Fitness Seller

armen die niet groeien.. apparte armen dag Hoe?

46dylan46

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Beste mede BB'ers,

Ik train nu gedurende 2.5 jaar en ik vind dat mijn armen niet vooruitkomen.
Ze zijn amper 3cm gegroeid.
De rest gaat wel redelijk vooruit.

Nu heb ik sinds kort een nieuw trainingschema:

Borst,Benen
Rug,Schouders
Bicep,Tricep

Nu vroeg ik me af of het slimmer is om bicep en tricep om en om te of gewoon 3oefeningen bicep en dan de 3oefeningen tricep.

Of heeft iemand nog een andere tip.

ik wil toch langzaam richting die 40cm haha;)

Stats: 83kg 15%
DBpress 8x32
FullSQ 8x88
Deadlift 8x121

Trainingsdage 3900kcal
Rust 3500kcal

gr.dylan

Welke oefenngen doe je voor de biceps/triceps en hoeveel sets & reps?

kijk hoe je de afgelopen 2,5 je armen getraind hebt, dit heeft dus niet gewerkt. anders aan gaan pakken.

aangezien je niet aangeeft in watvoor schema je ze getraind heb; split/fb/ub,lb/, oefeningen + reps valt er weinig advies te geven.

Iedereen heeft helaas een spiergroep die achterblijft.... :)

Welke dagen train je? Hoeveel reps/sets/oefeningen.

Antasets gaven mij een flinke groei op mijn armen, maar dat is nu net de spiergroep samen met schouders die bij mij wel makkelijk groeit.

Ik heb/had meer problemen met borst en benen. Borst kan ik redelijk opvangen met het heavy duty principe en benen door hoger in mijn reps te gaan. Wellicht werkt 1 van die principes voor je armen. Kwestie van uitproberen.

Als je armen niet groeien hoef je niet per se vaker armen te gaan pakken. Kunt beter eerst kijken naar hoe je ze traint. Als ik zie hoe de gemiddelde gozer in de gym bijv. z'n BB curls doet lijkt dat niet eens op een BB curl. Zelfde geld voor bijv. pushdowns waar de rug en schouders meer werken dan de triceps.

Nu vroeg ik me af of het slimmer is om bicep en tricep om en om te of gewoon 3oefeningen bicep en dan de 3oefeningen tricep.

Ben zelf en fan van stagered sets, maw 1set biceps => rust => 1 set triceps => rust => 1set biceps => rust => 1 set triceps => rust => enz. waarbij je de rusttijd zodanig neem dat de totaaltijd niet langer wordt. Maw als gewend ben twee minuten rust tussen de sets te nemen en een set 30sec duurt dan neem je nu 1.5min rust waardoor de totaal rust tussen sets voor een spier(groep) gelijk blijft.

• Topic Starter Topic Starter
kijk hoe je de afgelopen 2,5 je armen getraind hebt, dit heeft dus niet gewerkt. anders aan gaan pakken.

aangezien je niet aangeeft in watvoor schema je ze getraind heb; split/fb/ub,lb/, oefeningen + reps valt er weinig advies te geven.

ik heb al vele soorte schema's geprobeerd.

fullbody
upper/lower

of gewone 3 day splits

ik heb ze alleen nog nooit op een apparte dag getraind dus vandaar dat ik dat nu ga doen!

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Welke oefenngen doe je voor de biceps/triceps en hoeveel sets & reps?

Reps en sets varieert.
Compound zoals Barbel curl 3x6-8 en isolatie zoals peacher curl 12,10,8
Bij tricep het zelfde principe..

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------

Iedereen heeft helaas een spiergroep die achterblijft.... :)

Welke dagen train je? Hoeveel reps/sets/oefeningen.

Maandag, Woensdag, Vrijdag.

ik werk als monteur in een fabriek dus 3dagen is voor mij genoeg ivm rust.

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Als je armen niet groeien hoef je niet per se vaker armen te gaan pakken. Kunt beter eerst kijken naar hoe je ze traint. Als ik zie hoe de gemiddelde gozer in de gym bijv. z'n BB curls doet lijkt dat niet eens op een BB curl. Zelfde geld voor bijv. pushdowns waar de rug en schouders meer werken dan de triceps.

Ik heb geprobeerd met de 4-2 methode met lichter gewicht. 2sec op 4sec terug. (extra goed op de uitvoering letten)
Zo voel je je spier goed aanspannen en ontspannen.
Verder heb ik zware gewichten geprobeerd met een beetje cheaten.
Veel herhaling, Weining

beide leverde niks op alleen kracht winst...

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------

Ben zelf en fan van stagered sets, maw 1set biceps => rust => 1 set triceps => rust => 1set biceps => rust => 1 set triceps => rust => enz. waarbij je de rusttijd zodanig neem dat de totaaltijd niet langer wordt. Maw als gewend ben twee minuten rust tussen de sets te nemen en een set 30sec duurt dan neem je nu 1.5min rust waardoor de totaal rust tussen sets voor een spier(groep) gelijk blijft.

Dit lijkt me wel Wat!
Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld om dit ipv om de set om de oefening te doen
Dus oefening 1: 3sets barbelcurl en erna 3sets skullcrusher.
Vervolgens weer een bicep oefening..

of is dit juist niet goed?

Ook altijd handig om naar genetischecaanleg te kijken. Voor je biceps moet je kijken naar het aanhechtingspunt op je elleboog. Loopt hij bijna over je elleboog op je onderarm betekent superaanleg. Zit hj bv een cm boven je elleboog dan ben je niet kansloos, maar het vergt meer tijd en moeite.
Voor je triceps kijk je naar het onderste punt van het zgn hoefijzer. Hoe dichter bij je elleboog, des te meer aanleg.

Misschien zijn je armen niet eens te klein in verhouding, maar ben je overall nog weak en klein.

• Topic Starter Topic Starter
Ook altijd handig om naar genetischecaanleg te kijken. Voor je biceps moet je kijken naar het aanhechtingspunt op je elleboog. Loopt hij bijna over je elleboog op je onderarm betekent superaanleg. Zit hj bv een cm boven je elleboog dan ben je niet kansloos, maar het vergt meer tijd en moeite.
Voor je triceps kijk je naar het onderste punt van het zgn hoefijzer. Hoe dichter bij je elleboog, des te meer aanleg.

IK heb idd een hele korte bicep.
Maar er zit wel een duidelijke piek als ik aanspan.
Bij tricep zit die ook wat verder na bove..

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Misschien zijn je armen niet eens te klein in verhouding, maar ben je overall nog weak en klein.

wel iets uit verhouding.
mijn borst steekt weer uit vind ik..

klein ben ik wel nog..
op naar de 90kilo:P

IK heb idd een hele korte bicep.
Maar er zit wel een duidelijke piek als ik aanspan.
Bij tricep zit die ook wat verder na bove..

Advies dat ik je zou geven is om extra aandacht te geven aan brachialis training. ( reverse curl, geen hammer!)
Deze oefening geeft niet zozeer meer massa aan de biceps , maar duwt de biceps brachii als het ware iets naar boven, waardoor de arm voller lijkt.
Is slow twitch dominant dus werkt beter op meer reps.

10-12 herhalingen pakken in plaats van 6-8 herhaling, ook compounds. Je kan daarna eventueel nog voor kracht gaan en wat lager in de herhalingen gaan zitten.

Ik zou zeggen het reps wat je doet is teveel voor massa. (12,10,8,6)
Max 8 reps.

Je zou eventueel ook drop sets kunnen overwegen.

Bijvoorbeeld deze oefeningen
Barbell Curl (3 * 8)
Dumbbell Concentration Curl (3*8)
Incline Dumbbell Curl (3*8)
Preacher Curl (3*8)
Barbell Lying Triceps Extension (3*8)
Bench Dip (3*8) eventueel met gewicht
Cable Triceps Pushdown (3*8)

Je zou ook meer dagen kunnen trainen en je armen op twee dagen pakken.

Laatst bewerkt:
sinds ik house music op zet tijdens mijn trainingen zijn mijn armen wel wat harder gaan groeien, goeie tip!

meer eten, minder armen trainen

1,86 en 78kg. Verwacht op die stats niet dat je armen flink gegroeid zijn. Helemaal niet als het al je zwakste groep is.
Zoals hardcorebuilder zegt; meer vreten.

Mijn armen lopen ook achter (niet in massa, maar in kracht). Zou dan 1 dag armen (na schouders) (circa 8-10 reps) en 1 dag armen (na benen) (circa 5 reps) helpen?

Sorry voor hijack, lijkt me onnodig om apart topic over te maken.

Mijn armen gaan als een speer voor uit even als in kracht en gewicht.

Bicep heb ik op mijn been dag om het maximale groei eruit te kunnen halen.
Het is dan ook na mijn been trainingen.
Tricep train ik op de dag van mijn schouders, omdat ik al een hoop borst/rug oefeningen heb.

Het aller belangrijkste blijft toch, na het sporten direct proberen te eten.
Dit heb ik ook zelf gemerkt in mijn vooruitgang in kracht en spier massa.

Ik doe van 5x8 van laag naar hogere set.
Haal ik bij de 5e set maar 7 keer dan blijft die op dezelfde gewicht als nu, tot dat ik er 8 uit kan halen.

Om een paar cm armomtrek erbij te pakken zal je een behoorlijk aantal kg vvm moeten gainen. Zorg voor een voedingsschema wat 't mogelijk maakt om aan te komen en richt je qua training vooral op zware compounds. Dat gaat je imo meer opleveren dan allerlei verschillende armtrainingen uitproberen.

Terug
Naar boven