XXL Nutrition

'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'

Ik vind het nog wel enigszins begrijpelijk dit. In de omstandigheden waar die mensen inzitten is het niet zo gek dat je iets sneller van het rechte pad afwijkt. Het is ook vooral het uitgeprocedeerde deel dat voor de hoge cijfers zorgt. Voornamelijk het gevolg van de grote aantrekkingskracht die Nederland in de afgelopen decennia had op asielzoekers, wat ertoe leidde dat we de instroom niet aankonden, en wat dan weer leidde tot de onmenselijk lange wachttijden. Het kostte even wat tijd voordat de klokkenluiders geen racist meer werden genoemd door de linkse kerk, maar gelukkig hebben we dat in de landelijke politiek achter ons gelaten, en kan er nu redelijk open over het indammen van de overweldigende potentiele stromen worden gesproken. Ik denk dat iedereen inmiddels wel inziet dat het niet wenselijk is als dit allemaal maar doorgaat. Wel grappig dat Janmaat in het huidige politiek klimaat helemaal niet shoquerend was geweest qua uitspraken. Gelukkig heeft de democratie die linkse staatsgreep destijds ternouwernood overleefd.

Ik heb een Nederlandse Blanke moeder en een zwarte antiliaanse vader, ik ben geboren in Amsterdam.
En klusmier heeft gelijk,.. de Nederlandse antillen horen nog altijd bij Nederland.
Ze willen apart, en van mij mogen ze.
En verder vindt ik de topic titel fout, klopt niet.
Alle Nederlanders kan je niet vergelijken met die paar criminele asielzoekers.
Daarmee wordt geinsinueerd dat de meesten asliezoekers crimineel zijn.

Ik lees alleen cijfers over verdachten.... Een verdachte wordt pas crimineel als deze veroordeeld is. Een pijler binnen ons rechtssysteem lijkt me zo.

Daarnaast vind ik het, gezien de omstandigheden in een AZcentrum, eigenlijk zelfs meevallen dat 1 op de 20 verdacht is. Had persoonlijk verwacht dat dit hoger zou zijn.

En verder vindt ik de topic titel fout, klopt niet.
Alle Nederlanders kan je niet vergelijken met die paar criminele asielzoekers.
Daarmee wordt geinsinueerd dat de meesten asliezoekers crimineel zijn.
Ze vergelijken helemaal niet alleen de criminele asielzoekers met alle Nederlanders. Ze vergelijken alle asielzoekers met alle Nederlanders, punt. Verder hebben ze immigranten en allochtonen ook vergeleken.

Dit is een correct en goed onderzoek want het laat de oorzaken zien van het gedrag (wat overigens niet goedpraten is van daden , maar wel de vinger op de wonde leggen is voor de regering).

Beetje nutteloos altijd om onderzoeken in twijfel te trekken als je het niet goed uitkomt, accepteer de feiten en doe er vervolgens iets aan.

Ooit gehoord van het boek "methode van onderzoek".
Nee sorry niet gelezen. De methode is vrij eenvoudig hier dus ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft. Je neemt de statistieken van politie en je vergelijkt ze.

Wat dit onderzoek zo goed maakt is dat de oorzaken zijn opgenomen, het is duidelijk dat men wilde aantonen wat de oorzaak is. Die oorzaken liggen vooral bij exogenen factoren, dus regering kan hier best lessen uit trekken. Verder is de bron betrouwbaar en zijn de reacties positief. Natuurlijk gaat links weer focussen op het onderzoek zelf en hoe ze het kunnen vervalsen met verdraaien van waarheden, ipv te kijken wat ze aan het probleem kunnen doen, maar dat was te verwachten.

Ze vergelijken helemaal niet alleen de criminele asielzoekers met alle Nederlanders. Ze vergelijken alle asielzoekers met alle Nederlanders, punt. Verder hebben ze immigranten en allochtonen ook vergeleken.

Dit is een correct en goed onderzoek want het laat de oorzaken zien van het gedrag (wat overigens niet goedpraten is van daden , maar wel de vinger op de wonde leggen is voor de regering).

Beetje nutteloos altijd om onderzoeken in twijfel te trekken als je het niet goed uitkomt, accepteer de feiten en doe er vervolgens iets aan.

Ok ze vergelijken 15 miljoen Nederlanders (waaronder buitenlanders die Nederlander zijn geworden), met in totaal in Nederland 1,2 miljoen niet-westerse allochtonen.
In 2015 zullen dat er 2,0 miljoen zijn.

Als je verdacht bent dan wil dat nog niet zeggen dat je het hebt gedaan.
Crimineel gedrag is meer dan alleen diefstal.
De allochtonen die stelen meer, en Nederlanders moorden meer.
Dat hele onderzoek is voor mij waardeloos, en zegt niks.
Ik trek het onderzoek niet in twijfel omdat het mij niet goed uitkomt.
Ik trek het in twijfel omdat het onderzoek te beknopt is en de uitslag overdreven.

ze zijn nu toch autonoom in staatsverband :scratch:

Curacao wil verder onderhandelen, maar ze zijn een beetje dom geweest om EERST die slotverklaring te verwerpen........

St. Maarten daarintegen heeft ook wat negatieve punten in de slotverklaring maar hebben die wel aangenomen om vervolgens verder te kunnen onderhandelen....

maar dit gaat een beetje offtopic!
;)

nee,dat meen je niet!!!dus daarom dalen de dure koophuizen direct in waarde als er weer zo`n asielzoekers centrum wordt geopend in dezelfde straat...:coffee:

nee,dat meen je niet!!!dus daarom dalen de dure koophuizen direct in waarde als er weer zo`n asielzoekers centrum wordt geopend in dezelfde straat...:coffee:

dat is dan wel DANKZIJ hun bijdrage in de belastingen!
( ze zouden er trots op kunnen zijn, in achterstandswijken wordt lang niet zoveel belasting geheven dus kan er daar ook niets vanaf!)
:D

Vond het wel treffend gezegd in het ANP nieuws van een week of 4 geleden:

'Criminaliteit omlaag in Nederland.'

'Dit is vooral verklaarbaar door het flink dalende aantal asielzoekers dat ons land binnen kwam'.

Ijskoud de waarheid.

'Dit is vooral verklaarbaar door het flink dalende aantal asielzoekers dat ons land binnen kwam'.

Ijskoud de waarheid.

en niet te vergeten al die Nederlanders die hun heil ergens anders zochten door te emigreren naar bijv. de Antillen!
:eek: :D

Ijskoud de waarheid.

:roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

We hebben het over 5,4% van de asielzoekers die mogelijk crimineel is geweest. Ja dat gaat echt zoden aan de dijk zetten in de criminaliteitscijfers. Stel dat je de mediaan van instroom gemeten voor de asielzoekersafname (<2002) op 30.000 legt dan betekent dat zo'n 1.500 verdachten minder per jaar. Op een totaal van gemiddeld zo'n 1,7 miljoen delicten per jaar en zo'n 200.000 verdachten per jaar is dat natuurlijk niet bijzonder veel. Daarbij nog aangetekend dat niet alle 1.500 verdachten wegvallen. Momenteel stromen jaarlijks nog 8.000 asielzoekers binnen, dat zou dus ook nog 400 verdachten met zich meebrengen.

1.500 - 400 = 900 verdachten minder in het uiterste geval. Ja echt een noemenswaardig verschil waarvan een ieder iets merkt. Not!

Iedere crimineel minder die Nederland niet binnenkomt is natuurlijk een prima een zaak, maar het is onzin om te stellen dat de afname van de criminaliteit komt door de afname van asielzoekers.

Piswarm een leugen dus.

Ok ze vergelijken 15 miljoen Nederlanders (waaronder buitenlanders die Nederlander zijn geworden), met in totaal in Nederland 1,2 miljoen niet-westerse allochtonen.
In 2015 zullen dat er 2,0 miljoen zijn.
Aantallen boeien me niet, % bepalen hoe de situatie per groepering is.

Als je verdacht bent dan wil dat nog niet zeggen dat je het hebt gedaan.
We gaan hier niet uitmaken of politie haar werk goed doet, we gaan uit van verdachten tegen verdachten en we vertrouwen op de statistieken anders kan je beter stoppen met onderzoeken bekijken.

Crimineel gedrag is meer dan alleen diefstal.
De allochtonen die stelen meer, en Nederlanders moorden meer.
Waar staat dat NL meer moorden? En waarom weer de vergelijking maken met allochtonen en autochtonen. Ik dacht dat we af wilden van het zij-wij denken, en naar oplossingen wilden gaan?

Dat hele onderzoek is voor mij waardeloos, en zegt niks.
Zegt niets? Ze komen juist te zeggen dat de criminaliteit ligt bij het probleem dat de overheid slecht omgaat met asielzoekers, dat is een doorbraak. Ik ben blij dat de overheid aan de bron van de problemen ligt, zo heeft men tenminste de macht om er wat aan te doen.

Ik trek het in twijfel omdat het onderzoek te beknopt is en de uitslag overdreven.
Beknopt? Omdat je alleen dit nieuwsbericht heb gezien? Overdreven? Wat is overdreven? De feiten of de conclusie???

Snap nog altijd niet waarom je in de verdediging moet springen omdat cijfers negatief klinken voor een bepaalde groep mensen. We zeggen toch niet dat die mensen nu slecht zijn en mogen oprotten ofzo? We zeggen dat dit problemen zijn die je kan aanpakken zonder ideeën te gebruiken van extreem rechts of links.

Gaat verder ook niet op om te zeggen 'dat aantal asielzoekers is kleiner dus het aantal criminelen is kleiner, dus we moeten er niet over praten' Dat is hetzelfde als zeggen 'och er is ingebroken in mijn huis en ze hebben alleen maar de fiets gestolen en de auto laten staan, dus het is niet zo erg en we geven het maar niet aan bij politie'. Natuurlijk moet je elk probleem, hoe klein ook, aanpakken. O.a. door een snel en duidelijk asielbeleid, zonder treuzelen, en zonder mensen in slechte omstandigheden te laten zitten. Als je wilt dat je de controle behoudt kan je om te beginnen maar beter de nieuwe asielzoekers beperken (vol is vol) en eerst zorgen dat de bestaande eerlijk behandeld worden, anders is het dwijlen met de kraan open.

Waar hebben we het over? 95% van de asielzoekers zit gewoon netjes jarenlang te wachten zonder betrokken te raken bij criminele activiteiten.

Zet maar eens een paarduizend autochtone nederlandse jongeren 5 jaar in een kamp waar niks te doen is behalve je vervelen. Verbied ze vervolgens om te werken en laat ze 5 jaar wachten. Hoeveel zullen er crimineel worden? Meer dan gemiddeld lijkt me. Kijk dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Dit soort stompzinnige onderzoekjes daar moet je doorheenprikken want het is alleen bedoeld om bevolkingsgroepen te stigmatiseren.

Snap nog altijd niet waarom je in de verdediging moet springen omdat cijfers negatief klinken voor een bepaalde groep mensen. We zeggen toch niet dat die mensen nu slecht zijn en mogen oprotten ofzo? We zeggen dat dit problemen zijn die je kan aanpakken zonder ideeën te gebruiken van extreem rechts of links.

Maar Big_T toch , je weet toch dat "wij" nederlanders altijd de zwakkere groepen verdedigen en evt berichten als deze gelijk proberen te ontkrachten :rolleyes:
Een crimineel mag je niet beoordelen op basis van zijn daden , je moet kijken naar zijn verleden ! Hij zal hoogst waarschijnlijk een zéér moeilijke jeugd gehad hebben !!
Ook een moordenaar mag je niet beoordelen op basis van zijn daden want waarschijnlijk was de beste man even het spoor bijster en dus niet tot reden vatbaar !!
Een verkrachter erg ? nee joh de beste heeft het waarschijnlijk zelf ondergaan in zijn jeugd !
En de gene die je helemaal niet mag veroordelen dat is een bovenstaande van buitenlandse afkomst !! want dan discrimineer je !!!!!

Alle gekheid op een stokkie ,......Nee je hebt helemaal gelijk imo , we zouden idd eens beter naar de "feiten" moeten gaan kijken ! Ook als deze allochtonen betreffen !!!
We roepen allemaal even hard "iedereen is gelijk" !! OK handel daar dan ook naar en behandel alle criminelen gelijk , NL of wat dan ook.

Elke keer nog verrassend hoeveel mensen aan 'struivogelpolitiek' doen.
Voelt waarschijnlijk veilig aan, om alles om te draaien, te bagatalliseren en minder erg voor te doen dan het is.

Elke keer nog verrassend hoeveel mensen aan 'struivogelpolitiek' doen.
Voelt waarschijnlijk veilig aan, om alles om te draaien, te bagatalliseren en minder erg voor te doen dan het is.

Beter dan met onzinnige conclusies te komen die niet gebaseerd zijn op feiten.

Terug
Naar boven