AndroidHealthClinic

allemaal aan de cacao!

Hoe kom jij (of beter gezegd hoe kom ik) aan een pak van 750 gram ? Waar haal ik dat ?
bij ons in Lelystad hebben wij een Chocolaterie. Hun verkopen in kleine verpakkingen tot 1 kg geloof ik zelfs.

zoek anders ff op google op chocolaterie bij jou in de buurt

Bij mij in de dirk staan pakken van 250 gram voor €1,50 ofzo. Hoezo heb je een kilo nodig? Gebruik je zo veel?

Heb gister met eiwitrepen maken de boel redelijk verdoet door een te grote eetlepel in te gooien:roflol:

Bij mij in de dirk staan pakken van 250 gram voor €1,50 ofzo. Hoezo heb je een kilo nodig? Gebruik je zo veel?

Heb gister met eiwitrepen maken de boel redelijk verdoet door een te grote eetlepel in te gooien:roflol:

Gisteren een chocolade-toetje gemaakt, een shake, en vandaag weer een shake en een bananen-cacao cakeje (allemaal 2 theelepels met een bult)... Het lijkt wel of het pakje om de haverklap leeg is en als ik toch een hele stapel doosjes moet halen kan ik dacht ik beter eens gaan kijken naar een grote verpakking.

Gisteren een chocolade-toetje gemaakt, een shake, en vandaag weer een shake en een bananen-cacao cakeje (allemaal 2 theelepels met een bult)... Het lijkt wel of het pakje om de haverklap leeg is en als ik toch een hele stapel doosjes moet halen kan ik dacht ik beter eens gaan kijken naar een grote verpakking.

Een bananen cacao cakeje, klinkt lekker .... Zet dat recept eens op DBB, Wazzup :meal:

Shake om de morgen te beginnen;
-50gr havermout
-10g cacao
-500ml melk
-250gr Magere kwark
-40gr gemalen noten

64.5/73/25.85 EKV; KCAL 783

Super begin van de dag ;)

Gabbers, hoe zit het nou? Is die rauwe cacao (poeder) echt zo gezond en bevorderlijk voor het trainen? Spul is wel prijzig, gemiddeld zo'n 15 euro per 500 gram...

• Topic Starter Topic Starter
heb het geprobeerd, maakte geen ruk uit tov blooker/droste

Gabbers, hoe zit het nou? Is die rauwe cacao (poeder) echt zo gezond en bevorderlijk voor het trainen? Spul is wel prijzig, gemiddeld zo'n 15 euro per 500 gram...

Erhm, deze shit is toch gewoon goed genoeg of doe ik het al weken verkeerd??

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo niet, dan hoor ik het graag :o

Ja, die is gewoon goed. :thumbs:

Top, dank je wel

ik weet niet of iemand het al heeft gezegd, maar wees voorzichtig met teveel cacoa. je kunt last krijgen van zware obstipatie. dat verschilt natuurlijk per persoon.

10gr per dag genoeg?

je krijgt er zo lekkere smerige anus van bij het schijten :D

Iemand die er voordelen van merkt of wordt het alleen genomen omdat het gezond schijnt te zijn?

Effect of cocoa on blood pressure

Flavanols found in cocoa have been associated with blood pressure lowering properties due to their stimulation of nitric oxide dependent vasodilation. In this review we assessed the effect of cocoa products on blood pressure in adults when consumed daily for a minimum of two weeks.

Meta-analysis of 20 studies involving 856 mainly healthy participants revealed a small but statistically significant blood pressure reducing effect of -2.8 mm Hg systolic and -2.2 mm Hg diastolic.

Trials were of short duration, all but one trial were between two and eight weeks long (n=1 of 18 weeks). While a significant effect with trials of two weeks duration (n=9) was evident, it was not with trials of longer duration (n=11). It is not clear whether this result is directly attributable to the trial length or may be due to another factor such as the type of control group used in the shorter trials or the level of blinding of participants to the treatment. While analysis of trials using a flavanol free control group indicated a significant effect on blood pressure, analysis of trials using a low flavanol control group did not.

Adverse effects including gastrointestinal complaints and distaste of the trial product were reported by 5% of patients in the active cocoa intervention group and 1% of patients in the control groups.

Although we did further analyses and explored other subgroups for an effect (including by age, body mass index and baseline blood pressure; sugar content of the cocoa product), the results of all subgroup analyses, and any measured association of effect, need to be tested, and confirmed or refuted, in further trials.

The small reduction in blood pressure of about 2-3 mm Hg observed in the pooled trials overall might complement other treatment options and might contribute to reducing the risk of cardiovascular disease. However, we were unable to identify any randomized, controlled trials that tested the effect of long-term daily ingestion of cocoa products on blood pressure and there were no trials that measured an effect on clinical outcomes related to high blood pressure such as heart attacks or strokes.

More trials in which the intake of low flavanol dosages are compared with flavanol-free controls are required to test whether low dosages are effective in reducing blood pressure. In addition, longer term trials are needed to elucidate whether regular consumption of flavanol-rich cocoa products has a beneficial effect on blood pressure and cardiovascular health over time, and whether there are any potential adverse effects of long-term ingestion of cocoa products on a daily basis.

http://summaries.cochrane.org/CD008893/effect-of-cocoa-on-blood-pressure

Iemand die er voordelen van merkt of wordt het alleen genomen omdat het gezond schijnt te zijn?

Mijn vriendin viel het zelfs op hoe hard mijn erecties waren... "je lijkt wel groter" ... Welke man wil dat nu niet horen ? (tenzij dat betekent dat je eerst wel erg klein geschapen was... dat kan ook... anyways ... :thumb:)

Word hier vooral genomen door de arginine en veel pre-workout boosters (NO) zijn hierop gebaseerd en werkt dus wel degelijk.
Is dus een goedkoper en gezonder alternatief voor de pre-workout boosters die ook volgepropt zitten met dingen die je niet wilt.

Terug
Naar boven