AndroidHealthClinic

Altijd honger, nog gezond?

Akela

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Hebben jullie dat ook, ik zit al een maand om de twee-tweeenhalf uur te eten, haal dagelijks men macro's (op 20% na, zit in de cut) maar heb altijd honger. Het is voort zo erg dat ik repen eet voordat ik uitga, tijdens ik uitga en bak kwark als ik thuis kom. Maar nu ook, ik heb honger en me bak kwark met muesli is nog maar 2.5 uur geleden.
Morgen ip het werk eet ik mueslirepen, fruit, cracotten me smeerkaas, cashewnoten en pinda's en sinds kort ook 2-3 shakes per dag. Iemand een verklaring of is het gewoon omdat ik een snelle stofwisseling creëer. Voel me wel super goed anders sinds ik met cutten begonnen ben.

ja dat is vrij normaal.
bord rijst met kip,
na een uur al dat mn maag gaat knorren en een semi hongergevoel.
vraagje, rook je?
dat versnelt ook je stofwisseling, alleen neemt je hongergevoel wat weg.

Probeer is NIET om de 2,5 uur te eten, maar eet 3 maaltijden per dag ofzo. Grotere maaltijden dus.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik rook, maar normaal alleen in het weekend op café ofzo, door de week is het just me en mijn schema en trainingen. Ik ga wel bij mijn kleine(re) maaltijden blijven, omdat ik na een maand serieuze veranderingen in de spiegel begin te zien, en mijn werkwijze nu ni ga veranderen. Wou gewoon weten of iemand dit probleem nog had of dat dit alleen bij mij het geval is. En eindelijk sinds een week krijg ik mijn kwark puur binnen :-p

Eet eens een kilo groente per dag. En niet van dat geneuzel met af en toe een klein hapje, maar gewoon 3 serieuze maaltijden.

Veel water drinken tussendoor. Vermindert het hongergevoel (bij mij).

In de cut is dat normaal, maar wees blij dat je (nog) geen flinke achteruitgang in energie hebt.

Ik zou ook altijd honger hebben als ik een groot deel van mijn macro's uit producten met hoge kcal densiteiten haal. Mueslirepen? Shakes? Cashewnoten èn pinda's?

Dat heeft niets met een snelle stofwisseling te maken, dat geeft simpelweg gewoon 0,0 vulling. Kwark is daarnaast nu ook niet bepaald een vullend product.

Zoals wazzup ook al aangeeft, probeer veel groente naar binnen te werken. Daarnaast drink veel water, dat verzadigd het honger gevoel ook al snel omdat het vulling geeft. En probeer meer producten te eten welk niet de maag gepasseerd zijn binnen ruwweg een half uur (vloeibaar zoals shakes) of het volume hebben om net een golfbal mee te vullen (mueslibars). Als je zelfs bij vervanging van dat soort producten nog steeds een honger gevoel behoudt, eet dan gewoon een halve of hele komkommer tussendoor. Heb je slecht 10 - 20 kcal te pakken maar vult prima ter overbrugging naar je volgende maaltijd.

In de cut is dat normaal, maar wees blij dat je (nog) geen flinke achteruitgang in energie hebt.

Onzin. Ik moet echt mijn best doen om die volumes weg te werken en ik zit rond de 1700cals :o
Het is precies wat die meneer boven mij zegt; hij vult zijn maag niet.

Euhm, groot verlies in kracht, jawel. In december ging ik zonder problemen onder een bench press liggen van 90 kilo (3x10 reps). Twee weken geleden nog maar amper 60 kilo (1.5x10 rep) Ik zat op formule 50/30/20, tot ik vasstelde dat ik zwaar kracht was verloren. Nu probeer ik, dmv shakes (max 3 per dag voor extra eiwitten) en terug meer powertraining buiten mijn cardio, erger te voorkomen en stillekes terug bij te trainen. Ik heb dus wel serieus spierverlies (ik ben sinds januari al 9 kilo kwijt (zit ook wel veel vet bij)). Wil me nu ff concentreren op een formule van 30/50/20 en zien wat dit geeft op de fitness.

Onzin. Ik moet echt mijn best doen om die volumes weg te werken en ik zit rond de 1700cals :o

Jij bent dan ook een vrouw, en meneer is een stuk zwaarder. Je kunt het dan ook niet 1 op 1 vergelijken. Daarnaast weet je het totaal aantal kcal niet. Maar het zou best kunnen dat wat hij eet niet goed vult.

Ik zit gewoon niet in de mogelijkheid om op het werk tussendoor constant eten te liggen maken, ma groenten zou ik bv wel kunnen meepakken. Heb hier vaste uren, elke dag van 08 tot 16.30, ik probeer mijn voeding wel zo gevarieerd mogelijk te houden.

Zou persoonlijk de mueslirepen, smeerkaas en 2-3 shakes schrappen en ze vervangen voor voeding die wel vult en waar je lijf wat aan heeft, die repen bevatten meestal een shitload aan kh/suikers.

ben gestopt met lezen na de mueslirepen en de smeerkaas met cracottes deze producten in een cut? Vult echt niet zijn loze caloriën

Ok ok, zal is zien straks met wat ik deze zooi kan vervangen dan, merci voor de tips, hoe dan ook, haalt het na een maand al wel iets uit, maar mss dat het inderdaad nog beter kan.

zolang het in je schema past is er niks aan de hand, maar ze bedoelen gwn dat het niet goed vult, waardoor je vaker trek krijgt. Ik zou bv ipv smeerkaas tonijn met sla/tomaat/ajuin of honing met 30+ kaas op je boterhammen doen, vult goed.

Jij bent dan ook een vrouw, en meneer is een stuk zwaarder. Je kunt het dan ook niet 1 op 1 vergelijken. Daarnaast weet je het totaal aantal kcal niet. Maar het zou best kunnen dat wat hij eet niet goed vult.

Dit en dit.

Mogelijk zit het niet in kcal maar in soort voedsel. Ik heb hetzelfde met pasta, eet lekker weg, uur later weer honger. Eet ik wat anders, geen probleem.

Terug
Naar boven