AndroidHealthClinic

Amerikaanse presidentsverkiezingen en voorverkiezingen

ik denk dat het iets wordt als dat het niet uitmaakt of je door de hond of kat gebeten wordt. en al helemaal niet als het tussen republikeinen gaat.

Is dat dit jaar alweer? :eek:

Time flies

Amerikanen zijn raar

Romney die dan verliest van Obama... Romney is te gematigd voor de conservatieven en ik vermoed ook dat hij weinig steun gaat krijgen uit de liberale hoek. Romney is ook een kontendraaier, en daarom onbetrouwbaar. Economisch denk ik niet dat één van de republikeinse kandidaten het verschil kan of gaat maken, buiten Ron Paul die ik niet zie winnen vanwege zijn buitenlands beleid (vooral defensie) en zijn leeftijd speelt ook mee.

Obama of Romney, veel zal het niet uitmaken. De overheid (en daardoor schuldenberg) blijft groeien en boven haar stand leven, de verkeerde economische beslissingen nemen...

Romney zou nog kunnen winnen als het de komende maanden weer slechter zou gaan met de Amerikaanse economie. Maar gezien de problemen in Europa met de euro (goed voor de dollar) en gezien al het geld dat Obama al uitgegeven heeft zullen we op korte termijn denk ik geen afzwakking zien. Toch denk ik dat de score wel eens dicht bij elkaar kan liggen. Obama heeft al veel van zijn aanhang verloren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht juist dat Ron Paul niet populair was omdat hij de centrale bank wil afschaffen

Ron Paul is de enige die het corrupte zooitje nog kan redden daar.

Ik dacht juist dat Ron Paul niet populair was omdat hij de centrale bank wil afschaffen
De meeste Amerikanen begrijpen niet veel van de fed en hoe dat in elkaar zit. De meesten denken dat het een overheidsbank is terwijl het een privébank is die alles wat ze doet geheim kan houden. Een relatief kleine groep begrijpt dit en die steunen hem juist.

Ik zag laatst op CNBC geloof ik een aantal spontane reacties van gemiddelde Amerikanen op de kandidaten. Negatieve reacties op Ron Paul gingen er meer over dat ze hem te soft vinden (omdat hij bijv. defensie wil verminderen). Met dat soort niveau van kiezers heb je daar dus te maken. De angst van het terrorisme zit er nog diep in en dus kan het budget niet omlaag en moet de VS blijven investeren in oorlog (alsof dat helpt).

Bernanke is wel benoemd door Bush dus er is wel overheidsbemoeienis

Ron Paul vind ik een leuke kerel.
Hij is wel al 75j ofzo, maar toch, echt wel een baas.
Snap die amerikanen niet..

achja, snap de belgische kiezers ook niet dusja.

Huntsman out!

Romney en ik denk dat hij ook gaat winnen.

De meeste Amerikanen begrijpen niet veel van de fed en hoe dat in elkaar zit. De meesten denken dat het een overheidsbank is terwijl het een privébank is die alles wat ze doet geheim kan houden. Een relatief kleine groep begrijpt dit en die steunen hem juist.

Ik zag laatst op CNBC geloof ik een aantal spontane reacties van gemiddelde Amerikanen op de kandidaten. Negatieve reacties op Ron Paul gingen er meer over dat ze hem te soft vinden (omdat hij bijv. defensie wil verminderen). Met dat soort niveau van kiezers heb je daar dus te maken. De angst van het terrorisme zit er nog diep in en dus kan het budget niet omlaag en moet de VS blijven investeren in oorlog (alsof dat helpt).

Inderdaad , toch absurd dat een land geld moet lenen tegen interest (schulden) als het gewoon zelf geld kan maken zonder interest. Verder vind ik dat z'n defensie plan als je het zo kan noemen wel voor een keer goed is. Zeker na het ongelofelijk falen in bv Irak. Gewoon stoppen met zich te moeien met andere landen en zelf je eigen land in orde krijgen. (wat gezien de enorme schulden praktisch niet meer mogelijk is)

Dat, plus hij hoort niet bij het clubje van Wall Street, de fed, en de rest van de hele corrupte bende daar. Wat ook de reden is dat hij nooit verkozen zal worden (helaas).

Ron Paul is een Ayn Rand-aanhanger en pro-lifer. Tevens qua stemgedrag het meest conservatieve congreslid in tientallen jaren. Meer iets van oude wijn in nieuwe zakken, ook al is Paul ook niet meer de jongste natuurlijk. Maar een Rand-aanhanger is ook een aanhanger van het laissez faire kapitalisme wat de USA mede aan de afgrond heeft gebracht.

Daar verschillen we dan van mening, wat de USA aan de afgrond heeft gebracht (of misschien beter gezegd gaat brengen en er uiteindelijk gaat induwen) is niet kapitalisme of de vrije markt, maar heel veel fouten van de overheid, waar het kapitalisme uiteindelijk van geprofiteerd heeft. Al moet je dat laatste eerder zien als een menselijke reactie, want een systeem als het kapitalisme is op zich niet het probleem, misbruik of foutief toegepast kapitalisme is het probleem. En dat kan alleen maar als de overheid dat toelaat of mogelijk maakt.

Pro-life is ook niet mijn standpunt, maar pro-choice is eveneens te kortzichtig. Het is een complexe materie waar je niet zomaar simpelweg over kan zeggen dat je voor of tegen abortus bent. Abortus is iets waar je ernstig over moet praten en dat lukt niet met Amerikanen die ongeveer 80% gelovig en op dat vlak extreem conservatief zijn.

Ron Paul is vooral pro-vrijheid natuurlijk en als je dan conservatief moet zijn dan is dat de juiste houding. De Amerikaanse regering heeft geen respect voor de oorspronkelijke grondwet, neemt privacy en vrijheid weg van haar burgers, bemoeit zich teveel met de economie (in negatieve zin), en is goed bezig om het land compleet om zeep te helpen met hun monetair beleid. Ron Paul is eigenlijk de enige die deze problemen ziet en een andere weg wil inslaan. Ook al is de man uiteraard zeker niet perfect.

Maar in vergelijking met de andere kandidaten, pff easy choice.

Het is niet het kapitalisme op zich wat de USA aan de rand van de afgrond heeft gebracht, het is de instelling om de boel maar de boel te laten 'laissez faire'. Greenspan was daar ook een aanhanger van, tevens een Rand-fan. Dezelfde Greenspan heeft toegegeven dat er gaten in het systeem zitten. Met een striktere regulatie van de overheid had een hoop ellende voorkomen kunnen worden.

Ayn Rand was een voorstander om de boel maar de boel te laten, tot in het extreme toe. Verzorgingsstaat in welke vorm ook was ze ook een tegenstander van. De zwakkeren kunnen verrotten, alleen de succesvollen hebben recht op een fatsoenlijk bestaan. Rand zette in principe de werkers neer als parasieten, de top is de echte maker van welvaart. Niet mijn wereld in ieder geval, maar er zijn genoeg aanhangers van het principe dat in feite een soort omgekeerd Marxisme is (evengoed een gestoorde stroming).

Paul is een conservatieve libertarier, komt op mij meer over als wolf in schaapskleren dan iemand die echt de boel wil veranderen.

Ben geen voorstander van overmatige bemoeizucht van de overheid maar bepaalde zaken kan je maar beter reguleren dan het over te laten aan de markt.

Terug
Naar boven