- Waardering
- 2.963
''If you could reason with stupid people, there would be no stupid people''
- Huis
/Fixed![]()
Dan snap jij het woord reason niet.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
''If you could reason with stupid people, there would be no stupid people''
- Huis
/Fixed![]()
Niet op orde?
Kijk naar landen zoals United Arab Emirates, Iran, Turkije hoe de economie 10000x beter dan in Europa is.
Onzin natuurlijk.
Waar Rob G alleen geen rekening mee houdt is dat Moslims vroeger veel verder waren dan menig andere volkeren/godsdiensten. Beetje simpel om alleen naar het heden te kijken als je het over zoiets hebt als een geloof. En al helemaal als je dat geloof bestempeld als meest achterlijk ten opzichte van andere geloven.
Verwacht toch wat meer research en diepgang van iemand met een Master degree. In plaats daarvan bekijkt hij alles puur vanuit eigen persoonlijke ervaringen en perspectieven. Lijkt eigenlijk meer op een gefrustreerde vmbo'er.
Ik heb het een tijdje geprobeerd hier. Maar het blijkt maar weer (anderen hebben dit ook al aangegeven) dat in dit topic geen sprake meer is van een zinvolle discussie.Post jij ook weleens iets inhoudelijks of hou je het bij provoceren? (srs question)
Ik heb het een tijdje geprobeerd hier. Maar het blijkt maar weer (anderen hebben dit ook al aangegeven) dat in dit topic geen sprake meer is van een zinvolle discussie.

Half mee eens. Er zijn natuurlijk genoeg fucking slimme mensen die gelovig zijn. Dit komt nu eenmaal omdat het in hun jeugd wordt aangepraat en zoiets zeer moeilijk overgaat bij veel mensen. Die stoppen op een bepaald moment met denken, ongeacht hun intelligentie.
Verder zijn er wel gematigde moslims, net zoals er gematigde christenen zijn. Dit zijn namelijk mensen die voor ZICHZELF geloven dat zij van hun denkbeeldige vriend bepaalde dingen moeten doen, maar niet vinden dat anderen zich hieraan moeten aanpassen.
Inderdaad, een discussie of iets erover is meestal een no-go. Maar zolang zij mij er niet mee lastig vallen wil ik opzich nog wel zo aardig zijn om hun er ook niet mee lastig te vallen, hoe gelijk ik ook heb. Als zij in een droomwereld willen leven, ach.
De religie islam is imo niet achterlijker dan het christendom. Echter, de culturen waar deze religie belijd wordt zijn vaak wel achterlijker dan de culturen waar het christendom belijd wordt.
Niet op orde?
Kijk naar landen zoals United Arab Emirates, Iran, Turkije hoe de economie 10000x beter dan in Europa is.
Onzin natuurlijk.
Waar Rob G alleen geen rekening mee houdt is dat Moslims vroeger veel verder waren dan menig andere volkeren/godsdiensten. Beetje simpel om alleen naar het heden te kijken als je het over zoiets hebt als een geloof. En al helemaal als je dat geloof bestempeld als meest achterlijk ten opzichte van andere geloven.
Verwacht toch wat meer research en diepgang van iemand met een Master degree. In plaats daarvan bekijkt hij alles puur vanuit eigen persoonlijke ervaringen en perspectieven. Lijkt eigenlijk meer op een gefrustreerde vmbo'er.
Ik denk dat er vrij weinig fucking slimme wetenschappelijk opgeleide mensen zijn in 2014 die nog godsdienstig zijn. Of hun opleiding zit ergens in de geloofshoek (wat dan weer niet echt een opleiding te noemen is).
Rationeel denken en bewijslast in overweging nemen, de wetenschappelijke benadering, maakt dat wij in de westerse wereld zo'n hoge levensstandaard hebben. Dat is op geen enkele manier te combineren met geloof, gewoon niet, period.
Mensen die voor zichzelf geloven is allemaal leuk en aardig. Het feit is dat moslims in de meest gematigde vorm dan niet zo zijn dat ze jou willen overtuigen. Wel EISEN ze dat jij rekening houdt met hun geloof. Je mag daar geen grappen over maken.
Als jij echt ergens heilig van overtuigd bent dan denk ik niet dat je je door iemand in de wereld kan laten beledigen. Als er mensen met spandoeken gaan rondlopen en roepen dat alle gespierde mensen dom zijn. Wat de f**k maakt mij dat nou uit. Je moet van goede huizen komen wil je mij kunnen beledigen. Feit dat je zo snel op je tenen getrapt bent zegt een hele hoop over iemand. Iemand die vrede heeft met zijn overtuiging is niet van zijn stuk te brengen. En er is geen enkele moslim die niet van zijn stuk te brengen is, zelfs de 'gematigde' niet.
Kijk ook naar de israel palestine kwestie. Welk percentage van de moslims is in staat daar objectief naar te kijken? Ik vraag het me af. Maar ik denk dat 99% van moslims heilig overtuigd is van een gelijk van de Palestijnen. En dat 90% hamas de shit vindt.
Het feit dat je tegenwoordig in een maatschappij leeft waar je continu op je woorden moet letten omdat er anders weer een of andere persoon beledigd of gekwetst is vind ik op zijn zachts gezegd enorm vermoeiend. Het feit dat iemand zijn godsdienst niet aan mij opdringt (dat zou er nog ff bij moeten komen zeg) maakt het niet minder storend.
Het is alsof je een leuke avond hebt en dan ineens is er zo'n persoon bij waardoor je samen met je vrienden niet meer lekker kan ouwehoeren omdat 1/3e van de (leuke) gespreksonderwerpen ineens 'gevoelig liggen'. Zo is het met moslims, gematigde moslims. En hoe meer van die knakkers je op je feestje hebben, hoe sneller je naar huis wilt.
Geniaal.
Wat maakt het uit wat ze vroeger hadden. Tegenwoordig hebben ze helemaal niets. Nul. Nada. Dat komt omdat wij tegenwoordig een niveau van kennis hebben waardoor het eigenlijk wel zeker is dat niets in de heilige boeken meer serieus te nemen is. Daarom gaat godsdienst niet meer samen met moderne kennis, het is al zo lang ingehaald.
En tja, USA is ook een gelovig land / werelddeel, maar dat functioneerd wel. Islamitische landen lukt het gewoon niet. Dat geloof gaat simpelweg niet samen met een moderne maatschappij.
En je kan het persoonlijke ervaring of wat dan ook noemen. Ik hoef daar geen research voor te hebben. Kijk naar de wereld man. Kijk naar de moslim gemeenschap in NL. Wat komt daar nou uit voort? Is dat een verrijking voor onze maatschappij? We moeten het er maar een beetje mee doen.
Ik merk dat ik net als Daster en heel veel mensen om mij heen gewoon echt helemaal klaar zijn met de moslims. Dat rekening houden met al die onzin. Op je woorden letten. En dan nog maar niet te spreken over alle problemen die wij hebben met al die criminaliteit van dat klote volijk die heel toevallig ook bijna allemaal uit islamitische landen komen.

Rob G slaat hier wel serieuze spijkers... Mooi verwoord en spijtig genoeg volkomen mee eens.
Robert G, wat jij doet is alle moslims over een kam scheren. En dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld in de media. Ik kan me zeker daar niet in vinden. Je hebt het over een volk en over 'die moslims' maar waar jij het eigenlijk over hebt is een zeer kleine groep. Religie is sowieso geen volk maar dat terzijde. Weet je wel hoeveel moslims er op deze aarde rond lopen of niet? Ik kan je vertellen dat jij echt letterlijk niets weet over de Islam. Je moet weten dat moslims niet perfect zijn. Niet elke moslim praktiseert wat hij gelooft. Als je echt wilt weten waar Islam voor staat dan moet jij je niet verdiepen in moslims maar in Islam zelf. Je zegt dat Islam voor vele problemen zorgt en dat het niet in deze tijd past. Op basis van wat zeg jij dat? Omdat er een aantal groeperingen zijn die het voor andere verkloten? Of omdat er in sommige zogenaamde 'islamitische' landen veel problemen zijn? Ik ken genoeg moderne islamitische landen die het economisch goed hebben. Je moet niet alleen naar de negatieve aspecten kijken. Ik ken moslims die het echt goed verkloten voor anderen maar ik ken ook moslims die keihard hun best doen om ook een steentje bij te dragen hier in Nederland. Dat zijn ook gewoom vaders die hun kind maar school brengen en keihard werken voor hun brood. Wat is daar mis mee dan? We leven allemaal samen op een wereld en dan moeten we zeker geen mensen gaan buiten sluiten. We weten allemaal hoe dat is verlopen in het verleden met andere bevolkingsgroepen.
Robert G, wat jij doet is alle moslims over een kam scheren. En dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld in de media. Ik kan me zeker daar niet in vinden. Je hebt het over een volk en over 'die moslims' maar waar jij het eigenlijk over hebt is een zeer kleine groep. Religie is sowieso geen volk maar dat terzijde. Weet je wel hoeveel moslims er op deze aarde rond lopen of niet? Ik kan je vertellen dat jij echt letterlijk niets weet over de Islam. Je moet weten dat moslims niet perfect zijn. Niet elke moslim praktiseert wat hij gelooft. Als je echt wilt weten waar Islam voor staat dan moet jij je niet verdiepen in moslims maar in Islam zelf. Je zegt dat Islam voor vele problemen zorgt en dat het niet in deze tijd past. Op basis van wat zeg jij dat? Omdat er een aantal groeperingen zijn die het voor andere verkloten? Of omdat er in sommige zogenaamde 'islamitische' landen veel problemen zijn? Ik ken genoeg moderne islamitische landen die het economisch goed hebben. Je moet niet alleen naar de negatieve aspecten kijken. Ik ken moslims die het echt goed verkloten voor anderen maar ik ken ook moslims die keihard hun best doen om ook een steentje bij te dragen hier in Nederland. Dat zijn ook gewoom vaders die hun kind maar school brengen en keihard werken voor hun brood. Wat is daar mis mee dan? We leven allemaal samen op een wereld en dan moeten we zeker geen mensen gaan buiten sluiten. We weten allemaal hoe dat is verlopen in het verleden met andere bevolkingsgroepen.
De wereld als een borderliner bekijken zoals sommigen hier doen is veel makkelijker. Alles lekker zwart/wit, geen ruimte meer voor nuance. Net zo afgestompt eigenlijk als een radicale ISIS-strijder, alleen wordt de strijd hier met woorden gevoerd en elders met AK-47's.
Je hebt duidelijk nog nooit tegen een moslim over geloof gepraat? Heb je uberhaupt al eens tegen een moslim gepraat?
Ik kan me zeker vinden in RobG z'n comment aangezien ik volledig hetzelfde heb meegemaakt.
Begin niet over geloof tegen een moslim, want je kan van beste vriend naar aartsvijand gaan in 0.002 seconden.
++
Dat is maar net hoe je een discussie aangaat, net als iedere andere discussie.
Als jij jou waarheid er perse doorheen wilt drukken en de tegenpartij ook, ja dan wordt het een botsende discussie.
Ik heb met verschillende moslims discussies gehad, op een hele normale manier.
Ach jullie zullen wel net de verkeerde ervaringen hebben gehad, wat een realiteitsbeeld heeft gecreëerd dat islam en eigenlijk alles wat maar uit die buurt komt het kwaad is, terwijl het allemaal ook gewoon mensen zijn die dezelfde dingen mee maken als jou.