XXL Nutrition

Anabolenvlog

Ik hou ook niet zo van dat anonieme.
Ben d'r zelf ook vrij open over tegen bepaalde mensen. Gelukkig kom ik nog weg met goed/veel eten en trainen.
Ook Omdat ik soms bijwerkingen ervaar en ik tegengesproken word dat dat niet kan door mensen waarvan uiteindelijk blijkt dat ze nog nooit wat gebruikt hebben.

Bij veel vrienden enzo zeg ik niks. Die drinken elke dag en in t weekend overdag bier enzo. Maar volgens hun is roken en alcohol gezonder als anabolen.
Zulke mensen hou ik liever me mond tegen.

Ik ken galen verder niet persoonlijk. Maar verstand schijnt die wel te hebben van anabolen haha

vlog klinkt ongelovelijk gay btw

Snap ik. Alleen een deel van het idee is ophouden er zo geheimzinnig over te doen. Ik hoop dat die trend uit de VS nu ook een beetje hier overwaait. De anonimiteit van een forum heeft meerwaarde alleen je weet niet of je met een ervaren gebruiker te maken hebt of met een 17 jarige die ergens iets gelezen heeft en graag de discussie aangaat. Dat laatste is zonde van mijn tijd.

Ik krijg ook vragen via mijn inbox trouwens en in onze besloten groep kan er vrijuit over gepraat worden. Ik ben niet van dat anonieme. Maar ik snap het helemaal.

Ophouden geheimzinnig er over te doen. Dat zeg je heel erg leuk:p

Maar ik kan je vertellen dat dat niet de werkelijkheid is. Ik kreeg tijdens mijn laatste kuur last van mijn hart en niet zo'n beetje ook: 12 dagen op de hartbewaking gelegen.
Nou heel het dorp en omstreken (Inclusief heel mijn familie) weet dat ik nu dus afentoe anabole gebruikte. Iedereen schreeuwt maar dom weg hoe slecht dat is geweest en mijn eigen schuld is.

Ik snap heel goed dat mensen niet willen weten dat Jan en alle man weet van hun anabole gebruik want het staat nog steeds in een kwaad daglicht!

De anabole hebben bij mij mijn hartziekte alleen maar getrickerd, zonder anabole had ik op latere leeftijd last van gehad, kan je zeggen dat dit moeilijk geloofd wordt. (Die mensen negeer ik en hecht ik geen waarde meer aan)

Ophouden geheimzinnig erover te doen door de discussie te verplaatsen van een publiekelijk forum naar een besloten facebookgroep. Oké.

• Like
Waarderingen: BBT
  • Topic Starter Topic Starter
Ophouden geheimzinnig erover te doen door de discussie te verplaatsen van een publiekelijk forum naar een besloten facebookgroep. Oké.

Een publiekelijk forum met anonieme profielen. Geen idee met wie je te maken hebt. Maar ik post hier en interactie is er volop...

Dit is het nadeel van een 'discussie forum'. Eén woord wordt eruit gehaald en dat gaat een eigen leven leiden zonder dat het iets toevoegd aan waar het feitelijk om gaat.

Laatst bewerkt:
Ophouden geheimzinnig er over te doen. Dat zeg je heel erg leuk:p

Maar ik kan je vertellen dat dat niet de werkelijkheid is. Ik kreeg tijdens mijn laatste kuur last van mijn hart en niet zo'n beetje ook: 12 dagen op de hartbewaking gelegen.
Nou heel het dorp en omstreken (Inclusief heel mijn familie) weet dat ik nu dus afentoe anabole gebruikte. Iedereen schreeuwt maar dom weg hoe slecht dat is geweest en mijn eigen schuld is.

Ik snap heel goed dat mensen niet willen weten dat Jan en alle man weet van hun anabole gebruik want het staat nog steeds in een kwaad daglicht!

De anabole hebben bij mij mijn hartziekte alleen maar getrickerd, zonder anabole had ik op latere leeftijd last van gehad, kan je zeggen dat dit moeilijk geloofd wordt. (Die mensen negeer ik en hecht ik geen waarde meer aan)

Ik hoop dat het goed gaat met je nu! Ik heb 3 weken hartbewaking gehad. Maar ook een hartaanval, een vijfvoudige bypass operatie en ik draag nu een ICD, dus ik ken je probleem geloof mij. De vinger wordt makkelijk in die richting gewezen.

Het gaat er niet om Jan en alleman te vertellen wat je doet. Het gaat niemand ene reet aan. Waar het mij om gaat is dat er ook in het kringetje van anabolica gebruik nog steeds een sfeer bestaat van we doen iets wat niet mag en niemand snapt ons. Ik zie steeds een nieuwe groep gebruikers komen en niemand snapt nog iets van wat ze doen. Kuurtjes gaan in ml niet in mg en middelen worden door elkaar gebruikt zonder enige idee van de toegevoegde waarde.

En dat terwijl we heel veel weten van deze middelen. Uit onderzoek en ervaring. En het is legaal ze te gebruiken. Dan kun je er over praten dus. Binnen die groep die het betreft. Of in de openheid waar relevant.

Meer is er niet over te zeggen.

Laatst bewerkt:
Je gym ziet hardcore uit. Succes met je youtube kanaal.

• Like
Waarderingen: Myo
Een publiekelijk forum met anonieme profielen. Geen idee met wie je te maken hebt. Maar ik post hier en interactie is er volop...

Dit is het nadeel van een 'discussie forum'. Eén woord wordt eruit gehaald en dat gaat een eigen leven leiden zonder dat het iets toevoegd aan waar het feitelijk om gaat.
Inderdaad, aan ieder de keuze of hij anoniem wil posten of niet en aan ieder de keuze of hij überhaupt wil reageren of niet. De meesten lezen alleen mee.

En interactie volop? Ik stelde inhoudelijk wat vragen over je eerste filmpje en kreeg een doorverwijzing naar je Facebookgroep. Je begrijpt toch hoe dat overkomt?

Inderdaad, aan ieder de keuze of hij anoniem wil posten of niet en aan ieder de keuze of hij überhaupt wil reageren of niet. De meesten lezen alleen mee.

En interactie volop? Ik stelde inhoudelijk wat vragen over je eerste filmpje en kreeg een doorverwijzing naar je Facebookgroep. Je begrijpt toch hoe dat overkomt?

Het antwoord op je laatste vraag is nee, maar ik kan mij er iets bij voorstellen. Jij stelt een paar inhoudelijke vragen en wordt naar elders verwezen. De vraag is dan waarom hier iets posten? Dus ik denk dat ik je punt snap en je hebt gelijk. Derhalve...

Laatst bewerkt:
Gedurfd dat je zo open en bloot over AAS-gebruik wilt praten.

Ik heb een paar vraagjes n.a.v. je vlog:
Je zegt: "20 mg anavar en na vier dagen is je eigen aanmaak nul". Heb je hier een bron voor?

En: "Een negatief effect van die oestradiol is (...) dat het je lichaam effectiever maakt in het aanzetten van vet." Waar baseer je dit op?

Tot slot: "Een goed doortrainde fysiek met een laag vetpercentage reageert veel beter dan een vettere fysiek met een hoog vetpercentage op een kuur" Wat bedoel je precies met 'reageren' in deze context?

Ook vermeld dat je niet hoeft te kuren met testosteron en dat de derivaten zijn ontwikkeld als alternatief voor testosteron. Het idee was hierbij om wel de anabole effecten te waarborgen en de bijwerkingen te verminderen. Dat klopt inderdaad voor veel van de derivaten. Punt is wel dat bijna al die derivaten daarin hopeloos zijn gefaald en anno 2017 dus ook gewoon testosteron wordt voorgeschreven als vervangingstherapie en niet een van de derivaten. Kennelijk hebben we de natuur niet echt kunnen overtreffen tot nu toe. In sommige gevallen wordt nog wel nandrolon voorgeschreven (soms bij anemie en post-menopausale osteoporose), en in het buitenland ook nog wel oxandrolon, maar dat mag geen naam hebben. Vind je dat dan wel een passend argument hiervoor?

Ik maak de vlogjes op basis van parate kennis. Dus wat ik in mij hoofd heb zitten. Ik doe geen vooronderzoek en ik schrijf geen artikelen met referenties. Dus feiten en menigen lopen een beetje door elkaar.

M.b.t. oxandrolone ben ik recent alleen een studie tegengekomen met 15mg per dag 5 dagen lang. Op dag 5 was de eigen aanmaak van T vermindert ten opzichte van dag 1 en dat verschil was significant. Oxandrolone drukt de HPTA axis in lage doseringen en al binnen een paar dagen. Dat was de strekking van die opmerking.

Een verhoogd oestradiol in een mannen lichaam correleert met een hoger vetpercentage. Dat is wat te lezen valt wanneer je dat opzoekt. Een verhoogd oestradiol gehalte bij mannen met overgewicht laat zich corrigeren door een aromatase remmer, wat leidt tot reductie van de vetmassa. Gyno is een ander voorbeeld. Naast opgezwollen klieren ontstaat er vetophoping rond de tepel.

Mijn ervaring is dat iemand die langer traint, hard traint en een lager in zijn vet% zit veel meer rendement haalt uit zijn kuur. Ik heb jongens gezien die halfbakken trainen op en af en dan gas geven tijdens een kuur en teleurgesteld zijn over de resultaten. Maar ook jongens die jarenlang clean trainen 4 keer per week en 2 jaar progressie uit 8 weken kuren halen. Op datbtrue hadden we het vaak over het primen van je lichaam. Vier weken voor een kuur op dieet en licht overtrainen om meer rendement uit je kuur te halen. Spiergroei is een zigzag tussen afbraak en wederopbouw. Trainen en herstellen. Dat concept lag daar aan ten grondslag

Je laatste opmerking had ik al op gereageerd en ik snap hem ook niet echt in de context van anabolica gebruik ten gunste van je bodybuilding ambities. Daarin hebben verschillende middelen wel degelijk toegevoegde waarde tov good old test.

Vriendjes?

Laatst bewerkt:
Het antwoord op je laatste vraag is nee, maar ik kan mij er iets bij voorstellen. Jij stelt een paar inhoudelijke vragen en wordt naar elders verwezen. De vraag is dan waarom hier iets posten? Dus ik denk dat ik je punt snap en je hebt gelijk. Derhalve...

Dus je kapt met posten op dbb?

Ik maak de vlogjes op basis van parate kennis. Dus wat ik in mij hoofd heb zitten. Ik doe geen vooronderzoek en ik schrijf geen artikelen met referenties. Dus feiten en menigen lopen een beetje door elkaar.

M.b.t. oxandrolone ben ik recent alleen een studie tegengekomen met 15mg per dag 5 dagen lang. Op dag 5 was de eigen aanmaak van T vermindert ten opzichte van dag 1 en dat verschil was significant. Oxandrolone drukt de HPTA axis in lage doseringen en al binnen een paar dagen. Dat was de strekking van die opmerking.

Een verhoogd oestradiol in een mannen lichaam correleert met een hoger vetpercentage. Dat is wat te lezen valt wanneer je dat opzoekt. Een verhoogd oestradiol gehalte bij mannen met overgewicht laat zich corrigeren door een aromatase remmer, wat leidt tot reductie van de vetmassa. Gyno is een ander voorbeeld. Naast opgezwollen klieren ontstaat er vetophoping rond de tepel.

Mijn ervaring is dat iemand die langer traint, hard traint en een lager in zijn vet% zit veel meer rendement haalt uit zijn kuur. Ik heb jongens gezien die halfbakken trainen op en af en dan gas geven tijdens een kuur en teleurgesteld zijn over de resultaten. Maar ook jongens die jarenlang clean trainen 4 keer per week en 2 jaar progressie uit 8 weken kuren halen. Op datbtrue hadden we het vaak over het primen van je lichaam. Vier weken voor een kuur op dieet en licht overtrainen om meer rendement uit je kuur te halen. Spiergroei is een zigzag tussen afbraak en wederopbouw. Trainen en herstellen. Dat concept lag daar aan ten grondslag

Je laatste opmerking had ik al op gereageerd en ik snap hem ook niet echt in de context van anabolica gebruik ten gunste van je bodybuilding ambities. Daarin hebben verschillende middelen wel degelijk toegevoegde waarde tov good old test.

Vriendjes?
Super!

Mocht je die studie van oxandrolon nog een keer tegenkomen, zou je hem dan hier willen plaatsen/PM'en? In deze studie: Oxandrolone in the treatment of HIV-associated weight loss in men: a randomized, double-blind, placebo-controlled study. - PubMed - NCBI was de LH-waarde slechts gehalveerd na 12 weken 80 mg oxandrolon per dag, met een testosteronafname van ~20%. Het zou me verbazen als een andere studie een aanmaak van 0 liet zien na slechts 5 dagen op zo'n geringe dosering.

Je gaat inderdaad een hoge oestradiolwaarde treffen bij mannen met een hoger vetpercentage, die twee zijn zeer zeker gecorreleerd. Dit betekent echter niet dat een verhoogd oestradiolgehalte per se de oorzaak is van dit overgewicht. Het verhoogde oestradiolgehalte dat je vindt bij obesen is te wijten aan de grotere vetmassa waar het gros van het oestradiol van afkomstig is. Ik ken eerlijk gezegd geen gerandomiseerd onderzoek waarbij aromataseremmers leiden tot vetverlies, maar mocht die bestaan, een enorme confounder hierbij is dat in alle gevallen ook de testosteronwaarde toeneemt. Van androgenen per se is wel bekend dat zij de lichaamscompositie kunnen bevorderen. Je ziet dit bijvoorbeeld bij studies waarbij hypogonadale mannen testosteronvervangingstherapie krijgen. Notabene stijgt in die studies ook de oestradiolwaarde door de grotere hoeveelheid testosteron die beschikbaar is voor aromatisering. Er is naar mijn weten dan ook geen bewijs dat oestrogeen je lichaam effectiever maakt tot het aanzetten van vet zoals jij beweert, wat wel duidelijk is dat juist een tekort aan oestrogeen dat doet: The role of estrogens in control of energy balance and glucose homeostasis. - PubMed - NCBI

Je had inderdaad al op mijn laatste opmerking gereageerd met:
Overigens gaat je argumentatie in het laatste deel geheel voorbij aan de inzet van anabole steroïden in krachtsport en bodybuilding. Daarin wordt testosteron gebruikt naast een heel scale aan middelen die weldegelijk toegevoegde waarde hebben.
Als mijn argumentatie om die reden niet goed is, dan werkt dat andersom ook. Die derivaten waren überhaupt niet ontwikkeld voor krachtsport en bodybuilding, en het onderzoek daarnaar werd dan ook niet verricht in die doseringen. Ik ben het uiteraard met je eens dat ze een toegevoegde waarde hebben in krachtsport en bodybuilding, dus misschien hoorde ik er simpelweg iets anders in dan dat je bedoelde.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze komt uit deze studie:

Short-Term Oxandrolone Administration Stimulates Net Muscle Protein Synthesis in Young Men1 | The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism | Oxford Academic

Geen 0 inderdaad zoals ik in mijn toelichting al heb aangegeven, maar wel een reductie van 30% binnen 5 dagen.

Ik neem meteen aan dat oxandrolone minder onderdrukt dan andere anabolica. Dat was ook niet het onderwerp van de vlog. De strekking is dat alle anabolica onderdrukken en dat je de keuze niet daarvan hoeft te laten afhangen.

Dankjewel, hij is jammer genoeg niet gerandomiseerd (geen controlegroep aanwezig).

De strekking is dat alle anabolica onderdrukken en dat je de keuze niet daarvan hoeft te laten afhangen.
Helemaal mee eens.

M.b.t oestradiol is het wat lastiger omdat het daar gaat om het optimale midden. Te laag is niet goed en er zijn voldoende onderzoeken die dat aangeven. De rol van oestradiol in de regulering van vetmassa in te lage en/ of fysiologische hoeveelheden is goed beschreven.

Maar suprafysiologische hoeveelheden in de orde van grote die ontstaan bij 5, 10 of 20x meer testosteron door exogene toediening zonder gebruik van een AI ken ik niet. Of het effect van grote hoeveelheden methyl oestradiol als gevolg van de aromatisering van 17 alfa methyl anabolen zoals dianabol zijn er ook niet.

Ik hou mij aanbevolen!

Er zijn aanwijzingen dat oestradiol differentiatie en proliferatie van WAT cellen stimuleert:

The role of estrogen in adipose tissue metabolism: insights into glucose homeostasis regulation [Review]

Even de full study downloaden die is gratis en dan paragraaf 3 laatste alinea.

De literatuur hierover is zwak m.i.. Dan blijft waarneming over. Met alle factoren die er van op invloed zijn geeft een kuur met veel aromatiserende anabolica vaak een vette fysiek en proberen veel jongens in de nakuur dat weer kwijt te raken.

Terwijl kuren met minder aromatiserende anabolen iemand eerder droger maken dan vetter, ook al eten ze alles wat los en vast zit. En het gynoverhaal blijft staan. Veel E2 maakt dat je lichaam vet aanzet op oestradiol gevoelige plekken. Me thinks.

Terug
Naar boven