Fitness Seller

Atoomtop (update 2) Obama: "gezellig" en "sorry voor de overlast"

Peiling Peiling Nederland is totaal de weg kwijt

• Ja

Stemmen: 26 59,1%
  • Nee

Stemmen: 18 40,9%

• Totaal stemmers
    44
  • Peiling gesloten .
http://nieuws.nl.msn.com/achtergrond/“schade-economie-door-nss-top-1-tot-2-miljard”

“Het organiseren van de NSS-top in Den Haag kost Nederland vermoedelijk tussen de 1 en 2 miljard euro. De grootste kostenpost is niet de inzet van defensie, politie en veiligheidsdiensten, maar de schade aan de economie door het platleggen van de Randstad. Hoe rigider de veiligheidsmaatregelen, hoe groter de economische kosten.” Dat schrijft professor Sylvester Eijffinger in zijn column in Metro

“Het bruto binnenlands product (bbp) van Nederland is ongeveer 600 miljard euro per jaar. Als de gehele Randstad twee dagen volledig platligt, dan kost dit 1 miljard per dag. Je kunt namelijk uitgaan van de helft van het bbp van 2 miljard per dag.

Afhankelijk van de veiligheidsmaatregelen, schat ik dat de dagelijkse economische schade op minimaal een half en maximaal op 1 miljard ligt. Verdeeld over minimaal twee dagen, kan de economische schade uitkomen op 1 tot 2 miljard euro. Over de kosten, zoals de voorbereiding en beveiligingskosten, is de overheid niet erg transparant. Het zou gaan om 400 tot 500 miljoen euro.”

Er zijn volgens Sylvester Eijffinger niet alleen kosten, maar ook opbrengsten, bijvoorbeeld voor hotels en restaurants. Het levert ook publiciteit op voor steden als Den Haag en Amsterdam. En er worden zakendeals gesloten, zoals met China. “Maar ik vraag mij af in hoeverre dit opweegt tegen het platleggen van de productie van bedrijven in de Randstad.

Hoe hoog dit precies wordt, zien we in de zomer terug in de cijfers van het CBS over het eerste kwartaal.”

Das best veel geld

Ik ken iemand, die krijgt op dit moment nog geld van de overheid (weet niet zo goed welke uitkering, volgens mij werkeloosheidswet uitkering, want deze loopt in april af). Ze heeft een kind (met een ex, dus kind is niet altijd aanwezig in woning, 1x per week maar, en kost dus niet altijd geld), woont samen in een apparatementje (ja, met tv en een rokende vriend). Ze hebben flinke schulden en zitten in de schuldsanering.
Die vrouw wilt nog een kindje, serieus, en zegt dat ze niet hoeft te werken want haar vriend kan alles wel betalen (tja, behalve de schulden en alles wat voor meer schulden zorgt) en als ze straks zwanger is kan ze toch niet werken.

Nu heeft ze dalijk geen uitkering meer en is het écht hun eigen probleem, maar als ze wel een uitkering krijgt weten we tenminste wel met welke mentaliteit ze deze krijgt..

beschrijf je nu je eigen leven?

Wel erg pessimistische schattingen, tegelijkertijd zitten tig hotels in de regio vol en in feite is maar een klein gedeelte van de Randstad onbereikbaar. Woon in de buurt (4 Km) van de top en pas op enkele honderden meters van de top ga je echt merken dat alles is stil gelegd.

Toegangswegen vanaf Schiphol tot aan de top zijn lastig bereikbaar of niet bruikbaar maar er zijn voldoende alternatieven.

Eijffinger gaat er vanuit dat de helft van de Randstad stil wordt gelegd, behoorlijk overtrokken.

Gemeente Den Haag een top gemaakt van onzin verhalen over de top:

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Top-10-broodjes-aap-over-de-NSS.htm

4. Alle snelwegen van en naar Den Haag zijn 3 dagen lang dicht
Nee, op enkele snelwegen naar Den Haag zijn er rijbanen afgesloten. Automobilisten die van Schiphol naar Den Haag rijden via de A5, A4, A44 en N44 moeten rekening houden met afsluitingen van zondag 23 maart 16.00 uur tot maandag 24 maart 16.00 uur en van dinsdag 25 maart 13.00 uur tot woensdagochtend 26 maart 5.00 uur.
Op andere snelwegen, zoals de A12 en de A13 zijn geen maatregelen genomen. Als u naar Den Haag wilt reizen, pak dan zoveel mogelijk de trein. De NS zet extra lange treinen in. In Den Haag zelf kunt u het beste gebruik maken van de fiets of de tram. Alle actuele verkeersinformatie staat op www.denhaag.nl/nss2014.

5. Den Haag gaat op slot
Nee hoor, Den Haag gaat niet op slot. Vrijwel de hele stad is bereikbaar. Alleen het gebied rond het World Forum, inclusief de Scheveningse Bosjes, en het gebied rond het Kurhaus zijn tijdens de top afgesloten.

6. Iedereen in het gebied rond het World Forum moet zijn huis uit tijdens de top
Niemand hoeft zijn huis uit. De gemeente en de politie hebben met bewoners in afgezette gebieden rond het World Forum en het Kurhaus afspraken gemaakt over bezoek, parkeren en andere zaken. Wel zijn er mensen die ervoor kiezen om de top te vermijden door een lang weekend weg te gaan.
7. De winkels in Den Haag gaan dicht
Nee, de winkels in Den Haag zijn gewoon open. De binnenstad is prima te bereiken met het openbaar vervoer en ook winkelstraten dichter bij het conferentiegebied zijn gewoon open. Er zijn zelfs winkels met speciale NSS-acties en langere openingstijden, bijvoorbeeld op de Frederik Hendriklaan.

Haha moet je maar niet in Den Haag wonen.

Zou Barack nog effe een plaatselijke gym in Den Haag bezoeken vanavond?

Wacht...wacht er was iets heeel ergs nee heel heel ergs bijna nee...ehh oh nee het is niks.

Vanaf de luchtbasis Volkel in Brabant zijn twee F-16's opgestegen om een vrachtvliegtuig te onderscheppen.

Het vrachttoestel is van LAN cargo en steeg op uit Miami meldt RTL Nieuws. Het vrachtvliegtuig was op weg naar Schiphol.

Er kon geen verbinding gemaakt worden met het toestel. Volgens een woordvoerder van het ministerie van defensie gaat het niet om een aanslag op de leiders van de nucleaire top.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/twee-f-16s-onderscheppen-vrachttoestel

d*ck Berlijn had laatst in de Telegraaf ook vanalles te melden: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...en-dat-vermiste-boeing-als-bom-wordt-gebruikt

Primary radardekking is volgens hem veel minder aanwezig dan de meeste mensen veronderstellen. Terroristen zouden dan bijvoorbeeld de mogelijkheid hebben om het gekaapte toestel met radioactief materiaal te beladen. Een mogelijk doelwit zou dan de Nuclear Security Summit in Den Haag kunnen zijn.

Jongens, jongens....jongens toch.

• Topic Starter Topic Starter

Klopt, maar vond hem wel leuk. Nederland ligt vol met drempels!

---------- Post added at 13:47 ---------- Previous post was at 13:44 ----------

Wacht...wacht er was iets heeel ergs nee heel heel ergs bijna nee...ehh oh nee het is niks.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/twee-f-16s-onderscheppen-vrachttoestel

d*ck Berlijn had laatst in de Telegraaf ook vanalles te melden: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...en-dat-vermiste-boeing-als-bom-wordt-gebruikt

Jongens, jongens....jongens toch.

Goed in vissen zijn ze wel... Maar dat bedoel ik. Alles wordt gelijk erger gemaakt dan het is en zwaar overdreven... Dan staat het land weer op z'n kop om zwarte piet, dan weer om Geert Wilders en dan weer iets anders dat 10 keer groter wordt gemaakt dan het is... Nu komt die top, en ja, dat is wel zeer belangrijk, maar wordt daar effe 25000 man beveiliging op gezet... Ook dat vind ik zwaar overdreven. Uiteraard moet het zeer goed beveiligd zijn, maar volgens mij had dat ook met de helft gekund. 12500 man is nog steeds heel erg veel en dan kan de andere helft zich gewoon op de rest van het land richten zodat de mensen gewoon normaal naar hun werken kunnen! Maar nee, Nederland moet weer extreem doen en het hele land op z'n kop zetten. Zo is Nederland... Dingen 'opblazen', overal een probleem van maken, overal om zeiken.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar vond hem wel leuk. Nederland ligt vol met drempels!

---------- Post added at 13:47 ---------- Previous post was at 13:44 ----------

Goed in vissen zijn ze wel... Maar dat bedoel ik. Alles wordt gelijk erger gemaakt dan het is en zwaar overdreven... Dan staat het land weer op z'n kop om zwarte piet, dan weer om Geert Wilders en dan weer iets anders dat 10 keer groter wordt gemaakt dan het is... Nu komt die top, en ja, dat is wel zeer belangrijk, maar wordt daar effe 25000 man beveiliging op gezet... Ook dat vind ik zwaar overdreven. Uiteraard moet het zeer goed beveiligd zijn, maar volgens mij had dat ook met de helft gekund. 12500 man is nog steeds heel erg veel en dan kan de andere helft zich gewoon op de rest van het land richten zodat de mensen gewoon normaal naar hun werken kunnen! Maar nee, Nederland moet weer extreem doen en het hele land op z'n kop zetten. Zo is Nederland... Dingen 'opblazen', overal een probleem van maken, overal om zeiken.

Heb jij ervaring in het beveiligen van dergelijke evenementen?

Altijd wat te zeiken, maar in een tijd waar er zoveel mong*len rondlopen is het terecht dat het maximaal beveiligd wordt. Het is vermakelijke tv en als ik een paar slimme mensen op tv mag gelopen levert het Nederland een hele hoop geld op.

Ceremonie is nu begonnen jongens.
nederland 1

de enigste bedrijven die nu goede omzet maken zijn de wallen.
buitenlandse militaire die allemaal na dienst een hoertje nken.

Heb jij ervaring in het beveiligen van dergelijke evenementen?

Altijd wat te zeiken, maar in een tijd waar er zoveel mong*len rondlopen is het terecht dat het maximaal beveiligd wordt. Het is vermakelijke tv en als ik een paar slimme mensen op tv mag gelopen levert het Nederland een hele hoop geld op.

Nee, niet van dergelijke evenementen, maar 12500 is ook heel erg veel hoor.

BjZhK3GIEAA-Bm3.jpg

Tel jij het aantal motors eens.

Natuurlijk moet alles perfect beveiligd zijn, maar met 12500 man van de Marine, Marechaussee, luchtmacht en politie staat er alsnog een enorm leger!

Haha snel een zo'n motor om duwen

• Like
Waarderingen: mat
Hoe kun je in godsnaam als je geen beveiligingcoïtuspert bent oordelen of dit wel of niet genoeg is.

Iedereen denkt ook maar altijd alles te weten hier op DBB.

Hoe kun je in godsnaam als je geen beveiligingcoïtuspert bent oordelen of dit wel of niet genoeg is.

Iedereen denkt ook maar altijd alles te weten hier op DBB.

Jij ook blijkbaar, anders hadden we geen discussie. De één vind dat het niet te veel is, de ander vind van wel. Meningen verschillen;)

Nee, leer eens lezen, alsjeblieft zeg. Je ziet mij nergens zeggen dat het teveel of te weinig is. Je kan daar van alles van vinden, maar als je geen greintje verstand hebt van die zaken, is dat helemaal niets waard.

Terug
Naar boven