Ok ze vergelijken 15 miljoen Nederlanders (waaronder buitenlanders die Nederlander zijn geworden), met in totaal in Nederland 1,2 miljoen niet-westerse allochtonen.
In 2015 zullen dat er 2,0 miljoen zijn.
Aantallen boeien me niet, % bepalen hoe de situatie per groepering is.
Als je verdacht bent dan wil dat nog niet zeggen dat je het hebt gedaan.
We gaan hier niet uitmaken of politie haar werk goed doet, we gaan uit van verdachten tegen verdachten en we vertrouwen op de statistieken anders kan je beter stoppen met onderzoeken bekijken.
Crimineel gedrag is meer dan alleen diefstal.
De allochtonen die stelen meer, en Nederlanders moorden meer.
Waar staat dat NL meer moorden? En waarom weer de vergelijking maken met allochtonen en autochtonen. Ik dacht dat we af wilden van het zij-wij denken, en naar oplossingen wilden gaan?
Dat hele onderzoek is voor mij waardeloos, en zegt niks.
Zegt niets? Ze komen juist te zeggen dat de criminaliteit ligt bij het probleem dat de overheid slecht omgaat met asielzoekers, dat is een
doorbraak. Ik ben blij dat de overheid aan de bron van de problemen ligt, zo heeft men tenminste de macht om er wat aan te doen.
Ik trek het in twijfel omdat het onderzoek te beknopt is en de uitslag overdreven.
Beknopt? Omdat je alleen dit nieuwsbericht heb gezien? Overdreven? Wat is overdreven? De feiten of de conclusie
Snap nog altijd niet waarom je in de verdediging moet springen omdat cijfers negatief klinken voor een bepaalde groep mensen. We zeggen toch niet dat die mensen nu slecht zijn en mogen oprotten ofzo? We zeggen dat dit problemen zijn die je kan aanpakken zonder ideeën te gebruiken van extreem rechts of links.
Gaat verder ook niet op om te zeggen 'dat aantal asielzoekers is kleiner dus het aantal criminelen is kleiner, dus we moeten er niet over praten' Dat is hetzelfde als zeggen 'och er is ingebroken in mijn huis en ze hebben alleen maar de fiets gestolen en de auto laten staan, dus het is niet zo erg en we geven het maar niet aan bij politie'. Natuurlijk moet je elk probleem, hoe klein ook, aanpakken. O.a. door een snel en duidelijk asielbeleid, zonder treuzelen, en zonder mensen in slechte omstandigheden te laten zitten. Als je wilt dat je de controle behoudt kan je om te beginnen maar beter de nieuwe asielzoekers beperken (vol is vol) en eerst zorgen dat de bestaande eerlijk behandeld worden, anders is het dwijlen met de kraan open.