MuscleMeat

Astronomen ontdekken bewoonbare planeet

193.944.974.687.906

= 193 BILJOEN 944 MILJARD 974 MILJOEN 687 DUIZEND 906 KM

En ze hebben de planeet zelf nog nieteens gezien maar berekent? Hoe bereken je nou dat er een planeet zit ?

Ik denk dat dit voor ons nutteloos is want het is 20 lichtjaar weg en in 1960 is er een raket vertrokken om zover mogelijk lichtjaren te bereiken en die heeft er nu na 47 jaar bijna 1 gehad. Dus als we NU vertrekken zijn we dr over een jaartje of 940. Hahah

Maar toch wel grappig om te weten :D

tis wel ver fietsen :o

193.944.974.687.906

= 193 BILJOEN 944 MILJARD 974 MILJOEN 687 DUIZEND 906 KM

En ze hebben de planeet zelf nog nieteens gezien maar berekent? Hoe bereken je nou dat er een planeet zit ?

Ik denk dat dit voor ons nutteloos is want het is 20 lichtjaar weg en in 1960 is er een raket vertrokken om zover mogelijk lichtjaren te bereiken en die heeft er nu na 47 jaar bijna 1 gehad. Dus als we NU vertrekken zijn we dr over een jaartje of 940. Hahah

Maar toch wel grappig om te weten :D

doordat de ster waar ie 'bij hoort' periodiek iets 'kantelt'. Hierbij hoort een kracht, die geleverd wordt door de zwaartekracht van de planeet.
Zo heb ik het begrepen.

Wel vette ontdekking!

(btw: voor mensen die het interessant vinden: zoek op een torrentsite eens naar BBC - The planets, dik 2 GB en 8 afleveringen van zo'n 45 min over ons zonnestelsel, de vorming ervan, eigenschappen van planeten etc etc.)

De enige manier om die planeet snel te bereiken is wanneer Coleman en Cutler ons erheen smijt :D

thnx builder, ga het zo ff downloaden lijkt me wel interessant.

Maar wat ze zeggen over dat ze de krachten zien, ok, dat kan ik me nog wel voorstellen, maar dat ze weten dat het er tussen de 0 en 40 graden is enz enz... Erg knap!

Denk dat de aarde vriendelijker is voor ons.....we zullen het zien ooit....
Voorlopig nog ff SF helaas.

De Ark van Noach kun je erop invullen, in de verre evolutie moet de leidende bevolking op aarde in ieder geval ervoor zorgen dat wanneer de bodem onder onze voeten wordt weggetrokken, dat voortplanting kan worden gegarandeerd bij huisvesting elders dan op aarde.

Hawkins sprak zich ook uit over een fusie met planeten.

Reizen met de snelheid van het licht in theoretisch gezien mogelijk op electro magneten, echter spreek je dan over toekomst in de kosmische tijd.

Wat dan een blijvende beperking is, is het leven dat we ondergaan. Met de snelheid van het licht neemt de massa oneindig toe en zal je terug in de tijd gaan. Je blijft alle astronomische ontwikkeling voor en je zal niet ouder worden, groeien en aan natuur processen worden blootgesteld.

Ook zal het bewustzijn een kosmische sprong maken, als een mens enkele jaren met de snelheid van het licht zou reizen, is op aarde het leven duizenden jaren verder.

Als er maar vrouwen heen gaan

De Ark van Noach kun je erop invullen, in de verre evolutie moet de leidende bevolking op aarde in ieder geval ervoor zorgen dat wanneer de bodem onder onze voeten wordt weggetrokken, dat voortplanting kan worden gegarandeerd bij huisvesting elders dan op aarde.

Hawkins sprak zich ook uit over een fusie met planeten.

Reizen met de snelheid van het licht in theoretisch gezien mogelijk op electro magneten, echter spreek je dan over toekomst in de kosmische tijd.

Wat dan een blijvende beperking is, is het leven dat we ondergaan. Met de snelheid van het licht neemt de massa oneindig toe en zal je terug in de tijd gaan. Je blijft alle astronomische ontwikkeling voor en je zal niet ouder worden, groeien en aan natuur processen worden blootgesteld.

Ook zal het bewustzijn een kosmische sprong maken, als een mens enkele jaren met de snelheid van het licht zou reizen, is op aarde het leven duizenden jaren verder.

Mag ik vragen wat jij studeert ? goede post :)

alsof we ooit ergens anders gaan leven dan op aarde:rolleyes:
die lui krijgen flink betaald voor hun dromen:cool:

Jouw types liepen er ook in de middeleeuwen. Toen zeiden ze dingen als "haha de aarde is een ronde bol, natuurlijk en nu op de brandstapel met je! :rolleyes: "

En zoals Eric zegt, natuurwetenschappers en dergelijken krijgen relatief gezien bar weinig betaald. Diezelfde wetenschappers hebben er trouwens ook voor gezorgd dat jij dit soort inzichten via het internet over deze hele aardbol in enkele seconden kan verspreiden, dus ja, alles heeft zo'n goede en slechte uitwerkingen..

misschien bestaat die planeet al niet eens meer

Vraag me af hoe betrouwbaar die methode is
Zou wel apart zijn als het echt zo is!

beetje optimisme é

alsof we ooit ergens anders gaan leven dan op aarde:rolleyes:
die lui krijgen flink betaald voor hun dromen:cool:

Dat zeiden ook nadat Columbus Amerika ontdekt had: waarom zou je in hemelsnaam in Amerika gaan wonen? Vage antwoorden als: ruimte vrijheid, onbegrensde mogelijkheden. Kijk eens hoeveel mensen er nu wonen.

Let maar op: zodra we dit soort reizen kunnen maken, gaan er ook mensen wonen. Met name mensen die het hier zat zijn.

Geld verdienen doe je in de zakenwereld, vanuit dat oogpunt zou je beter HBO economie en management kunnen gaan studeren en een gooi doen naar topbestuurder.

Wetenschappers verdienen relatief weinig en ze moeten eindig veel stof eigen maken. Bovendien vind op hun inventie vaak beroving plaats en is het de politiek met het laatste woord. Zij beslissen niet over hun eigen uitvindingen.

Eistein ontdekte atoomspitsing wat leidde tot de mogenlijkheid tot het maken van een kernbom, uiteindelijk was het al gauw de politiek en de wereldleiders die ermee aan de haal gingen. Ook met stamcelonderzoek is dat zo, de politiek beslist over de ontdekking van wetenschappers. Abortus idem. DNA idem.

Vaak staat dit ook nog eens haaks op het motief waarom die knappen koppen ernaar op zoek gingen. Voor echte invloed in deze wereld moet je gewoon toespitsen op leiderschap.

Let maar op: zodra we dit soort reizen kunnen maken, gaan er ook mensen wonen. Met name mensen die het hier zat zijn.

Zo simpel en snel gaat het niet, eerst moet de vitale vestiging plaatsvinden. Overleven door middel van voeding en waterstof, voordat je uberhaupt kunt denken aan opbouw voor onderkomen moet er al een complete evolutie plaatsvinden. Voorlopig is observeren nog in een pril begionstadium.

Vergelijking met Columbus kun je niet trekken, klimatologisch was alles gelijk want Amerika was aards. Het leven hoefden zich niet aan te passen, enkel te verplaatsen. Is ook 'slechts' 500 jaar geleden, kosmisch stel (ruimte)tijd wat voor wanneer het boven een miljoen jaar evolutie uitkomt.

Natuurlijk is het veel te vroeg om vergaande conclusies te trekken over de frequentie van dit soort planeten, maar het feit dat er 1 potentiele leefbare planeet gevonden is tussen slechts enkele honderden niet leefbare planeten geeft hoop! Nu nog een manier ontwikkelen om mensen op die planeet te krijgen en we kunnen (weer) gaan koloniseren :D

Soms vind ik het zo jammer dat ik niet 2000 jaar later geboren ben en in een wereld leefde waarbij intergalactische reizen mogelijk zijn. Verkennen van nieuwe werelden en nieuwe levensvormen.. het ultieme beroep! Misschien iets te veel startrek gekeken :D

Terug
Naar boven