MuscleMeat

antibiotica

Anoniem1983

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
11
Hallo allemaal...

Even een klein vraagje..

ZOu antibiotica invloed kunnen hebben op je kuur bv een dboll-kuur?
Een maatje van me is aan de dboll alleen nu heeft hij antibiotica gekregen voor een ontsteking alleen nu vraagt ie zich af of het negatieve invloed kan hebben op zen kuur.
Ik hoop dat jullie me vraag kunnen beantwoorden:)

Groeten M.

Zowiso zijn antibiotica belastend voor de lever. Dit in combinatie met Dboll al helemaal natuurlijk.

Vaak kan je van antibiotica last krijgen van diarree wat je voedingopname en zelfs trainingspatroon in de weg staat.

Geen ideaal kuurmoment zou ik zeggen..

Edit: welke antibiotica neemt hij, en waarom?

• Topic Starter Topic Starter
Dr. Worf zei:
Zowiso zijn antibiotica belastend voor de lever. Dit in combinatie met Dboll al helemaal natuurlijk.

Vaak kan je van antibiotica last krijgen van diarree wat je voedingopname en zelfs trainingspatroon in de weg staat.

Geen ideaal kuurmoment zou ik zeggen..

Edit: welke antibiotica neemt hij, en waarom?

Voor een lichte ontsteking in zen arm maar wat voor antibiotica weet ik zo niet maar zal hen eems vragen.

Maar mijn vraag is dus of de antibiotica op de werking van de dboll zelf ook invloed heeft:)

Yo bro,

zoals Dr worf al gezegd heeft is bijna alle anti biotica erg belastend voor de lever..dit zou ik dus nooit samen nemen...wat de werking betreft zou ik het niet 100% durven zeggen, maar ik zou die maat toch adviseren even met de dbol te stoppen..

grtjes

dutch windmill zei:
Yo bro,

zoals Dr worf al gezegd heeft is bijna alle anti biotica erg belastend voor de lever..dit zou ik dus nooit samen nemen...wat de werking betreft zou ik het niet 100% durven zeggen, maar ik zou die maat toch adviseren even met de dbol te stoppen..

grtjes

De wisselweking tussen de twee durf ik ook zo niet te zeggen omdat ik het eerlijk gezegd niet weet. Wat DW zegt: Adviseer je maat om te stoppen met de Dboll!

Anti-Biotica heeft wel degelijk heel erg veel invloed op je kuur! Het breekt namelijk eiwit-structuren af! Buiten dat idd erg belastend voor de lever!!!

Als het zo belastend is voor je lever, waarom adviseren doctoren dan nooit dat je bijvoorbeeld beter niet alcohol kan drinken tijdens je antibiotica kuur? In de bijgesloten informatie van de apotheek staat er ook niks. (Niet dat ik het oneens ben met het feit dat het erg leverbelastend is, dat weet ik namelijk niet...maar vraag me gewoon af)

Reem zei:
Als het zo belastend is voor je lever, waarom adviseren doctoren dan nooit dat je bijvoorbeeld beter niet alcohol kan drinken tijdens je antibiotica kuur? In de bijgesloten informatie van de apotheek staat er ook niks. (Niet dat ik het oneens ben met het feit dat het erg leverbelastend is, dat weet ik namelijk niet...maar vraag me gewoon af)

Elke keer als ik een antibiotica kuur kreeg voor keelontsteking mocht ik niks drinken van mij huisarts..en volgens mij staat het wel in de bijsluiter bro..

dutch windmill zei:
Elke keer als ik een antibiotica kuur kreeg voor keelontsteking mocht ik niks drinken van mij huisarts..en volgens mij staat het wel in de bijsluiter bro..

Ohw...in de bijsluiter van de apotheek staat dit:

4. Als ik dit middel gebruik, mag ik dan...

autorijden, alcohol drinken en alles eten?
Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.

Als het ERG leverbelastend zou zijn zouden ze hoop ik wel vermelden "liever alcohol vermijden". Dat staat bijvoorbeeld wel duidelijk bij Roaccutane in de bijsluiter.

dutch windmill zei:

In de bijsluiter van bv Broxil (feneticillinekalium) staat het niet, wat niet weg neemt dat het niet verstandig is om antibiotica te gebruiken en tegelijkertijd te drinken. Het feit dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen voor een optimale werking zegt voldoende. Als je erbij gaat drinken moet je lever ook nog eens die troep verwerken wat weer de verwerking van die antibiotica vertraagd.

axestream zei:
In de bijsluiter van bv Broxil (feneticillinekalium) staat het niet, wat niet weg neemt dat het niet verstandig is om antibiotica te gebruiken en tegelijkertijd te drinken. Het feit dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen voor een optimale werking zegt voldoende. Als je erbij gaat drinken moet je lever ook nog eens die troep verwerken wat weer de verwerking van die antibiotica vertraagd.

Dat over het tijdstip heeft te maken met de werkzame tijd van het spul. Bij mij (doxycycline) was dit 12 uur, dus moest je 2 maal daags nemen, om de 12 uur.

Reem zei:
Dat over het tijdstip heeft te maken met de werkzame tijd van het spul. Bij mij (doxycycline) was dit 12 uur, dus moest je 2 maal daags nemen, om de 12 uur.

Juist, ga je dus drinken dan kan je lever niet alles op tijd verwerken waardoor het effect hetzelfde zou zijn wanneer je het niet op tijd zou innemen.

Precies...

Jouw citaat:

4. Als ik dit middel gebruik, mag ik dan...

autorijden, alcohol drinken en alles eten?
Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.

Slaat volgens mij meer op het feit of dit medicijn de werking van alchol beinvloedt zoals bvb anti-depressiva of slaapmiddelen..

In de meeste bijsluiters staat dat geelzucht een van de bijwerkingen is..geelzucht is een indicatie van een kapotte lever dus daarom leg ik die link..

grtjes

Terug
Naar boven