AndroidHealthClinic

Astronomen ontdekken bewoonbare planeet

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Europese sterrenkundigen hebben hebben voor het eerst een planeet buiten ons zonnestelsel ontdekt waar misschien leven mogelijk is. De planeet draait om de ster Gliese 581 in het sterrenbeeld Weegschaal op een afstand van zo'n twintig lichtjaren, 193.944.974.687.906 kilometer, van de zon. Hij is ongeveer anderhalf keer zo groot als de aarde.

De ontdekking is gedaan door sterrenkundigen van de Europese Zuidelijke Sterrenwacht in Chili. Ze hebben het bestaan van de planeet afgeleid uit minieme schommelingen van de ster waar die omheen cirkelt.

Verder hebben ze berekend dat de planeet om de ster draait in de zogenoemde 'bewoonbare zone', waar vloeibaar water en dus leven mogelijk is. Het is er waarschijnlijk tussen de nul en veertig graden. Tot nu toe zijn er al 220 zogenoemde exoplaneten ontdekt, maar daarop is geen leven mogelijk omdat ze bijvoorbeeld te heet, te koud of te groot zijn.

"Op de schatkaart van het heelal, is dit de plek waar het kruisje staat", jubelen de onderzoekers. "We schatten dat de temperatuur op deze planeet rond de 0 tot 40 graden Celsius ligt. Water is dus vloeibaar", legt een van ontdekkers uit. "En als je water zegt, zeg je leven."

(bron:fok.nl)

wie gaat er mee? ;)

intergalactische reizen zal ook zowieso niet voor de komende honderd jaar zijn, eerst zien dat we hier de miserie wat kunnen inperken, en dan zien we wel ;)

Yes!!! Een nieuwe woonplaats en, voor zover ik nu kan overzien, alleen voor mezelf!:cool:

Hee hee niet alles voor je zelf houden.....
Ik pak mijn koffers ook, ik ga aan de andere kant wonen
ik wil rust........

Oke! Ik heb begrepen, dat ik daar de eerste projectontwikkelaar en vastgoedmagnaat ga worden. Jullie kunnen allemaal grond huren en/of kopen van me. Tevens zorg ik wel voor de bouw van mooie huizen. Wie kan er hier een beetje timmeren en wil er ook wel wat geld verdienen?:D

alsof we ooit ergens anders gaan leven dan op aarde:rolleyes:
die lui krijgen flink betaald voor hun dromen:cool:

alsof we ooit ergens anders gaan leven dan op aarde:rolleyes:
die lui krijgen flink betaald voor hun dromen:cool:

Ja astronomen zijn allemaal multimiljonair :rolleyes: Die gasten zijn al blij dat ze dit soort werk kunnen uitvoeren (na vele jaren studie), betaling is meestal ondermaats.

yeps, op naar de volgende planeet die we naar de kloten kunnen helpen! :cool:

Ik start de eerste hardcore gym daar wel :D

raar dat er niet bij staat, maar een jaar op die planeet duurt maar 13 dagen :eek:

Exoplaneten, Endoplaneten, Ectoplaneten, ik snap het allemaal niet meer :scratch:

• Topic Starter Topic Starter
Hebben we dan ook recht op al onze nationale vrijedagen?.. dit betekend maar een dag werken per jaar....

en zwangerschappen duren dan 21 jaar :')

leuk ik zag het vanmorgen op het nieuws :*)
ik ga mee!

Terug
Naar boven