XXL Nutrition

Anabolen

Panzer VIII

Huge Freak
Waardering
733
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Vanavond kwam aan tafel het onderwerp anabolen (chemicalien) ter sprake. Vader zei dat het onnatuurlijk is en slecht voor je. Ik zei dat je op een bepaald moment moeilijk natuurlijk verder kunt komen en je dan anabolen gaat gebruiken. Hij zei dat je niet over je grenzen heen moet gaan. Ik probeerde nog wat te nuanceren dat je veel verschil hebt tussen welke anabolen, de hoeveelheid en de duur maar stond eigenlijk met de mond vol tanden.

Klopt het een beetje wat ik zei en hoe zit het pgesies?

En nee ik weet er vrij weinig vanaf.

argumentatie dat je niet over je grenzen moet gaan vind ik nergens op slaan. Als iedereen zo'n instelling had, zaten we met z'n alle nog in grotten.

Je lichaam zal altijd weer de natuurlijke balans op willen zoeken. Dus anabolen helpen je de die grens over te steken, maar het is niet zo dat ze je helpen dat daarna te behouden. Mede daarom houd ook niemand het bij een enkele kuur.

• Topic Starter Topic Starter
Hij had het over de natuurlijke grenzen van je lichaam ;)

Natuurlijk praat hij poep maar als mijn zoon van 17 op een bepaalde postieve manier over anabolen sprak zou ik hetzelfde gezegd hebben.

Zit wel iets in wat ja pa zegt natuurlijk. Je hebt gebruik en misbruik dus in zoverre valt het wel te nuanceren.
Je moet t zien als een auto waarin je de toerenbegrenzer een stukje verlegt, en tja als je hem dan constant hoog in de toeren houd zal de motor eerder stuk gaan. Idem met je lichaam.

Hij had het over de natuurlijke grenzen van je lichaam ;)

dan mag je elke vorm van inspanning meteen ook op je buik schrijven. En wat versta je onder natuurlijke grenzen. Het is heel kort door de bocht om alleen even die middelen te bestempelen op "natuurlijke grenzen". Want er zijn genoeg onnatuurlijke dingen op de wereld die je dagelijks inneemt.

Weetje wat het is ik kan tot morgen hier een verhaal gaan houden. Ik heb ook wel tig keer hier gesprekken over gevoerd in real life met zowel mensen ervoor als tegen.

Het heeft geen zin om een discussie te gaan voeren met iemand over een onderwerp waar de ene persoon niets van af weet en zijn beeld erbij totaal verkeerd en vertekend is door enkel wat hij via via gehoord heeft door de zelfde groep mensen.

Het is een discussie die je nooit kan winnen. Je moet een eigen persoonlijke mening en standpunt hebben die gebaseerd is op een shitload aan feiten en oprechte informatie, onderzoeken en literatuur. En daarna moet je ook nog redelijk vermogen hebben om voor je zelf conclusies en verbanden te kunnen trekken, wat bij veel mensen ook al ontbreekt. En niet wat piet een keer op tv gehoord heeft en aan je heeft verteld.

Ja bottom line blijft aas is slecht. Maar hoe slecht dat doet er voor die mensen niet meer toe. Slecht = slecht. Snapje.

Maar kuki, eruit zien als een halfgod voelt zo goed:D

En nu is aas trouwens voor heel veel mensen een onderwerp waar ze niets van afweten.
Als je het vergelijkt met sigaretten. Iedereen weet wat voor gevolgen roken heeft. Iedereen weet dat je van een sigaret niet dood gaat en ook niet dat je binnen een jaar of zelfs 20 jaar perse dood gaat. Roken is slecht, niemand zal dat ontkennen.

Maar heb je ook ooit iemand gehoord die zal zeggen ja het is wel slecht maar goed als je niet belachelijk veel rookt, laten we zeggen 3 sigaretten per dag dan valt dat nog best mee. Dan moet je wel 10 tallen jaren roken en ook nog redelijk pech en bijkomende gezondheids problemen krijgen om er iets ernstigs aan over te houden. Hey en of je echt oud zal worden, niemand weet dat.

Zoiets hoor je toch ook niemand zeggen of wel?

Nee je hebt altijd 2 kampen, ervoor en absoluut er tegen.

Ga maar eens aan die absoluut tegen groep uitleggen dat zelfs maar een keer een sigaretje in de weekend met je vrienden ow zo gezellig is en echt wel mee valt hoor en dat ze zich niet moeten aanstellen en ook een keer moeten proberen. Wedden dat je uitgelachen wordt?

Nu wil ik roken absoluut niet goed gaan praten ofzo. Maar het is om je een beeld te geven hoe de meeste mensen tegen dit soort dingen kijken. Middenweg bestaat haast niet. Zal maar een heel klein groepje mensen zijn die de wereld zo zien. En de grootste deel van de groep die ervoor zijn, zijn mensen die schijt aan alles hebben. Dus die tellen ook niet echt mee.

Niets in het leven is perse slecht (op paar uitzonderingen na). Het gaat om de balans daarin. En dat dit soort onderwerpen met de grond gelijk worden gemaakt ben ik zelf alleen tevreden over want de meeste mensen zijn toch veel te zwak om balans te vinden hierin. Zo met anabolen, zo met drugs en ook zo met roken.

Laatst bewerkt:
Ja en nee.
Er zijn ook mensen die verstandig kuren, met bloedwerk.

Een balans creeren gaat met vallen en opstaan, met trail and error.

Laten we er het op houden dat iedereen meningen heeft over zaken, waar ze geen bal verstand van hebben.

Hen die van bepaalde zaken geen bal verstand hebben zijn niet in staat een oprechte en realistische beoordeling te geven.
Zij gaan meestal af van iets wat ze weleens gehoord hebben.
Een gulden middenweg bestaat niet, tis goed of slecht, zwart wit kijken dus.

Natuurlijk praat hij poep maar als mijn zoon van 17 op een bepaalde postieve manier over anabolen sprak zou ik hetzelfde gezegd hebben.

Precies dit. En de les is wenselijke antwoorden.

Ouders zien dat je erg fanatiek bent met BB en vragen zich af of AAS een brug te ver is of niet. Een gesprek zoals je had is er om dat af te tasten. TS geeft duidelijk aan dat als hij tegen een grens aanloopt hij die grens met AAS een stuk opschuift. AAS is dus niet een brug te ver. Sterker nog AAS is zo ongeveer een lange termijn planning. Dat is dus geen wenselijk antwoord naar ouders toe. :D Ouders willen horen dat je gezond en actief bent en verantwoord bezig bent. Verantwoord betekent gezond eten met evt een viscapsule of wat whey maar geen AAS. Ik zou mijn ouders nooit kunnen laten inzien wat verantwoord AAS gebruik is. Verantwoord en AAS kan volgens hen niet in 1 zin samen. Er bestaat volgens hen geen nuance tussen gebruik en misbruik, per definitie is AAS misbruik, volgens hen dan. Dat probeer ik dus niet eens uit te leggen. De enige die ik verantwoording schuldig ben is mezelf, ik moet zuinig zijn op mijn lichaam want dat lichaam is erg belangrijk voor me.

Laatst bewerkt:
@ Panzer: waarom ga je discussiëren over iets waar je geen verstand van hebt?
Dat je oneliners uit je hoofd weet is leuk, maar als je die vervolgens niet kan uitleggen...

@ KukiShu: verstandiger kuren zou meer gebeuren als artsen niet zo moeilijk zouden doen met het controleren van sporters die bepaalde middelen gebruiken.

waarom zou je het over aas hebben als je nog maar 17 ben? btw het zijn drugs. dus het is logies dat je vader zo trug reageerde?

Terug
Naar boven