AndroidHealthClinic

Jullie meningen betreft studieschuld?

Ok, nouja daar kan ik weinig over zeggen, is vrij anekdotisch net als alles hier natuurlijk. Maar op bijv. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531963 zijn dat soort dingen uitzonderlijk.
Ben daar nu even snel tot pagina 20 gekomen met een CTRL + F op MSc, en ben er maar 1tje tegengekomen met een IT MSc, dus lijkt me sowieso uitzonderlijk daar. In m'n eentje ken ik tientallen met een MSc software engineering, en nog tientallen met gerelateerde MSc's, dat zijn er makkelijk meer dan je in dat topic gaat vinden waarschijnlijk. :o

Ben daar nu even snel tot pagina 20 gekomen met een CTRL + F op MSc, en ben er maar 1tje tegengekomen met een IT MSc, dus lijkt me sowieso uitzonderlijk daar. In m'n eentje ken ik tientallen met een MSc software engineering, en nog tientallen met gerelateerde MSc's, dat zijn er makkelijk meer dan je in dat topic gaat vinden waarschijnlijk. :o

Zal nog tegenvallen met 319 pagina's denk ik :) heb je ook gezocht op dingen als master, universitair, specifieke masters, etc. etc.?
De salarissen van lagere opleidingen neem ik idd ook niet mee in die redenering.

Maar goed, ik zit 't topic daar ook niet wekelijks door te spitten dus wie weet valt het gemiddelde niveau op tweakers tegen.

Nu maar weer on-topic :)

Zal nog tegenvallen met 319 pagina's denk ik :) heb je ook gezocht op dingen als master, universitair, specifieke masters, etc. etc.?
De salarissen van lagere opleidingen neem ik idd ook niet mee in die redenering.

Maar goed, ik zit 't topic daar ook niet wekelijks door te spitten dus wie weet valt het gemiddelde niveau op tweakers tegen.

Nu maar weer on-topic :)
Nope, alleen MSc, dus heb ongetwijfeld wel wat gemist ja.

Heb destijds toen ik nog met m'n BSc bezig was redelijk uitbundig dat topic doorgespit, en wat me bij is gebleven was dat de salarissen doodnormaal waren inderdaad, met soms enkele bizarre uitschieters.

Ik denk niet dat ik uitzonderlijk ben met het krijgen van die aanbiedingen, enkele ex-medestudenten van mij hebben ze ook gekregen, waarvan de meesten inmiddels ook in dienst zijn bij die bedrijven.

Ligt waarschijnlijk aan de studie. Zorg dat je iets technisch of IT doet. Ik heb in een paar maanden maar 1 aanbod gehad onder de 3000 bruto.
Bleek ook voor een HBO functie te zijn zonder door groeimogelijkheden, dus die mensen heb ik vriendelijk bedankt voor t verdoen van mn tijd.

Dan nog zou ik me niet zo vastpinnen op startsalaris. Meer kijken wat interessante werkervaring is. Jobhoppers verdienen uiteindelijk meer dan iemand die bij dezelfde werkgever blijft. En het is gewoon wel fijn om interessant werk te doen ;)

Laatst bewerkt:
Ligt waarschijnlijk aan de studie. Zorg dat je iets technisch of IT doet. Ik heb in een paar maanden maar 1 aanbod gehad onder de 3000 bruto. Bleek ook voor een HBO functie te zijn zonder door groeimogelijkheden, dus die mensen heb ik vriendelijk bedankt voor t verdoen van mn tijd. Dan nog zou ik me niet zo vastpinnen op startsalaris. Meer kijken wat interessante werkervaring is. Jobhoppers verdienen uiteindelijk meer dan iemand die bij dezelfde werkgever blijft. En het is gewoon wel fijn om interessant werk te doen ;)

Doe jij ook iets technisch AbFab?

(excuses als ik niet meer reageer, vertrek over 2 uur voor een maand)

Ik zei ook niet dat je lang hoeft te wachten, het is alleen geen startsalaris. Ik benadrukte zelf nog dat je snel kan groeien naar dit soort salarissen, maar fresh out of school zonder ervaring niet, uitzonderingen daargelaten.

Overigens moet je niet alles geloven wat in die recruitmentmails staat, ik krijg ze ook wekelijks met aanbiedingen van 80k+ en ik weet dat het als het puntje bij paaltje komt toch wel wat lager uitkomt in de realiteit.

Vaak is dit ook een bedrag dat je maximaal krijgt gok ik, wanneer je dus alle bonussen volledig krijgt uitbetaald. Geeft imo wel een verkeerd beeld inderdaad.

Vaak is dit ook een bedrag dat je maximaal krijgt gok ik, wanneer je dus alle bonussen volledig krijgt uitbetaald. Geeft imo wel een verkeerd beeld inderdaad.

Bruto, toelages, bonus andere onkostenvergoedingen, tsja.. dan kan het best oplopen. Nu ff de belasting er overheen jagen en dan hou je opeens 42000 netto over per jaar over, wat overeenkomt met +/- 3200 netto per maand.. Valt het toch allemaal wel weer mee :D

Ik betaal al ruim 5 jaar terug. Was op zich geen probleem toen ik samenwoonde. Sinds ik weer alleen woon en mijn lasten hoger zijn, heb ik een aflossingsvrije periode aangevraagd. Ook al kan ik het wel betalen, het blijft vervelend dat die studieschuld me nog jarenlang blijft achtervolgen.
Daarom raad ik mensen echt aan die studieschuld zoveel mogelijk te beperken.

Nope, alleen MSc, dus heb ongetwijfeld wel wat gemist ja.

Heb destijds toen ik nog met m'n BSc bezig was redelijk uitbundig dat topic doorgespit, en wat me bij is gebleven was dat de salarissen doodnormaal waren inderdaad, met soms enkele bizarre uitschieters.

Waarom neem je geen kijkje bij IMC/Optiver als Algorithmic Trader (als je in Nederland wil blijven)? Of als je regardless locatie wil werken kan je kijken naar Jump, Jane Street etc. Of quant hedge funds zoals AQR, Renaissance Technologies.

Optiver betaalt 60k base en een "pooled bonus" die aardig kan oplopen als je goed bent en flinke P&L genereert.

Zeker gezien je achtergrond zou het interessant kunnen zijn, je doet dat 10yr en verdient zo een paar miljoen en kan daarna met dat kapitaal wat leuks doen met startups.

Waarom neem je geen kijkje bij IMC/Optiver als Algorithmic Trader (als je in Nederland wil blijven)? Of als je regardless locatie wil werken kan je kijken naar Jump, Jane Street etc. Of quant hedge funds zoals AQR, Renaissance Technologies.

Optiver betaalt 60k base en een "pooled bonus" die aardig kan oplopen als je goed bent en flinke P&L genereert.

Zeker gezien je achtergrond zou het interessant kunnen zijn, je doet dat 10yr en verdient zo een paar miljoen en kan daarna met dat kapitaal wat leuks doen met startups.
Ik ben vrij lui en ben momenteel werkzaam als ZZP'er (web development), wat me enorm bevalt. Ik werk zo'n 20-25 uur per week en verdien daar nu vrij aardig mee. Werk vanuit huis, af en toe langs bij een klant, werken wanneer ik zin heb, dat soort dingen. Verdien nu uiteraard geen 60k p/j, maar die vrijheden zijn me heel veel waard. Geeft me genoeg tijd om daarnaast nog de literatuur bij te houden van strength & conditioning research (waar ik in de toekomst wellicht professioneel wat mee wil doen). Wil natuurlijk wel op termijn uitbreiden; start aankomend jaar eigen kantoor, en wil dan ook personeel in dienst nemen en kijken waar het schip strand binnen een paar jaar.

Heb overigens nooit de dingen die jij noemt in m'n vizier gehad (was er niet bekend mee), want dat betaalt een stuk beter dan de gem. baan in software engineering als ik zo google; vrij aantrekkelijk. Al moet je voor dat soort banen wel enige affiniteit hebben voor de financiele markt schat ik zo, als ook een redelijke GPA (al heb ik die wel) om uberhaupt binnen te komen..?

Ik ben vrij lui en ben momenteel werkzaam als ZZP'er (web development), wat me enorm bevalt. Ik werk zo'n 20-25 uur per week en verdien daar nu vrij aardig mee. Werk vanuit huis, af en toe langs bij een klant, werken wanneer ik zin heb, dat soort dingen. Verdien nu uiteraard geen 60k p/j, maar die vrijheden zijn me heel veel waard. Geeft me genoeg tijd om daarnaast nog de literatuur bij te houden van strength & conditioning research (waar ik in de toekomst wellicht professioneel wat mee wil doen). Wil natuurlijk wel op termijn uitbreiden; start aankomend jaar eigen kantoor, en wil dan ook personeel in dienst nemen en kijken waar het schip strand binnen een paar jaar.

Heb overigens nooit de dingen die jij noemt in m'n vizier gehad (was er niet bekend mee), want dat betaalt een stuk beter dan de gem. baan in software engineering als ik zo google; vrij aantrekkelijk. Al moet je voor dat soort banen wel enige affiniteit hebben voor de financiele markt schat ik zo, als ook een redelijke GPA (al heb ik die wel) om uberhaupt binnen te komen..?

Bij de Nederlandse partijen heb je allerlei toelatingstests die belangrijker zijn dan "je CV". Dus bvb een rekentest, deductief/inductief redeneren en wiskundige puzzels. Beta studie an sich is genoeg. Combinatie goed kunnen programmeren en sterk in wiskunde is genoeg. Kennis van finance kan je letterlijk in een paar dagen bijwerken via een online cursusje: http://www.coursera.org/course/fe1. (Via Coursera kan je jezelf sowieso t/m MSc+ niveau Quantitative Finance opleiden..). Overigens leiden deze instellingen je zelf ook nog op, dus je krijgt de eerste maanden 5k/mnd betaalt om wat te studeren :).

De internationale partijen, en dan vooral de anglosaxische partijen focussen wel meer op cijfers, al zou dat ook betekenen dat je naar UK/US moet verhuizen. In Nederland zijn er een paar van die quant hedge funds, maar die betalen absoluut niet zo goed als de UK/US versies (die betalen al snel 100~150K all-in voor iemand vers uit de collegebanken). In Nederland zijn handelshuizen als IMC/Optiver het meest interessant denk ik zo. Krijg je bij software engineering veel over algoritmes (dat is namelijk wel cruciaal)?

Wat wel van uiterst belang is is dat je kijkt naar functies als "Quant Trader", "Algo(rithmic) Trader" etc. en niet "Software Developer" bij zo'n instelling, want dat is middle/back-office. Geld wordt verdiend in de front office, en daar wordt dan ook gestrooid met geld.

Bij de Nederlandse partijen heb je allerlei toelatingstests die belangrijker zijn dan "je CV". Dus bvb een rekentest, deductief/inductief redeneren en wiskundige puzzels. Beta studie an sich is genoeg. Combinatie goed kunnen programmeren en sterk in wiskunde is genoeg. Kennis van finance kan je letterlijk in een paar dagen bijwerken via een online cursusje: http://www.coursera.org/course/fe1. (Via Coursera kan je jezelf sowieso t/m MSc+ niveau Quantitative Finance opleiden..). Overigens leiden deze instellingen je zelf ook nog op, dus je krijgt de eerste maanden 5k/mnd betaalt om wat te studeren :).

De internationale partijen, en dan vooral de anglosaxische partijen focussen wel meer op cijfers, al zou dat ook betekenen dat je naar UK/US moet verhuizen. In Nederland zijn er een paar van die quant hedge funds, maar die betalen absoluut niet zo goed als de UK/US versies (die betalen al snel 100~150K all-in voor iemand vers uit de collegebanken). In Nederland zijn handelshuizen als IMC/Optiver het meest interessant denk ik zo. Krijg je bij software engineering veel over algoritmes (dat is namelijk wel cruciaal)?

Wat wel van uiterst belang is is dat je kijkt naar functies als "Quant Trader", "Algo(rithmic) Trader" etc. en niet "Software Developer" bij zo'n instelling, want dat is middle/back-office. Geld wordt verdiend in de front office, en daar wordt dan ook gestrooid met geld.
Was toevallig van plan om middels Coursera binnenkort het e.e.a. over finance aan te leren, al is het alleen al voor een beetje zelfontwikkeling.

Software engineering krijg je in principe geen f**k over algoritmes. Je krijgt vooral veel voor je kiezen over de software development cycle (requirements engineering, software architecture, software dev methodologieen, etc.), en wat praktischere zaken zoals software testing, software evolutie ed, wel met aardig wat wiskunde en logica. Algoritmes hebben we wel gehad op de BSc, al was dat vooral toegespitst om daar later makkelijk meer over te leren en om als een informaticus te leren denken (problemen opdelen in subproblemen, herkennen van de complexiteit van een probleem [e.g. NP-volledig], als ook de tijdscomplexiteit [e.g. Big-O]).

Bij de Nederlandse partijen heb je allerlei toelatingstests die belangrijker zijn dan "je CV". Dus bvb een rekentest, deductief/inductief redeneren en wiskundige puzzels. Beta studie an sich is genoeg. Combinatie goed kunnen programmeren en sterk in wiskunde is genoeg. Kennis van finance kan je letterlijk in een paar dagen bijwerken via een online cursusje: http://www.coursera.org/course/fe1. (Via Coursera kan je jezelf sowieso t/m MSc+ niveau Quantitative Finance opleiden..). Overigens leiden deze instellingen je zelf ook nog op, dus je krijgt de eerste maanden 5k/mnd betaalt om wat te studeren :). De internationale partijen, en dan vooral de anglosaxische partijen focussen wel meer op cijfers, al zou dat ook betekenen dat je naar UK/US moet verhuizen. In Nederland zijn er een paar van die quant hedge funds, maar die betalen absoluut niet zo goed als de UK/US versies (die betalen al snel 100~150K all-in voor iemand vers uit de collegebanken). In Nederland zijn handelshuizen als IMC/Optiver het meest interessant denk ik zo. Krijg je bij software engineering veel over algoritmes (dat is namelijk wel cruciaal)? Wat wel van uiterst belang is is dat je kijkt naar functies als "Quant Trader", "Algo(rithmic) Trader" etc. en niet "Software Developer" bij zo'n instelling, want dat is middle/back-office. Geld wordt verdiend in de front office, en daar wordt dan ook gestrooid met geld.

volgens mij rekruteren die market makers bijna alleen maar adhv die testjes. (optiver dan, IMC geen idee)

Die tests zijn van groot belang, maar er zijn genoeg slimme econometrie studenten en ook cum laude afgestudeerde finance mensen die trader willen worden.

Je kan altijd even kijken maar ik kan me niet voorstellen dat het een kwestie wordt van even die testjes maken en als je dan met een iq van 130 een percentielscore van 90 op WO niveau haalt, ze je gelijk een baan geven.

Het zal wel wat meer voeten in de aarde hebben. Je voorkeur voor weinig uren kan ik trouwens waarderen :) maar ook wat dat betreft zit je niet top als trader. Niet mega veel uren maar sowieso meer dan 40.

En de bonus is toch op individuele basis? Ik lees wat over een pool? De enige oud-trader die ik ken van optiver, werkt nu voor ING, ik durf niet te zeggen wat zijn vermogen is, maar hij weet zijn geld goed te verstoppen als hij miljonair is. Heeft er toch een best aantal jaren gewerkt.

Die tests zijn van groot belang, maar er zijn genoeg slimme econometrie studenten en ook cum laude afgestudeerde finance mensen die trader willen worden.

Je kan altijd even kijken maar ik kan me niet voorstellen dat het een kwestie wordt van even die testjes maken en als je dan met een iq van 130 een percentielscore van 90 op WO niveau haalt, ze je gelijk een baan geven.

Het zal wel wat meer voeten in de aarde hebben. Je voorkeur voor weinig uren kan ik trouwens waarderen :) maar ook wat dat betreft zit je niet top als trader. Niet mega veel uren maar sowieso meer dan 40.

En de bonus is toch op individuele basis? Ik lees wat over een pool? De enige oud-trader die ik ken van optiver, werkt nu voor ING, ik durf niet te zeggen wat zijn vermogen is, maar hij weet zijn geld goed te verstoppen als hij miljonair is. Heeft er toch een best aantal jaren gewerkt.

Wat doe jij eigenlijk?

Ik ben sinds een jaar associate bij een investment bank in Nederland op de afdeling leveraged finance, oil and gas. Daarvoor analyst bij Exxonmobil. Leveraged finance doet met schuld gefinancierde transacties; leveraged buy-outs.

Iets meer inhoud, minder powerpoint presentaties dan M&A, maar uren zuigen ook hard, regelmatig tot 3 uur snachts. 1 nacht valt nog mee, maar een paar achter elkaar en de volgende dag ben ik dan gesloopt, heb ik liters koffie nodig om er bij te blijven, terwijl ook tijdens down time, zoals nu, er wel gefrisbeed kan worden, maar ff bijslapen is uit den boze.

Wat ik wil zeggen is: als je even snel en eazy rijk wil worden dan is finance ook geen optie. Trader worden is ten eerste stukken moeilijker en ze hebben misschien minder uren, maar wel flinke stress als het even tegenzit. En als je een jaartje underperformed lig je er uit, geen ander fonds dat je dan nog in dienst neemt, die hebben liever jonge aanwas, en geen transferable skills voor wat anders. Is wat ik hoor althans van die ex-trader maat van me.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven