AndroidHealthClinic

Als je nog niet weet JA of NEE te stemmen over de EU grondwet...

oh en nee stemmen is een automatisch verbod daarop? ok...tnx!

huh ik hou wel van stierenvachten .
en mijn meid die haar vader gaat jagen
en wij hebben ganzen

• Topic Starter Topic Starter
boogie zei:

Een 'NEE" betekent een verbod in verschillende landen. Zo blijft de pelsdierfokkerij verboden in Nederland. En anders kan iedereen weer z'n gang gaan. Nu kan je nog strijden en lobbyen tegen Fois Gras, straks met een JA is het gewoon wet dat het mag...

dus er is een artikel in het nieuwe grondwetverdrag dat dit soort praktijken goedkeurt (graag artikelnummer incl. lid als je dat hebt)? Want daar moet sprake van zijn alvorens deze voorrang heeft op de Nederlandse wet.

Een goede reden om NEE te stemmen!

de dieren gaan onze economie niet redden

flippodud zei:
de dieren gaan onze economie niet redden

Haha! Turkije ook niet als het straks lid wordt en in 1 klap de meeste EU-gelden krijgt PLUS nogeens mag stemmen over het lot van jou als Nederlander en over onze economie en wetten! :roflol:
Daar ga je dan, ingepakt door de stem van een derde wereldnatie met amper respect voor mensenrechten.

Ik stem in ieder geval tegen.
Willem 2

het komt in hoofdlijnen haar op neer:

Met dierenwelzijn moet volgens de Preambule weliswaar rekening worden gehouden, maar daarbij moeten religieuze en culturele tradities gerespecteerd blijven. Dit houdt dus in dat stierenvechten, onverdoofd slachten, eieren rapen van beschermde vogels, het vangen en schieten van trekvogels, circussen die dieren gebruiken, drijfjacht, dwangvoedering van ganzen en eenden om ze letterlijk ziek te maken en andere vormen van dierenmisbruik nog steeds worden toegestaan, zolang het maar op basis van tradities en gewoonten gebeurt.

Deze tekst beschermt de dieren helemaal niet, maar beschermt tradities van mensen. Een klinkende overwinning voor met name de Spaanse lobbyisten voor het stierenvechten!

Te belachelijk voor woorden.

Om te kotsen.

Ik ben zelf woonachtig geweest in Spanje en alleen de achterlijke burgermans + het zuiden kijkt nog naar dit soort evenementen als stierenvechten; de moderne Spanjaard staat er al teveel vanaf.

Wie de echte redenen wil te weten komen, waarom al dat dierenleed vaak toegelaten wordt en grote multinationals altijd maar meer macht verwerven (met deze grondwet zal die macht nog groter worden en zal de macht van de regering nog maar eens gereduceerd worden) moet maar eens boeken van de economiste "Noreena Hertz" lezen, écht interessante stuff!

Tja, het zijn maar dieren. Zo lang er nog mensen lijden, buiten hun schuld om, kan ik me niet druk maken om dieren.

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet voor martelingen van dieren en ik walg van stierenvechten maar het blijven dieren. Mensen zijn veel belangrijker!

boogie zei:

Nee, maar ja-stemmen betekent het recht erop. En als iets in een grondwet staat zie het er dan nog maar eens uit te krijgen...

En dat dwangvoeren van ganzen wordt nu aangevoerd als een traditie etc. terwijl iedereen weet dat het alleen maar is om ten koste van die beesten snel een dikke portemonnee te krijgen.

Al dit soort dingen staat er alleen maar in omdat men bang was dat die grondwet er anders niet door zou komen in die landen.

@zeekip: niet mee eens.

DBC01 zei:
Een 'NEE" betekent een verbod in verschillende landen. Zo blijft de pelsdierfokkerij verboden in Nederland. En anders kan iedereen weer z'n gang gaan. Nu kan je nog strijden en lobbyen tegen Fois Gras, straks met een JA is het gewoon wet dat het mag...
Ik was van plan voor te stemmen, maar nu ik dit lees begin ik te twijfelen. Want ik ben zeker niet voor dierenleed, maar 100% tegen! En als een tegen stem dat kan wegnemen, dan zal ik dat zeker niet laten.
Maar ik vraag me toch af: of dat verschil maakt, ikzelf denk van niet...
Ik heb nu zoveel twijfel, dat ik mischien beter niet kan stemmen. Ik heb zoiets van: als ik een stem uitbreng moet ik er wel volledig achter staan.

Ja tegen stierenvechten,

Zeg ik dan ja tegen het stierenvechten of ja voor het stierenvechten?

Dus ben ik tegen stierenvechten dan zeg ik ja en ben ik voor stierenvechten dan zeg ik nee?

Ik snap het niet ???

Dit soort campagnes speelt puur en alleen in op de emoties van mensen, feitelijk weet de gemiddelde nederlander (waaronder ook ik) eigenlijk geen bal van heel die zogenaamde grondwet niet.

Ik ga me eigen nog eens flink verdiepen in de materie alvorens tegen al dan niet voor te stemmen.

Terug
Naar boven