AndroidHealthClinic

alcohol tijdens en na uitgaan

:rolleyes:

WC-ontstopper = natriumhydroxide en dat wordt gebruikt in vele farmaceutische producten. Laatst nog zag ik het staan als ingrediënt van mijn oogdruppels.

Ik haat het hoe de onwetende massa doet alsof we gewoon wc-ontstopper aan het drinken zijn. Mocht je dat doen, dan brandt dat recht door je lichaam, hoor. ;)

Het zou me niet verbazen mocht je ook nog een paar vriendinnetjes hebben die claimen ghb in hun drankje gehad gewoon omdat ze niet tegen de drank kunnen. :rolleyes:

mensen die geen flauw benul hebben zijn vaak het zekerst van hun stuk. Naoh wordt net gebruikt als gootsteenonstopper omdat het geen schadelijk metabolieten heeft voor het millieu(zit zelf in voeding), en gbl als inkt/verfverwijderaar om dezelfde reden.

En dat laatste heb ik in het merendeel van de gevallen gehoord toen ik een out wijf naar buiten heb moeten dragen. :roflol:

Is makkelijk om de schuld op iets anders te steken dan je eigen stommiteit.

mensen die geen flauw benul hebben zijn vaak het zekerst van hun stuk. Naoh wordt net gebruikt als gootsteenonstopper omdat het geen schadelijk metabolieten heeft voor het millieu(zit zelf in voeding), en gbl als inkt/verfverwijderaar om dezelfde reden.

En dat laatste heb ik in het merendeel van de gevallen gehoord toen ik een out wijf naar buiten heb moeten dragen. :roflol:

Is makkelijk om de schuld op iets anders te steken dan je eigen stommiteit.

images?q=tbn:ANd9GcTApLAT9vJLX_8KbBwWfhcMSdUuxsu6FNYnVUNzVxNq7wAntxKeGA.png

We komen nog goed overeen hé, bro, de laatste tijd. :D

Je houd daarbij geen rekening met het effect dat alcohol heeft op de vetverbranding, deze vertraagt door alcoholgebruik. Nu is er niet veel mis met een enkel glaasje, maar in de tijd dat ik het nog op een drinken zette, gingen er zo 20 glazen doorheen. Dat is gewoon erg slecht voor de anabole toestand in je lichaam.
Verder trekt alcohol vocht uit je lichaam en zijn het veel onnodige calorieeen, je krijgt zin in vet eten etc.
Bij mezelf is mn alcoholconsumptie langzaamaan steeds minder geworden. Heb nu bv al 4.5 maand geen druppel meer gedronken, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Daarom zeg ik ook: of in ieder geval geen vet aankomen. Als jij bijvoorbeeld flink wat whisky drinkt zit je uiteindelijk op +- 500/600 kcal, als je onderhoud op 2500 kcal zit en jij eet die dag +- 1500 kcal die vooral bestaan uit mager vlees en groente + 500/600 kcal uit alcohol, dan ben ik van mening dat je alsnog vet verliest. Tuurlijk iets minder snel dan normaal, maar je verliest dan alsnog vet. Het is vooral het junken dat je vet maakt, als je de discipline hebt om dat niet te doen kan je makkelijk gewoon alcohol drinken.

Daarom zeg ik ook: of in ieder geval geen vet aankomen. Als jij bijvoorbeeld flink wat whisky drinkt zit je uiteindelijk op +- 500/600 kcal, als je onderhoud op 2500 kcal zit en jij eet die dag +- 1500 kcal die vooral bestaan uit mager vlees en groente + 500/600 kcal uit alcohol, dan ben ik van mening dat je alsnog vet verliest. Tuurlijk iets minder snel dan normaal, maar je verliest dan alsnog vet. Het is vooral het junken dat je vet maakt, als je de discipline hebt om dat niet te doen kan je makkelijk gewoon alcohol drinken.

Ik heb liever de discipline om niet te junken en me ook niet vol te gooien met alcohol. Is het een must om alcohol te drinken dan?

Off topic; Heeft een jointje savonds ook slechte invloed op de spiergroei? :p

Off topic; Heeft een jointje savonds ook slechte invloed op de spiergroei? :p

Staat zat over in de wetenschaps sectie maar kort gezegd zal het je sowieso niet helpen groter te worden. Volgens mij gedoe met niet in de REM slaap komen en daardoor niet het maximale uit je rust te kunnen halen snachts.

:rolleyes:

WC-ontstopper = natriumhydroxide en dat wordt gebruikt in vele farmaceutische producten. Laatst nog zag ik het staan als ingrediënt van mijn oogdruppels.

Ik haat het hoe de onwetende massa doet alsof we gewoon wc-ontstopper aan het drinken zijn. Mocht je dat doen, dan brandt dat recht door je lichaam, hoor. ;)

Het zou me niet verbazen mocht je ook nog een paar vriendinnetjes hebben die claimen ghb in hun drankje gehad gewoon omdat ze niet tegen de drank kunnen. :rolleyes:

De zuiverheid van NaOH die je bij de kruidvat ofzo koopt in wc ontstopper is echt niet pharmaceutisch. Die is veel duurder. In die van de supermarkt etc kunnen zware metalen zitten, maakt niet veel uit voor n keertje, maar als je dit vaak genoeg binnen krijgt binnen korte tijd( in slechte kwaliteit ghb) kan dit ernstige complicaties veroorzaken.

Verder ben ik het wel eens met dat laatste wat je zegt, kansloze wijven zijn dat.

De zuiverheid van NaOH die je bij de kruidvat ofzo koopt in wc ontstopper is echt niet pharmaceutisch. Die is veel duurder. In die van de supermarkt etc kunnen zware metalen zitten, maakt niet veel uit voor n keertje, maar als je dit vaak genoeg binnen krijgt binnen korte tijd( in slechte kwaliteit ghb) kan dit ernstige complicaties veroorzaken.

Verder ben ik het wel eens met dat laatste wat je zegt, kansloze wijven zijn dat.

Welja, dat heb ik me atlijd afgevraagd: hoe schadelijk die NaOH van het kruidvat is. Die is ongeveer 99% zuiver. Zou die ene procent dan zoveel verschil maken? I mean, als je uitrekent hoeveel je dan binnenkrijgt van die zware metalen per dosis ghb, dan spreken we toch echt over miligrammetjes hé.

Ik heb liever de discipline om niet te junken en me ook niet vol te gooien met alcohol. Is het een must om alcohol te drinken dan?
Als ik uitga wel ja, is dat zo raar? Mensen overdrijven over de effecten van een avondje stappen met alcohol, als je je kcal er een beetje op aanpast en nogmaals geen junkfood eet dan is er vrij weinig aan de hand.

Behalve dat je van alcohol vet wordt, breekt het ook spieren af:

Anabolisme: Wat leucine opbouwt, breekt alcohol weer af

Voor spiercellen is het aminozuur leucine precies het tegenovergestelde van alcohol. Dat ontdekten Amerikaanse fysiologen die proeven deden met ratten. Alcohol remt anabole processen direct - in de spiercel zelf.

De Amerikaanse onderzoekers gaven ratten eerst alcohol, en 150 minuten later leucine te eten. Na twintig minuten slachtten ze de dieren en onderzochten wat er in de cellen van hun gastrocnemius was gebeurd. Ze vergeleken de cellen uit de kuitspier met cellen van ratten in een controlegroep die geen alcohol hadden gekregen, maar wel leucine.

Het sleutelbegrip in de publicatie is 'fosforyleren': een moeilijk woord voor het plakken van fosforgroepen aan moleculen. De moleculen krijgen daardoor meer energie. Ze worden actiever, reageren sneller, krijgen meer voor elkaar maar worden ook instabieler. Hier gaat het om moleculen in de spiercel.

Als er stoffen aan receptoren koppelen - bijvoorbeeld als IGF-1 koppelt aan zijn receptor - krijgen allerlei signaalmoleculen in de cel ineens fosforgroepen in het proces waardoor de spiercel gaat groeien. Als spiercellen aminozuren verwerken, gebeurt hetzelfde. Groeiprocessen zijn zonder fosforylering niet mogelijk.

Kort verhaal
Om een lang verhaal kort te maken, alcohol blijkt het cellen knap moeilijk te maken om fosforgroepen aan moleculen te plakken en remt dus de spierontwikkeling - direct. Leucine werkt precies andersom en bevordert juist de fosforylering. Leucine is anabool, alcohol katabool.

http://www.ergogenics.org/leucine.html

Het is al vaker gezegd dat het drinken van alcohol zoveel mogelijk op trainingsdagen vermeden moet worden.

Toen ik op trainingsdagen dronk had ik altijd veel meer spierpijn de dag erna. (Minder spierherstel die uren door verminderde eiwitsynthese?)
Nu drink ik incidenteel. Maar kan wel weer vaker drinken dus lees ik wel in het mooie artikel van leangains :P

Terug
Naar boven