Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
VW zijn lekker betrouwbaar, koop geen franse auto's of chinese plastic zooi.. maar hou het duits !
porsche 924 oldtimer geen wegenbelasting oldtimer verzekering en een van de weinige porsches waar ook audi-vw onderdelen oppassen.

VW zijn lekker betrouwbaar, koop geen franse auto's of chinese plastic zooi.. maar hou het duits !
924 Kwaaltjes
Zoals iedereen wellicht weet, heeft ieder ding en dus ook auto's kwaaltjes, hieronder heeft een gebruiker van het 924 Forum er een aantal op een rij gezet.
Bekende 924-problemen
Bekleding scheurt
Dashboard scheurt
Elektrische problemen
Lekkage in de kofferbak
Slechte warme start
Weinig licht uit de koplampen
Accu laadt niet of nauwelijks bij
Dagteller werkt niet
Lucht van uitlaatgasen in de auto als een van de zijruiten open is
Water op de grond aan passagierszijde van de auto
scheurvorming t.p.v. plaatwerk onder de ruitenwissermotor.
http://www.924forum.nl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=2&Itemid=4
...mooie aanrader![]()
)
(good old days
)
Audi Coupe 2.3E 5 cyl(zelf gehad mega bak!! 140PK 240KM/h top)

Ford fiesta xr2i 1.8 16v(goed voor ca 140/150PK)(zelf de 1.6 gehad.. die had al top van 200KM/h en trekt in de 1 en 2 menig auto dr uit waaronder een 1.8 astra gsi, optop niet)

Dat is niet slecht........ sterker nog dat is 34 km/u boven zijn maximum snelheid en zelfs nog 20 km boven de maximum snelheid van zijn 30 pk sterkere broer
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=4907&jaar=0&cache=no
De xr2i heeft een top van 200, de 1.6 GT 177km/u
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=9794&jaar=0&cache=no
..
en die fiesta, alleen andere uitlaat en open air filter.. dingen zijn gewoon verrekte pittig, heb er zelfs een filmpje op youtube gezien met een 1.6 xr2i 8v die 210 haalde
Kwestie van inrijden, heb nu een fiat punto diesel ding rijd niet harder dan 150 waarvan fabrieksopgave toch hoger ligt..
Autoweek is niet zo heeeel erg betrouwbaar gast
En die audi.. sjah ding liep gewoon verrekte hard, had m wel gechipt moet ik dr bij zeggenen die fiesta, alleen andere uitlaat en open air filter.. dingen zijn gewoon verrekte pittig, heb er zelfs een filmpje op youtube gezien met een 1.6 xr2i 8v die 210 haalde
![]()

Ik denk dat jij teller kilometers gebruikt ipv echte kilometers wat soms nogal eens kan afwijken?
Autoweek maakt bij die database gebruik van fabrieksopgave's dus iets verschil kan wel.
Wat betreft youtube fimpjes kan het zijn dat er wat aanpassingen zijn verricht of de teller niet klopt.
Als ik een filmpje van mijn 309 plaats inclusief de typeaanduiding dan zal dit
ook een klein beetje afwijken met wat hij origineel zou kunnen.
Aan de buitenkunt zie je er niets aan, intern is zowat alles verandert, 1.6 blok omgewisseld voor een opgevoerd 2 liter turboblok, compleet ander onderstel inclusief achteras, extra grote forge intercooler, omp sportkoppeling en nog wat kleine aanpassinkjes.
Deze haalt ook een iets hogere top als dat de standaard versie zal doen, maar het zou natuurlijk ook aan het inrijden kunnen liggen
Dit is overigens niet mijn eerste auto met aanpassingen dus weet wel een klein beetje wat een ander chipje, uitlaat en luchtfiltertje kan uithalen.
1 andere auto had ik ook laten chippen inclusief de toerenbegrenzer verlegt, open luchtfilter en andere uitlaat.
Nog een andere auto was het blok verwisseld voor een GTI blok en bak inclusief uitlaat en open luchtfilter.
En nog een andere auto een andere inlegfilter en middendempervervanger en sportdemper.
Ik heb dus wel een klein beetje een indruk wat aanpassingkjes uit kunnen halen bij een auto![]()
en nice motor

Dat is niet slecht........ sterker nog dat is 34 km/u boven zijn maximum snelheid en zelfs nog 20 km boven de maximum snelheid van zijn 30 pk sterkere broer
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=4907&jaar=0&cache=no
De xr2i heeft een top van 200, de 1.6 GT 177km/u
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=9794&jaar=0&cache=no
Tjah met elke auto kun je pech hebben he. Gewoon voor aankoop goed laten keuren en het helpt als je zelf handig bent zeker bij auto's van 30 jaar. Mijn broertje heeft deze auto nu 1.5 jaar. Tot nu toe vrijwel geen problemen. Op weg na Italie met een snelheid van 140/150 zelfs 1 op 13 gehaald.
, een 924 is de spuuglelijkste porsche ooit gemaakt,is zelfs de naam porsche niet waardig, straalt totaal geen sportiviteit uit, eerder marginaliteit in mijn ogen, maatje van mij heeft er 2 staan , die 2-liter (audi motor) gaat echt totaal niet vooruit, of je moet er al een 2.5l biturbo van de 944 inleggen..GPS gebruiken i.p.v kijken hoe hard die gaat op de teller. Als je 120 km per uur rijdt op de teller rij je ongeveer 110 km per uur. als ik 55 rij rij ik 50 km per uur volgens radar controle.
is bij elke auto zo behalve bij duure sport auto's en nee daarbij bedoel ik geen fiesta met 150pk.