hormonen weg te werken. 24u per dag, weken aan een stuk.

gelukkig dat mijn bloedonderzoeken van de laatste tijd dit niet bevestigen

Je bloedonderzoeken kunnen dit niet bevestigen. Die enzymen komen pas vrij in het bloed bij voldoende schade aan levercellen. Maar het zegt niets over de werking van je enzymen van cytochroom P450.

Je hebt drinken en zuipen. Als je rustig max 2 drankjes neemt is er niet aan de hand. Echter zou ik de drankjes dan alleen nemen tijdens rust en niet direct na een training. De alcohol zal na ongeveer 2,5 (lichter aan hoeveel gram alcohol het drankje bevat) uur uit het lichaam zijn en het herstellen zal erna door gaan.

• Like
Waarderingen: Apv
Terug
Naar boven