Fitness Seller

Avatar is een typische genrefilm, een science-fiction action blockbuster. Als je deze probeert van zinnige kritiek te voorzien richt dit dan op hetgeen te film tracht te brengen maar niet waar maakt. Let wel dat ik de eerste was in het filmtopic die de film van een kritische noot bediende, ik had er moeite mee een film volledig van kritiek op het plot te ontzien, maar dat is zeer zeker niet waar het zwaartepunt dient te liggen in het beoordelen van deze film.

De film proberen te kraken op het gebrek aan professionaliteit en denkwerk, als ware de film in een tiental maanden in elkaar is gezet. :roflol:

Laatst bewerkt:
Komop man, Cameron: ds man van terminator en titanic, beide spectaculaire films met een stevig verhaaltje.

Nou inderdaad, hoe die nu aan dat verhaal van de Titanic is gekomen, hoe komt hij erop joh, en dan er een nog romantischer verhaal van weten te maken he? ****ing geniaal! En om het ingenieuze staaltje science fiction werk van Terminator maar niet te hebben. Ik bedoel cyborgs uit de toekomst die in allerlei spannende avonturen terecht komt, hoe komt hij er op joh?

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Avatar is een typische genrefilm, een science-fiction action blockbuster. Als je deze probeert van zinnige kritiek te voorzien richt dit dan op hetgeen te film tracht te zijn maar niet waar maakt.

De film proberen te kraken op het gebrek aan professionaliteit en denkwerk, als ware de film in een tiental maanden in elkaar is gezet. :roflol:

Inderdaad, laat ik het hier maar bij laten. Allemachtig.

Nou inderdaad, hoe die nu aan dat verhaal van de Titanic is gekomen, hoe komt hij erop joh, en dan er een nog romantischer verhaal van weten te maken he? ****ing geniaal! En om het ingenieuze staaltje science fiction werk van Terminator maar niet te hebben. Ik bedoel cyborgs uit de toekomst die in allerlei spannende avonturen terecht komt, hoe komt hij er op joh?

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Je hebt het over een waar gebeurd verhaal, en een film van 20+ jaren geleden, ga ergens anders de eigenwijs uithangen man, je hebt heel Avatar niet eens gezien, hoe kan je dat nou vergelijken met films als Titanic en Terminator :roflol: wat voor die tijd de special effects van toen waren, maar ook nog is met een sterk verhaal en acteerwerk.

Inderdaad, jij zou het zoveel malen beter kunnen.
Het is dat invorderingsambtenaar een wereldbaan is anders had je regisseur kunnen worden.

Je hebt het over een waar gebeurd verhaal, en een film van 20+ jaren geleden, ga ergens anders de eigenwijs uithangen man, je hebt heel Avatar niet eens gezien, hoe kan je dat nou vergelijken met films als Titanic en Terminator

Ja, dat vroeg ik me ook af in eerste instantie.. Maar laten we het erop houden dat wij het hier niet over eens gaan worden. Deze 'discussie' gaat overigens niet over de film Avatar zelf maar vooral over wat nu ervoor zorgt dat een film geclassificeerd kan worden als goede film. Jij blijft maar door emmeren over inhoud en varianten daarop, terwijl ik van mening ben dat een film goed is als de doelgroep ervan genoten heeft. Dit gesprek begon overigens door die malle opmerking van je 'die film was totaal geflopt als er geen 3D in zat'. Ja, als Arnold geen terminator had gespeeld dan had de Terminator wellicht ook geflopt, lekker boeiend.

Ja, dat vroeg ik me ook af in eerste instantie.. Maar laten we het erop houden dat wij het hier niet over eens gaan worden. Deze 'discussie' gaat overigens niet over de film Avatar zelf maar vooral over wat nu ervoor zorgt dat een film geclassificeerd kan worden als goede film. Jij blijft maar door emmeren over inhoud en varianten daarop, terwijl ik van mening ben dat een film goed is als de doelgroep ervan genoten heeft. Dit gesprek begon overigens door die malle opmerking van je 'die film was totaal geflopt als er geen 3D in zat'. Ja, als Arnold geen terminator had gespeeld dan had de Terminator wellicht ook geflopt, lekker boeiend.

Ok, I rest my case.

Inderdaad, jij zou het zoveel malen beter kunnen.
Het is dat invorderingsambtenaar een wereldbaan is anders had je regisseur kunnen worden.

Ja, want als je een deel van je tijd besteed aan een bepaalde baan om je hypotheek van te betalen kan je verder over niets anders meepraten en nergens over oordelen.

Trouwens, hoe gaat het met je middelbare school opleiding? Wil het een beetje lukken zo op je 20e tussen die kids? Ben je al bijna kernfysicus?

Ja, want als je een deel van je tijd besteed aan een bepaalde baan om je hypotheek van te betalen kan je verder over niets anders meepraten en nergens over oordelen.

Trouwens, hoe gaat het met je middelbare school opleiding? Wil het een beetje lukken zo op je 20e tussen die kids? Ben je al bijna kernfysicus?
Bijna :D

Vraag me trouwens af wat mensen steeds tegen een simpel verhaal hebben. Dat zijn soms de leukste films. Niet teveel denken gewoon vette actie en dure beelden kijken. Kwestie van ff te stoppen met denken en gewoon op te gaan in de film voor enkele uren. Een uniek en verrassend plot is natuurlijk altijd mooi, maar hoeft ook weer niet in elke film.

Vraag me trouwens af wat mensen steeds tegen een simpel verhaal hebben. Dat zijn soms de leukste films. Niet teveel denken gewoon vette actie en dure beelden kijken. Kwestie van ff te stoppen met denken en gewoon op te gaan in de film voor enkele uren. Een uniek en verrassend plot is natuurlijk altijd mooi, maar hoeft ook weer niet in elke film.

Nee maar als je precies weet wat er gaat gebeuren, en in welke volgorde, en het gebeurt dan ook nog, ben je flink teleurgesteld.

Van de visuele effecten heb ik wel genoten, en ik kijk uit naar een spannende verrassende film met dezelfde effects.

Sowieso ben ik de laatste tijd een beetje uitgekeken op films, ik heb al zo veel gezien dat de spanning er een beetje af is, tegenwoordig hou ik me veel bezig met series, wat toch altijd weer verbazingwekkend spannend is :D

Laatst bewerkt:
Dat is dan wel erg voorspelbaar ja... Ben toch benieuwd nu.

Ik ben net terug van de cinema.

Eerst intereseerde hij me helemaal niet, maar omdat ik zoveeel goede commentaar hoorde toch gaan kijken.

Vond de film echt geweldig.
Nog even de impact ervan laten weggezaken maar deze gaat zeker bij men allerbeste films horen.

Vond het 3D er alleen wat spijtig aan.
Ik kon er niet helemaal aan wennen, al die natuur zag er voor mij helemaal niet scherp uit en ondanks de bril werd het nu en dan toch moeilijk voor me de teksten te lezen, stond een beetje dubben net zoals je zonder bril kijkt.

Klopt, die wandelingen door het bos waren 3D, maar die battles etc. weer niet, jammer wel, toch krijgt de film voor zn looks van mij een dikke 8, maar de film zelf gaat nergens over eigenlijk, snap heel die ophef eromheen ook niet.

Dat cliche gedoe blijft gewoon werken.
En zeker dat de natuur er zohard bij in betrokke word doet het gewoon harder werken.

Ik vond het best wel triest toen die boom omviel :(

Die film is zo slecht :roflol:

Hoe kan je dat nou aan je favorieten toevoegen man, alsof je die thuis op je normale tv nog een keer hoeft te zien, een typische Disneyfilm in 3D zonder verdere inhoud.

Blood in Blood out hoort bij mijn favorieten, The Godfather, Pulp Fiction, maar dit toch echt zeker niet.

Die film is zo slecht :roflol:

Hoe kan je dat nou aan je favorieten toevoegen man, alsof je die thuis op je normale tv nog een keer hoeft te zien, een typische Disneyfilm in 3D zonder verdere inhoud.

Blood in Blood out hoort bij mijn favorieten, The Godfather, Pulp Fiction, maar dit toch echt zeker niet.

Whining-Child.jpg

Laat iedereen lekker zijn eigen mening droppen en respecteer dat gewoon. Iedereen weet nu inmiddels wel op DBB dat jij niet gecharmeerd bent van deze film.

Ik zou het niet vergelijken met een doorsnee disney film.
Bij een disney film zal ik al op men tanden moeten bijten om hem helemaal te zien.
(op deze leeftijd thans)

In ieder geval tijdje geleden dat ik met een film echt meegesleept was.
Als jij er niet meer inziet dan alleen het liefdesscenario dan heb je toch wat gemist.

---------- Toegevoegd om 18:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------

Ik denk anders toch wel dat er heel veel inslagen met een goed verhaal snert films te maken.

Een goed verhalen hebben daarmee ben je er nog niet.

mijn mening: Geweldige film heb me zeker vermaakt!

Naar mijn mening mogen ze doorgaan met die 3-D films helemaal mijn ding :D

CHINA BANT SF-FILM UIT DE BIOSCOPEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De normale versie van "Avatar" mag in China enkel nog tot vrijdag vertoond worden. De sf-film zal daarna alleen nog in zalen uitgerust met 3D-technologie te zien zijn.

Volgens de Chinese propagandadiensten "doet hij de bezoekers denken aan gedwongen verhuizingen en kan hij mogelijk geweld uitlokken".

Daarnaast vormt het succes van de film een hinderpaal voor het succes van eigen producties. Zaterdag komt in China "Confucius" uit, een film waarin de traditionele waarden van de filosoof centraal staan.

The Xtralarge zei:
En als je een verhaal met veel diepgang wilt kun je beter boeken gaan lezen.

Stanley, vergeef het hen want ze weten niet wat ze zeggen

Terug
Naar boven