Fitness Seller

Astronomen ontdekken bewoonbare planeet

Ik ga verhuizen en ik neem mee.....

193.944.974.687.906

= 193 BILJOEN 944 MILJARD 974 MILJOEN 687 DUIZEND 906 KM

En ze hebben de planeet zelf nog nieteens gezien maar berekent? Hoe bereken je nou dat er een planeet zit ?
Ik denk dat dit voor ons nutteloos is want het is 20 lichtjaar weg en in 1960 is er een raket vertrokken om zover mogelijk lichtjaren te bereiken en die heeft er nu na 47 jaar bijna 1 gehad. Dus als we NU vertrekken zijn we dr over een jaartje of 940. Hahah

Maar toch wel grappig om te weten :D

Had er ooit een lezing over, gaat dmv. soort 'infrarode stralingen, die weerkaatsen, uiteindelijk weten ze zo dat er een planeet is dmv een dergelijke techniek alleen dan nog veel gecompliceerder

Soms vind ik het zo jammer dat ik niet 2000 jaar later geboren ben en in een wereld leefde waarbij intergalactische reizen mogelijk zijn. Verkennen van nieuwe werelden en nieuwe levensvormen.. het ultieme beroep! Misschien iets te veel startrek gekeken :D

dit denk ik ook wel eens. Als er alliens zitten kunnen we net zo doen als in america. elke bewoner uitroeien:cool:

Behalve de vrouwelijke eenheden als er t**ten en een kont op zit.

Met DBB Atronomic Perverts (DAP) masaal erheen vertrekken.

Hopelijk ontdekken ze binnenkort leven buiten onze planeet :yes:

Dat zou pas spectaculair zijn.

Of het een bewoonbare planeet is, is maar de vraag natuurlijk. Qua temperatuur kunnen de omstandigheden dan goed zijn, maar je hebt nog steeds een atmosfeer nodig die straling tegenhoudt en ook de baan van zo'n planeet kan van grote invloed zijn op het al dan niet bewoonbaar zijn van zo'n planeet. Om het nog maar niet te hebben over het ontstaan van leven, want zonder aangetoond leven elders zullen we niet snel weten of leven overvloedig aanwezig is in ons heelal of niet.

ik denk dat ze nog wel es buitenaards leven vinden. Al zijn het maar kleine eencellige bacterieen. Weet niet of ik dat nog ga meemaken. ik denk het niet. Maar ik denk dat er wel ergens leven is. op bijv. europa (maan van jupiter ofsow) Ligt een hele grote laag ijs en waarnschijnlijk is er onder dat ijs een oceaan. water=leven.

ik denk dat ze nog wel es buitenaards leven vinden. Al zijn het maar kleine eencellige bacterieen. Weet niet of ik dat nog ga meemaken. ik denk het niet. Maar ik denk dat er wel ergens leven is. op bijv. europa (maan van jupiter ofsow) Ligt een hele grote laag ijs en waarnschijnlijk is er onder dat ijs een oceaan. water=leven.

Hmm, volgens mij ligt er onder dat ijs alleen maar meer ijs.
Dus: ijs al the way to the rock core.

volgens hun ligt er een oceaan onder het ijs. dat is dan geen ijs omdat het warm wordt gehouden door de heette kern.??? vind het wel overtuigent klinken

Ik vind het raar hoe men over zo'n planeet zo ver weg vergelijkingen wilt maken met de aarde om dat dan als voorwaarde te hebben op "leven".

Wie weet bestaat ginder wel een ander vloeistofje dan water dat gelijk is aan "leven". Wie weet hebben ze geen koolstofverbindingen en geen lucht nodig...

Voordat men dit heeft uitgespit is WO3 al begonnen en zal de aarde op zich al tijd genoeg nodig hebben om te herstellen, en wat voor soort leven dat er dan ook nog over blijft, zal het weer een aantal jaren rustig hebben... total wipeout dus

De Ark van Noach kun je erop invullen, in de verre evolutie moet de leidende bevolking op aarde in ieder geval ervoor zorgen dat wanneer de bodem onder onze voeten wordt weggetrokken, dat voortplanting kan worden gegarandeerd bij huisvesting elders dan op aarde.

als de verre evolutie het voortbestaan van de mens toestaat :D

Hawkins sprak zich ook uit over een fusie met planeten.

Reizen met de snelheid van het licht in theoretisch gezien mogelijk op electro magneten, echter spreek je dan over toekomst in de kosmische tijd.

Wat dan een blijvende beperking is, is het leven dat we ondergaan. Met de snelheid van het licht neemt de massa oneindig toe en zal je terug in de tijd gaan. Je blijft alle astronomische ontwikkeling voor en je zal niet ouder worden, groeien en aan natuur processen worden blootgesteld.

Ook zal het bewustzijn een kosmische sprong maken, als een mens enkele jaren met de snelheid van het licht zou reizen, is op aarde het leven duizenden jaren verder.

Dat van die kosmische sprong in het bewustzijn moet je me eens verder uitleggen, vind het zo een beetje new age mumbo jumbo.

Als er maar vrouwen heen gaan

praktisch denken, heel goed Yzord :D

Zoniet, dan is die planeet in de laatste 20 jaar opeens spoorloos verdwenen. Tenzij sommige aliens erg machtig zijn lijkt me dat sterk.

Dát zou pas tof zijn, zijn we over een jaar of 20 getuige van de destructie van onze meest nabije 'hoop' :D
Nou ja, astronomen hebben meer decepties overleefd de afgelopen paar duizend jaar...

Vraag me af hoe betrouwbaar die methode is
Zou wel apart zijn als het echt zo is!

We zijn een klein uithoekje van een klein deel (zonnestelsel) van de ons melkwegstelsel dat vele vele (echt héééél veel :D) van dergelijke stelsels bevat in een heelal dat vele vele vele (je snapt em wel) miljoenen melkwegstelsel bevat. Ergens is het wat dat betreft niet eens apart. Onze waarneming beperkt ons alleen 'een beetje'.

Geld verdienen doe je in de zakenwereld, vanuit dat oogpunt zou je beter HBO economie en management kunnen gaan studeren en een gooi doen naar topbestuurder.

Wetenschappers verdienen relatief weinig en ze moeten eindig veel stof eigen maken. Bovendien vind op hun inventie vaak beroving plaats en is het de politiek met het laatste woord. Zij beslissen niet over hun eigen uitvindingen.

Eistein ontdekte atoomspitsing wat leidde tot de mogenlijkheid tot het maken van een kernbom, uiteindelijk was het al gauw de politiek en de wereldleiders die ermee aan de haal gingen. Ook met stamcelonderzoek is dat zo, de politiek beslist over de ontdekking van wetenschappers. Abortus idem. DNA idem.

Vaak staat dit ook nog eens haaks op het motief waarom die knappen koppen ernaar op zoek gingen. Voor echte invloed in deze wereld moet je gewoon toespitsen op leiderschap.

Zo simpel en snel gaat het niet, eerst moet de vitale vestiging plaatsvinden. Overleven door middel van voeding en waterstof, voordat je uberhaupt kunt denken aan opbouw voor onderkomen moet er al een complete evolutie plaatsvinden. Voorlopig is observeren nog in een pril begionstadium.

Vergelijking met Columbus kun je niet trekken, klimatologisch was alles gelijk want Amerika was aards. Het leven hoefden zich niet aan te passen, enkel te verplaatsen. Is ook 'slechts' 500 jaar geleden, kosmisch stel (ruimte)tijd wat voor wanneer het boven een miljoen jaar evolutie uitkomt.

Ontdekte Einstein atoomsplitsing? Nou ja, om je punt wat te versterken, hij was op het moment dat ie met de rel. tijdstheorie bezig was een klerksken bij een octrooibureau geloof ik :D
Daarnaast hebben ontdekkingen natuurlijk ook invloed op de politiek, al zijn er genoeg ignorant bastards om die invloeden lang tegen te houden.
De snelheid waarmee tegenwoordig ontdekkingen worden gedaan is wel veel immenser dan 500 jaar geleden en de omvang en de directe gevolgen van die ontdekkingen des te groter.
Al denk ik idd niet dat we op een andere planeet gaan wonen (of het langer dan een jaar of wat overleven als ik het De Gouden Villa en leven in capsules voor me haal :D)

Ik vind het raar hoe men over zo'n planeet zo ver weg vergelijkingen wilt maken met de aarde om dat dan als voorwaarde te hebben op "leven".

Wie weet bestaat ginder wel een ander vloeistofje dan water dat gelijk is aan "leven". Wie weet hebben ze geen koolstofverbindingen en geen lucht nodig...

Voordat men dit heeft uitgespit is WO3 al begonnen en zal de aarde op zich al tijd genoeg nodig hebben om te herstellen, en wat voor soort leven dat er dan ook nog over blijft, zal het weer een aantal jaren rustig hebben... total wipeout dus

idd de basisprincipes van leven hoeven helemaal niet aan de aardse voorwaarden te voldoen, zolang de ontwikkeling maar cumulatief gebeurt, er dus selectie gaande is in het reproductieproces door mutaties en omgevingsfactoren.
Misschien een vorm van gaswolken die zich instinctief in stand houden door het opnemen van bepaalde stoffen en die in een complexere vorm gieten, en die op de een of andere manier weer kunnen doorgeven aan het "nageslacht".
Leven kan breed gezien worden, zolang als er maar een complexe vorm van informatie bestaat.
Voor de geinteresseerden: zoek ook wat op over de mementheorie, deze gaat ervan uit dat bepaalde cultuuruitingen en denkvormen er dezelfde overlevingstechnieken op na houden als organische materie, dus informatie die constant wordt doorgegeven van individu tot individu (oa. dmv. communicatie), en waar nodig wordt aangepast, cultuur dus als levende materie (modeverschijnselen, taal, en zelfs religie als meest hardnekkigste meme).

Hoewel het me wel fascineert twijfel ik of het wel slim is van de mensheid om op zoek te gaan naar intelligent leven...
Als ze intelligenter zijn dan wij en technologisch is de kans groot dat ze ons gaan overheersen en wij een soort slaven of exotisch hapje worden daar..

Ik vergelijk het soms een beetje met het spreekwoord: "je moet geen slapende honden wakker maken"...

Ik denk dat elke intelligente levensvorm in de cosmos uit is op macht als het erop aankomt. Er is denk ik 1 volmaakt goede schepper en al het andere leven heeft kwaad in zich waar wij als intelligente soort tegen moeten vechten. We zitten dus altijd in een soort innerlijke strijd gewikkeld... Vergeet niet: de mens is in het diepste van zijn ziel eigenlijk een wreed en kwaadaardig wezen...

Ben je bekend met de term Xenofobie yvan?

Hoewel het me wel fascineert twijfel ik of het wel slim is van de mensheid om op zoek te gaan naar intelligent leven...
Als ze intelligenter zijn dan wij en technologisch is de kans groot dat ze ons gaan overheersen en wij een soort slaven of exotisch hapje worden daar..

Ik vergelijk het soms een beetje met het spreekwoord: "je moet geen slapende honden wakker maken"...

Ik denk dat elke intelligente levensvorm in de cosmos uit is op macht als het erop aankomt. Er is denk ik 1 volmaakt goede schepper en al het andere leven heeft kwaad in zich waar wij als intelligente soort tegen moeten vechten. We zitten dus altijd in een soort innerlijke strijd gewikkeld... Vergeet niet: de mens is in het diepste van zijn ziel eigenlijk een wreed en kwaadaardig wezen...

precies beetje teveel naar stephen hawking gekeken , en op die maan van jupiter ( europa ) ligt er idd een oceaan

Oke! Ik heb begrepen, dat ik daar de eerste projectontwikkelaar en vastgoedmagnaat ga worden. Jullie kunnen allemaal grond huren en/of kopen van me. Tevens zorg ik wel voor de bouw van mooie huizen. Wie kan er hier een beetje timmeren en wil er ook wel wat geld verdienen?:D

ik wil best een beetje bij-klussen hoor; maar om voor elk wissewasje 20 lichtjaren heen en weer terug te reizen is me iets te gortig!

mijn paradijsje heb ik al gevonden.........alleen nog zorgen dat ik die criminelen in NL krijg!
:D

Terug
Naar boven