XXL Nutrition

Sponsored sticky Android Health Clinic - Medische begeleiding en bloedonderzoek bij anabolengebruik

Ik ben het volledig eens dat je eerst je de bron moet aanpakken. Ik heb zelf over de jaren heen mijn testosteron met ongeveer 50% laten stijgen door een verandering in levensstijl.

Waar ik me niet in kan vinden is dat Trt in, zoals jullie dat noemen de bovengrens, slecht is voor hart en vaten. Testosteron is vaatverwijdend en heeft een anti-inflammatoire werking. Bovendien is al aangetoond dat patiënten met hartfalen 26-37% van hen een testosterontekort hebben. Ik kan me inbeelden dat die vaatverwijding voordelig moet zijn in het tegengaan van vasculaire dementie. Waar ligt dan die bovengrens precies?

Laatst bewerkt:

De lelijke schermen bij de verrichtingenruimte zijn eindelijk opgedoekt en hebben plaatsgemaakt voor gordijnen. De eveneens lelijke vloer is er inmiddels ook al een tijdje uit en vervangen met onverwoestbaar PVC. :cool:

1715073786361.png
en een goeie koffie automaat ook heel belangrijk !

Reden: nieuwsartikel
Laatst bewerkt:
@Galen Wat is jullie mening over dit onderzoek, wat nu in het nieuws is ?
Volgens mij gaat het uiteindelijk om een nieuwere publicatie, immers halen ze het onderzoek wat jij linkt aan in de volgende zin:
Eerder concludeerden diezelfde onderzoekers al dat anabolen kunnen leiden tot brain aging: het sneller verouderen van de hersenen
Ik ben er nog niet achter om welke nieuwere publicatie het gaat.

Volgens mij gaat het uiteindelijk om een nieuwere publicatie, immers halen ze het onderzoek wat jij linkt aan in de volgende zin:

Ik ben er nog niet achter om welke nieuwere publicatie het gaat.
volgens mij onderzoek uit 2021.
Heb er van gehoord verder geen tijd ingestoken

Bodybuilder Jan Willem gebruikt al jaren testosteron: 'Topsport doe je niet voor je gezondheid' - https://nos.nl/l/2539419

Vincent Egbers denkt...hardop.

Er zou dus een organisatie op poten moeten worden gezet om de ingewikkelde onderzoeken en resultaten om te zetten in ' beter ' leesbare informatie. Zodat jongeren én ouderen beter gaan begrijpen dat er risico's aan zitten.

Maar het lijkt vooral bedoeld om de handel die illegaal is aan te pakken samen met politie en douane.
Tja... dat kennen we inmiddels wel, daar was Ram Das ook altijd mee bezig.

Dit artikel kunnen ze over 10 jaar zo weer plaatsen.

volgens mij onderzoek uit 2021.
Heb er van gehoord verder geen tijd ingestoken

Dat is exact hetzelfde artikel als waar Bullshark en de NOS al naar linkten, en waarnaar werd verwezen als eerder onderzoek.

Bodybuilder Jan Willem gebruikt al jaren testosteron: 'Topsport doe je niet voor je gezondheid' - https://nos.nl/l/2539419

Vincent Egbers denkt...hardop.

Er zou dus een organisatie op poten moeten worden gezet om de ingewikkelde onderzoeken en resultaten om te zetten in ' beter ' leesbare informatie. Zodat jongeren én ouderen beter gaan begrijpen dat er risico's aan zitten.

Maar het lijkt vooral bedoeld om de handel die illegaal is aan te pakken samen met politie en douane.
Tja... dat kennen we inmiddels wel, daar was Ram Das ook altijd mee bezig.

Dit artikel kunnen ze over 10 jaar zo weer plaatsen.
Jwdoetookmee@

Wieisdatdann?

Overigens nog wat onlangs gepubliceerde papers:

En er liggen er nog 2 bij journals.

Krijg je korting als je deelnemer 10 van de Haarlem studie was?

Wat zijn Haarlem- en HARNAS?..
De HAARLEM-studie was een wetenschappelijk onderzoek waarbij wij gezondheidsmetingen, waaronder bloedonderzoek, verrichtten bij 100 anabolengebruikers vóór, tijdens en na hun anabolenkuur:

De HARNAS-trial is een wetenschappelijk onderzoek waarbij wij vergelijkbare gezondheidsmetingen verrichten en daarbij ons ook 'bemoeien' met het kuurgedrag van de gebruikers om te kijken of daarmee de schade van het kuren beperkt kan worden.

Terug
Naar boven