MuscleMeat

Allemaal weer met een gerust hart slapen, SP valt af in kabinetsformatie

Doei SP :wave:
Nu weer allemaal braaf op het CDA en de VVD stemmen aub, ik pleit voor nieuwe verkiezingen in maart.

Dit word echt helemaal niets met de formatie. We kunnen straks denk ik nog eenk eer stemmen, of anders over een jaar wel als het kabinet gevallen is.

SP niet, VVD niet, wat wordt het dan ???

Gaat lekker zo.

Ik betwijfel of Bos zin heeft in regeren met twee gristelijke partijen, ik moet het nog zien.

Wie had er meer verloren: vvd of pvda, wie het meest verliest zowel relatief als absoluut zou dan in oppositie moeten imo.

Edit.. nee pvda heeft er 9 verloren, vvd 6.

dus absoluut en relatief was PVDA van de 2 de grotere verliezer :D

Maar dat na de verkiezingen de verstandhouding even wat minder is lijkt me niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Feit is dat ze deze koers zo veel mogelijk weer verder willen varen.
Dat PVDA het niet ziet zitten met de VVD (paars...) vind ik eerder plausibel aangezien dit mogelijk de SP tot nog hogere hoogte kan doen stijgen, en de positie van de PVDA in de toekomst ongewis maakt.

en vanwege de Verdonk-koers, vergeet dat niet hè. De lijn van Rutte (met de kanttekening dat hij Verdonk blijft steunen) is niet 100% mijn lijn, maar lijkt mij in feite geen verkeerde partner.

Niet echt goed voor de democratie :roflol: T de SP is er niet voor om een totalitaire staat in te voeren.

De SP niet maar Marijnissen wel! Jan is van zichzelf al vrij bazig, niet voor niets staat ie bekend als 'Mao-Marijnissen'.

Laat eens 20 willekeurige SP stemmers 3 SP-leden opnoemen.
Kunnen ze niet.
De SP zonder totalitaire Jan is niks, en dat weten ze bij de SP maar al te goed.

De SP niet maar Marijnissen wel! Jan is van zichzelf al vrij bazig, niet voor niets staat ie bekend als 'Mao-Marijnissen'.

Kunnen ze niet.
De SP zonder totalitaire Jan is niks, en dat weten ze bij de SP maar al te goed.

Ik ken Jan Marijnissen en Agnes Kant :cool: (toevallig op tv gezien)

Ben geen SP stemmer trouwens

• Topic Starter Topic Starter

Kunnen ze niet.

We zullen zien, Jan is nog niet dood. De gemeenteraden waar ze ook zitting hebben in het college van B&W doen ze het in ieder geval niet verkeerd. Daar heeft Jan weinig controle op. Valt ook niet bij te houden met 345 raadszetels.

Balkje is te trots om in een kabinet te gaan zitten met 2 linkse partijen.
Ik ben benieuwd wat Bos gaat doen hij zei immers "zonder SP doe ik niet mee".
En zoals al geopperd werd ik denk dat we binnenkort weer mogen stemmen.
Mocht dat gebeuren dan zie ik een nog grotere overwinning voor SP en dan hopelijk zo groot dat het CDA er niet meer omheen kan.
Echt te belachelijk voor woorden dat dit weer gebeurt!
En als Marijnissen bazig is wat is Balkje dan wel niet?
Het volk kiest een regering en niet de grote overwinnaar.
Het hele stemmen stelt geen **** meer voor net als een aantal jaren terug toen we PVDA/CDA wilden hebben en wat kregen we en door wie?
Juist de grootste "baas" uit Den-Haag ik hoop dat zn teennagel weer ingroeit en dat hij overlijd aan zn paarse horrepoot :D

We zullen zien, Jan is nog niet dood. De gemeenteraden waar ze ook zitting hebben in het college van B&W doen ze het in ieder geval niet verkeerd. Daar heeft Jan weinig controle op. Valt ook niet bij te houden met 345 raadszetels.

Da's een ander verhaal. Wat ik eng vind is dat iemand met een duidelijk communistisch verleden, zélf ook aanhanger is van een nogal totalitaire manier van een partij leiden. Iedereen moet luisteren naar Jan M. anders ben je exit.
Brrrr. En hij weet zelf ook: Als ie de partij verlaat stort de SP als een vervallen Kremlin in elkaar.

Die tijd ligt ver achter hun, echter de fractie wordt redelijk totalitair geleid. Dat wel ja. Maar de Partij = Jan gaat al lang niet meer op. Er zit in tegenstelling tot bij veel andere partijen nog aardig wat achter.

Waarom wordt de partij dan totalitair geleid?
Weten de stemmers dat wel?
Ik heb de laatste tijd erg veel mensen horen zeggen dat de mensen die op SP hebben gestemd dat gevoelsmatig deden en bij god niet weten wáár ze nu op hebben gestemd. Ik zou niet graag op zo'n soort partij stemmen.
Die knipoog naar de CPN is eng. Jan wil graag alleenheerschappij. Die heeft ie al binnen z'n partij en zou ie ook eisen als minister-president. kan niet maar hij zou alles uit de kast halen.

En jij denkt dat het mogelijk is binnen een coalitie om zo te werk te gaan?

Dat hij zijn partij totalitair leidde kwam ook omdat het zijn kindje was. Hij was samen met Poppe degene die als eersten in de kamer kwamen. De rest komt dus eigenlijk om te leren van Jan. Wat dat betreft drukt hij een grote stempel op de fractie. Maar gelet op de grootte nu zal dat ook minder worden. 25 man kan je al niet meer zo strak leiden, laat staan je hele partij.

Als ik Pool of Tjech zou zijn, zou ik ook nooit stemmen op een partij vól ex-commies. Wat denk je zelf, dat ze dat hebben afgezworen?
Het was niet illegaal dus er zit nog genoeg 'communist' in die lui.

Terug
Naar boven