Fitness Seller

Alles kraakt?

Maar hoezo knak je je vingers eigenlijk dan? dat deed ik toen ik 10 was ofzo
omdat het automatish gaat, en daarna voelt het als een ''opluchting'' voor mn gewrichten,

btw: wanneer was jij 10 dan 2 maand terug?

---------- Toegevoegd om 15:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

automatisme denk ik, ik doe het ook wel eens
voelt soms lekker

idd

kraken kan geen kwaat, tot het pijn gaat doen en ontsteken, vette vis eten voor de olieen is een goed idee, je kan ook capsules hiervan kopen,
kdenk niet dat het iets ernstig is

Zoals de topic titel al zegt, alles kraakt.
Ik ben bijna 17 jaar en train nu ongeveer 10 maanden, en met succes!
Ik word sterker,breder noem maar op maar ik krijg wel een paar probleempjes.
Mijn rechter arm is sterker/dikker dan mijn linker (Een klein beetje maar).
Ik heb als tip doorgekregen om gewoon met dumbbells te trainen en minder met stangen, en ook om te beginnen emt de zwakste arm, wat ik nu al een tijdje doe.

Een ander probleem is dat alles dus kraakt. Mijn nek kraakt het uit als ik hem van links naar rechts beweeg (Snelle beweging) , en ook mijn rug kraakt als ik mijn vuisten in mijn rug zet en naar achter ga. (Had ik altijd al).
Als ik mijn schouderbladen naar elkaar beweeg (Zonder gewicht oid.) Kraakt dat ook. (Knakt zegmaar iets tussen de schouderbladen)
Is dit ernstig ? Moet ik iets anders doen? Of is eht gewoon omdat ikn og jong ben,groei etc?

Edit:
Kan iemand mij a.u.b ook enkele oefeningen geven voor de "wings" , ik wil graag wat breder worden maar ik heb niet echt goede/nieuwe oefeningen.

Thanks!

Let op je dieet.Het kan ook aan een surplus van Ijzer/Calcium liggen.Teveel van de twee is niet goed voor je gewrichten.Mensen met Reuma hebben vaak een surplus van Calcium enz.

Heb precies hetzelfde als jou. Kom net uit de groei, dus ik gok het hier nog even op. Visolie schijnt inderdaad heel goed te zijn voor je gewrichten, probeer in ieder geval niet er een gewoonte van te maken om alles te knakken wat er te knakken valt. Ik merk zelf dat als ik mijn vingers een tijd blijf knakken, dat het alleen maar erger wordt. Daarom kan ik nu ook alleen maar mijn linker hand knakken, aangezien ik rechts nooit doe. Toeval? i don't know, ask the experts..

• Topic Starter Topic Starter
Let op je dieet.Het kan ook aan een surplus van Ijzer/Calcium liggen.Teveel van de twee is niet goed voor je gewrichten.Mensen met Reuma hebben vaak een surplus van Calcium enz.

ja maar soms zit zegmaar "Mijn rug vast" en dan voelt het gewoon niet fijn.
Het doet geen pijn maar het is gewoon beter als ik hem zegmaar kraak.
Ik zit nu midden in de examens en na een uur hard werken zit mijn rug wel aardig vast. Ik ga dan met mijn rug naar achteren over de stoel leuning terwijl ik zit en dan kraakt het ook wel aardig.
Ook tussen de schouderbladen.

Niet naar alles hier luisteren maar gewoon ff naar de dokter gaan. Die geeft beter advies dan mensen hier. Lijkt me niet erg goed voor je gewrichten en botten door het knakken zullen ze toch wat sneller slijten lijkt me.

Ik heb ook altijd dat alles knakt, bijv. als ik opsta ofzo van de bank en dan knakt er ineens iets in m'n arm ofzo. En ik heb heel vaak (vooreen bijna iedere dag) dat m'n grote teen vast zat en dan moest ik echt moeite doen om hem weer te buigen.. Kan ook eraan liggen dat ik nooit melk dronk vroeger.

ja maar soms zit zegmaar "Mijn rug vast" en dan voelt het gewoon niet fijn.
Het doet geen pijn maar het is gewoon beter als ik hem zegmaar kraak.
Ik zit nu midden in de examens en na een uur hard werken zit mijn rug wel aardig vast. Ik ga dan met mijn rug naar achteren over de stoel leuning terwijl ik zit en dan kraakt het ook wel aardig.
Ook tussen de schouderbladen.

Heerlijk gevoel is dat he, wat een opluchting kan dat zijn. Mijn fysiotherapeut wees mij er een keer op dat ik hypermobiel was en dat dit er ook bij hoorde. Hoe ver kom je met duim naar je pols?

Zie dit plaatje, alleen probeer dan is hoe ver je komt met je duim naar je pols toe.

Waar haal je ijzer dan vandaan? Want drink nogal veel melk (krijg dus erg veel calcium binnen).

Heej ik herken alles wat je zegt, je lijtk wel mijn verloren tweeling, alleen ben ik ouder (21) ik kan ook mn rug kraken etc mn nek kraakt altijd, tussen mn schouderbladen lijkt het of er een pees over een bot heenschiet, maar maak je hier maar niet druk om, je bent gewoon uit je voegen aan het barstten :P probeer het niet te veel te "knakken" in je schouder want dan wordt het alleen maar erger, gewoon lekker doortrainen en goed op je voeding letten.. over een maandje of 2 is het net zoals bij mij een stuk minder, en ook niet meer vervelend

Same shit :P
Helpt dit
[Link niet meer beschikbaar]
deels de effecten op te lossen van dit soort kraken van gewrichten?
Naar mijn mening en insziens voelt het ongezond aan, vooral in de onderrug, het is net alsof er iets "los" zit.
Ook al is het niks ergs, het is erg vervelend en ik zou er graag van af geraken...

• Topic Starter Topic Starter
Heerlijk gevoel is dat he, wat een opluchting kan dat zijn. Mijn fysiotherapeut wees mij er een keer op dat ik hypermobiel was en dat dit er ook bij hoorde. Hoe ver kom je met duim naar je pols?

Zie dit plaatje, alleen probeer dan is hoe ver je komt met je duim naar je pols toe.

lang niet met me duim tegen me pols
mijn duim krijg ik zegmaar helemaal recht maar niet verder

Heej ik herken alles wat je zegt, je lijtk wel mijn verloren tweeling, alleen ben ik ouder (21) ik kan ook mn rug kraken etc mn nek kraakt altijd, tussen mn schouderbladen lijkt het of er een pees over een bot heenschiet, maar maak je hier maar niet druk om, je bent gewoon uit je voegen aan het barstten :P probeer het niet te veel te "knakken" in je schouder want dan wordt het alleen maar erger, gewoon lekker doortrainen en goed op je voeding letten.. over een maandje of 2 is het net zoals bij mij een stuk minder, en ook niet meer vervelend

Bedankt voor je post ;)
Ik zal proberen minder te kraken. Als ik ga trainen kraakt het vanzelf wel als dat nodig is of niet?
Het voelt soms gewoon als een opluchting en is ook deels automatisme geworden...

Laatst bewerkt:
ik ken het, het kan ook echt een tik worden als je niet oplet :P dus probeer het een beetje beperkt te houden, goeie warming-up en strekoefeningen voordat je gaat trainen werkt ook goed

heb het ook bij leg press,
is op zich niet zo'n zwaar probleem hoor :)
je botten wrijven tegen elkaar en ontstaat chemische reactie met lucht & een stof in je lichaam ofzoiets :p

Terug
Naar boven