XXL Nutrition

Anti-Israel/Joden protestacties in Europa

Alsof zo'n opmerking ook maar iets toevoegt aan dit hele gebeuren.

Alsof zo'n opmerking ook maar iets toevoegt aan dit hele gebeuren.

Het ging over opgroeien in een bepaalde omgeving, wat bepaald gedrag stimuleert.
Ben je opgegroeid in armoede en oorlog, dan ben je aardig getraumatiseerd als kind zijnde.
Gevolg is dat je veel makkelijker te manipuleren bent, een ak47 in je handen gedrukt krijgt en in naam van Allah lekker mag rond schieten.

Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die in een ''normale'' omgeving opgroeien, in het leger gaan en onschuldige mensen neer schieten in naam van democratie?

Kap toch eens met dit soort kansloze vergelijkingen man.
Totaal niet kansloos. als je het vanuit een neutrale perspectief kan zien, dan snap je het wel.

Had gekund, iedereen maakt dingen mee en iedereen reageert daar anders op.
Ik had ook als ''vrije'' Amerikaan bij de U.S. marine kunnen zijn gegaan en vervolgens wat onschuldige mensen afgeschoten en complimenten gekregen van me commander.

Maar dat keuren we op een of andere manier wel goed.

klopt! We vergeten ook dart Iraq, voordat de Amerikanen daar kwamen, een vrij stabiele land was met een sterke economie. De Amerikanen hebben daar een puinhoop achtergelaten en alleen maar voor de eigen belangen (olie).
De gemiddelde call of duty gamer interesseert het niet en is gewoon pro Amerikaan, ongedacht hun daden en aandeel in die zooi.

Het ging over opgroeien in een bepaalde omgeving, wat bepaald gedrag stimuleert.
Ben je opgegroeid in armoede en oorlog, dan ben je aardig getraumatiseerd als kind zijnde.
Gevolg is dat je veel makkelijker te manipuleren bent, een ak47 in je handen gedrukt krijgt en in naam van Allah lekker mag rond schieten.

Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die in een ''normale'' omgeving opgroeien, in het leger gaan en onschuldige mensen neer schieten in naam van democratie?

inderdaad, dat bedoel ik. De islam als oorzaak noemen van al het geweld is het zelfde als COD de schuld geven van alle mariniers die in Iraq onschuldige slachtoffers hebben gemaakt...

inhoudelijk geen mooi tegen argument nee daar heb je gelijk in.

maar door continu van die half-gare op weinig tot niks slaande vergelijkingen te maken waar dan weer 2 pagina's aan discussie over gevoerd moet worden is ook gewoon t*ring hinderlijk en maakt de boel onoverzichtelijk en vertraagd de inhoudelijke discussie.

Had gekund, iedereen maakt dingen mee en iedereen reageert daar anders op.
Ik had ook als ''vrije'' Amerikaan bij de U.S. marine kunnen zijn gegaan en vervolgens wat onschuldige mensen afgeschoten en complimenten gekregen van me commander.

Maar dat keuren we op een of andere manier wel goed.

Gaat gewoon nergens over dit. Het Amerikaanse leger en zijn invloed is gewoon niet op die manier te vergelijken met de islam.

En je trekt echt nog even een dikke drogreden uit de kast in de vorm van 'jullie zeggen dat x erg is, maar y is ook erg en daar doen jullie niks aan!!!'

wat

Laatst bewerkt:
Gaat gewoon nergens over dit. Het Amerikaanse leger en zijn invloed is gewoon niet op die manier te vergelijken met de islam.

En je trekt echt nog even een dikke drogreden uit de kast in de vorm van 'jullie zeggen dat x erg is, maar y is ook erg en daar doen jullie niks aan!!!'

Waar heb ik het Amerikaanse leger vergeleken met de islam? wtf is dat voor vergelijking? :roflol:

En het 2e, ''als'' ja ''als'' het Amerikaanse leger nooit het Midden-Oosten was binnengevallen, maar zich bezig hield met hun eigen totaal failliete land, waren deze problemen er nu waarschijnlijk niet.

Vraag je me nou on je eigen posts aan je uit te leggen? Dat is misschien een teken dat je wat beter moet nadenken voordat je iets post.

Vraag je me nou on je eigen posts aan je uit te leggen? Dat is misschien een teken dat je wat beter moet nadenken voordat je iets post.

Ja leg het maar eens uit dan.
Ik heb het over de vatbaarheid voor manipulatie van een individu, jij komt ineens met de vergelijking islam - U.S. army, wtf???

Vind dit soort berichten altijd grappig, als linkse foppolitici weer eens in de maling worden genomen:

Judith Sargentini @judithineuropa · 22 uur

Mocht niet uitspreken bij de vredesmars voor Gaza. Ik veroordeelde Hammas en kwam niet toe aan veroordeling Israel.

Ik deel de kwaadheid over Israëls invasie in Gaza, maar mensenrechtenschendingen van alle kanten moeten altijd benoemd worden.

Natuurlijk mocht Mohamed Rabbae ook weer spreken, ik weet niet of ik een potentiele terrorist of Mohammed Rabbae liever zie vertrekken uit NL. Mohamed Rabbae:

De man die Wilders het liefst achter tralies ziet, de man die er als de kippen bij is om anderen voor moslimracist, populist of weet hij wat uit te maken. De man die een moslimpartij in NL wilt.

Laatst bewerkt:
Wie anno 2014 nog probeert te ontkennen dat de Islam een achterlijke godsdienst is die kan je sowieso niet serieus nemen.

Iedere godsdienst is per definitie achterlijk, geen enkel persoon met een master degree (lees: iemand die kan nadenken) is gelovig. En dan bedoel ik niet die houtje touwtje master opleidingen. Dat komt door het feit dat als je een bepaalde mate van intelligentie bezit je simpelweg niet meer in fabeltjes geloofd.

Maar van alle godsdiensten zijn de moslims nog wel het meest lachwekkend achterlijk. De echte fanatieken: te dom om te schijten, vandaar dat geen enkel kand waar die godsdienst overheerst zijn zaakjes op orde heeft.

Natuurlijk zijn er veel moslims die niet achter IS staan. Dat zijn die moslims die boven op de berg zitten met een droge bek, klaar om afgeslacht te worden. Want als die achterlijke moslims geen anders gelovigen meer hebben om af te maken dan gaan ze wel hun eigen soort wel afmaken onder het motto dat die niet fanatiek genoeg zijn. Hoe dan ook, de meeste zijn boos en ze schreeuwen graag.

Er zijn geen gematigde moslims. Een moslim die zijn geloof met overtuiging aanhangt is oer definitie niet voor reden vatbaar. Een moslim is per definitie beledigd als je twijfeld aan zijn domme overtuigingen.

Alsof je met een 30 jarig persoon aan tafel zit die nog in sinterklaas geloofd maar dat iedereen er om heen zijn mond er over dicht moet houden. Toen het een klein jochie was mocht je niet verklappen dat de sint helemaal niet bestaat. Maar nu is hij oud en zou hij door simpelweg na te denken wel door moeten hebben dat het een belachelijk sprookje is. Maar hij geloofd er nog steeds fanatiek in. Nederlandse mensen om hem heen voelen een rare spanning als zijn geloof ter sprake komt. Hij heeft het zichzelf al zoveel jaren aangepraat dat we er maar gewoon allemaal niet over praten.

"Ja hij geloofd nog in sinterklaas. Ja daar staat zijn schoen, hij verwacht weer een wortel deze nacht. Maar zeg er alsjeblieft niets over want over sinterklaas mogen we geen grappen maken". De sint is heilig. Verder functioneerd hij wel goed maar als het over de goed heiligman gaat dan is iedereen stil. "Zat er wat in je schoen?" Vragen we maar af en toe om te tonen dat we respect hebben voor zijn geloofsovertuiging.

Ik heb op mijn werk ook een moslim als collega. Topgast. Niets dan lof. Maar zijn geloof. Daar mag niet aan getwijfeld worden en iedereen die er geen rekening mee houdt kan met de nek aangekeken worden. Als ik de profeet in de zeik zou zetten zou hij me niet meer aan kijken, terwijl wij toch wel zeer goede maatjes zijn.

Hij is voor mij het teken dat die godsdienst wel zo verdorven ziek is, dat zelfs de meest toffe mensen over lijken gaan als het over die hardnekkige godsdienst gaat. Als hier de pl**ris uit breek weet ik ook dat hij tot het naadje gaat om zijn godsdienst te verdedigen. Dat mijn kop er af gaat als ongelovige, hoe goed onze band ook is.

De Islam past niet in onze westerse samenleving. En het wordt tijd dat de mensen die die godsienst aanhangen onze maatschappij verlaten (wat de meeste ook het liefst doen maar de gemakken en het comfort hier is te aanlokkelijk). Terug naar het midden oosten en omstreken. Ga daar allemaal heen met je geloof. Doe je ding. Maar laat ons er buiten.

• Topic Starter Topic Starter
Wie anno 2014 nog probeert te ontkennen dat de Islam een achterlijke godsdienst is die kan je sowieso niet serieus nemen.

Iedere godsdienst is per definitie achterlijk, geen enkel persoon met een master degree (lees: iemand die kan nadenken) is gelovig. En dan bedoel ik niet die houtje touwtje master opleidingen. Dat komt door het feit dat als je een bepaalde mate van intelligentie bezit je simpelweg niet meer in fabeltjes geloofd.

Maar van alle godsdiensten zijn de moslims nog wel het meest lachwekkend achterlijk. De echte fanatieken: te dom om te schijten, vandaar dat geen enkel kand waar die godsdienst overheerst zijn zaakjes op orde heeft.

Natuurlijk zijn er veel moslims die niet achter IS staan. Dat zijn die moslims die boven op de berg zitten met een droge bek, klaar om afgeslacht te worden. Want als die achterlijke moslims geen anders gelovigen meer hebben om af te maken dan gaan ze wel hun eigen soort wel afmaken onder het motto dat die niet fanatiek genoeg zijn. Hoe dan ook, de meeste zijn boos en ze schreeuwen graag.

Er zijn geen gematigde moslims. Een moslim die zijn geloof met overtuiging aanhangt is oer definitie niet voor reden vatbaar. Een moslim is per definitie beledigd als je twijfeld aan zijn domme overtuigingen.

Alsof je met een 30 jarig persoon aan tafel zit die nog in sinterklaas geloofd maar dat iedereen er om heen zijn mond er over dicht moet houden. Toen het een klein jochie was mocht je niet verklappen dat de sint helemaal niet bestaat. Maar nu is hij oud en zou hij door simpelweg na te denken wel door moeten hebben dat het een belachelijk sprookje is. Maar hij geloofd er nog steeds fanatiek in. Nederlandse mensen om hem heen voelen een rare spanning als zijn geloof ter sprake komt. Hij heeft het zichzelf al zoveel jaren aangepraat dat we er maar gewoon allemaal niet over praten.

"Ja hij geloofd nog in sinterklaas. Ja daar staat zijn schoen, hij verwacht weer een wortel deze nacht. Maar zeg er alsjeblieft niets over want over sinterklaas mogen we geen grappen maken". De sint is heilig. Verder functioneerd hij wel goed maar als het over de goed heiligman gaat dan is iedereen stil. "Zat er wat in je schoen?" Vragen we maar af en toe om te tonen dat we respect hebben voor zijn geloofsovertuiging.

Ik heb op mijn werk ook een moslim als collega. Topgast. Niets dan lof. Maar zijn geloof. Daar mag niet aan getwijfeld worden en iedereen die er geen rekening mee houdt kan met de nek aangekeken worden. Als ik de profeet in de zeik zou zetten zou hij me niet meer aan kijken, terwijl wij toch wel zeer goede maatjes zijn.

Hij is voor mij het teken dat die godsdienst wel zo verdorven ziek is, dat zelfs de meest toffe mensen over lijken gaan als het over die hardnekkige godsdienst gaat. Als hier de pl**ris uit breek weet ik ook dat hij tot het naadje gaat om zijn godsdienst te verdedigen. Dat mijn kop er af gaat als ongelovige, hoe goed onze band ook is.

De Islam past niet in onze westerse samenleving. En het wordt tijd dat de mensen die die godsienst aanhangen onze maatschappij verlaten (wat de meeste ook het liefst doen maar de gemakken en het comfort hier is te aanlokkelijk). Terug naar het midden oosten en omstreken. Ga daar allemaal heen met je geloof. Doe je ding. Maar laat ons er buiten.

Half mee eens. Er zijn natuurlijk genoeg fucking slimme mensen die gelovig zijn. Dit komt nu eenmaal omdat het in hun jeugd wordt aangepraat en zoiets zeer moeilijk overgaat bij veel mensen. Die stoppen op een bepaald moment met denken, ongeacht hun intelligentie.

Verder zijn er wel gematigde moslims, net zoals er gematigde christenen zijn. Dit zijn namelijk mensen die voor ZICHZELF geloven dat zij van hun denkbeeldige vriend bepaalde dingen moeten doen, maar niet vinden dat anderen zich hieraan moeten aanpassen.

Inderdaad, een discussie of iets erover is meestal een no-go. Maar zolang zij mij er niet mee lastig vallen wil ik opzich nog wel zo aardig zijn om hun er ook niet mee lastig te vallen, hoe gelijk ik ook heb. Als zij in een droomwereld willen leven, ach.

De religie islam is imo niet achterlijker dan het christendom. Echter, de culturen waar deze religie belijd wordt zijn vaak wel achterlijker dan de culturen waar het christendom belijd wordt.

Laatst bewerkt:
Hij heeft gesproken

Helemaal mee eens met het verhaal. Alleen vind ik een lager intelligentieniveau niet per se een excuus om maar religieus te zijn. Een beetje gezond verstand is al genoeg om tot het inzicht te komen dat het nergens op slaat.

Alleen al het feit dat er tientallen, zo niet honderden of duizenden religies bestaan zegt al genoeg over dat er iets niet in de haak is. Iedere overtuigde christen of moslim zou toch op z'n minst moeten inzien dat het feit dat hij/zij aanhanger van die religie is hoofdzakelijk gevolg van het feit is dat ie op een bepaalde plaats of in een bepaald gezin geboren is. Als 'geloof' of 'religie' al iets zinnigs zou zijn, slaat het kant noch wal dat er honderden verschillende vormen van zijn die er allemaal van overtuigd zijn dat hun uitleg de enige juiste is.
Zelfde verhaal voor de tig stromingen die elke religie kent. Iedereen geeft weer nèt op z'n eigen manier invulling aan het geloof. Religie zou van mij alleen wat credit kunnen krijgen als er slechts één variant was, waaraan ook door alle volgelingen op gelijke wijze invulling gegeven zou worden.

.

Niet op orde?

Kijk naar landen zoals United Arab Emirates, Iran, Turkije hoe de economie 10000x beter dan in Europa is.

Terug
Naar boven