XXL Nutrition

Anti-Israel/Joden protestacties in Europa

Jij bekijkt het ook echt maar vanuit één punt mc.chick. Hamas heeft ook gewoon schuld hier, als je dit conflict op deze manier wilt benaderen.

Een andere keus hebben ze niet. Iedere dag wordt er een stuk grond afgepakt en mensen worden uit hun huis gejaagd, kinderen worden vermoordt en soms onterecht en zonder enige vorm van proces in de gevangenis gezet.

Denk je dat Hamas bloemen zal sturen??

Hamas handvest laat weinig ruimte voor debat. Visie van rechtse haviken in Israël overigens ook niet. Terreurorganisaties als Hamas zorgen er alleen wel voor dat de haviken in Israël nog steeds genoeg ruimte wordt geboden om hard toe te slaan. Iets wat al in de jaren 90 werd verkondigd maar nu nog steeds actueel is.

Hamas is de best handlanger die de rechtse haviken in Israël zich kunnen wensen.

Dan heb je het nog steeds niet begrepen, want het gaat allerminst om gelijk hier.

Waar het om gaat zijn de pro-palestina boohoo-roepers die geen idee hebben waar ze over lullen. Die zover in hun eigen ego zitten dat ze van zelfbevlekking met het zaad op de mondhoeken rondlopen.
Er gaan mensen dood daar. Veel ook nog. Niet omdat de grote boze Joden een stel sadisten zijn, maar omdat er in naam van een stel egotrippers een heilige oorlog gevoerd moet worden.
f**k Palestina en f**k die kle**lijers die nooit iets voor dat volk hebben gedaan. De Palestijnen hebben te eten bij gratie van de Joden. de Palestijnen zijn in leven bij gratie van de Joden.

Maar freegaza roepen vanuit je vinex-woning is natuurlijk hartstikke hip. Als je dan toch tof wil zijn, laat dan een baard groeien ofzo, dat is veel minder treurig.
En dat weten de joden donders goed..

Zolang er jihadisten en zionisten zijn zal er nooit vrede zijn. En de burger is er slachtoffer van, dat weet Israel, en toch gebruiken ze buitenproportioneel veel geweld. Puur machtsmisbruik en dan is het voor veel geen lastige keuze om voor de underdog te kiezen. Tuurlijk zijn er viezerikken die de burger als schild gebruiken.
Maar dat mag nog geen reden zijn voor Israel om heel Gaza maar plat te gooien en geen rekening te houden met de burgers.
En voor en deel worden de extremisten ook gekweekt, je zal er maar opgroeien en zoveel familie en huizen verliezen...

En dat weten de joden donders goed..

Zolang er jihadisten en zionisten zijn zal er nooit vrede zijn. En de burger is er slachtoffer van, dat weet Israel, en toch gebruiken ze buitenproportioneel veel geweld. Puur machtsmisbruik en dan is het voor veel geen lastige keuze om voor de underdog te kiezen. Tuurlijk zijn er viezerikken die de burger als schild gebruiken.
Maar dat mag nog geen reden zijn voor Israel om heel Gaza maar plat te gooien en geen rekening te houden met de burgers.
En voor en deel worden de extremisten ook gekweekt, je zal er maar opgroeien en zoveel familie en huizen verliezen...

Ik vind het opmerkelijk dat je jihadisten en zionisten op 1 hoop gooit. Heb je enig idee wat een Zionist is?
Dan gooi je er vervolgens wat superlatieven uit als 'buitenproportioneel' en 'machtsmisbruik' zonder dat ook maar even te onderbouwen.
Gaza plat gooien? Geen rekening houden met burgers?

Iets zegt me dat je dat je gewoon maar wat willekeurige media nakwaakt, zeg eens eerlijk?

Israël is de partij waar bijna de hele Westerse wereld voor kiest, het is niet voor niets zo dat Israël zo lang door heeft kunnen gaan met hun acties, ze worden gewoon gebacked door de Westerse wereld. Het is daardoor een beetje misselijk te noemen dat mensen als Sjors nu durven te zeggen dat je een populist bent als je eens waagt te zeggen dat Israël hier (ook) fouten maakt. Tot een paar jaar geleden werd je dan als vuile jodenhater gezien. Gelukkig mag dit nu eens gezegd worden.

Sjors het is duidelijk dat jij een kant hebt gekozen, maar kan je jezelf nou echt recht in de ogen kijken en zeggen dat Israël geen schuld betreft in dit conflict? Dat zou ik echt sterk vinden. Sowieso snap je hopelijk dat een oplossing van beide kanten moet komen (en dat houdt niet in weer even een staakt het vuren accepteren, maar dat gaat om maatregelen die er echt wat toe doen)

Israël is de partij waar bijna de hele Westerse wereld voor kiest, het is niet voor niets zo dat Israël zo lang door heeft kunnen gaan met hun acties, ze worden gewoon gebacked door de Westerse wereld. Het is daardoor een beetje misselijk te noemen dat mensen als Sjors nu durven te zeggen dat je een populist bent als je eens waagt te zeggen dat Israël hier (ook) fouten maakt. Tot een paar jaar geleden werd je dan als vuile jodenhater gezien. Gelukkig mag dit nu eens gezegd worden.

Sjors het is duidelijk dat jij een kant hebt gekozen, maar kan je jezelf nou echt recht in de ogen kijken en zeggen dat Israël geen schuld betreft in dit conflict? Dat zou ik echt sterk vinden. Sowieso snap je hopelijk dat een oplossing van beide kanten moet komen (en dat houdt niet in weer even een staakt het vuren accepteren, maar dat gaat om maatregelen die er echt wat toe doen)

Hey wat verrassend! nog een gekkie!

Israël is de partij waar bijna de hele Westerse wereld voor kiest, het is niet voor niets zo dat Israël zo lang door heeft kunnen gaan met hun acties, ze worden gewoon gebacked door de Westerse wereld.
Onderbouwing, zegt dat jou iets?

Het is daardoor een beetje misselijk te noemen dat mensen als Sjors nu durven te zeggen dat je een populist bent als je eens waagt te zeggen dat Israël hier (ook) fouten maakt.
Of ga je meteen door met liegen? Want Sjors heeft niemand een populist genoemd. Zullen we even uit respect voor het debat reconstrueren in welk parallel universum bovenstaande constatering waar is?

Sjors het is duidelijk dat jij een kant hebt gekozen, maar kan je jezelf nou echt recht in de ogen kijken en zeggen dat Israël geen schuld betreft in dit conflict?
Is dat duidelijk ja? Waaruit blijkt dat? Uit de constatering van feiten?
Graag ook hier een onderbouwing waaruit blijkt dat ik onomstotelijk partij kies. SVP

Dat zou ik echt sterk vinden.

Wat jij vind is helemaal niet interessant.

Sowieso snap je hopelijk dat een oplossing van beide kanten moet komen (en dat houdt niet in weer even een staakt het vuren accepteren, maar dat gaat om maatregelen die er echt wat toe doen)

Hi Sherlock, zegt 'no shit' je iets?

/debunked.

Geen partij kiezen is het beste. Conflict is al lang gekaapt door radicale partijen die er geen baat bij hebben dat het conflict snel stopt. Je kan alleen maar tegen zulke idioten zijn, of het nou de haviken uit Israël zijn of de terroristen van Hamas.

Ik heb het hier niet over Hamas ik heb het hier over een volk. In deze discussies wordt steeds weer vergeten dat de gewone mens het echte slachtoffer is. Dat het Palestijnse volk te lijden heeft onder de Israëlische bezetting/onderdrukking is wel duidelijk. Het Joodse volk heeft ook te lijden onder het terreur/verzet van Hamas. Echter kunnen we niet zeggen dat het Joodse volk heeft te lijden onder een Palestijnse onderdrukking. De verhoudingen in dit jaren durende conflict zijn volledig zoek. Hoewel ik de acties van Hamas niet goed keur zie ik dit handelen als extreme verzetsvorm, een verzet tegen de oppressie. In iedere oorlog zal er spraken zijn van verzet in welke vorm dan ook.

Uiteindelijk slaat Hamas nauwelijks een deuk in een pakje boter als je het wegzet tegen de oorlogsdaden van Israel, het zijn pure wanhoopsdaden/zelfmoord daden. Je moet een volk ver brengen wil het overgaan tot zelfvernietigingsacties. Want dat is wat Hamas doet. Ze weten zelf ook wel dat hun aanvallen uiteindelijk het Palestijnse volk meer schade toebrengt dan dat het Israel op welke wijze dan ook echt zal raken. Ik denk dat niet iedereen inziet dat Hamas en het Palestijnse volk vanuit pure wanhoop handelen. Ze zijn mentaal helemaal kapot gemaakt. Ze staan op de rand van de afgrond en hebben dus niets te verliezen.

Dat wij verwachten dat Hamas op een redelijke wijze zou moeten handelen geeft aan dat er vanuit het Westen een volledig gebrek aan empathie is voor wat dit volk al meerdere decennia heeft moeten doorstaan. En op zich is dat logisch want 'we' weten gelukkig ook niet hoe het is om in 'hun' schoenen te staan. Daarbij komt dat het Palestijnse leed door het Westen niet wordt erkent en de machtige onderdrukker steeds meer ondersteuning krijgt van de grootste krijgsmacht te wereld. VN resoluties worden volledig genegeerd, er is niemand die Israel een halt toe roept en daar ook naar handelt. Schokkend maar tekenend is de apathische reactie van onze huidige minister president op het leed wat de Palestijnen momenteel moeten ondergaan. Op dat soort momenten schaam ik me diep voor mijn land.

Onderbouwing, zegt dat jou iets?

Je denkt toch niet dat ik serieus een discussie met je aan ga over zo'n onderwerp waarbij je ten eerste al toont dat je geen discussie kan voeren zonder persoonlijke beledigingen en waarbij ten tweede het discussie-onderwerp zo uitvoerig besproken is op internet dat je altijd je eigen mening wel kan bekrachtigen met Google. En de volgende ontkracht het gewoon weer met een andere bron.

Het 'gewone' volk stemt Hamas.

Te makkelijk om de acties van Hamas en daarvoor de PLO te zien als verzet. Het zijn gewoon terreurorganisaties waarvan er 1 als direct doel heeft de vernietiging van de staat Israël. Hoe dan ook een handvest dat geschreven moet worden door geestelijk gestoorden, zelfs referenties naar de 'Protocollen van de wijzen van Sion'. Als je zulke werken voor waar aanneemt ben je zwaar gestoord, maar goed dezelfden figuren geloven ook dat ze een strijd moeten voeren namens een niet bestaand sprookjesfiguur.

Aan de andere kant is het overigens niet veel beter, zij het wel op intelligentere wijze uitgevoerd. Maar Zionisme en zeker ultra-Zionisme zijn ook vrij zieke stromingen gebaseerd op totaal niks.

f**k de joden, f**k de Palestijnen, f**k alle gelovigen.

true story

Tijdens de bezetting vormden deze gebieden de op drie na snelst groeiende economie ter wereld, nog vóór Singapore, Hongkong en Korea en ook met ruime voorsprong op Israël zelf. Tussen 1967 en 2000 steeg de gemiddelde levensverwachting van 48 naar 72 jaar en daalde de kindersterfte van 60 op de 1.000 geboorten in 1968 naar 15 op de 1.000 in het jaar 2000. En terwijl er op de Westoever of in de Gazastrook vóór het Israëlische bewind niet één universiteit bestond, waren er midden jaren negentig maar liefst zeven, die gezamenlijk ruim zestienduizend studenten telden.

Al deze verworvenheden zijn na de Oslo-akkoorden gestaag ongedaan gemaakt, toen Arafat het bewind over delen van deze gebieden overnam. In september 1993 was de situatie op de Westoever en in de Gazastrook nog steeds beter dan in de meeste Arabische buurlanden, ondanks de economische teruggang door de eerste intifada. Binnen een half jaar nadat Arafat in Gaza aankwam, daalde de levensstandaard er met 25 procent en ruim de helft van de inwoners zei dat ze onder het Israëlische bewind tevredener waren geweest. Het begin van de tweede intifada, zes jaar later, was de genadeklap voor de economische en maatschappelijke vooruitgang die Israël had achtergelaten.

Maar de Palestijnen zijn natuurlijk oh zo zielig, boehoee. Alleen daarom al zijn vergelijkingen met getto's uit het verleden totaal onzinnig.

De omstandigheden zijn zeker niet optimaal en al helemaal niet nadat PLO en later Hamas het voor het zeggen kreeg maar de omstandigheden zijn wel betere dan die zieke achtergebleven zandbak waar de meeste Palestijnen in leefden voordat er Israëlische invloed was.

Doe geen uitspraken over zaken waar je geen verstand van hebt.

Je denkt toch niet dat ik serieus een discussie met je aan ga over zo'n onderwerp waarbij je ten eerste al toont dat je geen discussie kan voeren zonder persoonlijke beledigingen en waarbij ten tweede het discussie-onderwerp zo uitvoerig besproken is op internet dat je altijd je eigen mening wel kan bekrachtigen met Google. En de volgende ontkracht het gewoon weer met een andere bron.

Wacht even, jij begint een discussie en vervolgens wil je de discussie niet voeren.

Hrizr.gif

God, wat is die hoody irritant.

Terug
Naar boven