XXL Nutrition

Andere manier van trainen?

fstsven

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Ik zat vandaag zo met het idee te spelen eens op een andere manier te gaan trainen. Ik verduidelijk even aan de hand van mijn borsttraining van vandaag. Hoe heb ik vandaag borst getraind:

Ik doe altijd m'n eerste set een vast aantal reps, dat ik elke week met één verhoog, en de tweede set tot failure.

-incline db press 2x32kg 9 reps(1e set) 8 reps (failure)(2e set)
-db press 2x32kg 9 reps 7 reps
-barbell bench press 70kg 9 reps 8 reps
-cable crossover 2x39kg 9 reps 10 reps

In totaal heb ik dus voor elke oefening respectievelijk 17, 16, 17 en 19 reps gedaan.
Nu denk ik eraan vanaf volgende week het volgende te doen: 20 reps op elke oefening, verdeeld over 2, 3 of desnoods 4 sets tot failure. Bijvoorbeeld incline db bench: eerste set failure op 11 -> 1 minuut rust -> tweede set failure op 7 -> 1 minuut rust -> derde set nog 2 reps.
De week daarna elke oefening 1 rep meer (dus over de training gezien 4 reps meer elke week), enz. Het idee is dat op die manier het totale werkvolume van week tot week verhoogt = progressive overload. Als dan na verloop van tijd een bepaald aantal reps, laat ons zeggen 30, per oefening bereikt wordt verhogen we het gewicht en beginnen we qua reps weer op 20/oefening.

Hoop dat het wat begrijpelijk uitgelegd werd; wat denken jullie ervan? Mensen die op die manier trainen? Resultaten?

Groeten,
Sven

ik neem aan dat je ook opwarmsets doet?

het is idd een manier van trainen, maar ik denk dat je met die failuretrainingen al snel stopt met toevoegen van reps of gewicht.
dan blijf je hangen, kan je een aantal weken doen maar als je meer kracht wil zal je ook aan de krachtschema's moeten gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ja hoor, twee opwarmsetjes voor elke spiergroep, maar die reken ik niet mee ;) Is mss wel nogal veel tot failure ja...

Het proberen waard denken jullie? Ervaringen?

weet niet hoelang je al traint, maar alle setjes tot failure is niet voor beginners

Terug
Naar boven