MuscleMeat

Anabolic Diet Log (LangeMan en Tjooky)

LangeMan

Huge Freak
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Tjooky en ik beginnen aankomende maandag (26-11-2007) met het Anabolic Diet (voor meer info: "Google is your friend!").

UPDATE: download hier het boek
RapidShare Webhosting + Webspace

Informatie over ons...
Tjooky
Lengte: 1,88m
Gewicht: 94kg
Vetpercentage: 18%
Benchpress : 10x60kg
Deadlift: 5x100
Squat: 3x90kg

LangeMan
Lengte: 1,98m
Gewicht: 95kg
Vetpercentage: 17%
Benchpress: 10x60kg
Deadlift: 5x120kg
Squat: 8x80kg

Na deze eerste 3 a 4 weken kunnen we gaan beslissen of we eerst gaan cutten of bulken, maar waarschijnlijk wordt het eerst even cutten tenzij we ineens heel veel procent in vet zakken tijdens te omschakeling...

We zullen jullie op de hoogte houden!

update, ik heb mijn leverwaardes binnen van VOOR ik begon met AD
LDL 2,89
HDL 1,31
ALAT 50
Na 4 weken doe ik nog een test ;)

Laatst bewerkt:
Super gasten, Anabolic Diet vind ik zeer interessant dus zal dit log zeker gaan volgen! :thumbs:

In 1 keer naar 20gr KH? Dat ga je merken in je humeur..:D

Succes. Ben benieuwd.

deze ga ik zeker volgen

succes

ff een tip: er wordt aangeraden om pas na de eerste 12 dagen koolhydraten te eten ipv na 5-7 dagen.. Suc6 :thumbs:

eten jullie wel vezels? aangeraden wordt minimaal 30 gr. per dag...

Vind het ook wel intressant, denk alleen niet dat ik het zelf ooit zou doen. cool dat jullie een logje bij houden!

Bah, zo goed als klare tartaar naar binnen werken en 8 eieren per dag, het is goed om een levercrisis te krijgen. Haal je niet beter de vetten uit vette vis, dan heb je gelijk nog wat eiwitten binnen ook, bvb zalm?

• Topic Starter Topic Starter
In 1 keer naar 20gr KH? Dat ga je merken in je humeur..:D
Succes. Ben benieuwd.
Hoe kom je erbij dat we 20gr KH in 1 keer naar binnen krijgen ? Als je goed kijkt is dat het totaal wat we binnen krijgen en is het verspreid over de dag.

ff een tip: er wordt aangeraden om pas na de eerste 12 dagen koolhydraten te eten ipv na 5-7 dagen.. Suc6 :thumbs:
Weet ik, maar ik ga vrijdag kijken wat ik ga doen. Met de 12 dagen schakel je inderdaad sneller om, maar ik denk dat ik het makkelijker vind om in het weekend gelijk weer carbs te gaan laden, maar ik zie wel...

eten jullie wel vezels? aangeraden wordt minimaal 30 gr. per dag...
Ik heb vandaag 2 grote zakken heel lijnzaad gekocht. 2 eetlepels per dag zal voldoende zijn. :)

Bah, zo goed als klare tartaar naar binnen werken en 8 eieren per dag, het is goed om een levercrisis te krijgen. Haal je niet beter de vetten uit vette vis, dan heb je gelijk nog wat eiwitten binnen ook, bvb zalm?
Levercrisis, kom op bro. Ik doe na 4 weken een bloedtest om wetenschappelijk bewijs te hebben zodat ik commentaar als dit de grond in kan boren.
Cholesterol uit je eten kan niet eens cholesterol in je lever worden, te weinig onverzadigd vet daarin tegen kan wel voor verhoogte leverwaardes zorgen.

Ik zorg dat ik naast verzadigd vet ook genoeg onverzadigd vet binnen krijgt. In mijn schema is ongeveer 50% verzadigd- en 50% onverzadigd. Vergeet vooral de noten,visolie en olijfolie niet!

Ik denk dat hij bedoeld met in een keer 20gram kh, de overstap van nu.. (wss veel kh?) naar opeens 20gr. Dat zal je wel merken ja!

Ik denk dat hij bedoeld met in een keer 20gram kh, de overstap van nu.. (wss veel kh?) naar opeens 20gr. Dat zal je wel merken ja!

Oh ****, ik zie het. Verkeerd gelezen :o

Maaruh, als het goed is gaan we dat merken ja, maar dat stabilizeert wel snel.

Levercrisis, kom op bro. Ik doe na 4 weken een bloedtest om wetenschappelijk bewijs te hebben zodat ik commentaar als dit de grond in kan boren.
Cholesterol uit je eten kan niet eens cholesterol in je lever worden, te weinig onverzadigd vet daarin tegen kan wel voor verhoogte leverwaardes zorgen.

Ik zorg dat ik naast verzadigd vet ook genoeg onverzadigd vet binnen krijgt. In mijn schema is ongeveer 50% verzadigd- en 50% onverzadigd. Vergeet vooral de noten,visolie en olijfolie niet!

Ok, true, je hebt een punt, maar als je 200 gram tartaar vervangt door 200 gram zalmfilet, ben je zeker dat je eiwitten binnen hebt met goede aminozuurketens en heb je ook onverzadigde vetten en trouwens heel wat meer. Ik wil nu niet komen zeggen dat je het zo moet doen, maar 400 gram tartaar per dag lijkt me gewoon niet echt zo gezond?

Heb je de voedingswaarden van die tartaar van het potje afgehaald of niet? Ik heb namelijk ook zo'n lijst of 2 met voedingswaarden en die geven ietwat andere waarden aan, evenals die op DBB, die geven 9,1 gram vet voor 100 gram en 1,2 gram KH. Ben gewoon eens nieuwsgierig.

Ok, true, je hebt een punt, maar als je 200 gram tartaar vervangt door 200 gram zalmfilet, ben je zeker dat je eiwitten binnen hebt met goede aminozuurketens en heb je ook onverzadigde vetten en trouwens heel wat meer. Ik wil nu niet komen zeggen dat je het zo moet doen, maar 400 gram tartaar per dag lijkt me gewoon niet echt zo gezond?
Maar als ik tartaar ga vervangen krijg ik minder verzadigd vet binnen en verzadigd vet is nodig om me testosterone flink op te pompen. Ik ben van plan om als avond maaltijd ook wel eens een biefstuk, zalm, tonijnsteak te gaan nemen als ik het geld kan missen.
En omdat de vetzuren in rood vlees voor darmkanker zouden kunnen zorgen gebruik ik visolie om dat tegen te gaan.

Heb je de voedingswaarden van die tartaar van het potje afgehaald of niet? Ik heb namelijk ook zo'n lijst of 2 met voedingswaarden en die geven ietwat andere waarden aan, evenals die op DBB, die geven 9,1 gram vet voor 100 gram en 1,2 gram KH. Ben gewoon eens nieuwsgierig.
Ik heb die op DBB en op voedingswaardetabel.nl gebruikt.

slecht dieet vind ik het.
geen vitaminen , weinig koolhydraten , ook weinig mineralen .
teveel vetten en eiwitten.

Verzadigde vetten zijn helemaal niet zo slecht als je denkt. Met het anabolisch dieet worden de vetten als energiebron gebruikt ipv koolhydraten.. Die gasten eten allemaal kaas, bacon, gehakt, eieren etc. Ik heb een paar dagen terug een link gepost met uitslagen van testen (bloedwaarrdes) van verschillende mensen die dit dieet volgen, zowel korte als langere tijd, en de uitslagen zal je doen verbazen! wie hebben hier het Anabolic Diet gevolgd ? - Pagina 2

Over het anabolisch dieet en gezondheid:

4. Better Health
The Anabolic Diet includes a high consumption of meat, fats, veggies & fruit. Some health benefits include:

-Decreased cholesterol & triglyceride levels
-Decreased plaque buildup in arteries
-Controlled insulin levels
-Less food allergies, less acne
-Perform a blood test before starting this diet. You’ll see the difference.

5. More Energy
Those who switch to the Anabolic Diet always report feeling more energized:

-Jumping out of bed in the morning, waking up full
-Better recovery from workouts & daily activities
-No more blood sugar crashes
-Less irritability, no more mood swings
-No more heaviness after eating
-And much more
Another advantage of increasing testosteron production & controlling insuline.

Voor vragen en opmerkingen kan er beter in de volgende thread gereageerd worden, want dit is een log :)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/anabolisch-diet-meer-kracht-meer-spieren-minder-vet-115589/

En check T-nation. Een van de, of zelfs, de grootste thread daar gaat over het anabolisch dieet.

Grtz

@obikoe, hoe bedoel je geen vitamine en mineralen ? Alsof dat alleen maar in fruit zit. En over hoog in vet is nu al uitgebreid besproken in deze thread, ga maar eens lezen luilak!

@AlexT, ik denk dat ik smiddags ook even wat groente erbij ga doen, maar fruit hou ik voor het weekend. Daar kan je leuk carbs mee laden. Ik neem trouwens ook multivit en vitamineC zodat ik zeker geen tekort zal krijgen.
Maaruh, in het weekend gaan er dus appels, bananen enzo gegeten worden!

Ik ben trouwens pasgeleden weer begonnen met fruit eten haha, moest het echt weer leren eten aangezien ik al een paar jaar amper fruit at, misschien een appel per maand ofzo. :D

Na wat gegoogel:

Tartaar is niet gelijk aan tartaarsaus, ik trek mijn commentaren terug. Ik had nog niet gehoord van een tartaarburger of zo, no wonder dat ik de voedingswaarden zo ****ed up vond.

Jaja, lach me maar uit :roflol:

Terug
Naar boven