MuscleMeat

armen groeien maar niet?

imbaws

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
wat ik ook voor oefening doe het afgelopen half jaar zijn mijn armen voor geen meter vooruit gegaan, aan mijn voeding zal het niet liggen want ik eet meer als voldoende. Zou iemand mij tips kunnen geven waardoor de spieren in mijn arm gaan groeien?

Meer info nodig.

Doe je bv sl 5x5?

Voeding schema?

Kom je ook daadwerkelijk gewicht aan?

• Topic Starter Topic Starter
ja ben in de laatste paar maanden 2 kilo aan gekomen maar denk dat dit te weinig is?

ja ben in de laatste paar maanden 2 kilo aan gekomen maar denk dat dit te weinig is?

Ik had ergens gelezen dat je 3-5 kilo aan moet komen voor 1 extra cm massa op je arm. Nu weet ik niet in hoeverre dit klopt maar om massa te krijgen moet je wel aankomen. Dus je armen groeien wel maar langzaam, wat normaal is.

Hier kunnen we helemaal niks mee zonder trainingsschema

Kan je al 20x optrekken? Werk daar eens aan. Vooruitgang in optrekken heeft mij altijd gezorgd voor groei in de armen.

2kg erbij, hoeveel van deze kg denk je dat naar je armen zijn gegaan?...

Ik had net hetzelfde. Heb dan ook enorm lange bovenarmen.

Ik doe 1x per week biceps samen met rug. en 1x per week triceps met schouders en borst.

Verder doe ik dan 1x per week Biceps, Triceps en schouders samen.

In supersets of dropsets.

Vooral EZ bar curls 4 x 12, skullcrushers 4x12 en overhead of behind the neck presses 4x12
Doe de curls, skullcrushers en presses direct na elkaar zonder rust. Na de 3 oefeningen neem je 30 seconden rust en start je met de 2de set van 3 oefeningen.

Na deze training voel je wel goeie pomp. Biceps en triceps samen trainen is een zeer goeie combinatie. Zorg ervoor dat je tijdens de 30 seconden rust de biceps en triceps stretcht.

Wat je ook kan doen is elke keer trainen tot failure. Curls zoveel je kan, skullcrushers zoveel je kan, presses zoveel je kan. Daarna wacht ik 2 minuten en begin ik opnieuw.
Je kan ook 30 seconden wachten en het gewicht wat verlagen.

Bij armen is het zeer belangrijk dat je de spieren constant onder spanning houdt. Niet locken. Vooral bij curls en skullcrushers. Constant onder spanning houden.

Met dit heb je binnen een maand (mits goeie voeding, nodige rust, als beginner) één cm gewonnen.

Bij armen is het zeer belangrijk dat je de spieren constant onder spanning houdt. Niet locken. Vooral bij curls en skullcrushers. Constant onder spanning houden.

Met dit heb je binnen een maand (mits goeie voeding, nodige rust, als beginner) één cm gewonnen.

En voor jou kan ik weer 100 mensen vinden die juist beweren dan je bij bv curls je armen helemaal moet locken om de spier zover mogelijk op te rekken, stretch and squeeze...

En voor jou kan ik weer 100 mensen vinden die juist beweren dan je bij bv curls je armen helemaal moet locken om de spier zover mogelijk op te rekken, stretch and squeeze...

Goede combinatie vinden in stretch en squeeze vs t.u.t. Beide methodes hebben een effect op de spiergroei.
Dus mooiste is best of both te pakken.

Ja bij curls ga ik dat niet ontkennen. Inderdaad een combinatie van de 2.

Als ik uitlock kan ik makkelijk 12 reps doen waar ik bij niet locken met moeite 8 kan doen.

Daarom denk ik dat je ze beter onder spanning houdt.

Terug
Naar boven