Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iedereen happy, behalve dan de Vlaamse kiezers die voor verandering hadden gestemd...

Die nog altijd een minderheid (zij het een grote) uitmaken in Vlaanderen en nog minder in België. Tof toch hoe dat democratie werkt![]()
Die nog altijd een minderheid (zij het een grote) uitmaken in Vlaanderen en nog minder in België. Tof toch hoe dat democratie werkt![]()
dus.. Jij vind het huidige systeem/bestuur 'hardstikke prima'?
In Vlaanderen is een meerderheid van Vlamingen voor een grote staatshervorming, en die komt er niet.
Ik weet niet waar jij zogenaamd propaganda van N-VA gelezen hebt maar maak je geen illusies over grote hervormingen, die komen er niet. N-VA is als partij altijd eerlijk geweest en heeft geen propaganda nodig om de waarheid aan het licht te brengen. De leugens komen van de traditionele Vlaamse partijen die nu natuurlijk hun slechte resultaten gaan verdedigen als 'goede akkoorden'. Alleen slecht ingelichte burgers lopen daar in.Dat is net het probleem. Wat is een "grote" staatshervorming? Los van de N-VA propaganda bevatten de deelakkoorden die nu gesloten zijn wel degelijk grote hervormingen. Of die voldoende zijn of niet zal de kiezer moeten beoordelen bij de volgende verkiezingen.
Als op dat moment N-VA/VB 50% of meer haalt zal ik me daar ook bij neerleggen. Maar het is intellectueel oneerlijk om het Vlaams-Nationalistisch standpunt als enige benchmark te nemen en alles daartegen af te meten en daaruit voortkomende arrogantie "we zullen wel beslissen wanneer het genoeg is" begint op mijn heupen te werken.
- Klopt, wachten was beter geweest. Maar ze hadden op de meeste punten alsnog gelijk.-NVA is dom geweest om niet te zwijgen, eerst teksten dan praten had hun geloofwaardigheid ten goed gekomen (nu is er toch een deuk).
-Ben niet voor het altijd optellen van "vlaamsgezinde" stemmen, dat ovld en cd&v(misschien vorige verkiezingen) hun kiezers zouden verraden kun je niet zeggen(je weet niet waarom ze erop stemmen en hoeveel % van de stemmen.)
-Beter zou de werkloosheidsuitkering in de tijd beperkt moeten zijn dat zou al iets doen, geen achterpoortjes zoals nepstatuten leefloon(objectief) erna enz.
Dan misschien een nieuwe financieringswet.
- We zullen zien op het einde van de rit, wat het akkoord is en op welke punten ze gelijk zullen hebben.- Klopt, wachten was beter geweest. Maar ze hadden op de meeste punten alsnog gelijk.
- Je mag niet vergeten dat veel mensen een bepaalde partij niet los kunnen laten, hoewel die partij eigenlijk al sterk afwijkt van hun eigen ideologie. Maar een christen blijft toch CD&V stemmen, net als een bedrijfsleider OVLD blijft stemmen.
- Eens.