MuscleMeat

allemaal aan de cacao!

mja ben gewoon geen fan van overal suiker bij te gooien, kwark vond ik eerst ook ranzig zonder suiker maar gewoon doorgebeten en nu eet ik het met plezier zonder

Je zou kunnen beginnen met wat suiker/zoetstof en dan langzaam afbouwen.

Maar goed, wat is er tegen wat suiker/zoetstof ?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is de ramp als de opname iets trager is? Is er een time-window waarin de cacao opgenomen moet zijn ? En over welke tijden hebben we het dan .. hoe snel wordt cacao met water opgenomen en hoe lang duurt het voor cacao met melk en zoetstof (aka chocolademelk ;)) ... En wat betekent dit allemaal voor je resultaten ... serieus, maakt het ene **** uit ?

Ik snap ook niet echt waarom het uitmaakt als het langer duurt voordat het opgenomen is. Dan neem je het toch gewoon een uurtje eerder?

ach als je een beetje serieus bezig bent maakt timing wel uit..
je pre wo 30-45 minuten voor het trainen
je BCAA 20 minuten voor het trainen
je caffeine 60 minuten voor het trainen
je whey 2 uur voor het trainen
etc.
en je cacao 2 1/2 uur voor het trainen en als je het met melk neemt 3 1/2 uur? 4 uur?

De vraag is of een minder strikte timing een merkbaar verschil gaat maken. Zelf leef ik momenteel wat 'soepeler' door privé omstandigheden, en merk geen achteruitgang qua fysiek. Ik probeer minstens 150 gram eiwit en 3 fatsoenlijke maaltijden per dag binnen te krijgen, maar dat lukt niet altijd. Ook het trainen is al een maand onder oud niveau.. Toch ben ik fysiek nog niet veel achteruit gegaan, alleen kracht is aanzienlijk gecrasht. Maar dat is volgens mij voornamelijk een stukje motorisch/neurologische ontwenning.
Ondanks het feit dat ik liever gewoon goed train en eet is het een goede eye opener. Niet alleen de inhoud van mijn portemonnee, maar ook mijn relativeringsvermogen gaat er op vooruit. ;)

ach als je een beetje serieus bezig bent maakt timing wel uit..
je pre wo 30-45 minuten voor het trainen
je BCAA 20 minuten voor het trainen
je caffeine 60 minuten voor het trainen
je whey 2 uur voor het trainen
etc.
en je cacao 2 1/2 uur voor het trainen en als je het met melk neemt 3 1/2 uur? 4 uur?

Had het nu 3,5 uur voor m'n training genomen inderdaad en dat ging prima. Pomp was aanwezig :)

Pomp is idd gruwelijk met cacao...nooit verwacht. :)

gezonde chocolade shake voor het sporten

Ik heb jullie verhalen gelezen en ik heb HET perfecte middel voor het sporten:

de supergezonde chocolade shake van Xocai!

Kijk voor meer informatie op http://gezondechocola.nl/x-protein-meal-replacement-shake/

Het is in principe een product om af te vallen, maar je kan het ook uitstekend gebruiken als sportdrank voor het sporten.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als dank het gratis het e-book Gezonde Chocola in 2012. http://gezondechocola.nl/aanmelding-nieuwsbrief-en-gratis-e-book/

Lees en sta versteld over hoeveel gezondheidsvoordelen donkere chocola te bieden heeft!

Ik heb jullie verhalen gelezen en ik heb HET perfecte middel voor het sporten:

de supergezonde chocolade shake van Xocai!

Kijk voor meer informatie op http://gezondechocola.nl/x-protein-meal-replacement-shake/

Het is in principe een product om af te vallen, maar je kan het ook uitstekend gebruiken als sportdrank voor het sporten.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als dank het gratis het e-book Gezonde Chocola in 2012. http://gezondechocola.nl/aanmelding-nieuwsbrief-en-gratis-e-book/

Lees en sta versteld over hoeveel gezondheidsvoordelen donkere chocola te bieden heeft!

150 euro voor 64 shakes!

Koop zelf de cacao van Blooker. Kost geen drol, ****ing smerig, maar zal vast wel ergens goed voor zijn zoals uit dit topic blijkt.

Koop zelf de cacao van Blooker. Kost geen drol, ****ing smerig, maar zal vast wel ergens goed voor zijn zoals uit dit topic blijkt.

Als het niet smerig smaakt, dan werkt het niet.. dat weet toch iedereen.....

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 08:32 ----------

Als het niet duur is dan werkt het niet, dat weet toch iedereen.

Als het niet smerig smaakt, dan werkt het niet.. dat weet toch iedereen.....

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 08:32 ----------

Als het niet duur is dan werkt het niet, dat weet toch iedereen.
Klopt, producten van B&F zijn lekker en goedkoop, dat kan onmogelijk effectief zijn!

Kick. Weegschaal is kapot. Hoeveel is 10 gr ongeveer? Pak nu twee theelepels met een goeie berg erop. En gewoon in de mond en bietje water drinken. Hardkoor!

Is het trouwens ook mogelijk om ergens grotere hoeveelheden cacao te kopen ? Die kleine pakjes zijn zo leeg.. misschien ergens per kilo te koop? (voor weinig uiteraard, niet van dat ongebrande overprijsde supervoer voor mij)

Ik neem "Raw Cacao Poeder" van Mattisson HealthStyle; zit in een emmertje van 300 gram, ~ 12 euro.
Is biologisch en niet bewerkt - bevalt prima.

**** yeah, heb hier nog cacao poeder liggen van de supermarkt.
Hoeveel van dat spul moet je nemen en wanneer?

Ok ,dus als ik het goed begrijp is cacao goed voor de pomp?
Vanavond maar eens proberen dan. ik heb nog een pak van 750 gram staan thuis :D

Ok ,dus als ik het goed begrijp is cacao goed voor de pomp?
Vanavond maar eens proberen dan. ik heb nog een pak van 750 gram staan thuis :D

Hoe kom jij (of beter gezegd hoe kom ik) aan een pak van 750 gram ? Waar haal ik dat ?

Terug
Naar boven