XXL Nutrition

Appartement of rijtjeshuis?

I Xyzyx I, voor iemand die zichzelf als intellectueel beschouwt, maak je wel bijzonder veel taalfouten.

Niemand in mijn familie of vrienden woont in een rijtjeshuis en ik heb nooit problemen gehad of wat dan ook totdat ik om begon te gaan met lui die wel in een rijtjeshuis woonde.

Rijtjeshuis = goedkoop = bedoeld voor mensen die weinig verdienen.

Mensen die weinig verdienen = vaak simpele mensen = vaak niet in staat op een normale manier om te gaan met lastige situaties.

Tuurlijk er zijn ook zat mensen die wel normaal zijn in die buurten maar de kans dat je naast paupers komt te wonen of er mee te maken krijgt in zo'n buurt is vele malen hoger dan in een duurdere buurt of mooi appartement.

Als ik zo af en toe de rijdende rechter bekijk, zijn het veelal mensen met enorme huizen met een nog grotere tuin die er niet uitkomen. Op het trieste af. Het moeten dus wel hele rijke (en dus) slimme mensen zijn, maar ze communiceren niet goed met elkaar. Hoe kan dat nou, mensen met grote huizen maken toch geen ruzie?

Als ik zo af en toe de rijdende rechter bekijk, zijn het veelal mensen met enorme huizen met een nog grotere tuin die er niet uitkomen. Op het trieste af. Het moeten dus wel hele rijke (en dus) slimme mensen zijn, maar ze communiceren niet goed met elkaar. Hoe kan dat nou, mensen met grote huizen maken toch geen ruzie?

Wij hebben anders prima contact met de buren.. Maar wij wonen ook niet in een extreem groot huis..

Daarnaast zijn de mensen die ik ken en wel een extreem groot huis hebben ook gewoon sociale mensen dus ik weet niet waar je dat op baseert :p

Rijtjeshuis goedkoop? Vind jij 220.000 goedkoop? Tuurlijk, het zijn geen villas, maar ik heb altijd in een.rijtjeshuis gewoond(nog steeds) en geen last van paupers. Alleen van marokkaanse drugsdealers, maarja die kun je overal tegenkomen

Wij hebben anders prima contact met de buren.. Maar wij wonen ook niet in een extreem groot huis..

Daarnaast zijn de mensen die ik ken en wel een extreem groot huis hebben ook gewoon sociale mensen dus ik weet niet waar je dat op baseert :p

Hij zegt net dat hij het op het programma van de rijdende rechter baseert intellectueel :p :trollface: :D

Waar ik dat op baseer? Dat zeg ik net, kijk even een paar afleveringen rijdende rechter. tuurlijk zijn de mensen die jij kent met een groot huis sociaal naar jou toe, anders had je ze niet leren kennen.

Goed punt. Zowel intelligentie als geld staan niet gelijk aan geluk. Daarnaast weet ik ook dat niets voor niets komt en zal ik ook keihard moeten studeren om straks dat startsalaris te krijgen, wat redelijk gegarandeerd werk is.

En ja ik acht mijzelf slimmer dan de gemiddelde rijtjeshuis bewoner. Als die mensen allemaal zo slim waren hadden ze wel een universitaire studie gedaan en hadden ze niet in zo'n huis gewoond. Dat wil niet zeggen dat ik neer kijk op mensen die keihard werken en in zo'n huis wonen. Mijn punt is dat je, over het algemeen, sneller ruzie krijgt met andere mensen wanneer je in een buurt met lager opgeleide mensen woont. Tuurlijk het overgrote deel is wel normaal maar wanneer 1 op de 10 al vervelend is dan zit je al gouw in de buurt van zo iemand aangezien je redelijk dicht op elkaar woont.

Daarnaast betalen mijn ouders eigenlijk niets en is de enige reden dat ik thuis woon omdat het gezellig is. Ons huis is groot zat dus we kunnen zitten niet op elkaars nek. Ik heb een auto die 3.5 jaar geleden 70.000 euro was dus ja ik had makkelijk een huurhuisje kunnen huren als ik alleen wilde wonen.

mijn enig standpunt was ook dat het generaliseren iets is, wat je beter achterwege kunt laten. en aan de studies kun je ook geen inkomensverwachting koppelen.

ik noem een maar een:

Henny van der Most (geen eens VBO) wel qoute 500 materiaal
dik wessels (VBO) Volker wessels bedrijven, van telefonica tot vastgoed) wel quote 500 materiaal

zelfs mijn eigen baas:o
kan geen woord fatsoenlijk nederlands en is vanaf zijn 15de gaan werken.
zelf bedrijf opgebouwd met niks en hard werken. is nu goed voor een paar miljoen op zijn 43ste.
zo kan ik alleen voor mijn civiele sector nog wel even doorgaan.

Argument invalid. Hoe heb jij op jonge leeftijd 70.000 euro bij elkaar gekregen?

Beste vriend had pa met eigen bedrijf -> ma kreeg kanker -> pa kon niet verwerken en pleegde zelfmoord -> bij vriend werd zeer zeldzame ontsteking in ruggengraad gevonden -> op 18 jarige leeftijd euthanasie gepleegd omdat hij nog maar 2 jaar te leven zou hebben en na de operatie die zijn leven zou verlengen zou hij alleen maar plat op bed kunnen liggen.

Zijn familie had hem half in de steek gelaten en kwam nooit langs toen hij bijna jaar in ziekenhuis lag.. Pas toen ze hoorde dat hij euthanasie wilde plegen kwamen ze opeens allemaal langs.

Hij heeft toen besloten zijn familie de vinger te geven omdat ze er nooit waren en heeft het geld nagelaten aan zij die er wel voor hem waren al die tijd.. Een vriend van mij en ik dus..

Dus toen had ik op 19 jarige leeftijd, na aftrek van belastingen enz, 1.7 miljoen euro.

Daarnaast verdiende ik ook geld met gamen.. Vriend van mij had genoeg geluk/succes om op 16 jarige leeftijd een mercedes e coupe te kopen dus als je geluk hebt kun je er zat mee verdienen.. Ik verdien er genoeg mee om mezelf te voorzien in alles wat ik wil kopen aangezien ik al mijn geld 2 jaar geleden uit frustratie voor 10 jaar vastgezet heb.

Wtf chef het leven wordt jou wel heel makkelijk gemaakt :roflol:

Rijtjeshuis goedkoop? Vind jij 220.000 goedkoop? Tuurlijk, het zijn geen villas, maar ik heb altijd in een.rijtjeshuis gewoond(nog steeds) en geen last van paupers. Alleen van marokkaanse drugsdealers, maarja die kun je overal tegenkomen

Ik ben opgegroeid in een groot huis en iedereen in mijn familie heeft een hbo studie of hoger gedaan..

Mijn oma woont in een huis dat groter en duurder is dan waar een gemiddeld gezin in woont..

Zelf ben ik dus opgegroeid in een relatief rijke familie dus ik kan me het leven in een rijtjes huis eigenlijk niet eens voorstellen. Toen ik 2 jaar geleden 2 meisjes leerde kennen die in een rijtjeshuis woonde was dat een hele openbaring voor mij.. Zulke kleine huisjes enz. de kamer van 1 van die meisjes was gewoon het formaat van 2 bedden om zo maar te zeggen.

Helaas met die lui geen goede ervaringen gehad waardoor ik nu het beeld heb dat ik jaren lang geleefd heb in een relatief rijke omgeving, inclusief vrienden waarin ik nooit problemen had. Terwijl ik vervolgens 1 jaar omga met 2 figuren uit een buurt met 'rijtjeshuizen' en ik gelijk meer gezeik in mijn leven heb dan ik en mijn vrienden in ons hele leven gehad hebben.

Misschien loop ik daardoor wat meer te generaliseren en ga ik bij voorbaat al mensen uit de weg die in zo'n buurt wonen, ik heb zat mensen om mij heen die havo of hoger gedaan hebben waardoor ik niet de behoefte heb om met mensen uit een rijtjeshuis om te gaan.

---------- Post added 22 August 2012 at 11:30 ----------

Wtf chef het leven wordt jou wel heel makkelijk gemaakt :roflol:

Dat geld heeft me anders meer ongeluk dan geluk gebracht :o . Als ik vooraf geweten had wat het me zou brengen had ik het niet eens aangenomen en nog steeds zou ik het zo inleveren als dat hem weer tot leven zou brengen.

Maar goed, objectief gekeken hoef ik me niet meer heel erg druk te maken om geld.. Alleen helaas.. maakt geld inderdaad niet gelukkig :roflol:

Beste vriend had pa met eigen bedrijf -> ma kreeg kanker -> pa kon niet verwerken en pleegde zelfmoord -> bij vriend werd zeer zeldzame ontsteking in ruggengraad gevonden -> op 18 jarige leeftijd euthanasie gepleegd omdat hij nog maar 2 jaar te leven zou hebben en na de operatie die zijn leven zou verlengen zou hij alleen maar plat op bed kunnen liggen.

Zijn familie had hem half in de steek gelaten en kwam nooit langs toen hij bijna jaar in ziekenhuis lag.. Pas toen ze hoorde dat hij euthanasie wilde plegen kwamen ze opeens allemaal langs.

Hij heeft toen besloten zijn familie de vinger te geven omdat ze er nooit waren en heeft het geld nagelaten aan zij die er wel voor hem waren al die tijd.. Een vriend van mij en ik dus..

Dus toen had ik op 19 jarige leeftijd, na aftrek van belastingen enz, 1.7 miljoen euro.

Daarnaast verdiende ik ook geld met gamen.. Vriend van mij had genoeg geluk/succes om op 16 jarige leeftijd een mercedes e coupe te kopen dus als je geluk hebt kun je er zat mee verdienen.. Ik verdien er genoeg mee om mezelf te voorzien in alles wat ik wil kopen aangezien ik al mijn geld 2 jaar geleden uit frustratie voor 10 jaar vastgezet heb.

das een zware k*tsituatie, maar wel een financiele meevaller, ondanks dat het geen gewenste situatie was voor jou, naar ik aanneem.
dan is het op basis van je statement al geen issue meer, jouw toegangswegen naar de arbeidsmarkt zijn veel soepeler dan menigeen van durft te dromen.

kort gezegd durf ik te stellen, dat jij daardoor ook nooit het gevoel zult ervanren hoe het is, voor je centente moeten werken.
ps maar nogmaals: dat staat natuurlijk buiten het punt, dat hoe het jou is overkomen, een hele nare situatie is geweest.

Er zijn zat hoger opgeleide mensen die evengoed niet meer kunnen opbrengen als wat een rijtjeshuis kost. Jij lijkt te denken dat als je een universitaire studie gedaan hebt, het geld binnenstroomt. Dat is jammer genoeg niet zo. Mag ik vragen wat je studeert en waar je verwacht een hoog startsalaris mee te gaan verdienen?

Lol. Je vindt jezelf beter door het krijgen van een erfenis... Behoorlijk grappig.

das een zware k*tsituatie, maar wel een financiele meevaller, ondanks dat het geen gewenste situatie was voor jou, naar ik aanneem.
dan is het op basis van je statement al geen issue meer, jouw toegangswegen naar de arbeidsmarkt zijn veel soepeler dan menigeen van durft te dromen.

kort gezegd durf ik te stellen, dat jij daardoor ook nooit het gevoel zult ervanren hoe het is, voor je centente moeten werken.
ps maar nogmaals: dat staat natuurlijk buiten het punt, dat hoe het jou is overkomen, een hele nare situatie is geweest.

1,5 miljoen is niet genoeg om op te teren de rest van je leven. Bovendien kan ik me voorstellen dat het je mentaal zwak maakt. Niet echt bevorderlijk voor je toekomst.

1,5 miljoen is niet genoeg om op te teren de rest van je leven. Bovendien kan ik me voorstellen dat het je mentaal zwak maakt. Niet echt bevorderlijk voor je toekomst.

dat zeg ik toch ook niet ik stel precies hetzelfde als jij doet.

ik zeg:
maar wel een financiele meevaller, ondanks dat het geen gewenste situatie was voor jou, naar ik aanneem.

met een goed rendementsrekening die verhoudingsgewijs jou verlangend tekort, op je gewenste maandsalaris, aanvult is hier heel goed op te teren.

maar enkel teren, nee daar heb je helemaal gelijk in.

Terug
Naar boven