Fitness Seller

Alles over de regeringscrisis in België

Anders nog eens verkiezingen organiseren? :) Heb er nog wel weer eens zin in ...

Toen ik hoorde over het akkoord over bhv was het eerste wat ik dacht: is this real life?

Er is een akkoord over de financieringswet. Het gaat opeens zo snel :scratch:

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk gaat het snel, de Vlaamse mossels zijn blij met 2x niks en de Walen krijgen net als de Grieken miljarden per jaar extra bovenop de bestaande transfers en moeten daar bijna niets voor doen. Bovendien kan Vlaanderen nog verder verfransen via de nieuwe regeling rond BHV. Iedereen happy, behalve dan de Vlaamse kiezers die voor verandering hadden gestemd...

Ik zie alleen nog maar fotos van Di Rupo in de krant met de grootste glimlach ooit op zijn smoel, je kunt het hem ook niet kwalijk nemen, hij heeft gewonnen, en nog geen klein beetje, allemaal dankzij de linkse h**ren des Vlaanders.
Maar de Vlaamse kiezer zal dit niet vergeten, je kunt de NVA buiten spel zetten, maar vroeg of laat komen ze toch terug aan beurt.

Hopen dat dit misbaksel van een regering (vooral aan Vlaamse kant met alle verliezers) weer snel valt, zodat we naar nieuwe verkiezingen kunnen. Al vrees ik dat het Belgische regime er alles aan zal doen om dat te vermijden. N-VA zit eigenlijk in een cordon net als VB, al zegt niemand dat met zoveel woorden. Dat is dus bijna 50% van de Vlaamse bevolking die gewoon genegeerd en buitengesloten wordt uit het democratisch proces. Een troost is dan weer dat zo'n land in elk geval niet eeuwig kan blijven bestaan.

Die nog altijd een minderheid (zij het een grote) uitmaken in Vlaanderen en nog minder in België. Tof toch hoe dat democratie werkt :)

In Vlaanderen is een meerderheid van Vlamingen voor een grote staatshervorming, en die komt er niet.

Als we de cijfers van vorige verkiezingen nemen (N-VA is ondertussen nog 5% gestegen) : N-VA had 27%, VB 12%, samen is dat 39%. Tel daar LDD, en de Vlaamsgezinde CD&V'ers en VLD'ers bij en je zit aan je meerderheid. Helaas verraden CD&V en OVLD keer op keer hun kiezers, en helaas blijven teveel van die kiezers toch domweg voor die partijen kiezen.

Punt twee: democratie is in België verkracht, want Vlaamse partijen die winnen worden in een cordon gegooid of door de franstaligen en hun koningshuis gewoon buiten gewerkt. België is een particratie met een grote invloed vanuit een ondemocratisch, franstalig, en anti-Vlaams koningshuis. Wat de Vlaming ook kiest, uiteindelijk wordt zijn stem genegeerd en desnoods brengen ze alle verliezers samen, zelfs als dat een minderheid is tegenover een franstalige meerderheid (denk aan vorige regering).

Het probleem is dat Vlaanderen zeer verdeelt is, en dat is nou net waar de macht zit voor franstalige België: verdeel en heers. Vlaanderen schaadt zichzelf door haar diversiteit. Terwijl franstaligen één blok vormen en zo vanuit een minderheid meer macht hebben verworven in België. Dit is een pervers systeem en zal niet blijven bestaan. Steeds meer Vlamingen gaan inzien dat België een slechte zaak is en alleen nog maar bestaat om hen financieel uit te zuigen en Vlaams grondgebied te verfransen en te veroveren.

Het is goed mogelijk dat de komende regering (als die er ooit komt) ook de laatste regering zal zijn. En de kans is groot dat deze zal vallen voor ze de rit uit kan doen.

dus.. Jij vind het huidige systeem/bestuur 'hardstikke prima'?

Verre van. Maar dat betekent niet dat je het eens bent met de "verandering" die waar T het over had.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Sep 2011 om 12:32 ----------

In Vlaanderen is een meerderheid van Vlamingen voor een grote staatshervorming, en die komt er niet.

Dat is net het probleem. Wat is een "grote" staatshervorming? Los van de N-VA propaganda bevatten de deelakkoorden die nu gesloten zijn wel degelijk grote hervormingen. Of die voldoende zijn of niet zal de kiezer moeten beoordelen bij de volgende verkiezingen.

Als op dat moment N-VA/VB 50% of meer haalt zal ik me daar ook bij neerleggen. Maar het is intellectueel oneerlijk om het Vlaams-Nationalistisch standpunt als enige benchmark te nemen en alles daartegen af te meten en daaruit voortkomende arrogantie "we zullen wel beslissen wanneer het genoeg is" begint op mijn heupen te werken.

Wist je dat belgie het langst zonder regering zit? Irak was 2e dacht ik met iets van 13ish maanden???

Intredasting

Zonder federale regering. We hebben er nog een zestal op overschot :)

Dat is net het probleem. Wat is een "grote" staatshervorming? Los van de N-VA propaganda bevatten de deelakkoorden die nu gesloten zijn wel degelijk grote hervormingen. Of die voldoende zijn of niet zal de kiezer moeten beoordelen bij de volgende verkiezingen.

Als op dat moment N-VA/VB 50% of meer haalt zal ik me daar ook bij neerleggen. Maar het is intellectueel oneerlijk om het Vlaams-Nationalistisch standpunt als enige benchmark te nemen en alles daartegen af te meten en daaruit voortkomende arrogantie "we zullen wel beslissen wanneer het genoeg is" begint op mijn heupen te werken.
Ik weet niet waar jij zogenaamd propaganda van N-VA gelezen hebt maar maak je geen illusies over grote hervormingen, die komen er niet. N-VA is als partij altijd eerlijk geweest en heeft geen propaganda nodig om de waarheid aan het licht te brengen. De leugens komen van de traditionele Vlaamse partijen die nu natuurlijk hun slechte resultaten gaan verdedigen als 'goede akkoorden'. Alleen slecht ingelichte burgers lopen daar in.

Doe de proef voor jezelf: lees de Vlaamse resoluties van '99 waar alle Vlaamse partijen achter stonden, en leg die naast wat er momenteel op tafel ligt. Het komt niet eens in de buurt. Wallonië en Brussel krijgen een blanco cheque en extra transfers erbij bovenop de enorme bestaande transfers (die niet eens hebben geholpen om hun economie te versterken maar deze in slaap hebben gewiegd, dit zijn de woorden van een Waalse prof). De ziekte wordt dus niet aangepakt, maar het virus wordt nog versterkt.

Bovendien staat er zeer weinig tegenover. De bevoegdheden die Vlaanderen krijgt zijn beperkt. Slechts 1/3 van de personenbelasting, en nog wat borrelnootjes. Dit is niet de grote staatshervorming. De grotere verantwoordelijkheid die N-VA had gevraagd om Wallonië aan te sporen tot economische groei komt er niet. Ze blijven teren op Vlaamse transfers, terwijl Vlaanderen dat geld zelf nodig heeft.

Het is gewoon de zoveelste overwinning voor franstalig België, en ook deze regering zal er niet in slagen om de spanningen en verschillen tussen Vlamingen en franstaligen weg te nemen. Integendeel, ik voorspel dat deze nog zullen toenemen.

-NVA is dom geweest om niet te zwijgen, eerst teksten dan praten had hun geloofwaardigheid ten goed gekomen (nu is er toch een deuk).
-Ben niet voor het altijd optellen van "vlaamsgezinde" stemmen, dat ovld en cd&v(misschien vorige verkiezingen) hun kiezers zouden verraden kun je niet zeggen(je weet niet waarom ze erop stemmen en hoeveel % van de stemmen.)
-Beter zou de werkloosheidsuitkering in de tijd beperkt moeten zijn dat zou al iets doen, geen achterpoortjes zoals nepstatuten leefloon(objectief) erna enz.
Dan misschien een nieuwe financieringswet.

-NVA is dom geweest om niet te zwijgen, eerst teksten dan praten had hun geloofwaardigheid ten goed gekomen (nu is er toch een deuk).
-Ben niet voor het altijd optellen van "vlaamsgezinde" stemmen, dat ovld en cd&v(misschien vorige verkiezingen) hun kiezers zouden verraden kun je niet zeggen(je weet niet waarom ze erop stemmen en hoeveel % van de stemmen.)
-Beter zou de werkloosheidsuitkering in de tijd beperkt moeten zijn dat zou al iets doen, geen achterpoortjes zoals nepstatuten leefloon(objectief) erna enz.
Dan misschien een nieuwe financieringswet.
- Klopt, wachten was beter geweest. Maar ze hadden op de meeste punten alsnog gelijk.

- Je mag niet vergeten dat veel mensen een bepaalde partij niet los kunnen laten, hoewel die partij eigenlijk al sterk afwijkt van hun eigen ideologie. Maar een christen blijft toch CD&V stemmen, net als een bedrijfsleider OVLD blijft stemmen.

- Eens.

- Klopt, wachten was beter geweest. Maar ze hadden op de meeste punten alsnog gelijk.

- Je mag niet vergeten dat veel mensen een bepaalde partij niet los kunnen laten, hoewel die partij eigenlijk al sterk afwijkt van hun eigen ideologie. Maar een christen blijft toch CD&V stemmen, net als een bedrijfsleider OVLD blijft stemmen.

- Eens.
- We zullen zien op het einde van de rit, wat het akkoord is en op welke punten ze gelijk zullen hebben.

- Das waar maar het grootste deel van de kiezers zijn niet partijgebonden.

@ Brussel zou echt wel omgevormd mogen worden:
Antwerpen 480.000 inwoners.
Brussel 19 gemeenten 1.150.000 inwoners. Met daarboven nog een regering.

Beiden steden met +- dezelfde problemen.
Beter zouden ze (als compensatie) de 6 gemeenten erbij moeten nemen maakt 25 gemeenten. Voor elke 5 gemeentes een burgemeester met daarbijhorende politiezone.

@Justitie gewoon in gans het land gelijk alleen maar in Brussel tweetalige rechtszaken(met voldoende rechters dan dat nu het geval is dat criminelen berecht worden) iedereen gelijk voor de taalgrens.
@ Verkiezingen samenvallende zijn een must, prijskaartje, 1 zondagmorgen waar mensen moeten gaan stemmen, meer "politieke rust", minder politiekers die op verschillende lijsten opkomen...

Laatst bewerkt:
Wouter Van Besien wil een groene minister van financiën :')

Oh beter dat dan Reynders?

Terug
Naar boven