MuscleMeat

Arm niet volledig strekken

P8rb

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
57
Lengte
1m85
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Ik kan mijn arm niet volledig strekken, best irritant bij presses bijvoorbeeld omdat je je ellebogen niet 'op slot' kunt zetten. Heb alleen geen idee hoe ik dit verhelp, andere mensen ook last van gehad of een idee hebben hoe ik hier vanaf kom?

heb ik ook, heb jij het ook bij beide armen? idd heel vervelend, ik heb er al vele oefeningen voor gehad maar het helpt niet en bij mij is het niet het gevoel dat ik mijn arm niet op slot kan zetten... maar het slot zit bij mij gewoon eerder zeg maar

---------- Toegevoegd om 00:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:32 ----------

helemaal vervelend bij powerliftwedstrijden trouwens als je doktersverklaring hebt, het aan 1 scheidsrechter hebt laten zien, het gewicht volledig correct omhoog duwt en dan drie rode lampen krijgen omdat je het aan alle 3 de jury leden had moeten laten zien

Verkapt mijn-biceps-zijn-te-sterk-voor-mijn-triceps topic

:)

Ik kan mijn arm niet volledig strekken, best irritant bij presses bijvoorbeeld omdat je je ellebogen niet 'op slot' kunt zetten. Heb alleen geen idee hoe ik dit verhelp, andere mensen ook last van gehad of een idee hebben hoe ik hier vanaf kom?

Blokkade in je gewricht of iets anders?

Je hoeft je arm ook niet op slot te zetten in principe, het is bij krachttraining soms zelfs beter van niet. Waarschijnlijk is het een aangeboren iets, vrouwen of sommige mannen hebben gewoonlijk net het omgekeerde (overstrekking/hyperextensie).

Mensen met hyperlaxiteit kunnen sommige activiteiten beter dan anderen en andere dingen minder goed. Door de (over)rekbaarheid van de gewrichten zal iemand met hyperlaxiteit bijvoorbeeld uitblinken bij ballet, terwijl bij krachtsport eerder blessures zullen ontstaan.
http://www.orthopedie.nl/content/nr/hypermobiliteit.asp

Dus wat jij hebt valt dan nog mee.

Terug
Naar boven