MuscleMeat

Arbeidscontract problemen

Waar staat er dat jouw huidige baas dat bedrag betaald heeft. Hij zal toch op een of andere manier met bewijs moeten komen of niet?
Ik heb bij mijn huidige werkgever in ieder geval alles contractueel vastgelegd. Niet dat ik daar wijzer van word, maar mijn werkgever wel:(

Maar ging dat eigenlijk makkelijk om je huidige werkgever de studiekosten te laten betalen?

Nou ja als het bij die 300 euro blijft van de studiekosten, dan is dat 150 euro netto en doe ik de moeite niet. Als ie over het afbetalen van het lease contract gaat praten, dan heb ik rechtsbijstandverzekering. Zelf zeg ik daar maar niets over, onder het mom geen slapende honden wakker maken.

Lease auto hoef je nooit af te betalen. Jouw werkgever heeft een contract met de leasemaatschappij en niet jij met de leasemaatschappij.
Tenzij jezelf ergens iets hebt getekend.

Tevens valt een leaseauto onder secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar betaal je immers belasting over, dus het is gewoon inkomen.
Dat baas2 gaat zeuren over de leaseauto, moet hij maar geen eigen bedrijf starten, wanneer hij niet de bedrijfsrisico's wilt accepteren.

• Topic Starter Topic Starter
Dat baas2 gaat zeuren over de leaseauto, moet hij maar geen eigen bedrijf starten, wanneer hij niet de bedrijfsrisico's wilt accepteren.

:p

Precies! Mijn baas2 is zo een ziekert. Als ik zeg ik doe ergens +/- een maand over en het is in week vier niet af, dan wil ie dat ik gratis ga overwerken. Ik had immers gezegd dat het een maand duurde. Dan gaat ie lullen dat ik niet commercieel ben, en dat de klant boos wordt. Maar doe ik er drie weken over, dan krijg ik heus niet 40 * 80 = 3200 euro extra loon die maand. En dan wel zeggen dat we toch zo een leuke jonge groep zijn, omdat we zo vaak naar leuke, semi verplichte, uitjes gaan. Ik ben echter wel commercieel hoor, maar dan vooral als het om mijn eigen loon gaat.

En zoals Louis van Gaal al eens zei: "me voy".

Wat ga je voor werk doen Marc? Kinderdagverblijf?

Hoe is dit nu afgelopen? Moet je je leasebedrag nu zelf betalen?
Ik zit momenteel in dezelfde situatie met het verschil dat ik zelf baas 3 ben vanaf 1 september (freelancer).
Baas 2 zeurt over het lease contract (+- 8000 euro afkoop).

• Topic Starter Topic Starter
't allemaal ok. :D

Blij dat ik weg ben bij dat pleurus bedrijf. Het gaat hoogstens om 600 euro en ik lijk alles te kunnen laten betalen door het nieuwe bedrijf, of door te dreigen met mijn rechtsbijstand.

Maar weet je. Dat bedrijf waar ik nu tot 1 september werk, dat is zo errrrug. Echt. Zo een bedijf dat van zichzelf vindt dat het heel hip en modern is. En als jij dat niet vindt, dan ligt dat aan jou, want wij zijn leuk. Maar ik vind ze helemaal niet leuk. Ze zijn zo 'hip en modern', dat dat juist weer afgezaagd en voorgekauwd is. Echter tot iedereen zijn verbijstering hier: ik vind jullie helemaal niet interessant, ik wil helemaal niet naar jullie lullige bedrijfsuitjes, en ik vind het helemaal geen leuke uitdaging dat pleurus-t*fus werk hier. Weet je wat ik wel een leuke uitdaging vind: de negentien jarige vriendin van me dochter opgeilen, dat is pas een uitdaging. En weet je wat, dat is me nog gelukt ook, in tegenstelling tot al die pl**ris uitdagende ka oe tee projecten van jullie. Nee details over wat ik met sousje doe schrijf ik niet publieke lijk op splinter flet.

Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh :P :P :P

Zorry, kep ff wat te veel gezopen, maar ik kan er eg nie meer tegen, dat doorgelopen intrappen van openstaande deuren, dat aangepaste, dat nooit iets raars en uniek doen, getver.

Marc W raar, vreemd en merkwaardig, omdat ie dat gewoon nie ken helpen, groet al zijn vrienden hier!!!

Terug
Naar boven