AndroidHealthClinic

Referendum Associatieverdrag Oekraïne

ik had er ook 11. Vraag 2 was een strik vraag :(

• Like
Waarderingen: mat
11/12 hier

Ik stem tegen by the way. De regering loopt naar mijn mening te veel te liegen over dit zaakje. Het militaire aspect wordt niet genoemd. Daarnaast denk ik dat het voor verdeeldheid in Ukraine zal zorgen, terwijl dat land al niet bepaald een eenheid meer is.

Bovendien ben ik de expansiedrift van de EU zat.
Alle EU hoge heertjes en dametjes komen mij ook de keel uit dus hopelijk doe ik ze pijn met mijn NEE stem

Hoe GS ook bij het minste loopt te huilen over sabotage... De stembiljetten dit keer...

Fuaaa

Ipsos exitpoll 20:30
opkomst 29%

Ja: 36%
Nee: 64%

Zijn die laatste 30 minuten beslissend geweest? Spannende shit

29% 30% 90% of 100%, ze doen toch niks met de uitkomst
Natuurlijk doen ze er niets mee. Zal wel net als het referendum voor de europese grondwet worden. Het verdrag wordt geschrapt en in achterkamertjes wordt een 'nieuw' verdrag stiekem doorgevoerd.

Maar daar gaat het niet om. De bevolking heeft een duidelijk signaal afgegeven. De regering kan dit niet zomaar negeren aangezien dit politieke zelfmoord zal zijn.

Natuurlijk doen ze er niets mee. Zal wel net als het referendum voor de europese grondwet worden. Het verdrag wordt geschrapt en in achterkamertjes wordt een 'nieuw' verdrag stiekem doorgevoerd.

Maar daar gaat het niet om. De bevolking heeft een duidelijk signaal afgegeven. De regering kan dit niet zomaar negeren aangezien dit politieke zelfmoord zal zijn.

Ze kunnen het best negeren, net als bij de europese grondwet. Politieke zelfmoord zal het juist niet zijn want dit is goed voor de europese baasjes. Daar kan je flink cashen als politicus

Los van de uitslag... Bizar om te lezen hoe laag de opkomst in sommige steden is. Iedereen loopt altijd te zeiken over dat alles door de strot wordt geduwd..dat alles zo slecht is..nu kan er gestemd worden, blijft het meerendeel op z'n aars zitten.
Rotterdam bijvoorbeeld..24,4% opkomst.. Amsterdam 13%... Triest volk.
In andere landen vechten ze nog altijd voor een democratie.. En wat doet geitenwollensokken Nederland? Lekker chips eten en Idols kijken. Steek jezelf lekker in de fik zeg.

Zo...ik ga een potje rukken.

of gewoon omdat mensen geen zin hebben in referenda en het huidige democratische systeem prima vinden :D

-

Laatst bewerkt:
touche

maar ik vind de hele referenda geen goed idee. Zeker niet over onderwerpen als dit. Niet omdat ik niet in de democratie geloof ofzo
Ik vind juist dat er voor zaken als dit een referenda moet zijn. Wat mij betreft voor iedere grote beslissing voor het land. Dat is voor mij democratie.

Op het moment dat wij naar de stembussen gaan om op een politieke partij te stemmen om hun politieke standpunten, verwacht je dat ze die punten, de punten waarvoor jij die partij jouw stem gegeven hebt, handhaven.
Dat gebeurt niet.
Een referenda kan er vervolgens voor zorgen dat jouw stem, over bijvoorbeeld een van die gewijzigde partij punten, weer waarde heeft.

Een referendum moet naar mijn mening helemaal gelden voor zaken waar wij bij het stemmen voor de 2e kamer verkiezingen, nooit een partij punt hebben kunnen lezen.
Maargoed, dit alles is een utopie.

Ik vind juist dat er voor zaken als dit een referenda moet zijn. Wat mij betreft voor iedere grote beslissing voor het land. Dat is voor mij democratie.

Op het moment dat wij naar de stembussen gaan om op een politieke partij te stemmen om hun politieke standpunten, verwacht je dat ze die punten, de punten waarvoor jij die partij jouw stem gegeven hebt, handhaven.
Dat gebeurt niet.
Een referenda kan er vervolgens voor zorgen dat jouw stem, over bijvoorbeeld een van die gewijzigde partij punten, weer waarde heeft.

Een referendum moet naar mijn mening helemaal gelden voor zaken waar wij bij het stemmen voor de 2e kamer verkiezingen, nooit een partij punt hebben kunnen lezen.
Maargoed, dit alles is een utopie.

ja in werkelijk moet je consessies doen. Dat is het mooie van het poldermodel.

Ik denk dat juist politieke partijen beter in staat zijn nog enigsinds een lange termijn visie te handhaven ipv het volk bij iedere happing te laten stemmen.

Een referendum over een onderwerp als abortus oid zou ik niet eens zo erg vinden omdat dit niet echt veel gevolgen zal hebben op maatschappelijk en politiek gebied. Maar gecompliceerde materie als dit nee. Vooral ook omdat veel mensen dit referendum misbruiken om hun onvrede te uiten terwijl het daar helemaal niet over gaat

Ik ben normaal beetje klaar met geenstijl. Vind het beetje clubje conservatieve zuurpruimen. Maar dit is wel een mooie actie. Mij gaat het niet omdat ik vind dat mensen nou moeten mee beslissen over dit soort shit. Maar puur omdat 'de regering' heeft verzonnen dat er wel een optie tot referendum moet zijn om het volk de ilusie te geven dat ze mee mogen beslissen. Maar vervolgens het bijna onmogelijk maken om het daadwerkelijk te organiseren. Wat was het: 300.000 handtekeningen in 6 weken? Met hun arogante bakkus dachten ze: dat gaat toch nooit lukken, het is fysiek onmogelijk. Geef de mogelijkheid dan niet. Maar dat toont hoe ze er over denken. En daarom vind ik het wel mooie actie. Ze doen er toch geen drol mee, maar goed. Vind het wel leuk om al diemensen nu als een boer met kiespijn zichzelf in moeilijke bochten lullen om het allemaal goed te praten. Haha, dat is toch prima leedvermaak.

Wraak voor alle shit met dat fucking Europa. Bullshit landen waar bakken met geld in bodemloze corrupte putten gestort worden. Zoals we denken de hele wereld te kunnen redden maar gecuckold worden door alles en iedereen. En alles wordt je door de strot gedrukt. Eerder al een duidelijk 'nee' en toch gewoon door drukken. Dit is wel mooi.

Hoe GS ook bij het minste loopt te huilen over sabotage... De stembiljetten dit keer...

Ze hebben al 30.000 stembiljetten afgekeurd omdat het niet goed was ingevuld, dus je kan wel degelijk spreken van een bepaalde mate van onduidelijkheid, tot misleiding.

-

Laatst bewerkt:
Ze hebben al 30.000 stembiljetten afgekeurd omdat het niet goed was ingevuld, dus je kan wel degelijk spreken van een bepaalde mate van onduidelijkheid, tot misleiding.
Wat was ermee dan? Ik heb niet gestemd omdat ik geen tijd had (ja srs, m'n dag was tentamen maken, sportschool, snel eten en naar werk..)

Terug
Naar boven