AndroidHealthClinic

Anabolic Diet Log (LangeMan en Tjooky)

Na wat gegoogel:

Tartaar is niet gelijk aan tartaarsaus, ik trek mijn commentaren terug. Ik had nog niet gehoord van een tartaarburger of zo, no wonder dat ik de voedingswaarden zo ****ed up vond.

Jaja, lach me maar uit :roflol:

Ik wist ook niet dat hij met tartaar vlees bedoelde...
Dacht al, zoveel saus :scratch: :D

???

Als je je nou eerst in de materie verdiept ;) Bekijk de links eens, zou ik zeggen..

ik zie geen links.....;)
maar kijk FF gewoon wat er aan eten op staat en denk dan wat de impact
in mijn maag zou wezen als ik letterlijk alleen maar dit menu doe 4 weken lang.
ik zou er flink van gaan kotsen , maar dat is mijn mening.
er staan wel goede dingen op hoor , kipfilet,walnoten,olijfolie,een ei hoort erbij maar geen 8 per dag hoor.
ik neem aan dat er ook nog brood en aardappelen of rijst bij hoort ???
volgens de voedingsdeskundige die ik regelmatig lees , wordt de eiwitbehoefte bij gevorderde KTers minder naarmate ze langer trainen.
je lichaam is dan namelijk getraind in het doseren van eiwitten naar je spierweefsel en gaat daar uiterst economisch mee om.
jij bent een gevorderde toch..?
ook is het een feit als je wat hoger in je koolhydraten gaat zitten, je eiwitgehalte minder aangesproken worden tijdens het herstel na de training.
je lichaam gebruikt eerst koolhydraten en daarna pas eiwitten tijdens inspanning en herstel.
het is dus onnodig om een overmaat van eiwit te nemen in de race naar meer spiermassa.
ik ga uit van 1,7gr eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag maximaal voor mezelf dan.
dit is dan zo de reden van mijn kritiek.
voor de rest no hard feelings hoor.
iedereen denkt er weer anders over.;)

Laatst bewerkt:
Succes met dieten anabolische vrienden:)

veel succes en ik ga dit eens aandachtig volgen......

er staan wel goede dingen op hoor , kipfilet,walnoten,olijfolie,een ei hoort erbij maar geen 8 per dag hoor.
ik neem aan dat er ook nog brood en aardappelen of rijst bij hoort ???

Ze zitten juist op een carb cycling dieet. Door de week een minimum aan KH binnenkrijgen zodat hun lichaam zich aanpast aan vetten als primaire energieleverancier. 's Weekends dan weer carbs laden.. Dat is het hele idee achter het "anabolic diet"..

Hoe is het nu? Al ernstige behoefte aan carbs?

• Topic Starter Topic Starter
Ze zitten juist op een carb cycling dieet. Door de week een minimum aan KH binnenkrijgen zodat hun lichaam zich aanpast aan vetten als primaire energieleverancier. 's Weekends dan weer carbs laden.. Dat is het hele idee achter het "anabolic diet"..

Hoe is het nu? Al ernstige behoefte aan carbs?

lol :) ik begin maandag pas ;)

Maaruh @obikoe, dit dieet is niet het gebruikelijke maar wel erg gezond en efficient naar wat mijn personal trainer (die ook voedingsdeskundige is!) mij heeft verteld.

Zoals Raoul al zei ga je vetten als primaire brandstof gebruiken wat er voor zorgt dat je sneller kan cutten zonder spierverlies (en zonder cardio), stabielere energie waardes hebt (zonder kh pieks bij elke maaltijd waar je moe van wordt) en een optimale hormoonhuishouding.
In het weekend ga je carbs laden waardoor je even een insuline kick krijgt die vrij anabolisch is en weer net stopt voordat vet gaat opslaan (of minimaal vet opslaat) tevens vul je hiermee je spierglycogeen aan waar je spieren na een tijdje steeds efficienter mee om gaan.
Dan komt er nog een verhaal over groeihormoon maar dat weet ik niet meer precies...

Het enige nadeel van dit schema is dat het niet aan te raden is om cardio sessies te gaan doen aangezien je dan snel leeg bent. En het is ook wat minder dat je alleen maandaag t/m woensdag lekker kan trainen en dat daarna je spierglyocogeen op is, maar na 3 maanden maar je woensdag sochtends een uur lang iets van 300 gram carbs laden :)

ik snap wel dat jullie weten waar je mee bezig bent , naar mijn weten is vet de laatste en langzaamste energiebron van het lichaam.
je lichaam verbrand eerst je eiwitgehalte in je spiermassa.
maar in combinatie met wat je zegt aangepaste tijdstippen trainen (maandag-woensdag)
zal er wel iets positiefs in dit dieet zijn.
ik ga het allemaal wel volgen.
het gaat dwars tegen mijn idee van voeding in , dus maak me wijzer gasten........:eek:

ik snap wel dat jullie weten waar je mee bezig bent , naar mijn weten is vet de laatste en langzaamste energiebron van het lichaam.
je lichaam verbrand eerst je eiwitgehalte in je spiermassa.
maar in combinatie met wat je zegt aangepaste tijdstippen trainen (maandag-woensdag)
zal er wel iets positiefs in dit dieet zijn.
ik ga het allemaal wel volgen.
het gaat dwars tegen mijn idee van voeding in , dus maak me wijzer gasten........:eek:

Ik had precies hetzelfde toen ik de Anabolic Diet thread van Paddo las, het is weer eens iets totaal anders :D

nou ik ben zonet begonnen met me scrabledeggs+kaas, keb er zin in komende tijd !

Ben benieuwd, ga dit log zeker volgens. Succes heren

Nou, eerste dag zit er op. Ik heb mijn dieet precies gevolgd en heb gek genoeg de hele dag geen eens trek gehad, ik hoop dat dat nog wat gaat veranderen...
Voor de rest geen opmerkingen.

Zodra ik me er toe moet zetten om te eten vind ik het niet echt fijn, normaal eet ik 4000kcal per dag en begin ik voor de maaltijd altijd trek te krijgen en nu heb ik bij iets meer dan 3000kcal al geen eens trek.
Ik denk dat het een kwestie van gewenning is, hoop ik althans want ik ga op 4500kcal bulken als ik op een acceptabel vet% zit.

Is dus eigenlijk Atkins...?

Terug
Naar boven