MuscleMeat

armen groeien niet mee, 4.5 maand bezig

46dylan46

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
hallo,

ik heb hier al eerder een bericht over geplaats, maar ik wil er nog een keer op terug komen.

ik ben nu sinds begin mei bezig met KT.
4.5maanden ongeveer.

ik ben begonnen op 72kg en zit immidels op 80.5kg
dit vind ik zelf een goed resultaat.

alleen mijn armen groeien (vrijwel) niet mee.
hoe kan dit.

ik probeer te bulken en aan 3500kcals te komen.
let op mijn voeding.

wat doe ik fout?

mijn schema is als volgt.

dag 1: borst tricep
dag 2: benen bicep
dag 3: rug schouders

en ik doe alles 10 8 8 6--> dus 4sets per oefening
ik doe rond de 3 a 4 oefeningen per spiergroep

nu denk ik zelf dat ik overtrain.
ik werk nog 3dagen in de week als vakkenvuller.
hierbij moet ik ook vaker zware dingen tillen---> bicep :eek:
en 2dagen als auto wasser.

zou het helpen om met de armen nog maar 1 of 2 oefeningen te doen van max 7 sets of armen niet meer meepakken ivm overtraining. ???

alvast bedankt

groetjes :D

16 sets per training, 3x per week, ja, zal vast wel overtraining zijn :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
16 sets per training, 3x per week, ja, zal vast wel overtraining zijn :rolleyes:

in feite pak je de armen ook al mee met rug, dus train ik armen idd 2 x perweek.

denk je dat ik ze even een tijdje met rust moet laten en puur borst schouders rug benen moet trainen?

gewoon doorgaan... je komt er wel

is je voedingsschema in orde?

met 3x p.w. vast geen overtraining. En vakkenvullen is heel iets anders dan krachttraining dus dat moet wel goed gaan.

Evt. schouders op de dag van benen gaan trainen en biceps op de dag van de rug.

met 3x p.w. vast geen overtraining. En vakkenvullen is heel iets anders dan krachttraining dus dat moet wel goed gaan.

Evt. schouders op de dag van benen gaan trainen en biceps op de dag van de rug.

oke, dan probeer ik dat, maar ik maak eerst dit schema vol 11weken waarvan nog 4 te gaan.

nog verdere tips?

gr.dylan

mss een keer beginnen met armen trainen in plaats van erachter aan?
Heb zelf meestal eerste 30-45 mins veel energie, maar naar einde van training toe, half werk.
Ook niet eindeloos veel curlen, beter pak je oefeningen als chins
Ook zou je eens kunnen proberen een tijdje veel meer herhalingen te maken en minder zwaar te pakken
Daarbij grote armen is jaren werk (is ook typisch kuurdingetje, grote armen)

gewoon geduld hebben.

noobgains blijven niet eeuwig duren, dus kan lijken dat het niet echt vooruit gaat, maar je moet niet verwachten dat je er elke maand een centimeter bij gaat krijgen.
met 4.5 maand trainingservaring moet je je daar allemaal nog niet druk in maken.
je gaat ze heus niet van dag tot dag ( zelfs maand tot maand ) zien groeien

mss een keer beginnen met armen trainen in plaats van erachter aan?
Heb zelf meestal eerste 30-45 mins veel energie, maar naar einde van training toe, half werk.
Ook niet eindeloos veel curlen, beter pak je oefeningen als chins
Ook zou je eens kunnen proberen een tijdje veel meer herhalingen te maken en minder zwaar te pakken
Daarbij grote armen is jaren werk (is ook typisch kuurdingetje, grote armen)

oke bedankt!
ik ga het proberen,
maar angezien ik benen bicep doe zijn mijn armen niet vermoeid.
met veel herhalingen wat bedoel je dan 15,12,10?

of kan ik gewoon mijn 10 8 8 6 aanhouden?

chins lukt mij niet op een of andere manier....

---------- Post toegevoegd Wed 19 Sep 2012 om 21:09 ----------

gewoon geduld hebben.

noobgains blijven niet eeuwig duren, dus kan lijken dat het niet echt vooruit gaat, maar je moet niet verwachten dat je er elke maand een centimeter bij gaat krijgen.
met 4.5 maand trainingservaring moet je je daar allemaal nog niet druk in maken.
je gaat ze heus niet van dag tot dag ( zelfs maand tot maand ) zien groeien

hard blijven trainen en geduld dan maar!

afwisselen in reprange maakt dat wat uit?
en hoeveel sets?

Afwisselen in rep range is zeer belangrijk. Periodiseren is de beste manier om een optimaal trainingsresultaat te behalen, overtraining te voorkomen en uitdaging/variatie tijdens je trainingen te behouden.

Chins kun je vrij makkelijk leren. begin gewoon met je voeten op een bankje oid ipv meteen volledig aan een stang te gaan hangen. Door je voeten te ondersteunen wordt de oefening veel lichter.Zodra je dit 10-20x kunt ga je af en toe volledige chins proberen.

Afwisselen in rep range is zeer belangrijk. Periodiseren is de beste manier om een optimaal trainingsresultaat te behalen, overtraining te voorkomen en uitdaging/variatie tijdens je trainingen te behouden.

Chins kun je vrij makkelijk leren. begin gewoon met je voeten op een bankje oid ipv meteen volledig aan een stang te gaan hangen. Door je voeten te ondersteunen wordt de oefening veel lichter.Zodra je dit 10-20x kunt ga je af en toe volledige chins proberen.

om even terug te komen op dit topic,

over 2weken heb ik een rustweek en over 3 weken start ik met stronglifts.

is het mogelijk dat mijn armen door stronglift harder groeien dan door ze wel specefiek te trainen? :D

vooral minder reps en meer gewicht brengt je spiermassa en ook niet te snel je reps doen je wilt massa en geen kracht (natuurlijk krijg je ook kracht met tragere reps)

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 23:00 ----------

trouwens je bent al veel gewicht bij, je bent goed bezig.. je kan niet verlangen dat alles gelijk meegroeit

andere oefeningen doen , is ook genetisch bepaald

Als je stats kloppen , aankomen in gewicht vooral. Je kan zo hard trainen als je wil , als je (bij die lengte) zoveel nog onder je gewicht zit ga je zeker geen grote armen hebben.

En ja , less is vaak more. Zwaarder en minder vaak aanpakken.

Terug
Naar boven