AndroidHealthClinic

Arbeidscontract problemen

Marc W

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
Ik heb een nieuwe baan gevonden. Wat heeft dat met trainen te maken, nou dat Marc W hopelijk in zijn nieuwe baan minder stress heeft en meer tijd heeft om te trainen. Nee niet lachen, dat was een van de redenen om daar weg te gaan. :cool:

Maar nu het volgende probleem. En let op want het is een beetje ingewikkeld. Toen ik anderhalf jaar geleden van mijn vorige baas overstapte naar mijn huidige baas, had ik een studieschuld en een leaseauto. Mijn vorige baas wou dus geld zien. Dat heb ik toen aan mijn huidige baas gemeld, en die heeft het betaald.

Vervolgens heb ik een half jaar contract, nogmaals een half jaar contract, en nu heb ik bij mijn huidige baas een jaar contract, waar ik nu drie maanden mee bezig ben zeg maar. In al deze contracten staat niets over de studieschuld en het geld voor de leaseauto betaald aan mijn vorige baas.

Als u reeds een beetje slaperig bent, let op, nu komt het probleem. Mijn huidige baas wil dat mijn nieuwe baas een deel van de studieschuld bij mijn vorige baas gaat betalen aan hem. Dus ik had een studieschuld bij mijn vorige baas, die is betaald door mijn huidige baas, maar nu ik weg wil, wil mijn huidige baas, dat mijn nieuwe baas daar een deel van betaalt.

Ik wist van niks, dus mijn nieuwe baas wist helemaal niets van een prijskaartje voor het binnenhalen van Marc W. :(

Mijn eerste vraag is dus, staat mijn huidige baas in zijn recht betreffende de studiekosten? Mijn tweede vraag is, zou mijn huidige baas hetzelfde kunnen doen met het geld dat ie betaald heeft voor het afbetalen van het lease contract van mijn auto. Het eerste is niet zo erg, een paar honderd euri. Dat tweede is eigenlijk nog penibeler, want dat is dan echt een paar duizend euri.

En dan kan ik dus echt een maand de hypotheek niet betalen. :eek:

Please help. :o

als ik het goed begrijp moet je 3e baas de schuld terugbetalen aan de eerste baas. :scratch:

Zal je cao er op na moeten kijken daar staat meestal wat daar over in. is dit niet het geval had het in je contract moeten staan.

Ik weet niet om hoeeel het gaat in totaal. Maar in het ergste geval en je het zelf moet betalen kan het toch ook in gedeeltes hij heeft het toch al betaald...

Maar daarmee heeft je huidige baas je overgenomen met schuld en daar verder niets over afgesproken toen je tekende...

• Topic Starter Topic Starter
als ik het goed begrijp moet je 3e baas de schuld terugbetalen aan de eerste baas. :scratch:

Nee. Baas 2 heeft het aan baas 1 betaald, maar hij wil nu van baas 3 dat ie een gedeelte betaald aan hem zelf baas 2. Dus ik heb ik januari 2006 toen ik nog bij baas 1 zat een studie gedaan. Baas 2 heeft de studieschuld betaald aan baas 1, maar deze wil nu dat Baas 3 of ik een gedeelte betaal, verminderd wel met een gedeelte. Dus Baas 2 heeft 21/24 * de studie kosten betaald. Maar nu ik 15 maanden bij Baas 2 zit wil Baas 2 dat ik of Baas 3 (21-15)/24 maak de cursus kosten betaalt. :D

Ok, het is ingewikkeld, maar het is wel even een serieus probleem.

De 2de baas heeft geaccepteerd om de schulden/ kosten van de oude werknemer over te nemen zodat jij daar gaat werken. Omdat jij nu eerder daar weg gaat wil hij niet met de kosten opgestapeld zitten die er nu nog zouden zijn ofzo. Je volgende baas hoeft niet de schuld op zich te nemen, en zoalng er niks in je contract staat hier over, de tijd etc. van de lease en studie schuld ben jij en is je 3de werkgever niks verplicht. Dus volgens mij is het gewoon de probleem van de 2de werkgever zolang er niks anders hierover in het contract of CAO staat.

Oftewel, spit je contract en CAO door en vraag anders waar het staat vermeld in de contract/ CAO aan de baas. Kan de baas het niet op papier aantonen, blijft het zijn probleem en heb jij/ je derde werkgever geen problemen.

Maar daarmee heeft je huidige baas je overgenomen met schuld en daar verder niets over afgesproken toen je tekende...

Niks. En aangezien ik op eigen initiatief daar naartoe gekomen ben, zonder tussen komst van een werving en selectie bureau of zo, was ie toen anderhalf jaar geleden toch al redelijk goedkoop uit.

Dat het uiteindelijk niets is geworden tussen ons twee, tja dat is een andere kwestie. Ik was echt nooit van plan om baas 2 te misbruiken voor het betalen van mijn studieschuld of zo. Overigens, studieschuld gaat om een paar honderd euro. Leasecontract ging toen anderhalf jaar geleden om iets van drieduizend euro. Daar hebben ze nog niks van gezegd, maar stel je voor het schiet ze ineens te binnen, en ik moet daar de helft van betalen, en die kosten kun je juist niet van de belasting aftrekken, tja dan ben ik echt diep de sigaar, en kom ik echt in de schulden.

Vooral voor dat laatste ben ik nu dus bang. :o

Dan zou je in het ergste geval 1500 euro moeten betalen... Dat valt dan toch mee. Dat zou desnoods nog in gedeelten kunnen.

maar geloof niet dat hij een poot heeft om op te staan als het nergens bij in is opgenomen zonder jouw handtekening.

Niks. En aangezien ik op eigen initiatief daar naartoe gekomen ben, zonder tussen komst van een werving en selectie bureau of zo, was ie toen anderhalf jaar geleden toch al redelijk goedkoop uit.

Dat het uiteindelijk niets is geworden tussen ons twee, tja dat is een andere kwestie. Ik was echt nooit van plan om baas 2 te misbruiken voor het betalen van mijn studieschuld of zo. Overigens, studieschuld gaat om een paar honderd euro. Leasecontract ging toen anderhalf jaar geleden om iets van drieduizend euro. Daar hebben ze nog niks van gezegd, maar stel je voor het schiet ze ineens te binnen, en ik moet daar de helft van betalen, en die kosten kun je juist niet van de belasting aftrekken, tja dan ben ik echt diep de sigaar, en kom ik echt in de schulden.

Vooral voor dat laatste ben ik nu dus bang. :o

gewoon lid worden van fnv en hun het laten uitzoeken :p

Dit jaar dus geen vakantie naar thailand ? :D
(j/k)

Als er niks op papier staan dan kan hij je toch ook niks maken, lijkt mij.

Ik mis het gedeelte waarin het over jonge kippetjes gaat :D

Maargoed, leg de bewijslast gewoon bij je baas neer. Geef hem aan dat je niet van plan bent om te betalen, gezien hier nooit over gesproken is danwel voor getekend is. Als hij het er niet mee eens is, dan vraag je hem om je zwart op wit te geven dat je verplicht bent om dit wel te doen. >> Dit lukt hem niet, en daarmee is het verhaal klaar.

CAO of contract na kijken als daar niks in staat is het jammer voor je oude werkgever.

Ga je dan nu opnieuw je brutal log bijhouden, Marc W?

Ga je dan nu opnieuw je brutal log bijhouden, Marc W?

Absoluut! Ik hoef nu 4 uur minder te werken voor het zelfde geld, in een minder competatieve omgeving. Dus meer tijd en energie om te trainen. Bovendien ga ik werken in een ziekenhuis, en kan ik naar jonge verpleegsters billen kijken en zo :D

Nou ja als het bij die 300 euro blijft van de studiekosten, dan is dat 150 euro netto en doe ik de moeite niet. Als ie over het afbetalen van het lease contract gaat praten, dan heb ik rechtsbijstandverzekering. Zelf zeg ik daar maar niets over, onder het mom geen slapende honden wakker maken.

Ik weet niet hoe duur dochters van 16 zijn. Mijn ouders koste het in ieder geval geen 1 cent, dat is een ander verhaal :D. Maar ik denk dan stel je zou het in termijnen kunnen aflossen van 100 euro per maand ofzo . Ik denk dan dat zou te doen moeten zijn. Maar ik weet niet hoe jullie financien zijn natuurlijk dus kan daar niets over zeggen.

Maar eerst maar afwachten of je het wel moet betalen.

Er zal toch wel een oplossing gevonden kunnen worden als dit wel het geval is.

contract is bindend, zolang er niets is afgesproken houd het op.. Niet druk om maken. Wel even lid worden van de bond.

Dan zit je helemaal met een rechtzaak goed ;)

jobhopper :p

Terug
Naar boven