Fitness Seller

Anabolenvlog

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet de eerste 2 nog helemaal afkijken eerlijk gezegd.
Maar ik vind het leuk dat je dit doet en de moeite neemt.

Succes met je herstel! Dat alles goed mag komen.

• Like
Waarderingen: Myo
Vanwaar de problemen?

Ik heb een hartaanval gehad oktober vorig jaar, daarna een open hart operatie en 5 bypasses gekregen en ik draag sindsdien een icd.

Een en ander is te lezen in mijn blog op www.robbertwolters.com
Als ik het goed gelezen heb dan is je hartaanval veroorzaakt door een hartritmestoornis.

Is er een verband te leggen met je AAS gebruik?

Als ik het goed gelezen heb dan is je hartaanval veroorzaakt door een hartritmestoornis.

Van AAS krijg je normaalgesproken geen hartritmestoornissen. Alleen de hartdikte zou iets kunnen toenemen (is overigens meetbaar op een ECG).

Van AAS krijg je normaalgesproken geen hartritmestoornissen. Alleen de hartdikte zou iets kunnen toenemen (is overigens meetbaar op een ECG).
De dikte van de hartwand kun je niet altijd even goed terugzien op een ECG, je wilt daarvoor het liefst toch echt een echo hebben (je kunt sowieso geen 'absolute dikte' terugzien op een ECG). Je kunt met een echo ook goed de diastolische functie bepalen, en dat is precies iets wat lijkt te verslechteren bij langdurig AAS-gebruik. De reden waarom je ventrikelhypertrofie ook terugziet is omdat dit invloed heeft op de geleiding (je ziet een vertraging op bepaalde punten in de ECG terug), en bijgevolg is dit ook zeker iets wat een onderliggend hartritmestoornis kan verergeren.

De dikte van de hartwand kun je niet altijd even goed terugzien op een ECG, je wilt daarvoor het liefst toch echt een echo hebben (je kunt sowieso geen 'absolute dikte' terugzien op een ECG). Je kunt met een echo ook goed de diastolische functie bepalen, en dat is precies iets wat lijkt te verslechteren bij langdurig AAS-gebruik. De reden waarom je ventrikelhypertrofie ook terugziet is omdat dit invloed heeft op de geleiding (je ziet een vertraging op bepaalde punten in de ECG terug), en bijgevolg is dit ook zeker iets wat een onderliggend hartritmestoornis kan verergeren.
Echo is inderdaad superieur maar helaas ook een stuk duurder. Ziekenhuizen zijn er, voor zover ik weet, dus niet al te happig op om dit zonder een duidelijke aanleiding te verrichten. Hetzelfde geldt voor een hartkatheterisatie.

De (ernstige) hartritmestoornis die mijn hartaanval heeft veroorzaakt kwam doordat er hartschade is ontstaan door een eerdere hartaanval welke ik niet heb gemerkt.

Schade betekent in deze sterfte van hartweefsel waardoor de geleiding van de puls over het hart is onderbroken. Dit kan weer gebeuren vandaar de icd.

Om op je vraag terug te komen, het is lastig een en ander aan elkaar te linken. Daarnaast heb ik niet alleen een hartritme stoornis gehad maar er zijn ook 5 bypasses uitgevoerd.

Anabolen verstijven je bloedvaten en verstoren je cholesterol. Mijn chirurg gaf aan dat ze ook hartritme stoornissen in de hand kunnen weken. Kort gezegd: het zal niet hebben geholpen.

Hart en vaatziekten komen niet in mijn familie voor. En de meeste bodybuilders die midden 40 omvallen hebben bijna allemaal een hartaanval gehad. Het zal met het intensieve sporten, vele eten en mogelijk ook stress te maken hebben, naast de AAS.

Ik denk dat het goed is wanneer je intensief anabolen gebruikt je eens per jaar een check up te doen. Bloed en hartfunctie.

Een vriend van mij deed dat nav mijn situatie en bij hem is een kleine ongevaarlijke ritme stoornis gevonden welke door een korte periode off en daarna een kleine ingreep is verholpen. De cardioloog gaf aan dat hij weer alles kon doen wat hij wilde. Dus hij is weer aan het kuren.

Hahaha alles! Maar ik werk er aan. Ik moest eerst uit de gevaren zone ivm met mijn hart. Zo ver zijn we nu. Nu weer een beetje mens worden. Komt allemaal goed. Stap voor stap.

Ow dat maakt het herstel er wel niet beter op. Lang kuren en dan cold turkey stoppen zonder PCT... en dan nog de problemen met je hart.

Veel sterkte en een spoedig herstel gewenst! Ik volg je vlog mee!

Had je hcg gebruikt toen je on was? En waarom niet nagekuurd? Of had je dat wel en zo ja, hoe zag je pct er uit?

Is het geen optie om 100mg test-e o.i.d. te zetten als trt? Of kan dit niet wegens je hartproblemen?

Had je hcg gebruikt toen je on was? En waarom niet nagekuurd? Of had je dat wel en zo ja, hoe zag je pct er uit?

Is het geen optie om 100mg test-e o.i.d. te zetten als trt? Of kan dit niet wegens je hartproblemen?

Ik heb geen hcg gebruikt 'on'. Ik was ook al anderhalf jaar on voor het gebeurde. Ik heb er af en toe mee gespeeld maar met aas peps sth slin was ik er wel klaar mee nog weer wat extra's te prikken en ik merkte er ook niet iets van op de plek waar het zou moeten...

Nakuren was geen optie aangezien serms stollingsrisico verhogen. Een en ander in overleg met dr de Ronde besloten terwijl ik in het ziekenhuis lag. Normaal gesproken zou je dat voor lief nemen, maar met 5 nieuwe bypasses is dat iets anders.

En Trt of hrt is zeker een optie. 100mg test zou trouwens te weinig zijn. Ik ben er ook mee bezig echter mijn meest recente bloedtest van vorige week maandag liet een T waarde zien van 18,7 nmol. Dus ik zie nu geen aanleiding voor suppletie nu. Het viel mij reuze mee. Ik ben met dhea begonnen en ga mogelijk 1 iu sth pre bed zetten. Met melatonine 0.3 mg is dat het protocol vooralsnog.

Ik heb geprobeerd met voeding en supplementen mijn eigen aanmaak te ondersteunen en vooralsnog lijkt dat aardig te gaan. Toen ik 5 jaar geleden anderhalf jaar off was hing mijn T waarde ronde de 11/12 nmol. Dus so far so good.

Beste, als eerste wil ik even zeggen dat ik je vlog zeer waardeer. Keep them coming! Ik heb nog nooit gehoord van 12 weken clomid 3x4 zoals je zegt. Waar baseer je dit op?

Beste, als eerste wil ik even zeggen dat ik je vlog zeer waardeer. Keep them coming! Ik heb nog nooit gehoord van 12 weken clomid 3x4 zoals je zegt. Waar baseer je dit op?

Tnx man.

1. Bloedonderzoek. Ik heb er veel gezien van gebruikers die na hun nakuur een testje deden en onder de 10 nmol zaten. Hun nakuur was onvoldoende om hun T waarde te herstellen.

2. Clomid als testosteron booster. Zoals ik in de vlog aangeef is er heel veel onderzoek gedaan naar clomid en testosteron. Een kennis van mij is door zijn endocrinoloog op clomid gezet. Heeft nooit gekuurd, maar zat wel laag. Het werkt en je kunt het lang gebruiken.

De 12 weken is rekbaar. Als iemand 6 maanden off gaat en daarna weer wil kuren kun je ook die volle 6 maanden clomid blijven gebruiken. Je lichaam heeft tijd nodig om je eigen aanmaak te herstellen. Dat laat zich niet dwingen door hogere doseringen of andere middelen. Low dose clomid voor een lange tijd helpt wel.

Veel succes en herstel gewenst. Respect voor je openheid en verhaal.

PS: Wat is je max dosering geweest aan AAS?

Terug
Naar boven