XXL Nutrition

Appartement of rijtjeshuis?

:rolleyes: jij post over het algemeen wel meerdere rare argumenten en meningen.

maar, ik ga met het gros mee. ga voor dat rijtjeshuis. er gaat niks boven een tuin, man.

het is wel een gunstige tijd om in te kopen. dat zo wie zo.
en ja: in b4 de huizen zullen nog minder waard worden.

daar valt toch weinig pijl op te trekken.

Niemand in mijn familie of vrienden woont in een rijtjeshuis en ik heb nooit problemen gehad of wat dan ook totdat ik om begon te gaan met lui die wel in een rijtjeshuis woonde.

Rijtjeshuis = goedkoop = bedoeld voor mensen die weinig verdienen.

Mensen die weinig verdienen = vaak simpele mensen = vaak niet in staat op een normale manier om te gaan met lastige situaties.

Tuurlijk er zijn ook zat mensen die wel normaal zijn in die buurten maar de kans dat je naast paupers komt te wonen of er mee te maken krijgt in zo'n buurt is vele malen hoger dan in een duurdere buurt of mooi appartement.

In een appartement is het in de zomer ook nog eens veel warmer, en koel water uit de kraan kun je dan wel vergeten.

Niemand in mijn familie of vrienden woont in een rijtjeshuis en ik heb nooit problemen gehad of wat dan ook totdat ik om begon te gaan met lui die wel in een rijtjeshuis woonde.

Mensen die weinig verdienen = vaak simpele mensen = vaak niet in staat op een normale manier om te gaan met lastige situaties.

Tuurlijk er zijn ook zat mensen die wel normaal zijn in die buurten maar de kans dat je naast paupers komt te wonen of er mee te maken krijgt in zo'n buurt is vele malen hoger dan in een duurdere buurt of mooi appartement.

dat heet generaliseren.
misschien is jouw omgeving wel hoog in het paupergehalte.

ben nu zelf ook bezig met een vrijstaandhuis, maar heb 6 jaar met veelplezier gewoond in een rijtjeshuis. gezellige buren en een tuin wat ik persoonlijk als heel belangrijk ervaar.

voor de rest impliceer je

waarmee je dus indirect een hoop mensen inclusief ikzelf mee weet te beledigen.
ik ben nu ad hoc een lastige situatie aan het aangaan. door jouw aan je botte verstand te brengen, dat je niet een groot deel van wonend nederland in een rijtjeshuis, kunt scheren over een meningsgevoelige kam.

en jij verdient in ieder geval meer dan 67.000 euro bruto per jaar (inkomen van mijn vrouw buiten beschouwing gelaten) en hebt een IQ hoger dan 132. dan houd ik mijn bek wel dicht.

verrekte pannekoek:rolleyes:

Genomineerd voor #1 DBB-idioot van 2012.

Tja, voor zo ver ik weet woont het overgrootte deel van de nederlandse middenstand in rijtjeshuizen.
Ja tuurlijk zijn er ook pauperwijken, je gaat toch niet zomaar ergens wonen? In de slechtere appartementen en flats heb je nog veel meer pauperwijken.

dat heet generaliseren.
misschien is jouw omgeving wel hoog in het paupergehalte.

ben nu zelf ook bezig met een vrijstaandhuis, maar heb 6 jaar met veelplezier gewoond in een rijtjeshuis. gezellige buren en een tuin wat ik persoonlijk als heel belangrijk ervaar.

voor de rest impliceer je

waarmee je dus indirect een hoop mensen inclusief ikzelf mee weet te beledigen.
ik ben nu ad hoc een lastige situatie aan het aangaan. door jouw aan je botte verstand te brengen, dat je niet een groot deel van wonend nederland in een rijtjeshuis, kunt scheren over een meningsgevoelige kam.

en jij verdient in ieder geval meer dan 67.000 euro bruto per jaar (inkomen van mijn vrouw buiten beschouwing gelaten) en hebt een IQ hoger dan 132. dan houd ik mijn bek wel dicht.

verrekte pannekoek:rolleyes:

Ons huis is meer dan 5 ton waard en ik ken eerlijk gezegd niemand in de buurt die geen hbo/universiteit gedaan heeft.

En ik generaliseer niet. Tuurlijk er zijn altijd nette mensen die in een rijtjeshuis wonen maar over het algemeen zijn het lager opgeleide mensen. Niets mis met lager opgeleide mensen die hard werken maar helaas zijn hun hersens vaak niet capabel om met lastige situaties om te gaan. Tuurlijk ze gaan er allemaal anders mee om maar het risico dat jij ruzie krijgt of een klap op je muil krijgt is bij lager opgeleide veel hoger dan bij hoog opgeleide mensen.

Niet iedereen zal daar problemen mee hebben maar ik wil vrij zijn om mijn mening te uitten en ik heb een schijt hekel aan mensen die ergens omheen lullen dus ik zeg altijd gewoon waar het op slaat. Verder ben ik altijd netjes, loop mensen niet uit te schelden of wat dan ook.

Maar ja, misschien loop ik wel te generaliseren. Zelf heb ik niet zoveel goede ervaringen met laag opgeleide mensen.. De enige ruzie's die ik ooit gehad heb waren met lager opgeleiden.

Verder heb ik totaal niet de behoefte om jou je mond te snoeren met hoe slim ik wel niet ben, hoe hoog mijn startsalaris straks wel niet is en hoeveel jaar jij wel niet moet werken om evenveel verdiend te hebben als ik op de bank heb staan. Iedereen is vrij om zijn mening te uitten en mijn mening is gewoon dat er in rijtjeshuizen meer 'paupers' wonen dan in appartementen waardoor je er sneller mee in contact komt en als je er dan ruzie mee krijgt wordt je auto vernield.

---------- Post added 22 August 2012 at 09:48 ----------

Genomineerd voor #1 DBB-idioot van 2012.

Omdat jij je aangesproken voelde zeker? :roflol:

Je spreekt mij toch ook aan aangezien ik in een rijtjeshuis woon?

Wie is er hier nou simpel?

Ik zei dat het percentage paupers bij rijtjeshuizen hoger ligt dan in andere buurten. Volgens mij betekend hoger niet gelijk 100% maar dat kan aan mij liggen hoor.

Je bevestigd wel het stereotiepe, niet lezen en gelijk gefrustreerd reageren zonder met argumenten te komen.

Ons huis is meer dan 5 ton waard en ik ken eerlijk gezegd niemand in de buurt die geen hbo/universiteit gedaan heeft.

En ik generaliseer niet. Tuurlijk er zijn altijd nette mensen die in een rijtjeshuis wonen maar over het algemeen zijn het lager opgeleide mensen. Niets mis met lager opgeleide mensen die hard werken maar helaas zijn hun hersens vaak niet capabel om met lastige situaties om te gaan. Tuurlijk ze gaan er allemaal anders mee om maar het risico dat jij ruzie krijgt of een klap op je muil krijgt is bij lager opgeleide veel hoger dan bij hoog opgeleide mensen.

Niet iedereen zal daar problemen mee hebben maar ik wil vrij zijn om mijn mening te uitten en ik heb een schijt hekel aan mensen die ergens omheen lullen dus ik zeg altijd gewoon waar het op slaat. Verder ben ik altijd netjes, loop mensen niet uit te schelden of wat dan ook.

Maar ja, misschien loop ik wel te generaliseren. Zelf heb ik niet zoveel goede ervaringen met laag opgeleide mensen.. De enige ruzie's die ik ooit gehad heb waren met lager opgeleiden.

Verder heb ik totaal niet de behoefte om jou je mond te snoeren met hoe slim ik wel niet ben, hoe hoog mijn startsalaris straks wel niet is en hoeveel jaar jij wel niet moet werken om evenveel verdiend te hebben als ik op de bank heb staan. Iedereen is vrij om zijn mening te uitten en mijn mening is gewoon dat er in rijtjeshuizen meer 'paupers' wonen dan in appartementen waardoor je er sneller mee in contact komt en als je er dan ruzie mee krijgt wordt je auto vernield.

Uit deze hele post zie ik al precies wat het probleem is.
Je woont bij je ouders in het door hen betaalde dure huis in de suburbs en komt dan met je zelfingenomen arrogante houding een beetje bijdehand doen in de stad met een grote bek.
Tja das vragen om problemen he.
Totaal geen streetsmarts, dat is waarom jochies zoals jij niet overleven in de stad en totaal niet met mensen om kan gaan.

:roflol: Appartement boven huis verkiezen :roflol: :roflol: Het zal er wel aan liggen waar je vandaan komt. Paupers, jongeren en ouderen wonen in appartementen, de mensen met wat meer budget in een huis aan de grond. Hoe meer buren, hoe meer gezeik. Een appartement met een tuin ipv balkonnetje is toch veel lekkerder? Meer op jezelf is maar net waar je gaat wonen. Het argument dat de buurt vele malen belangrijker is ben ik het dan ook mee eens. Echter, als de buurt goed is dan zou ik automatisch al voor een rijtjeshuis kiezen. Ik ken btw nog geen plekken waar er meer 'paupers' wonen in rijtjeshuizen dan in de appartementen. Je kan natuurlijk ook stellen dat de mensen die dit zeggen zelf paupers zijn en alleen goed om kunnen gaan met andere paupers.

waar the phuck kom jij vandaan dan?

Uit deze hele post zie ik al precies wat het probleem is.
Je woont bij je ouders in het door hen betaalde dure huis in de suburbs en komt dan met je zelfingenomen arrogante houding een beetje bijdehand doen in de stad met een grote bek.
Tja das vragen om problemen he.
Totaal geen streetsmarts, dat is waarom jochies zoals jij niet overleven in de stad en totaal niet met mensen om kan gaan.

Ik hoef dan ook niet te overleven in de stad dus ik heb er ook totaal geen problemen mee of ik dat wel of niet kan.

Daarnaast ben ik niet arrogant, ik zeg gewoon waar het op slaat en baseer dat op eigen ervaringen.

---------- Post added 22 August 2012 at 10:03 ----------

waar the phuck kom jij vandaan dan?

Waarschijnlijk baseert hij dat op flatjes en niet op appartementen..

1.Ons huis is meer dan 5 ton waard en ik ken eerlijk gezegd niemand in de buurt die geen hbo/universiteit gedaan heeft.

2.En ik generaliseer niet. Tuurlijk er zijn altijd nette mensen die in een rijtjeshuis wonen maar over het algemeen zijn het lager opgeleide mensen. Niets mis met lager opgeleide mensen die hard werken maar helaas zijn hun hersens vaak niet capabel om met lastige situaties om te gaan. Tuurlijk ze gaan er allemaal anders mee om maar het risico dat jij ruzie krijgt of een klap op je muil krijgt is bij lager opgeleide veel hoger dan bij hoog opgeleide mensen.

3.Niet iedereen zal daar problemen mee hebben maar ik wil vrij zijn om mijn mening te uitten en ik heb een schijt hekel aan mensen die ergens omheen lullen dus ik zeg altijd gewoon waar het op slaat. Verder ben ik altijd netjes, loop mensen niet uit te schelden of wat dan ook.

4.Maar ja, misschien loop ik wel te generaliseren. Zelf heb ik niet zoveel goede ervaringen met laag opgeleide mensen.. De enige ruzie's die ik ooit gehad heb waren met lager opgeleiden.

5.Verder heb ik totaal niet de behoefte om jou je mond te snoeren met hoe slim ik wel niet ben, hoe hoog mijn startsalaris straks wel niet is en hoeveel jaar jij wel niet moet werken om evenveel verdiend te hebben als ik op de bank heb staan. Iedereen is vrij om zijn mening te uitten en mijn mening is gewoon dat er in rijtjeshuizen meer 'paupers' wonen dan in appartementen waardoor je er sneller mee in contact komt en als je er dan ruzie mee krijgt wordt je auto vernield.

---------- Post added 22 August 2012 at 09:48 ----------

Omdat jij je aangesproken voelde zeker? :roflol:

1.heb jij geen zak voor gedaan, je loopt te pochen met het geld van je ouders. in mijn optiek weet je niet eens hoe het is om te moeten werken voor je geld. ik ben ook bang dat je ouders die boodschap niet hebben meegegeven, anders bracht je het wel anders.

2.IQ staat altijd in relatie tot EQ als je toch zo kamscherend wil generaliseren. daarbij durf ik wel te stellen dat jij nogal dwangmatig mensen hun jouw mening op wil dringen gezien je post.
schets mij eens een situatie voor, waarbij de gemiddelde rijtjeshuis bewoner te kort schiet, ten aanzien van een "bij z'n ouders wonende en met hun" geld pochende intelect, zoals jij.

3. daarmee acht jijzelf, bij je ouders inwonende, intelligenter dan de gemiddelde rijtjeshuis bewoner?

4.nou was je met je eerste zin zo goed op weg. zelfkennis is de weg naar verrijking van wijsheid .en dan kap dat vervolgens af in een halve zin af, met dat van het, door je ouders gefinancierde, van dat dak gevallen, uit de "door je ouders betaalde uit hoogte kunnende" gedrag

5. nee, dat getuigd van een goed weloverwogen beargumenteerd repliek. 1 - 0 voor jou, met je banksaldo.

jij baseert alles op de financiele zak van je ouders met nul reallife ervaring met een sky-high verwachtingspatroon qua startsalaris, waar je straks nog wel eens vanaf zult vallen.

misschien moet je eens good will hunting kijken.:o wellicht een goede basis om te begrijpen dat voor niets de zon opkomt en je intelligentie niet alleen kan brengen wat een mens echt gelukkig kan maken.

Ik zei dat het percentage paupers bij rijtjeshuizen hoger ligt dan in andere buurten. Volgens mij betekend hoger niet gelijk 100% maar dat kan aan mij liggen hoor.

Je bevestigd wel het stereotiepe, niet lezen en gelijk gefrustreerd reageren zonder met argumenten te komen.

Er is geen stereotype dat te bevestigen valt, alleen iets wat een verwaand iemand zoals jij vindt.

Lezen doe ik zeker wel daarom zeg ik het ook.

Gefrustreerd?
Denk dat je jezelf te interessant vindt.

Argumenten om mezelf te verdedigen tegen jouw verwaande vooroordelen?
Give me a break:roflol:

Antikraak, sociale woningbouw en goedkope rijtjeshuizen misschien, maar dat geld net zo hard voor goedkope appartementen. En in een appartement kan de overlast erger zijn dan in een rijtjeshuis. Aso's boven je die geluidsoverlast veroorzaken bijv.

ik snap niet dat dit te discuteren valt.
wie wil er nou liever in een appartement wonen dan een rijtjeshuis.

appartement = meer buren, meer lawaai, minder plaats, geen tuin, niet op gelijksvloers.

rijhuis = privacy, tuin, minder buren,
gewoonweg beter om te leven.

In een appartementen buurt zijn er meer "irritante" persoonlijkheden, in een rijhuis minder, maar dat maakt niet meer uit omdat je toch niet moet socializen.

1.heb jij geen zak voor gedaan, je loopt te pochen met het geld van je ouders. in mijn optiek weet je niet eens hoe het is om te moeten werken voor je geld. ik ben ook bang dat je ouders die boodschap niet hebben meegegeven, anders bracht je het wel anders.

2.IQ staat altijd in relatie tot EQ als je toch zo kamscherend wil generaliseren. daarbij durf ik wel te stellen dat jij nogal dwangmatig mensen hun jouw mening op wil dringen gezien je post.
schets mij eens een situatie voor, waarbij de gemiddelde rijtjeshuis bewoner te kort schiet, ten aanzien van een "bij z'n ouders wonende en met hun" geld pochende intelect, zoals jij.

3. daarmee acht jijzelf, bij je ouders inwonende, intelligenter dan de gemiddelde rijtjeshuis bewoner?

4.nou was je met je eerste zin zo goed op weg. zelfkennis is de weg naar verrijking van wijsheid .en dan kap dat vervolgens af in een halve zin af, met dat van het, door je ouders gefinancierde, van dat dak gevallen, uit de "door je ouders betaalde uit hoogte kunnende" gedrag

5. nee, dat getuigd van een goed weloverwogen beargumenteerd repliek. 1 - 0 voor jou, met je banksaldo.

jij baseert alles op de financiele zak van je ouders met nul reallife ervaring met een sky-high verwachtingspatroon qua startsalaris, waar je straks nog wel eens vanaf zult vallen.

misschien moet je eens good will hunting kijken.:o wellicht een goede basis om te begrijpen dat voor niets de zon opkomt en je intelligentie niet alleen kan brengen wat een mens echt gelukkig kan maken.

Goed punt. Zowel intelligentie als geld staan niet gelijk aan geluk. Daarnaast weet ik ook dat niets voor niets komt en zal ik ook keihard moeten studeren om straks dat startsalaris te krijgen, wat redelijk gegarandeerd werk is.

En ja ik acht mijzelf slimmer dan de gemiddelde rijtjeshuis bewoner. Als die mensen allemaal zo slim waren hadden ze wel een universitaire studie gedaan en hadden ze niet in zo'n huis gewoond. Dat wil niet zeggen dat ik neer kijk op mensen die keihard werken en in zo'n huis wonen. Mijn punt is dat je, over het algemeen, sneller ruzie krijgt met andere mensen wanneer je in een buurt met lager opgeleide mensen woont. Tuurlijk het overgrote deel is wel normaal maar wanneer 1 op de 10 al vervelend is dan zit je al gouw in de buurt van zo iemand aangezien je redelijk dicht op elkaar woont.

Daarnaast betalen mijn ouders eigenlijk niets en is de enige reden dat ik thuis woon omdat het gezellig is. Ons huis is groot zat dus we kunnen zitten niet op elkaars nek. Ik heb een auto die 3.5 jaar geleden 70.000 euro was dus ja ik had makkelijk een huurhuisje kunnen huren als ik alleen wilde wonen.

---------- Post added 22 August 2012 at 10:26 ----------

Er is geen stereotype dat te bevestigen valt, alleen iets wat een verwaand iemand zoals jij vindt.

Lezen doe ik zeker wel daarom zeg ik het ook.

Gefrustreerd?
Denk dat je jezelf te interessant vindt.

Argumenten om mezelf te verdedigen tegen jouw verwaande vooroordelen?
Give me a break:roflol:

Waarom reageer je er dan op? Waarschijnlijk weet je ook wel dat ik een goed punt heb.. Problemen gehad met de buren? :roflol:

En nee ik vind me totaal niet interessant, jij schijnbaar wel anders was je niet op me in gegaan.

Waarom reageer je er dan op? Waarschijnlijk weet je ook wel dat ik een goed punt heb.. Problemen gehad met de buren? :roflol:

En nee ik vind me totaal niet interessant, jij schijnbaar wel anders was je niet op me in gegaan.

Oh wow man, jij bent echt bijdehand en slim:eek:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik snap niet dat dit te discuteren valt.
wie wil er nou liever in een appartement wonen dan een rijtjeshuis.

appartement = meer buren, meer lawaai, minder plaats, geen tuin, niet op gelijksvloers.

rijhuis = privacy, tuin, minder buren,
gewoonweg beter om te leven.

In een appartementen buurt zijn er meer "irritante" persoonlijkheden, in een rijhuis minder, maar dat maakt niet meer uit omdat je toch niet moet socializen.

Je moet wel kijken naar gelijke prijs. Tante van mij woonde eerst in zo'n ouwe lui buurt met redelijk goedkope woningen en die is naar een apartement gegaan wat volgens mij net boven de 2 ton zat. Niet extreem groot maar groot zat voor 2 personen met 1 kind.. Nette buren enz..

Appartement is wat anders als een flat..

---------- Post added 22 August 2012 at 10:31 ----------

Oh wow man, jij bent echt bijdehand en slim:eek:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En toch doet het diep van binnen pijn te weten dat iemand zoals mij als hij 30 is in een groter huis zal wonen dan jou.

Je moet wel kijken naar gelijke prijs. Tante van mij woonde eerst in zo'n ouwe lui buurt met redelijk goedkope woningen en die is naar een apartement gegaan wat volgens mij net boven de 2 ton zat. Niet extreem groot maar groot zat voor 2 personen met 1 kind.. Nette buren enz..

Appartement is wat anders als een flat..

---------- Post added 22 August 2012 at 10:31 ----------

En toch doet het diep van binnen pijn te weten dat iemand zoals mij als hij 30 is in een groter huis zal wonen dan jou.

Ja man

:roflol: Appartement boven huis verkiezen :roflol: :roflol: Het zal er wel aan liggen waar je vandaan komt. Paupers, jongeren en ouderen wonen in appartementen, de mensen met wat meer budget in een huis aan de grond. Hoe meer buren, hoe meer gezeik. Een appartement met een tuin ipv balkonnetje is toch veel lekkerder? Meer op jezelf is maar net waar je gaat wonen. Het argument dat de buurt vele malen belangrijker is ben ik het dan ook mee eens. Echter, als de buurt goed is dan zou ik automatisch al voor een rijtjeshuis kiezen. Ik ken btw nog geen plekken waar er meer 'paupers' wonen in rijtjeshuizen dan in de appartementen. Je kan natuurlijk ook stellen dat de mensen die dit zeggen zelf paupers zijn en alleen goed om kunnen gaan met andere paupers.

Ik denk dat jij je vergist met een ordinaire flat van 10 verdiepingen hoog.

Verder zou ik het puur van de buurt laten afhangen en natuurlijk de prijzen. Dat je nu absoluut niet moet kopen zou ik mij ook niet druk over maken, lekker door blijven betalen met je veel te dure huurprijs is ook niet alles.

Terug
Naar boven