XXL Nutrition

Aminozuren of proteïneshakes ?

zorzal

Novice
Waardering
0
Yo guys,

ik ben nu al 3 maanden ijverig in de gym aan het trainen. Maar hoe langer hoe meer besef ik dat ik supplementen nodig heb om kilo's bij te komen en spieren te kweken. Ik ben namelijk iemand die het daar vrij moeilijk mee heeft. Nu heb ik toch een vraag : wat is het beste om spieren bij te krijgen aminozuren ( meerbepaald het middel amino fuel powder van twinlab, andere supplementen zijn natuurlijk ook goed ) of de goede oude proteïneshakes ?

thanks op voorhand

voeding is primair, supplementen zijn secundair.

• Topic Starter Topic Starter
ik probeer zoveel mogelijk op mijn voeding te kijken. Ik probeer veel eiwitten op een dag te eten maar na een tijd ( toen ik 7kg was verdikt) bleef ik op mijn gewicht hangen en geraak ik niet meer naar boven; vandaar dat ik supplementen wil pakken om in stijgende lijn te kunnen evolueren.

ik probeer zoveel mogelijk op mijn voeding te kijken. Ik probeer veel eiwitten op een dag te eten maar na een tijd ( toen ik 7kg was verdikt) bleef ik op mijn gewicht hangen en geraak ik niet meer naar boven; vandaar dat ik supplementen wil pakken om in stijgende lijn te kunnen evolueren.

maar je bent pas, zoals gezegd, 3 maanden bezig. geef het de tijd. rome is immers ook niet in 1 dag gebouwd!

eiwitten zijn niet het enige wat je nodig hebt. alles heb je nodig. zoek even op het forum wat betreft tips over een voedingsschema wat bij jou past. en voeding moet je niet proberen, gewoon doen.

je kunt je voeding eventueel aanvullen met een goede whey. maar zoals gezegd is dit een aanvulling, geen vervanging van.

succes kerel!

Yo guys,

ik ben nu al 3 maanden ijverig in de gym aan het trainen. Maar hoe langer hoe meer besef ik dat ik supplementen nodig heb om kilo's bij te komen en spieren te kweken. Ik ben namelijk iemand die het daar vrij moeilijk mee heeft. Nu heb ik toch een vraag : wat is het beste om spieren bij te krijgen aminozuren ( meerbepaald het middel amino fuel powder van twinlab, andere supplementen zijn natuurlijk ook goed ) of de goede oude proteïneshakes ?thanks op voorhand

Met alle respect, je bent pas 3 maanden bezig, zo snel gaat het helaas niet, maar hoe vol, ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar 6 maanden nadat ik begonnen was begon ik echt zieke gains te krijgen.

Whey is leuk, maar niet perse essentieel, als je de money hebt een zeer nuttige voedingsaanvulling....

Je bent 17... je hebt geen supplementen nodig om aan te komen, alleen voeding. (en ik zie whey als voeding)

Shakes zijn voeding imo.

Aminozuren zijn erg duur en eigenlijk meer voor als je wil cutten.

Haha, drie maanden trainen en al zeggen dat je moeilijk kan groeien! Iedereen die pas begonnen met trainen is en de sport niet serieus neemt gebruikt dat als excuus om supplementen te nemen...

Als je niet goed groeit dan is er ofwel:
- iets mis met je voeding (te weinig om te groeien)
- iets mis met je training (slechte schema, niet vaak/hard genoeg,...)

Lees nog eerst wat rond hier en der....

Terug
Naar boven