XXL Nutrition

Alles over de regeringscrisis in België

• Topic Starter Topic Starter
Het probleem met die voorspelling is dat ze dan 1) een minderheidsregering moeten vormen aan Vlaamse kant, en 2) CD&V moeten overhalen om hun Vlaamse standpunten grotendeels te laten vallen om hen te laten deelnemen.

CD&V heeft bij de vorige federale verkiezingen zwaar verloren net omdat ze die Vlaamse standpunten hebben laten vallen, dit een tweede maal doen is politieke zelfmoord. En een minderheidsregering om NVA te kunnen uitsluiten heeft aan Vlaamse kant geen draagkracht bij de bevolking en geen slagkracht bij de politici. Het zou bijna zeker de laatste Belgische regering zijn.

Ik blijf bij mijn voorspelling dat het op nieuwe verkiezingen zal uitdraaien, al weet ik niet zeker wanneer.

wrm breken er in belgie geen rellen uit zoals er in andere landen zou gebeuren??

Topic had ook the never ending story kunnen heten;)

Ben benieuwd wat de volgende verkiezingen gaan opleveren

Iedereen zegt dat ze niets zullen opleveren, maar ik zie dat toch anders. Het is gewoon de volgende logische stap in het democratisch proces en elke stap maakt weer iets duidelijk, zelfs als het resultaat min of meer hetzelfde blijft.

Wat trouwens velen niet zien is dat dit gewoon een politiek spelletje is. Vooral aan franstalige kant zijn ze gewoon de andere zijde aan het uitroken (zoals gewoonlijk).

Eric Donckier van Hbvl denkt er ook zo over:

(...) Om af te ronden. Met een akkoord. Of met een breuk. Wat het wordt? We zetten ons geld in op het tweede. Er zit geen beweging meer in de onderhandelingen, iedereen kampeert op zijn standpunten. De enige vraag die in feite nog moet beantwoord worden, is de vraag wie de stekker uittrekt. De Franstaligen zullen het niet zijn, dat weten we wel zeker, die hun geduld is oneindig. Hun tactiek, hierin gesteund door sp.a en Groen!, is duidelijk: de N-VA uitroken. (...)

http://www.hbvl.be/blog/de-kern/extern-het-is-gedaan.aspx

Maar ze spelen een gevaarlijk spelletje; de kruik gaat zo lang te water tot ze barst.

Dan zal NVA het eerst en vooral nog beter moeten doen dan de vorige verkiezingen.
Di Rupo wil nu een regering met ALLE partijen. Behalve een paar partijen niet :rolleyes:

Komaan jongens gebruik dat artikel 35 es van de grondwet.
Als het niet samen lukt doe dan de dingen samen die wel samen gaan.
Zorg dat het efficiënt is.

Alleen als er bij nieuwe verkiezingen komen en er word veel meer op spa, groen (en misschien vld)gestemd dan zal er wel sneller een regering komen

Het mooie van De Decker in de zevende dag: Wat denkt u van de betoging"?
Dat De Clerk maar es voor zn vaders deur gaat betogen met dat het gerecht toch niet goed draait :D

Welke regeringscrisis.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Wat willen jullie Vlamingen als jullie moeten kiezen:

a) Scheiding, Wallonie bij FR, Vlaanderen bij NL
b) Scheiding, Wallonie boeit me niet, Vlaanderen onafhankelijk
c) België moet België blijven.
d) Vlaanderen, Limburg en N-Brabant moeten het koninkrijk der zachte G worden.
C zou ik kiezen

Dan zal NVA het eerst en vooral nog beter moeten doen dan de vorige verkiezingen.
Di Rupo wil nu een regering met ALLE partijen. Behalve een paar partijen niet :rolleyes:

Veel beter zullen ze het niet doen... Achteruitgang is mogelijk maar dan nog heb je geen regering.
Ipv nieuwe verkiezingen een referendum maar hoe? Dan zullen het ook weer 2 landsdelen tegen over elkaar staan.

Di Rupo zij dit op een partijcongres, 't is wel serieuzer als hun plan B maar hij weet ook wel dat het geen haalbare kaart is.

@Zevende dag:
BDW was in de zevende dag wel Calimero aan het spelen (ik heb op de nva gestemd).
Het gesprek met Toback junior, De Clerk, enz was nog eens mooi politiek debat.

Laatst bewerkt:
Nah, hij gaat geen gelijk krijgen :)

Wanna bet T? :P

cd&v verraders

Als er een regering komt zonder NVA (welke dus de verkiezing gewonnen heeft)
pak ik mn koffer en verhuis ik naar een ander land
die walen gaan de vlamingen financieel proberen uit te buiten

Snap het nut niet van verkiezingen als diegene die ze winnen niet in de regering worden opgenomen.

CD&V zullen wel niet dezelfde fout maken, wees maar gerust...
Of er zal genoeg moeten zijn om hun kiespubliek te paaien.

CD&V zullen wel niet dezelfde fout maken, wees maar gerust...
Of er zal genoeg moeten zijn om hun kiespubliek te paaien.
Als ik zie met welk gemak VLD al hapt voor postjes, SPA loopt PS achterna, idem voor Groen en Ecolo. CD&V kan kiezen: macht/postjes of N-VA. Wat denk jij dat ze kiezen? Verkiezingen kunnen ze in principe uitstellen zolang de regering niet valt, maar anderzijds vraag ik me af of ze überhaupt zullen slagen om een regering te vormen.

Eigenlijk is het net alsof er nooit verkiezingen zijn geweest, dezelfde prutsers zitten terug aan tafel...

We zullen zien :o
Tja prutsers als je aan 2/3 meerderheid wil geraken.
Meerderheid > minderheid ook al hebben ze "gewonnen"...

DBB gaat het eens oplossen.
Wat Khadafi kan in Libië kan DBB in Belgie :p

Nee, serieus. Ze moeten er echt eens dringend werk van maken.
Welke minister is er nu nog geen formateur geweest de afgelopen 400 dagen?
Vlaanderen en Wallonië zullen op politiek vlak nooit overeen komen qua financiering etc.
Ze zouden het land beter splitsen qua regering.
Zoals de Verenigde Staten van Amerika. De staat Vlaanderen en de staat Wallonië, samen onder de naam België.

Ben eens benieuwd wat er gaat gebeuren. Zou wel lachen zijn als ze toch een regering vormen, waarschijnlijk met een of ander halfbakken akkoord waar niemand echt tevreden mee is, en dan kan de N-VA lekker vanuit z'n luie zetel oppositie voeren en volgende verkiezingen +35% halen.

Terug
Naar boven