MuscleMeat

Heb de film gezien en je kan het echt van de 3D bijna niet onderscheiden, zo goed is het gemaakt. Alleen hebben ze een grote blunder gemaakt, die helaas niet makkelijk weg te poetsen is. Op een gegeven moment zie je ze naar een aantal foto's aan de muur kijken, en die foto's zie je met je bril uiteraard ook 3D. Dat kan dus niet, want de werkelijkheid - die ook 3D is - heeft 2D foto's. Datzelfde geldt ook voor de conventionele computerschermen die de normale wetenschappers gebruikten in de film. Deze zijn uiteraard 2D (ze gebruikten zelfs geen platte TFT schermen maar die oude TV monitors (kathodestraalbuis voor ingewijden)) die waren dus ook helaas 3D.

Mij valt altijd op dat een film met veel CGI: Titanic, King Kong, Star Wars (digitally remastered) op tv er nepper uitziet dan op het witte doek. Ik ben benieuwd hoe Avatar op tv eruit ziet.

Laatst bewerkt:
Heb de film gezien en je kan het echt van de 3D bijna niet onderscheiden, zo goed is het gemaakt. Alleen hebben ze een grote blunder gemaakt, die helaas niet makkelijk weg te poetsen is. Op een gegeven moment zie je ze naar een aantal foto's aan de muur kijken, en die foto's zie je met je bril uiteraard ook 3D. Dat kan dus niet, want de werkelijkheid - die ook 3D is - heeft 2D foto's. Datzelfde geldt ook voor de conventionele computerschermen die de normale wetenschappers gebruikten in de film. Deze zijn uiteraard 2D (ze gebruikten zelfs geen platte TFT schermen maar die oude TV schermen) die waren dus ook helaas 3D.

Mij valt altijd op dat een film met veel CGI: Titanic, King Kong, Star Wars (digitally remastered) op tv er nepper uitziet dan op het witte doek. Ik ben benieuwd hoe Avatar op tv eruit ziet.

Idd!!!! Vond dit toen ook al vreemd maar dacht toen dat de technologie mss al zover geëvolueerd was dat zij die foto's ook in 3D zagen ofzo, maar lijkt me idd onwaarschijnlijk.

Idd!!!! Vond dit toen ook al vreemd maar dacht toen dat de technologie mss al zover geëvolueerd was dat zij die foto's ook in 3D zagen ofzo, maar lijkt me idd onwaarschijnlijk.

Technologie of niet, met die bril zie je alles 3D, dus ook dingen die normaal plat horen te zijn zoals bijv foto's. Ik vrees dat dit een onuitwisbaar artefact wordt als dit ook in normale films wordt gebruikt. Ik zou niet weten hoe je dat wil wegpoetsen...

Heb em gezien, hele mooie film, maar het verhaal en de film zelf, echt bagger, super cliche, met zo'n standaard badass commandant, jongen wordt verliefd op meisje van rivaliserende clan, met uiteraard 1 jaloerse kerel er bij, pfff.

Net Pocahontas man, maar aan de graphics ontbrak niets, ben iig blij dat ik em 3D gezien heb, anders had ik denk ik nog weggelopen ook.

Technologie of niet, met die bril zie je alles 3D, dus ook dingen die normaal plat horen te zijn zoals bijv foto's. Ik vrees dat dit een onuitwisbaar artefact wordt als dit ook in normale films wordt gebruikt. Ik zou niet weten hoe je dat wil wegpoetsen...

De dingen die je 3D ziet die zijn volgens mij echt wel zo 'gemaakt'. Je moet namelijk een beeld vanuit 2 verschillende hoeken filmen om het 3D te maken. Het is echt niet zo dat zodra je dat brilletje op zet dat alles ineens 3D wordt, het moet wel in 3D opgenomen worden.

Inderdaad, het is complete onzin dat je in 3D geen 2D kan tonen. Dat foto's en schermen 3D zouden zijn in Avatar is mij niet opgevallen.

De dingen die je 3D ziet die zijn volgens mij echt wel zo 'gemaakt'. Je moet namelijk een beeld vanuit 2 verschillende hoeken filmen om het 3D te maken. Het is echt niet zo dat zodra je dat brilletje op zet dat alles ineens 3D wordt, het moet wel in 3D opgenomen worden.

Klopt, die wandelingen door het bos waren 3D, maar die battles etc. weer niet, jammer wel, toch krijgt de film voor zn looks van mij een dikke 8, maar de film zelf gaat nergens over eigenlijk, snap heel die ophef eromheen ook niet.

wel een planeet in een ver, ver melkwegstelsel kunnen gaan ontginnen, maar niet over de technologie beschikken om 3D foto's te maken :roflol: zelfs in de 80's had je 3D dinosaurus kaartjes.

Klopt, die wandelingen door het bos waren 3D, maar die battles etc. weer niet, jammer wel, toch krijgt de film voor zn looks van mij een dikke 8, maar de film zelf gaat nergens over eigenlijk, snap heel die ophef eromheen ook niet.

Ze waren wel in 3D, maar als objecten heel ver weg staan zie je logischerwijs het perspectief niet. Van dichtbij wel.

t*ring zeg ik eindelijk naar die film afgelopen vrijdag helemaal blij dat ik er eindelijk heenging in A'dam imax, krijg je zo'n k*tfilm voor je kiezen waar je gewoon in slaap valt. Alleen het hele 3d gebeuren is wel vet maar na 10 minuten is dat zo speciaal niet meer en door dat k*tverhaal en personages etc was het gewoon niet leuk om naar te kijken, heb met moeite de hele film afgekeken.

t*ring zeg ik eindelijk naar die film afgelopen vrijdag helemaal blij dat ik er eindelijk heenging in A'dam imax, krijg je zo'n k*tfilm voor je kiezen waar je gewoon in slaap valt. Alleen het hele 3d gebeuren is wel vet maar na 10 minuten is dat zo speciaal niet meer en door dat k*tverhaal en personages etc was het gewoon niet leuk om naar te kijken, heb met moeite de hele film afgekeken.

Indd, echt een slap en simpel b verhaal gewoon, alsof ze haast hadden en geen tijd hadden om er wat goeds van te maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nu dat ik de titel zie herrinder ik me net dat ik die vandaag in die bioscioop wou gaan zien.

Damn, nuja ze zullen die nog wel tijdje draaien zeker.

Haha epic die :D

Ik denk dat sommige azijnpissers hier gewoon een trauma met smurfen hebben, was potige smurf te ruw met jullie?

De vraag die zich nu aandient is natuurlijk , wie behoort hier tot de simpele massa? Degene die alleen met modder gooit maar verder geen acceptabele alternatieven biedt, of diegenen die van deze film wel nog kunnen genieten.

En als je een verhaal met veel diepgang wilt kun je beter boeken gaan lezen. Daar is het verhaal echt belangrijk. Bij sommige films kan het verhaal zeker ook belangrijk zijn, maar een film moet naar mijn mening in de eerste plaats entertainen! En dat doet Avatar voor de volle 100%..

Terug
Naar boven