XXL Nutrition

Amsterdamse Marokkanen nu ook beroemd over de grens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan te bedenken dat het allemaal magere graatjes zijn met een mond zo groot als de grootste biceps hier.

Heb laatst een studie-opdracht over marokkaanse hangjongeren geschreven. Echt een mooi, duidelijk stuk, zonder vooroordelen, maar wel harde feiten. Helaas worden door dit soort capriolen alle vooroordelen weer gestaafd.
Iedereen is ze gewoon spuugzat, maar laten we alsjeblieft niet over 1 kam gaan scheren, want daar schieten we niks mee op!

Jizza zei:
maar laten we alsjeblieft niet over 1 kam gaan scheren, want daar schieten we niks mee op!

Met de troetelaanpak en maatwerk maatschappelijk werk van de afgelopen jaren zijn we ook niet veel opgeschoten. Zo langzamerhand moeten we misschien maar eens het een en ander gaan omdraaien: als een groep lastig is de hele groep ratten oppakken en bewijs dan als individu maar dat je onschuldig bent.

Hehehe, geloof me, dat zou mijn werk een stuk makkelijker maken, maar helaas werkt het niet zo: WIE EIST, BEWIJST!

Maar je hebt groot gelijk hoor, ik zie de hele dag niets anders als loverboys die jonge meisjes van 14, 15 jaar al zitten te paaien met mooie spulletjes, klootzakkies van 13 die hun eerste straatroof plegen en oma's die de deur niet meer uit durven vanwege dat groepje jongeren dat in het portiek staat.

Die jongens hebben schijt aan alles, als ze de bak ingaan, is dat alleen maar 'stoer' en helpt het hun status bij hun vrienden alleen maar verhogen. Het is een nieuw soort trots dat ze hebben. Plaatjes en filmpjes op tv moeten geevenaard worden en ze willen allemaal die 'pimpstatus'.

Ik spuug op ze... maar eigenlijk mag ik dat niet zeggen.

jizza zet dat stuk anders ff online! lijkt me best interessant!

ik kijk er tegenwoordig niet meer raar van op hoor....ik zou zeggen we gooien de rotte in een grote kuil en pissen eroverheen met ze alle en daarna benzine in die kuil en aansteken die handel!

verder vind ik koetjes idee ook mooi hoor! we gooien ze in een groot bos en de jacht is geopend! :p

Is alleen maar goed dat ze zich zo gedragen. Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit wordt Nederland wakker. Ja echt, ooit wordt Nederland wakker.

Jizza zei:
Hehehe, geloof me, dat zou mijn werk een stuk makkelijker maken, maar helaas werkt het niet zo: WIE EIST, BEWIJST!

Maar je hebt groot gelijk hoor, ik zie de hele dag niets anders als loverboys die jonge meisjes van 14, 15 jaar al zitten te paaien met mooie spulletjes, klootzakkies van 13 die hun eerste straatroof plegen en oma's die de deur niet meer uit durven vanwege dat groepje jongeren dat in het portiek staat.

Die jongens hebben schijt aan alles, als ze de bak ingaan, is dat alleen maar 'stoer' en helpt het hun status bij hun vrienden alleen maar verhogen. Het is een nieuw soort trots dat ze hebben. Plaatjes en filmpjes op tv moeten geevenaard worden en ze willen allemaal die 'pimpstatus'.

Ik spuug op ze... maar eigenlijk mag ik dat niet zeggen.

Ik snap je dilemma bro :D

Zal er in NL wel weer niet doorkomen, maar je zou die gasten ook eens kunnen fysiek proberen te straffen. Geen lijfstraffen of zo (hoewel :D ) maar arbeid laten verrichten. En dan heb ik het niet over zakkies plakken of wasknijpers vouwen, nee, ga eens een nobele maar zware taak doen waardoor je boete doet en iets terug doet aan het land dat je zo gastvrij ontvangt. Een paar ideeen:

- Onderhoud natuurmonumenten (liefst in de regen)
- Zwerfvuil opruimen (liefst in de regen)
- Boodschappen voor je inpakken in de supermarkt en naar de auto dragen
- Strand verhogen (liefst in de regen)
- Gewichten voor je slepen in de sportschool
- etc.

Niks grote bek of werkweigering, dan wordt direct de straf verhoogd of de arbeid verzwaard. Om ze op die manier, met een ijzeren discipline, weer even met de voetjes terug op aarde te plaatsen en hun plek te wijzen.

Klink misschien middeleeuws, maar wellicht dat het helpt

@ Kees1985:

Waar mijn project vooral om ging was het Mercatorplein in Amsterdam. De Marokkaanse hangjongeren terroriseerden daar de boel en ik moest zeg maar met DE oplossing komen. Waar ik dus eerst achteraan ben gegaan is WAAROM ze daar hangen en daar is eigenlijk een heel simpele verklaring voor: In de Marrokaanse cultuur is het huis het domein van de vrouw. De man loopt daar maar in de weg en moet dus OF werken, OF de straat op. Verder is de Marrokaanse cultuur een hele sociale cultuur; familieband is heel hecht en vrienden worden snel als familie gezien.
Niet gek dus dat deze jongens elkaar op straat gaan ontmoeten. Het enige nadeel: Daar begint de rotzooi!

Ik ga nu een beetje off-topic, maar wat wij hebben gedaan is eerst met buurtbewoners gepraat een avond lang waar ze alle rascistische en vernederende opmerkingen mochten plaatsen die ze maar wilden en ook voorstellen mochten aandragen voor een oplossing. Het was niet heel erg verwonderlijk dat er toen bijna 200 mensen aanwezig waren (en dan heb ik het maar over een kleine buurt!). De tweede avond hebben we ingelast voor de jongeren zelf die hun gal mochten spuwen en ideeen tot verbetering bedenken. Van de 15 geclassificeerde harde-kern jongeren, kwamen er 12 opdagen, dus dat ze wilden overleggen was een feit.
De derde avond hebben we buurtbewoners en hangjongeren bij elkaar gebracht en waar het in het begin helemaal fout ging, ging het later juist heel goed. Er werden warempel heuse gesprekken gevoerd tussen bewoners en jongeren.

Uiteindelijk zijn er een soort van spelregels opgesteld, hebben de jongeren en de buurtbewoners SAMEN de buurt opgeknapt, zodat beide partijen trots op hun wijk kunnen zijn en er met opgeheven hoofd kunnen rondlopen.

En NEE, niet alle problemen zijn opgelost, maar harde-kern jongeren die zich nu bij basisscholen inzetten als 'overblijfmoeders' en buurtbewoners die af en toe een praatje maken met 'hun' Marrokaantjes in plaats van hier met een grote boog omheen te lopen, lijkt me toch een goed teken!

Zo... nu weer on-topic ;)

@ Rhinemann:

Ga alsjeblieft de politiek in :D Ik mag jouw ideeen wel ;)

eduardjanssen zei:
Is alleen maar goed dat ze zich zo gedragen. Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit wordt Nederland wakker. Ja echt, ooit wordt Nederland wakker.

Nee hoor, het groenlinks/pvda stemmende gedeelte van de bevolking ziet namelijk niet in dat dit probleem door hun zoete aanpak ontstaan is, en deze partijen willen die Marokkaantjes alleen nog maar harder knuffelen om het probleem 'op te lossen'.

En dan vinden ze het gek in nederland dat mensen die er omheen staan gewoon blijven kijken. Als je zo'n aap een staaf metaal in ze nek legt dan wordt jij aangeklaagd voor mishandeling en de aap gaat vrijuit en lacht je achter je rug om uit start een civiele procedure waarin hij geld eist omdat hij zo geleden heeft.. jaja het kan hier allemaal.

• Topic Starter Topic Starter
Neee Mars, ze klagen je alle 6 aan natuurlijk, 6 keer €300 als het even kan!

En een stofdoek voor moeders

• Topic Starter Topic Starter
Jizza zei:
@ Kees1985:

Waar mijn project vooral om ging was het Mercatorplein in Amsterdam. De Marokkaanse hangjongeren terroriseerden daar de boel en ik moest zeg maar met DE oplossing komen. Waar ik dus eerst achteraan ben gegaan is WAAROM ze daar hangen en daar is eigenlijk een heel simpele verklaring voor: In de Marrokaanse cultuur is het huis het domein van de vrouw. De man loopt daar maar in de weg en moet dus OF werken, OF de straat op. Verder is de Marrokaanse cultuur een hele sociale cultuur; familieband is heel hecht en vrienden worden snel als familie gezien.
Niet gek dus dat deze jongens elkaar op straat gaan ontmoeten. Het enige nadeel: Daar begint de rotzooi!

Ik ga nu een beetje off-topic, maar wat wij hebben gedaan is eerst met buurtbewoners gepraat een avond lang waar ze alle rascistische en vernederende opmerkingen mochten plaatsen die ze maar wilden en ook voorstellen mochten aandragen voor een oplossing. Het was niet heel erg verwonderlijk dat er toen bijna 200 mensen aanwezig waren (en dan heb ik het maar over een kleine buurt!). De tweede avond hebben we ingelast voor de jongeren zelf die hun gal mochten spuwen en ideeen tot verbetering bedenken. Van de 15 geclassificeerde harde-kern jongeren, kwamen er 12 opdagen, dus dat ze wilden overleggen was een feit.
De derde avond hebben we buurtbewoners en hangjongeren bij elkaar gebracht en waar het in het begin helemaal fout ging, ging het later juist heel goed. Er werden warempel heuse gesprekken gevoerd tussen bewoners en jongeren.

Uiteindelijk zijn er een soort van spelregels opgesteld, hebben de jongeren en de buurtbewoners SAMEN de buurt opgeknapt, zodat beide partijen trots op hun wijk kunnen zijn en er met opgeheven hoofd kunnen rondlopen.

En NEE, niet alle problemen zijn opgelost, maar harde-kern jongeren die zich nu bij basisscholen inzetten als 'overblijfmoeders' en buurtbewoners die af en toe een praatje maken met 'hun' Marrokaantjes in plaats van hier met een grote boog omheen te lopen, lijkt me toch een goed teken!

Over opbouwend werk gesproken. Top! :thumbs:

Voor alle probleemjongeren die overlast veroorzaken

De oplossing: Bootcamp met als Drillers de mensen die het scepter zwaaien in de Abu Ghraib
Dat werkt wel :D

Jizza zei:
@ Kees1985:

Mooi man, woonde vroeger in de buurt van Mercatorplein. Goed om te horen dat het weer een relatief fijne buurt is. :o :)

Ook wel eens leuk om te horen.

@jizza: netjes man! knap werk!

Ik hoop dat dit meer landen aanzet om een warme multiculturele samenleving te ontarmen :) :rolleyes:

Druppel na druppel. Totdat de emmer een keer overloopt.

@ Jizza: van onze politici moeten we het niet hebben, het zijn mensen zoals jij die de kastanjes uit het vuur halen :thumb:

Lauw zei:
Druppel na druppel. Totdat de emmer een keer overloopt.

Die emmer is zo gruwelijk groot die loopt de eertse jaren nog niet over. Er is immers niets aan de hand in Nederland! Misschien loopt hij bij een individu een keer over, deze doet dan een poging tot [vulmaarin] en verdwijnt voor een aantal jaren in de bak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven