Fitness Seller

Alles kraakt?

pentje

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Zoals de topic titel al zegt, alles kraakt.
Ik ben bijna 17 jaar en train nu ongeveer 10 maanden, en met succes!
Ik word sterker,breder noem maar op maar ik krijg wel een paar probleempjes.
Mijn rechter arm is sterker/dikker dan mijn linker (Een klein beetje maar).
Ik heb als tip doorgekregen om gewoon met dumbbells te trainen en minder met stangen, en ook om te beginnen emt de zwakste arm, wat ik nu al een tijdje doe.

Een ander probleem is dat alles dus kraakt. Mijn nek kraakt het uit als ik hem van links naar rechts beweeg (Snelle beweging) , en ook mijn rug kraakt als ik mijn vuisten in mijn rug zet en naar achter ga. (Had ik altijd al).
Als ik mijn schouderbladen naar elkaar beweeg (Zonder gewicht oid.) Kraakt dat ook. (Knakt zegmaar iets tussen de schouderbladen)
Is dit ernstig ? Moet ik iets anders doen? Of is eht gewoon omdat ikn og jong ben,groei etc?

Edit:
Kan iemand mij a.u.b ook enkele oefeningen geven voor de "wings" , ik wil graag wat breder worden maar ik heb niet echt goede/nieuwe oefeningen.

Thanks!

Laatst bewerkt:
Grote kans dat het erfelijk is, vraag je ouders ernaar, misschien weten die meer.

• Topic Starter Topic Starter
Grote kans dat het erfelijk is, vraag je ouders ernaar, misschien weten die meer.

Mijn moeder heeft altijd last van haar nek gehad, maar bij mij is het (volgens mij) sinds het sporten wel erger geworden. Bij mijn moeder kraakt het ook niet zo als bij mij.
Mijn neef heeft hetzelfde met zijn rug als ik, ook erg kraken, maar tussen mijn schouderbladen is now vrij nieuw.

Is het niet zo dat het erger kan worden door het trainen? Of door bepaalde oefeningen?
Misschien belas tik mijn nek teveel? of klinkt dat gek

Slechte gewrichten?
Des te meer gebruik des te meer slijtage...maar als je daarop gaat letten kan je net zo goed niks meer doen.
Visolie is goed voor je gewrichten en houd ze wat soepel.

ok bedankt:)

iemand ook nog wat oefeningne voor de rug/vleugels

Ik train gewoon door tot mijn 60e en dan vervang ik alle gewrichten wel gewoon ;p

bent over row (barbell), dumbbell row, pullups, chinups, pulldown

daar heb ik wat aan ;)

"Krakende wagens gaan het langst mee" zei mn opa altijd

Kraken kan geen kwaad, is gewoon vacuüm in gewrichten dat zich verplaatst. Zeker als je nog groeit is dat heel normaal.

Kraken kan geen kwaad, is gewoon vacuüm in gewrichten dat zich verplaatst. Zeker als je nog groeit is dat heel normaal.
ik heb een vervelende gewoonte dat ik mijn vingers atijd knak,
dit is dus ook niet erg verder?
hoop mensen zeggen altijd tegen mij (daar krijg je reuma van etc etc)

Is niks ergs aan, zolang je er geen last/pijn van krijgt is er niks aan de hand. En van vingers knakken krijg je ook geen reuma

ik heb een vervelende gewoonte dat ik mijn vingers atijd knak,
dit is dus ook niet erg verder?
hoop mensen zeggen altijd tegen mij (daar krijg je reuma van etc etc)
Is onzin.

Zeker omdat ze denken dat knakken iets te maken heeft met botten/gewrichten die zouden schuren ofzo, wat natuurlijk niet kan want je verplaatst gewoon vacuüm in je gewricht.

Laatst bewerkt:
don,t worry ik kraak ook vooral toen ik begon met trainen :P

Edit: vooral schouders

Laatst bewerkt:
ok bedankt :)

Maar hoezo knak je je vingers eigenlijk dan? dat deed ik toen ik 10 was ofzo

Terug
Naar boven