Fitness Seller

Anti-Israel/Joden protestacties in Europa

Nee maar goed, er hoeft toch niet altijd een discussie te zijn.
Er worden hier ook gewoon nieuwsfeiten gemeld en dan hoef je dat toch niet altijd door een joods brilletjes te bekijken imo.
Het feit dat anderen zich schijnbaar 'pro gaza' opstellen hoeft jouw waarneming toch niet te vertroebelen. Dan ga je imo ten koste van alles Israël verdedigen.

Dit is trouwens de kern van het probleem, men is zo halsstarrig op dit vlak. Als we het over andere nieuwsfeiten hebben dan kan iedereen vrij gemakkelijk een objectieve mening vormen zonder daarbij ook geagiteerd te raken, maar bij een israel-palestina conflict schieten heel veel mensen automatisch in een soort defensie modus en wordt alles van het "thuiskamp" opgehemeld en alles van de tegenstander afgebrand, hoe onredelijk ook.

Niet door iedereen natuurlijk.

.

Laatst bewerkt:
Nee maar goed, er hoeft toch niet altijd een discussie te zijn.
Er worden hier ook gewoon nieuwsfeiten gemeld en dan hoef je dat toch niet altijd door een joods brilletjes te bekijken imo.
Het feit dat anderen zich schijnbaar 'pro gaza' opstellen hoeft jouw waarneming toch niet te vertroebelen. Dan ga je imo ten koste van alles Israël verdedigen.

Dit is trouwens de kern van het probleem, men is zo halsstarrig op dit vlak. Als we het over andere nieuwsfeiten hebben dan kan iedereen vrij gemakkelijk een objectieve mening vormen zonder daarbij ook geagiteerd te raken, maar bij een israel-palestina conflict schieten heel veel mensen automatisch in een soort defensie modus en wordt alles van het "thuiskamp" opgehemeld en alles van de tegenstander afgebrand, hoe onredelijk ook.

Niet door iedereen natuurlijk.

Er hoeft niet altijd een discussie te zijn. Maar als ik zie dat een topic als dit overspoeld wordt door pro-Gaza reacties en dat maar een enkeling het van twee kanten probeert te bekijken, dan vind ik het wel passend daar op in te haken. Uit m'n reacties mag ook wel blijken dat ik niet per se een kant kies, aangezien ik ook een aantal keer de vraag stel of al die slachtoffers wel aan de Israëlische handelswijze te wijten is.

Als hier bijvoorbeeld alleen maar pro-Israëlische reacties werden geplaatst, had ik juist het tegenovergestelde gedaan.

Je moet toch ergens beginnen? Egypte kwam met een voorstel, Israël accepteert en Hamas niet. Uiteraard ken ik de voorwaarden van die wapenstilstand niet, maar het lijkt me niet dat de voorwaarden alleen maar in het 'voordeel' van Israël zijn, aangezien het voorstel door Egypte is opgesteld.

Israel maakt mensen af, Hamas reageert, Israel doodt dan een paar honderd mensen, stelt dan een staakt het vuren voor en doet daarna gewoon verder.

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

Finkelstein zegt het goed:
http://www.youtube.com/watch?v=6O5zgXeCynQ

---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Laten we dit conflict eens Europeaniseren: De VN beslissen op een dag dat Wallonië vanaf vandaag van Frankrijk wordt. 3 miljoen Fransen trekken naar Wallonië en verjagen de Walen. De Walen vluchten naar het noorden, naar Vlaanderen; De Vlamingen en de Walen vinden het onterecht dat er zo'n groot stuk land gestolen wordt en eisen dat de Fransen vertrekken. De Fransen weigeren en vallen ook West-Vlaanderen binnen en koloniseren het ook. De Vlamingen beslissen terug te vechten, samen met de andere Belgen. Nederland en Duitsland helpt dan maar Frankrijk om de oorlog te winnen en daardoor wordt ook Oost-Vlaanderen van de Fransen. De hele Belgische bevolking zit nu nog enkel in Limburg. Maar ze zijn verslagen en berusten in hun lot. Echter blijven de Fransen bepaalde wijken in Limburg overnemen. Ondertussen valt een Vlaming af en toe een Waals dorp binnen en vermoordt een kolonist. Hij wordt in de pers afgeschilderd als een terrorist die een burger heeft gedood. De straf is dat een paar honderd huizen platgebombardeerd zullen worden; Ondertussen bouwen de Fransen een muur rond Limburg, alsook checkpoints binnen de straten van Limburg. Niemand mag er nog in op uit. Ondertussen lozen ze hun afval en rioolwater in de rivieren van Limburg, en leiden ze het water van andere rivieren om/ Af en toe bombarderen ze politiecommissariaten en gevangenissen zodat de Limburgse politie de criminaliteit niet kan aanpakken. Ook worden elektriciteitscentrales vernietigd, alsook waterzuiveringsstations, en wordt elke vorm van protest, zelf vreedzaam, met nachtelijke razzia's en kidnappings bestraft. Wie uiteindelijk toch zijn stem laat horen of een checkpoint aanvalt, wordt bestempeld als een terrorist, alsook zijn hele dorp en wordt dit dorp dan ook collectief gestraft. En om de paar jaar organiseert Frankrijk een strafexpeditie waarbij ze 1000 mensen vermoorden. Na een paar dagen aanvaarden ze dan een staakt-het vuren waardoor het lijkt dat het Frankrijk is die de redelijke partij is

Nee, laten we dat vooral niet doen.

Luister eens naar deze man. Miko Peled is niet zomaar iemand. Noch was zijn vader zomaar iemand.

[Link niet meer beschikbaar]

Welke oorlog heeft dat niet geëist?
Hamas weet prima dat zij Israël niet kunnen verslaan met hun wapens. De radicale tak van Hamas slaat daar echter in door en gebruikt dus de burgers als schild en propaganda middel. De enige manier om te winnen is door internationale druk of overige islamitische landen die inspringen

Ik vind dat beide partijen schuldig zijn, maar helaas is de burger de pineut.
Ben het wel mee eens dat Israël buitensporig veel geweld gebruikt, een soort kat die in het nauw is

tenminste dit is mijn kijk erop

Buitensporig ja?

Sinds decennia zijn er booslims die zichzelf opblazen in die regionen.
Sinds decennia zijn er raketten die die kant op gaan.

De enige echte slachtoffers in deze zijn de Palestijnen die geimporteerd en wel compleet zijn geindoctrineerd door Hamas en consorten.
In plaats van stenen gooien naar de Joden moeten ze stenen gaan gooien naar Hamas-aanhangers. Je weet wel, de mensen die hun eigen volk laten stikken in die door god verlaten zandbak.

Vooralsnog worden Palestijnen nog steeds in Joodse ziekenhuizen behandeld, (de fucking kleindochter van Hamasleider Ismail Haniyeh is in Israel behandeld )
Vooralsnog worden de Palestijnen in leven gehouden door de Joden en iedereen die dat niet ziet is een mong**l.

Dit gaat nog verder terug; want het is met dank aan de Joden dat dat gebied welvarend en vruchtbaar is. Het was niets meer dan een stuk ledig moeras waar ze werkelijk van niets, iets hebben gemaakt.
Daar zit misschien de nijd. Hun eigen historische incompetentie.

Ik kan me het meest vinden in de woorden van Muhsein, 'In short, whatever else its shortcomings, Israel has acted with a restraint and decency unparalleled in the face of unprecedented barbarity and brutality'
-lezon: http://www.rapturenotes.com/palestinemyth.html -

en dat is niet omdat ik veel Joodse vrienden heb, maar omdat ik uit eigen kringen weet wat het is om daar te wonen.

En verder dekt dit de lading wel: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2808...estijnen-zit-in-hun-gestoorde-zelfbeeld.dhtml

En datzelfde gestoorde zelfbeeld hebben we in optima forma gezien tijdens de protesten in Den Haag. Met nepbloed besmeurde kinderen in je eigen furie betrekken. Dan ben je gewoon krankzinnig. Om maar niet te spreken over de diepgewortelde haat die in die mensen schuilt.

Eindelijk.

Israel maakt mensen af, Hamas reageert, Israel doodt dan een paar honderd mensen, stelt dan een staakt het vuren voor en doet daarna gewoon verder.

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

Finkelstein zegt het goed:
http://www.youtube.com/watch?v=6O5zgXeCynQ

---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Laten we dit conflict eens Europeaniseren: De VN beslissen op een dag dat Wallonië vanaf vandaag van Frankrijk wordt. 3 miljoen Fransen trekken naar Wallonië en verjagen de Walen. De Walen vluchten naar het noorden, naar Vlaanderen; De Vlamingen en de Walen vinden het onterecht dat er zo'n groot stuk land gestolen wordt en eisen dat de Fransen vertrekken. De Fransen weigeren en vallen ook West-Vlaanderen binnen en koloniseren het ook. De Vlamingen beslissen terug te vechten, samen met de andere Belgen. Nederland en Duitsland helpt dan maar Frankrijk om de oorlog te winnen en daardoor wordt ook Oost-Vlaanderen van de Fransen. De hele Belgische bevolking zit nu nog enkel in Limburg. Maar ze zijn verslagen en berusten in hun lot. Echter blijven de Fransen bepaalde wijken in Limburg overnemen. Ondertussen valt een Vlaming af en toe een Waals dorp binnen en vermoordt een kolonist. Hij wordt in de pers afgeschilderd als een terrorist die een burger heeft gedood. De straf is dat een paar honderd huizen platgebombardeerd zullen worden; Ondertussen bouwen de Fransen een muur rond Limburg, alsook checkpoints binnen de straten van Limburg. Niemand mag er nog in op uit. Ondertussen lozen ze hun afval en rioolwater in de rivieren van Limburg, en leiden ze het water van andere rivieren om/ Af en toe bombarderen ze politiecommissariaten en gevangenissen zodat de Limburgse politie de criminaliteit niet kan aanpakken. Ook worden elektriciteitscentrales vernietigd, alsook waterzuiveringsstations, en wordt elke vorm van protest, zelf vreedzaam, met nachtelijke razzia's en kidnappings bestraft. Wie uiteindelijk toch zijn stem laat horen of een checkpoint aanvalt, wordt bestempeld als een terrorist, alsook zijn hele dorp en wordt dit dorp dan ook collectief gestraft. En om de paar jaar organiseert Frankrijk een strafexpeditie waarbij ze 1000 mensen vermoorden. Na een paar dagen aanvaarden ze dan een staakt-het vuren waardoor het lijkt dat het Frankrijk is die de redelijke partij is

Dan moet je eens even de historie van Palestina erbij pakken vriend, want blijkbaar heb je het idee dat dat gebied ooit van de Palestijnen was.
De palestijnen zijn geen volk, het is een regio en alles wat daar rondloopt komt uit de buurlanden en is van Arabische komaf. Er was helemaal nooit een Palestina tot de Joden er uberhaupt kwamen!
Er is land aangekocht door Joden ( van de arabieren ) , er is land verdeeld na WO1 en als je verder terug gaat in de historie dan is iedereen van de Turken tot de Byzantijnen en de nogal historisch waardevolle Perzen, eigenaar geweest van die plek.
Als je al kunt stellen dat de Joden het zogenaamd hebben gestolen, dan kun je alleen stellen dat ze het van de Britten hebben. Die hoeven het alleen niet.
Dan kan je nog religie erbij pakken als zijnde legitieme reden ergens wel of niet te zijn: Jerusalem is voor Joden om nogal duidelijke redenen heilige grond. Noem mij 1 plek in de Quran waar het uberhaupt genoemd wordt. Nobody fucking cares.

Waar HEB je het ingodsnaam over?

• Like
Waarderingen: mat
Dan moet je eens even de historie van Palestina erbij pakken vriend, want blijkbaar heb je het idee dat dat gebied ooit van de Palestijnen was.
De palestijnen zijn geen volk, het is een regio en alles wat daar rondloopt komt uit de buurlanden en is van Arabische komaf. Er was helemaal nooit een Palestina tot de Joden er uberhaupt kwamen!
Er is land aangekocht door Joden ( van de arabieren ) , er is land verdeeld na WO1 en als je verder terug gaat in de historie dan is iedereen van de Turken tot de Byzantijnen en de nogal historisch waardevolle Perzen, eigenaar geweest van die plek.
Als je al kunt stellen dat de Joden het zogenaamd hebben gestolen, dan kun je alleen stellen dat ze het van de Britten hebben. Die hoeven het alleen niet.
Dan kan je nog religie erbij pakken als zijnde legitieme reden ergens wel of niet te zijn: Jerusalem is voor Joden om nogal duidelijke redenen heilige grond. Noem mij 1 plek in de Quran waar het uberhaupt genoemd wordt. Nobody fucking cares.

Waar HEB je het ingodsnaam over?

Dit is zowat het meest gore wat ik ooit heb gelezen.
Het lijkt wel rechtstreeks geplukt van een zionistisch forum. Miko Peled weet "first hand" waar hij het over heeft. Ongelooflijk hoe je zo'n onzin durft te posten.

Het lijkt wel rechtstreeks geplukt van een zionistisch forum. Miko Peled weet "first hand" waar hij het over heeft. Ongelooflijk hoe je zo'n onzin durft te posten.

Zijn gewoon correcte historische feiten. Palestina is nooit een autonoom gebied geweest

[Afbeelding niet meer beschikbaar]De 1,5 miljoen Palestijnen die tijdens de Naqba vluchtten, woonden duidelijk in die gebieden wat nu PAlestina en Israel heet.
De Palestijnen die daar leefden, Joden, christenen en moslims, onder elkaar, gemengd, zagen plots een staat gecreeerd worden waar honderdduizenden uit Europa hun land kwamen stelen en hun huizen inpalmden; De gewapende kolonisten (Kahane,...) pleegden de eerste aanslagen (king david hotel) en men bleef land stelen tot 1967 de arabische landen ten strijde trokken. Ze verloren en ISrael stal nog meer land.
Kijk naar het aantal doden bij beide partijen. Wat zegt Betselem, wat zegt Amira Hass, wat zegt Finkelstein? Wat zeggen de militairen die dienst weigeren in Israel? Israel is committing war crimes and crimes against humanity. Hamas won de verkiezingen omdat fatah corrupt to the bone was, en Hamas voor sociale hulp zorgde (om opportunistische redenen, natuurlijk). Het Palestijnse volk is slachtoffer van de terroristische staat ISrael en hun lijden wordt verlengd omdat Hamas denkt dat ze op militaire wijze iets zullen veranderen. Er zijn in Palestina duizenden vreedzame betogingen geweest maar iedere keer weer schiet ISrael vanop afstand met scherp en doodt een betoger opdat de betoging dan gewelddadig zou worden en de pers dan nog maar eens kan tonen hoe grof de Palestijnen zijn. Ongelooflijk hoe je het lijden van zoveel mensen met zoveel leugens bespreekt.
Kijk naar de kaart en zeg me wie geen vrede wil, en wie land steelt.

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

http://www.juancole.com/images-ext/2010/03/map-story-of-palestinian-nationhood.jpg

Noem je me nou een Zionist ? :roflol:

Vertel mij dan eens hoe de geschiedenis van Palestina in elkaar zit. Ik ben ontzettend benieuwd, graag ondersteund met feiten!

Hier kun je plaatjes kijken van de feiten:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en hier wat stats:

http://www.hcs.harvard.edu/~hireview/content.php?type=article&issue=spring01/&name=myth

Groetjes, Zion like a lion.

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]De 1,5 miljoen Palestijnen die tijdens de Naqba vluchtten, woonden duidelijk in die gebieden wat nu PAlestina en Israel heet.
De Palestijnen die daar leefden, Joden, christenen en moslims, onder elkaar, gemengd, zagen plots een staat gecreeerd worden waar honderdduizenden uit Europa hun land kwamen stelen en hun huizen inpalmden; De gewapende kolonisten (Kahane,...) pleegden de eerste aanslagen (king david hotel) en men bleef land stelen tot 1967 de arabische landen ten strijde trokken. Ze verloren en ISrael stal nog meer land.
Kijk naar het aantal doden bij beide partijen. Wat zegt Betselem, wat zegt Amira Hass, wat zegt Finkelstein? Wat zeggen de militairen die dienst weigeren in Israel? Israel is committing war crimes and crimes against humanity. Hamas won de verkiezingen omdat fatah corrupt to the bone was, en Hamas voor sociale hulp zorgde (om opportunistische redenen, natuurlijk). Het Palestijnse volk is slachtoffer van de terroristische staat ISrael en hun lijden wordt verlengd omdat Hamas denkt dat ze op militaire wijze iets zullen veranderen. Er zijn in Palestina duizenden vreedzame betogingen geweest maar iedere keer weer schiet ISrael vanop afstand met scherp en doodt een betoger opdat de betoging dan gewelddadig zou worden en de pers dan nog maar eens kan tonen hoe grof de Palestijnen zijn. Ongelooflijk hoe je het lijden van zoveel mensen met zoveel leugens bespreekt.
Kijk naar de kaart en zeg me wie geen vrede wil, en wie land steelt.

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

http://www.juancole.com/images-ext/2010/03/map-story-of-palestinian-nationhood.jpg

Je kunt niet iets als gestolen opgeven wat nooit van jou is geweest.

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

Toevallig een Marokkaan in mijn timeline ( een Marokkaan notabene ) die het heel scherp weet te illustreren. Wellicht kun je hier iets mee.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

This'll be my last political post here for a while, I promise, I'm getting sick of it too but I just need to say this.

I really do care about the innocent people in Gaza, AT LEAST as much as I care about my friends on the other side of the border. But what I absolutely CAN NOT stand is the fact that people are fast asleep for 340 days a year and only wake up when the Jews decide they've had enough and pull the trigger. Yes, I said it, Jews, because that's why all of you go out to the streets waving British-made flags of states that have never in the history of the universe existed (tell me its currency or first king/president if you think I'm wrong), chanting "Free Palestine". Because the truth is, deep down, you don't give a f**k up your so-called "brothers and sisters" dying. If that were the case, Palestinians wouldn't be your first, second, third or fourth priority. Literally 100x as many people are being killed in the worst ways possible as we speak in countries like Syria and Iraq, I don't see any of you change your profile picture to an Iraqi flag, a Syrian flag or a crossed black Jihad flag. All of you are surrounding a little spoiled boy who fell of his skateboard and now has a boo-boo on his finger, leaving behind you 10 people in a car crash. Hamas, an organization whos chapter's 6th article clearly states "it's our religious duty to kill all Jews on the planet, the day of judgement won't come before we've accomplished this", an organization which has been firing rockets throughout the year, not just now is being admired and treated as heros, but the country where technological inventions have made it possible for you to even b*ch about things online is somehow wrong for defending itself.

You want the Gaza blockade to be removed? Stop firing rockets, kidnapping people and blowing up buses. You want Palestinians to have a better life? Stop firing rockets, kidnapping people and blowing up buses. You want the wall in the west bank to be removed? Stop firing rockets, kidnapping people and blowing up buses. It's THAT simple.

If Hamas and other splinter terrorist organizations stop doing all those things and Israel is still bombing places for fun, I'll join you in your protests and chant pro-Palestinian/anti-Israel slurs louder than anyone else. Until that happens, stop spamming my inbox. You're wasting both our times and quite frankly, I'm tired of hearing the same set of lies about a place you haven't visited and people you haven't met.
Farid El Nasire

- en dat vind ik ervan.

.

Laatst bewerkt:
Dan heb je het nog steeds niet begrepen, want het gaat allerminst om gelijk hier.

Waar het om gaat zijn de pro-palestina boohoo-roepers die geen idee hebben waar ze over lullen. Die zover in hun eigen ego zitten dat ze van zelfbevlekking met het zaad op de mondhoeken rondlopen.
Er gaan mensen dood daar. Veel ook nog. Niet omdat de grote boze Joden een stel sadisten zijn, maar omdat er in naam van een stel egotrippers een heilige oorlog gevoerd moet worden.
f**k Palestina en f**k die kle**lijers die nooit iets voor dat volk hebben gedaan. De Palestijnen hebben te eten bij gratie van de Joden. de Palestijnen zijn in leven bij gratie van de Joden.

Maar freegaza roepen vanuit je vinex-woning is natuurlijk hartstikke hip. Als je dan toch tof wil zijn, laat dan een baard groeien ofzo, dat is veel minder treurig.

Op welke rekening kan ik storten sjors?

Er hoeft niet altijd een discussie te zijn. Maar als ik zie dat een topic als dit overspoeld wordt door pro-Gaza reacties en dat maar een enkeling het van twee kanten probeert te bekijken, dan vind ik het wel passend daar op in te haken. Uit m'n reacties mag ook wel blijken dat ik niet per se een kant kies, aangezien ik ook een aantal keer de vraag stel of al die slachtoffers wel aan de Israëlische handelswijze te wijten is.

Als hier bijvoorbeeld alleen maar pro-Israëlische reacties werden geplaatst, had ik juist het tegenovergestelde gedaan.

Dit.

dat geld ook voor mij. irl (vandaag nog toevallig) was ik een discussie nna het voeren met een paar moco's (op en top stereotype) en toen kwam ik op voor de Israëliërs. Het is en blijft leuk om tegenargumenten te verzinnen, zodat de discussie opgang blijft.

Triest dat een volk dat zoveel geleden heeft niet inziet dat zij ditmaal diegene zijn die leed berokkenen aan een ander volk.

Jij bekijkt het ook echt maar vanuit één punt mc.chick. Hamas heeft ook gewoon schuld hier, als je dit conflict op deze manier wilt benaderen.

Terug
Naar boven