MuscleMeat

Auto Advies

Als eerste auto had ik voor een Peugeot 205 GTI of 106 GTI gegaan. Zijn betrouwbare auto's en lekker sportief (vooral die 205GTI met een 1.9 motor). Rijd zelf 170km per dag met een 106 en nog nooit problemen gehad.

Ben zelf ook van plan om binnenkort auto te halen met een prijs van rond de 3000 ook :)
Ik dacht zelf aan een Audi A3, maar jah... ik ben zelf een enorme Audi fan, vind Audi het beste automerk. Maar ik ben eig ook aan het twijfelen voor een Honda Civic Coupe, ze zijn goedkoop, stoer, SPORTIEF ! en ze zijn altijd redelijk hard gepimpt en dat voor een kleine 3000 niet slecht toch? :P

check anders carloco.nl vind je wel vette sportieve bakken. Kun je kijken welke je mooi vind.

heb nog een clio williams te koop staan, zou net kunnen voor 3000:D

oude auto, maar heb nog niet in een andere auto gereden die zo hardcore weggedrag heeft! geeft ieder ritje weer een kick om in te rijden.

golf
corrado
of mischien een seat leon????

heb zelf een golf 2, maar koop alsjeblieft geen franse bak:o

ik rij meer dan 50.000km per jaar... heerlijk zon franse bak...
kzit heerlijk, hij rijdt soepel... betrouwbaar.

een auto is gewoon duur en je kan altijd een miskoop hebben (Japanner, Duitser, een Franse, makt nie uit)

Mijn franse schatje heeft me al 3x langs de snelweg weten te zetten ! en my rosse duitser baggerd altijd wel door.

Honda Civic:
[Link niet meer beschikbaar]

Alfa Romeo:

Volkswagen:

Diverse merken:

Zoekt en gij zult vinden. ;)

Vooral opletten dat hij niet is afgetrapt. Snelle goedkope auto's zijn namelijk populair als ragbakken. Been there done that, Corsa GSI motor vakkundig naar de klote geholpen in een jaar tijd.

Zolang je maar geen Frans merk koopt.
Bv. Citroen is echte dikke rotzooi. Stond jaren lang nr1 bij de consumenten klachten in België. Kameraad van me heeft op 6 jaar tijd 2 C4's gehad met niks anders dan problemen en hij was geen alleenstaand geval. Om de 3000km remschijven krom en dit 5x eerdat opgelost werd. De auto verslijte aan ene kant meer band. Heeft +- 4 maand geduurt eerdat het opgelost werd (heel veel vervangen!), roest op motorkap, ...

En Peugot is niet veel beter. Degene die een ford koopt raden ze een ford met PSA motor af want in sommige fords liggen PSA motoren.
Code:
PSA Peugeot Citroën, afgekort PSA, is een Franse autogroep die de twee Franse automerken Citroën en Peugeot omvat

Ik zou voor: VW, Audi, BMW, Mercedes, Saab gaan
Alternatief: Seat & Skoda (=VW), Ford
Of een JAP maar die zijn weer duur in onderdelen. Vermits je een 2de handse koop zal deze wel wat km's hebben en zul je ook geld gaan uitgeven in onderdelen.

Van de bekende Europese merken kun je makkelijk aan namaak stukken komen.

Laatst bewerkt:
Zolang je maar geen Frans merk koopt.
Bv. Citroen is echte dikke rotzooi. Stond jaren lang nr1 bij de consumenten klachten in België. Kameraad van me heeft op 6 jaar tijd 2 C4's gehad met niks anders dan problemen en hij was geen alleenstaand geval. Om de 3000km remschijven krom en dit 5x eerdat opgelost werd. De auto verslijte aan ene kant meer band. Heeft +- 4 maand geduurt eerdat het opgelost werd (heel veel vervangen!), roest op motorkap, ...

En Peugot is niet veel beter. Degene die een ford koopt raden ze een ford met PSA motor af want in sommige fords liggen PSA motoren.
Code:
PSA Peugeot Citroën, afgekort PSA, is een Franse autogroep die de twee Franse automerken Citroën en Peugeot omvat

Ik zou voor: VW, Audi, BMW, Mercedes, Saab gaan
Alternatief: Seat & Skoda (=VW), Ford
Of een JAP maar die zijn weer duur in onderdelen. Vermits je een 2de handse koop zal deze wel wat km's hebben en zul je ook geld gaan uitgeven in onderdelen.

Van de bekende Europese merken kun je makkelijk aan namaak stukken komen.

KOOP GEEN FORD!!!!. ford is meestal veel slechter (en meer roest) dan de franse auto merken. renault is weer slechter als de meeste modelen van PSA. (1e les HTS autotechniek...FORD is rommel). Mocht je dan toch als pure marteling in een ford moeten rijden, neem er dan juist 1 met een PSA blok. Die blijven tenminste heel de 1e 300.000 km en niet zoals die gietijzeren voor oorlogse meuk van FORD. Net als toen der tijd die eco tec blokken van Opel. Aardig wat corsa's in de garage gehad waar bij 70.000km de zuigers buiten kwamen kijken......

Wil je betrouwbaarheid, zul je toch naar de duitse merken (geen Opel) moeten gaan

nog een stukkie van de adac:

ADAC houdt cijfers bij over de pechgevallen waarvoor ze in actie moeten schieten. De Mercedes B-Klasse, C-Klasse en SLK scoorden het beste in hun segment. BMW en Citroën leverden beiden in twee segmenten de betrouwbaarste wagen. Ook de Peugeot 107, de Ford Fusion, de Toyota Aygo, de Mini, de Fiat Panda, Audi (A3 en A6) en VW (Sharan & Fox) doen het goed.

Scoorden minder goed: de Ford Transit, de Opel Vectra, de Opel Zafira, de Renault Kangoo, de Fiat Ducato, de Kia Cee'd, de Peugeot 307, de Ford Mondeo en de Chevrolet Matiz.

KOOP GEEN FORD!!!!. ford is meestal veel slechter (en meer roest) dan de franse auto merken.

Tja, ik heb al verschillende fords gehad en totaal geen problemen.

(1e les HTS autotechniek...FORD is rommel). Mocht je dan toch als pure marteling in een ford moeten rijden, neem er dan juist 1 met een PSA blok. Die blijven tenminste heel de 1e 300.000 km en niet zoals die gietijzeren voor oorlogse meuk van FORD.

De dealers & Ford eigenaars raden hier toch PSA af in een Ford. (Ik woon dichtbij een Ford fabriek m.a.w. er rijden hier veel Fords rond).

Over die oorlogse meuk. Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn, alleen dat ze wat veel drinken :). Dat waren OERDEGELIJKE motoren die je niet kapot kreeg. Mijn vader had een Ford Capri van 1979 (2000cc V6) en aan de motor daar kwam niks aan. Roest had iedere wagen in die tijd.

En die nieuwe motoren van Ford zijn super. Zeker die nieuwe diesel motor wat in de gefacelifte S-Max ligt. Zuinig & STIL! De vorige diesel motor was nog wat lawaaierig maar dat was niks in vergelijking met een diesel VW (injectoren = prehistorie).

Over Opel geef ik je gelijk (staat ook niet in mijn lijstje) en Ford stond bij alternatief.

Wat een onzin. Zelf ervaring of van horen zeggen?

Rijd zelf 170 km per dag met een 106 en helemaal niks aan het handje.
Werk in een garage en komen toch wel veel franse auto,s met problemen hoor meer als gemiddeld in ieder geval , franse auto,s rijden daarintegen wel altijd lekker mits ze goed zijn, maar het is ook geen pretje om eraan te sleutelen moet ik je zeggen;)

Ik zou als ik jou was ook voor Duitse Gründlichkeit gaan. Ik had ook 3000 euro te besteden en ik heb vorige maand een Golf 4 Tdi gekocht voor 2950.. Heerlijke auto ;)

Werk in een garage en komen toch wel veel franse auto,s met problemen hoor meer als gemiddeld in ieder geval , franse auto,s rijden daarintegen wel altijd lekker mits ze goed zijn, maar het is ook geen pretje om eraan te sleutelen moet ik je zeggen;)

Sleutelen eraan is indd k*t. Heb zelf een keer andere koplampen erin gezet... leek wel alsof ik een auto aan het strippen was:roflol:

Neem een kever. Leuke sympathieke autootjes

Terug
Naar boven