El Comandante
Massive Warrior
- Waardering
- 13
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of topics sluiten waar voor sommige mensen zaken in staan die ze liever betitelen als 'onschuldige gebeuertenissen' dan de ernst van de ontwikkelingen te willen inzien.![]()
Niet ieder incident uitlichten om een hele groep als zwarte piet neer te zetten
Verdere discussie kan via PM.Waar hebben we het over? 95% van de asielzoekers zit gewoon netjes jarenlang te wachten zonder betrokken te raken bij criminele activiteiten.
Zet maar eens een paarduizend autochtone nederlandse jongeren 5 jaar in een kamp waar niks te doen is behalve je vervelen. Verbied ze vervolgens om te werken en laat ze 5 jaar wachten. Hoeveel zullen er crimineel worden? Meer dan gemiddeld lijkt me. Kijk dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Dit soort stompzinnige onderzoekjes daar moet je doorheenprikken want het is alleen bedoeld om bevolkingsgroepen te stigmatiseren.
Of topics sluiten waar voor sommige mensen zaken in staan die ze liever betitelen als 'onschuldige gebeuertenissen' dan de ernst van de ontwikkelingen te willen inzien.![]()

Big_T zei:Aantallen boeien me niet, % bepalen hoe de situatie per groepering is.
Big_T zei:We gaan hier niet uitmaken of politie haar werk goed doet, we gaan uit van verdachten tegen verdachten en we vertrouwen op de statistieken anders kan je beter stoppen met onderzoeken bekijken.

Big_T zei:Waar staat dat NL meer moorden? En waarom weer de vergelijking maken met allochtonen en autochtonen. Ik dacht dat we af wilden van het zij-wij denken, en naar oplossingen wilden gaan?
Big_T zei:Zegt niets? Ze komen juist te zeggen dat de criminaliteit ligt bij het probleem dat de overheid slecht omgaat met asielzoekers, dat is een doorbraak. Ik ben blij dat de overheid aan de bron van de problemen ligt, zo heeft men tenminste de macht om er wat aan te doen.
Big_T zei:Beknopt? Omdat je alleen dit nieuwsbericht heb gezien? Overdreven? Wat is overdreven? De feiten of de conclusie![]()
Big_T zei:Snap nog altijd niet waarom je in de verdediging moet springen omdat cijfers negatief klinken voor een bepaalde groep mensen. We zeggen toch niet dat die mensen nu slecht zijn en mogen oprotten ofzo? We zeggen dat dit problemen zijn die je kan aanpakken zonder ideeën te gebruiken van extreem rechts of links.
Big_T zei:Gaat verder ook niet op om te zeggen 'dat aantal asielzoekers is kleiner dus het aantal criminelen is kleiner, dus we moeten er niet over praten' Dat is hetzelfde als zeggen 'och er is ingebroken in mijn huis en ze hebben alleen maar de fiets gestolen en de auto laten staan, dus het is niet zo erg en we geven het maar niet aan bij politie'. Natuurlijk moet je elk probleem, hoe klein ook, aanpakken. O.a. door een snel en duidelijk asielbeleid, zonder treuzelen, en zonder mensen in slechte omstandigheden te laten zitten. Als je wilt dat je de controle behoudt kan je om te beginnen maar beter de nieuwe asielzoekers beperken (vol is vol) en eerst zorgen dat de bestaande eerlijk behandeld worden, anders is het dwijlen met de kraan open.
Waar hebben we het over? 95% van de asielzoekers zit gewoon netjes jarenlang te wachten zonder betrokken te raken bij criminele activiteiten.
Zet maar eens een paarduizend autochtone nederlandse jongeren 5 jaar in een kamp waar niks te doen is behalve je vervelen. Verbied ze vervolgens om te werken en laat ze 5 jaar wachten. Hoeveel zullen er crimineel worden? Meer dan gemiddeld lijkt me. Kijk dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Dit soort stompzinnige onderzoekjes daar moet je doorheenprikken want het is alleen bedoeld om bevolkingsgroepen te stigmatiseren.
Maar Big_T toch , je weet toch dat "wij" nederlanders altijd de zwakkere groepen verdedigen en evt berichten als deze gelijk proberen te ontkrachten![]()
Een crimineel mag je niet beoordelen op basis van zijn daden , je moet kijken naar zijn verleden ! Hij zal hoogst waarschijnlijk een zéér moeilijke jeugd gehad hebben !!
Ook een moordenaar mag je niet beoordelen op basis van zijn daden want waarschijnlijk was de beste man even het spoor bijster en dus niet tot reden vatbaar !!
Een verkrachter erg ? nee joh de beste heeft het waarschijnlijk zelf ondergaan in zijn jeugd !
En de gene die je helemaal niet mag veroordelen dat is een bovenstaande van buitenlandse afkomst !! want dan discrimineer je !!!!!
Alle gekheid op een stokkie ,......Nee je hebt helemaal gelijk imo , we zouden idd eens beter naar de "feiten" moeten gaan kijken ! Ook als deze allochtonen betreffen !!!
We roepen allemaal even hard "iedereen is gelijk" !! OK handel daar dan ook naar en behandel alle criminelen gelijk , NL of wat dan ook.
Elke keer nog verrassend hoeveel mensen aan 'struivogelpolitiek' doen.
Voelt waarschijnlijk veilig aan, om alles om te draaien, te bagatalliseren en minder erg voor te doen dan het is.

Ik ben het helemaal met je eens. Blijft natuurlijk wel zo dat die situatie waarin mensen zo lang moeten wachten nooit had mogen bestaan. Imo veroorzaakt door als klein landje de deuren te wijd open te zetten.
Waar hebben we het over? 95% van de asielzoekers zit gewoon netjes jarenlang te wachten zonder betrokken te raken bij criminele activiteiten.
En waarom zouden criminelen niet gelijk behandeld worden?
.
, sry maar moet je eens als gedetineerde nl proberen om voor elkaar te krijgen wat hij voor elkaar kreeg.
( sry voor het off-topic gaan maar kan af en toe zo ***** worden als het om zulke zaken gaat
)Waarop baseren ze de percentages?
Als van de 100 asielzoekers er 5 crimineel zijn heb je 5%
Als van de 1000 nederlanders er 5 crimineel zijn heb je 0,5%
Dus met andere woorden; ik kan uit het verhaal niet halen om hoeveel personen het gaat,dus zeggen de percentages mij ook niet niks.
And by the way, asielzoekers die dit flikken, gelijk eruit.